mile, la 28 Feb 2010, 01:32, a spus:
In alta ordine de idei, stie cineva, a aparut undeva o pozitie oficiala a RATT-ului sau a primariei legate de motivele desfiintarii liniei 3 de tramvai, daca este o desfiintare definitiva sau temporara,... si daca nu a aparut un astfel de "comunicat", de ce nu apare, sa fim informati de la sursa, cum s-ar zice,... este ceva tare dubios aici...
Legat de prima parte a intrebarii: din insiruirea obiectivelor de investitii ale Primariei Timisoara, astfel cum au fost mentionate in presa locala la finalul anului trecut rezulta ca - intr-un viitor nu foarte apropiat, si incert ca data - ar urma sa circule candva din nou tramvaie in Freidorf. Aceasta pentru ca in articole precum cele de mai jos se mentioneaza dorinta reabilitarii infrastructurii si pe strazile Ardealul, Polona si Ioan Slavici. Vezi aici:
evz.ro si
tion.ro
Ceea ce nu ne-a spus nimeni este daca intr-adevar linia era atat de degradata incat sa fie necesara oprirea circulatiei chiar si pana la demararea investitiei. Eu unul ma indoiesc sa fie asa. Mai degraba banuiesc ca prin aceasta anulare a traseului liniei 3 tramvaie (anulare care nu e definitiva, se pare, dar - oricum - certa pentru mai multi ani) RATT sa fi incercat doua lucruri:
a. sa mai castige 2-3 trenuri pentru celelalte linii, avand in vedere criza de vehicule din acest moment; si
b. sa "rezolve" dificultatile si problemele ce le presupunea acest traseu (prin prisma vandalizarilor si a gradului ridicat de calatori fraudulosi).
Sa incerci sa rezolvi criza de vehicule prin desfiintarea ori adaptarea de trasee (vezi toate schimbarile din ultima vreme, temporara reducere a traseului tramvaiului 4 pana la AEM, recentele modificari aduse liniei 5 etc.) mi se pare o greseala enorma de strategie si o profunda lipsa de gandire pe termen lung.
Legat de cea de-a doua parte a intrebarii (de ce nu suntem informati): aceasta informare nu se realizeaza intrucat am impresia ca nu exista un program coerent de investitii in infrastructura de transport la nivelul municipiului (ceea ce acum 10 ani exista, daca ne gandim la privirea de ansamblu asupra modernizarilor din acei ani). Iar comunicarea publica a acestor demersuri este oricum ocazionala si nerealista. A se vedea si modul pompieristic in care se arunca "bomboane de presa" (inclusiv cele doua de mai sus). Informatiile sunt indoielnice prin prisma fezabilitatii proiectelor mentionate. (Ca in 2010 incep reabilitari la 38 de km de linie cale, eu m-as indoi!)
Si sa nu uitam un aspect: eu nu am stiinta ca pana la aceasta data Timisoara sa fi accesat pe proiecte de infrastructura chiar si numai 1 euro din fonduri structurale. M-as bucura sa fiu contrazis!
Aceasta postare a fost editata de garcon: 28 februarie 2010 - 15:03