STP Timișoara Forum: Skoda Irisbus - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »

Skoda Irisbus Citelis 24 Tr - Iveco Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#241 Useril este offline   Irisbus 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Suceava
  • Interese:Trenuri, troleibuze

Postat 14 septembrie 2008 - 12:40

Vezi postareaClaudiu, la Apr 4 2008, 20:31, a spus:

La prima apasare a unui buton de cerere oprire se emit 3 bipuri destul de puternice, la bord soferul este avertizat, iar pe fata interioara a peretelui frontal (deasupra parbrizului, in interior) se aprinde un indicator luminos cu mesajul "STOP", pentru anuntarea celorlalti calatori ca cererea de oprire a fost deja facuta.
In mod normal acest sistem se foloseste doar pentru statii cu oprire la cerere (facultative) si nu are nici o legatura cu deschiderea usilor, pentru care se folosesc butoanele verzi.


Multi soferi deja au scos mufele indicatorului STOP pentru a nu-i stresa de zgomotul produs de acel aparat folosit incorect de calatori care apasa toate butoanele.

Vezi postareacristi_10, la Apr 14 2008, 22:55, a spus:

astazi fiind in troleibusul 11,am constat cu stupoare ca usile din mjloc aveau probleme,cateodata una dintre usi nu se deschidea,iar cea care se deschidea,era un adevarat chin pentru sofer sa o inchida.
Inca o chestie,comanda anuntarii statiei urmatoare este actionata manual de sofer?deoarece am circulat azi cu 2 troleibuse,iar in nici unul nu se auzea acel anunt.Nu ca as tine neaparat sa anunte de fiecare data urmatoarea statie,dar ca si o simpla curiozitate


Probabil un calator a apasat un buton de urgenta din exterior sau butonul rosu de urgenta pentru deschiderea usilor din interior. Acest lucru a facut ca usile sa nu se dechida/inchida automat. Exista un buton pentru resetarea usilor pe bord la sofer si se rezolva toata problema.

Soferul trebuie sa porneasca sistemul de anuntare al statiilor la capatul de linie, dupa care functioneaza singur pana se termina turul.
In cazul in care soferul nu opreste intr-o statie, trebuie sa dea aparatul cu o statie inainte pentru a reveni la normal.

Vezi postareacseh_17, la May 7 2008, 20:49, a spus:

Nu sunt impotriva noilor troleibuze ,ci dinpotriva imi plac tare mult, dar simt nevoia sa spun ca la intrebare a multor membrii de pe forum care spunea ca de ce s-au cumparat autobuze Mercedes,si nu altele mai ieftine ,am aflat raspunsul! Oricat am fi de tolernti observam ca nici nu au trecut bine 3-4 luni de la venirea noilor Skoda ca deja apar probleme :usi stricate ,neoane care nu ard ,parbriz crapat! In concluzie ,eu zic ca la intrebarea de ce Mercedes raspunsul se subintelege :coolspeak:


Pai s-au luat autobuze chiar foarte ieftine, din aceasta cauza sunt mai "proaste" mai ales ca sunt facute in Turcia, nicidecum Germania.
Problema autobuzelor Mercedes Conecto, un model vechi, este consumul foarte ridicat 40-45l %. Ieftin si prost :).
Alta problema e ca Conecto nu are low-floor deloc, nici macar partial si nu corespunde normelor europene. De fapt nici un autobuz si tramvai din Timisoara nu are low-floor. A.C. functioneaza pe baza de motorina consumand 5l/h, la troleibuze functioneaza electric cand e conectat la retea si Diesel cand tractiunea este asigurata pe motorul Diesel auxiliar.
Conecturile au si cutie manuala fiind lente fata de Citaro sau Citelis.

Daca erau destepti si nu faceau economie cumparau modelul Citaro (ca cele din Bucuresti) sau autobuze Iveco Irisbus Citelis 12 carosate la Arad, care aveau aceleasi dotari ca la Citaro, in plus aveau motorul cu 10cp mai puternic si pretul mai ieftin.
0

#242 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 septembrie 2008 - 13:01

O alta observatie: la troleibuze pana acuma erau 3 butoane rosii pt usacare func. in felul urmator: primul buton deschidea usa de la sofer
al doilea buton deschidea celelalte usi
Mai nou am observat ca a fost pusa in functiune si celk deal 3 lea buton si acuma fiecare buton deschite cate o usa ca si la autobuzele Mercedes Conecto.
0

#243 Useril este offline   Irisbus 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Suceava
  • Interese:Trenuri, troleibuze

Postat 14 septembrie 2008 - 13:03

Vezi postareacseh_17, la May 10 2008, 20:11, a spus:

Am auzit azi discutandu-se in troleibuz ,ca cica Skodele au fost aduse din Ungaria ,si doar primele 5 sunt din Cehia? E adevarat?


Primele 10 bucati (#5301-#5310) au fost fabricate in Cehia, restul in Ungaria care sunt mai slab calitativ.
Problema la aceste troleibuze sunt suruburile care nu sunt bine stranse sau sunt prinse incorect plastic pe plastic.
Unii soferi au inceput sa-si stranga ei toate suruburile din masina lor pentru a nu face zgomot puternic in deplasare la denivelari.
Altora nici nu le pasa.
0

#244 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30179
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 septembrie 2008 - 16:01

Vezi postareaIrisbus, la Sep 14 2008, 14:00, a spus:

Daca erau destepti si nu faceau economie cumparau modelul Citaro (ca cele din Bucuresti) sau autobuze Iveco Irisbus Citelis 12 carosate la Arad, care aveau aceleasi dotari ca la Citaro, in plus aveau motorul cu 10cp mai puternic si pretul mai ieftin.


Achizitia se face la licitatie, deci se cumpara cele mai ieftine care corespund caietului de sarcini. Citaro din Bucuresti nu au aer conditionat. :coolspeak:

"cand tractiunea este asigurata pe motorul Diesel auxiliar."
Tractiunea la Skoda nu este asigurata de motorul diesel in nici un caz. Cand lipseste tensiunea de retea motorul diesel produce electricitate care este folosita de aceleasi motoare de tractiune electrice.
0

#245 Useril este offline   Irisbus 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Suceava
  • Interese:Trenuri, troleibuze

Postat 14 septembrie 2008 - 18:21

Vezi postareaFlorin.B RATT, la Sep 14 2008, 17:01, a spus:

Tractiunea la Skoda nu este asigurata de motorul diesel in nici un caz. Cand lipseste tensiunea de retea motorul diesel produce electricitate care este folosita de aceleasi motoare de tractiune electrice.


Aici am gresit eu. Stiu cum functioneaza, e acelasi sistem ca la locomotivele Diesel-Electrice (clasa 60,62,63,65,69 ...)
Am vrut sa zic ca atunci cand tractiunea se face cu ajutorul motorului Diesel, care antreneaza un generator de curent electric care produce curent electric necesar motoarelor electrice de tractiune a troleibuzului pentru a se pune in stare de miscare. Acceleratia troleibuzului este mai slaba atunci cand troleibuzul functioneaza independent fata de reteaua de contact a troleibuzului, deoarece intensitatea curentului produs de generator nu este asa puternica ca intensitatea curentului din reteaua de contact.

Atunci cand troleibuzul functioneaza cu ajutorul generatorului de curent, aerul conditionat functioneaza pe baza de motorina.
0

#246 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 15 septembrie 2008 - 13:01

Vezi postareaIrisbus, la Sep 14 2008, 13:40, a spus:

Multi soferi deja au scos mufele indicatorului STOP pentru a nu-i stresa de zgomotul produs de acel aparat folosit incorect de calatori care apasa toate butoanele.


Da ,ce deranjant o fi acel sunet.... :coolspeak: Mie personal nu mi se pare deloc. Inplus interesant ii ca doar la noi in raomania se poate intampla acest lucru!In strainatate un sistem asemanator functioneaza si la vehiculele de peste 20 30 de ani. :)
0

#247 Useril este offline   Cristian 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 22 iunie 08

Postat 15 septembrie 2008 - 15:49

Sunt foarte fragede aceste troleibuze, din pacate :coolspeak:. Scartaie din toate incheieturile, soferii iau toate gropile in plin, etc. Daca dupa cateva luni scartaie, cum se vor prezenta dupa 2 ani?

Si apropo. Am vazut in vreo 3 cazuri femei care au copilul mic in carut si urca in troleibuz, dar rampa nu e deschisa. Soferilor nu le pasa. Era vba. odata de statia 700, unde cred ca exista posibilitatea sa se deschida rampa. Am vazut cand femei a apasat pe butonul amplast acolo langa locul pentru oameni cu deficiente. De ce nu se deschide?

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 15 septembrie 2008 - 15:53

0

#248 Useril este offline   Irisbus 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Suceava
  • Interese:Trenuri, troleibuze

Postat 15 septembrie 2008 - 16:32

Vezi postareaCristian, la Sep 15 2008, 16:49, a spus:

Sunt foarte fragede aceste troleibuze, din pacate :(. Scartaie din toate incheieturile, soferii iau toate gropile in plin, etc. Daca dupa cateva luni scartaie, cum se vor prezenta dupa 2 ani?

Si apropo. Am vazut in vreo 3 cazuri femei care au copilul mic in carut si urca in troleibuz, dar rampa nu e deschisa. Soferilor nu le pasa. Era vba. odata de statia 700, unde cred ca exista posibilitatea sa se deschida rampa. Am vazut cand femei a apasat pe butonul amplast acolo langa locul pentru oameni cu deficiente. De ce nu se deschide?


Troleibuzele scartie deoarece au multe parti de plastic care sunt prinse plastic pe plastic si nu au suruburile bine stranse. Nu e nimic grav daca scartie, important e sa mearga. Scartieturile afecteaza doar auzul, nu si viata troleibuzului.

Nu stiu daca tie ti-ar conveni sa stai 1-2 minute in fiecare statie pana se deschide si se inchide trapa. In plus, trapa e facuta pentru persoanele cu handicap care folosesc fotoliu rulant.
Ca sa se deschida trapa, soferul trebuie sa incline autobuzul pe partea dreapta, dupa care trebuie sa mearga personal la trapa sa deschida incuietorile trapei, dupa care sa o ridice cu ajutorul unui carlig, urmand sa astepte ca persoana cu handicap sa urce/coboare in troleibuz dupa care sa inchida trapa la loc cu tot cu incuietori, altfel senzorul de sub trapa nu este actionat si troleibuzul nu poate pleca. Daca specificau ca troleibuzele sa fie cu trapa automata la licitatie, acest lucru era usor de facut, apasand doar un buton.
Dar doamna aia ce facea daca era un troleibuz Ikarus sau DAC? La Ikarus singura usa care nu are bara in mijloc este usa 3-a, iar ca sa urci un carut ai de urcat 3 scari foarte inalte. Iar la DAC e practic imposibil sa urci, el avand bara pe mijloc la toate usile si 4 scari mai putin abrupte.

Doamna are si pretentii, inainte cum se deplasa cu troleibuzele vechi? Iar acum ca troleibuzul are podea joasa (fara scari) mai vrea si trapa. Sa nu uitam ca trapele nu sunt facute pentru caruturi cu copii.

Vezi postareacseh_17, la Sep 15 2008, 14:01, a spus:

Da ,ce deranjant o fi acel sunet.... :coolspeak: Mie personal nu mi se pare deloc. Inplus interesant ii ca doar la noi in raomania se poate intampla acest lucru!In strainatate un sistem asemanator functioneaza si la vehiculele de peste 20 30 de ani. :)


Nu am zis nicaieri ca e dezactivat acel sistem.
Soferul este avertizat la bord ca cineva a apasat butonul de la usi. Unele troleibuze au mufa scoasa de la indicatorul STOP din tavan, cel care face zgomot. Deranjant pentru calator poate ca nu estee, dar pentru sofer este deranjant, el circuland 9 ore cu el intr-o zi, se satura sa auda zgomot respectiv incontinuu. In plus butonul pe care apasa calatorii nu trebuie folosit deloc.
Este un buton special care indica soferului ca cineva s-a anuntat sa coboare intr-o statie. Ar trebui folosit doar atunci cand cineva doreste sa coboare intr-o statie pustie unde soferul nu ar mai fi oprit. In Timisoara troleibuzul opreste in fiecare statie, deci nu trebuie folosit butonul de oprire comandata. Seara butonul este mai util butonul cand sunt putin calatori, in acest caz troleibuzul oprind doar atunci cand cineva doreste sa coboare, apasand butonul pentru oprire, sau daca exista calatori in statie.

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 15 septembrie 2008 - 20:51
Motiv editare: Am unit doua postari consecutive.

0

#249 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 15 septembrie 2008 - 20:02

Asta stiam si ai dreptate cu calatorii care apasa ca disperatii ca nu sa deschi usile :coolspeak:
0

#250 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 15 septembrie 2008 - 20:32

apropo de doamna cu caruciorul...voi vorbeati de INAINTE dar acum fiind aceste noi de ce sa nu profite.si am vazut chiar astazi un om in carucioru din acela de handicapat iar soferul nu sa deranjat sa coboare acea trapa,in germania am vazut cum a venit o doamna cu un carucior de cumparaturi,si era o femeie in varsta iar soferul a deschis imediat trapa.la noi de ce nu se poate asa ceva?ii prea greu pentru domnul sofer????????
0

#251 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30179
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 septembrie 2008 - 20:49

Deschiderea se face manual si dureaza ceva.
O alta chestie importanta dupa imbarcarea scaunului pe rotile, este fixarea lui in locul special prevazut (in dreptul usii din mijloc).
Persoana cu handicap a solicitat deschiderea rampei si soferul nu a vrut ?.
0

#252 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 16 septembrie 2008 - 04:47

Să nu căutăm nod în papură la orice... în Germania nu se calculează capaciotatea unui vehicul la 8 (sau chiar 11) călători/m2... în plus, sunt zone unde vehiculul circulă gol sau cu 1-2 călători. Pe când la noi... la ce aglomeraţie e, se pot găsi 1-2 călători care să îl ajute pe cel în scaun cu rotile să urce, fără să întârzie autobuzul/troleibuzul cu 10 minute (5 la urcare, 5 la coborâre). Iar şoferul, în caz că ar veni să ajute, în mod sigur l-ar ridica pe cel cu scaunul, nu ar sta să desfacă trapa, să împingă căruciorul, apoi să închidă trapa la loc.

@Irisbus: de fapt, trapa este destinată şi cărucioarelor (off-topic: pluralul de la ,,căruţ" este ,,căruţuri")... dacă nu mă înşel există şi un semn în acest sens (în Austria există pe toate vehiculele cu podea joasă, la fel şi în Bucureşti şi prin alte oraşe din România cu vehicule cu podea joasă).
0

#253 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 16 septembrie 2008 - 14:57

pai atunci daca mai bine il ajuta 1 sau 2 calatori, de ce mai ezte acea trapa ?????????
0

#254 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 septembrie 2008 - 16:42

Sunt deacord cu alecs de ce dracu s-a mai inventat acea trapa?? La noi mai bn asteapta sa ajute calatotrii decat sa se miste soferul! Si nu cred ca in Germania sau Austria trebe sa ceara calatorul deschiderea trapei :coolspeak:
0

#255 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 16 septembrie 2008 - 19:45

Depinde ce vrei să urci cu ea... că dacă cel din cărucior cântăreşte 120 kg e cam greu să îl iei pe sus. În Austria, când o persoană în cărucior vroia să urce într-un vehicul şi nu putea (deşi la tramvaie erau cam peste tot refugii, iar troleibuzele şi autobuzele trăgeau chiar lângă bordură, astfel că podeaua era la acelaşi nivel cu trotuarul) ceilalţi călători sau, în cel mai nefericit caz, şoferul (în general călătorii săreau din prorpie iniţiativă să ajute, nu ca la noi...) cobora şi îl ridica cu cărucior cu tot pe respectivul călător. Sau, pe unele vehicule, trapele erau automate, prin urmare şoferul vedea pe bord că s-a solicitat trapa şi o acţiona.
0

#256 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 septembrie 2008 - 11:48

ridicatul pe sus se intampla cel mai des cand este o mama cu caruciorul. niciodata n-am vazut sa nu fie ajutate.
0

#257 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30179
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 septembrie 2008 - 14:15

Rampa fiind manuala e clar ca va fi folosita doar pentru cazuri mai deosebite. Nu se va folosii pentru carucioare, biciclete, carucioare de cumparaturi, etc.
0

#258 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 23 septembrie 2008 - 23:18

astazi am vazut un trloeibuz pe budai deleanu care se retragea,pe la ora 19 acetsa a avut o viteza foarte mare...cam 100 km/h daca nu mai mult,nici macar numarul nu am putut sa il vad,iar in capatul strazii am observat ca a intrat la magazinul de pe colt dar a franat brusc si au ramas si urme pe sosea.in alta zi la semafor l-am intrebat pe un sofer cu cat a mers maxim,iar el a spus ca seara cand il baga in depou mergea cu 100 la ora
0

#259 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30179
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 septembrie 2008 - 07:03

Viteza maxima este undeva la 80-85 km/h. 100 e totusi exagerat. Toate datele se pot vedea in momentul descarcarii datelor de pe tahograf si soferul poate fi sanctionat. In aprox. o luna datele se vor descarca la fiecare intrare in depou (automat)
0

#260 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 septembrie 2008 - 14:17

Nu stiu alcs ,cred ca e exagerat acel 100 km/h dar acest lucru poate veni si de la faptul ca nu ai mai vazut troleu mergand asa repede si ti s-a parut mult... In oricecaz daca chiar a avut 80-85 km/h , nu e cam riscant cu troleele pe fire? :rad_masa: adik la urice suport sau macaz(chiar daca incetineste putin ) aceste fire se pot rupe?
0

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi