Tramvaie noi
#361
Postat 23 august 2009 - 15:18
#362
Postat 24 august 2009 - 23:23
Dacă Astra Arad va reuşi să producă un tramvai nou va crea şi locuri de muncă, nu va renunţa la producţia de vagoane de tren pentru tramvaie. Personal, dacă au mai păstrat un sfert dintre cei care au lucrat la proiectarea primei garnituri de metrou, au toate şansele să reuşască să producă şi un tramvai, ţinând cont că acum nu mai sunt limitaţi doar la soluţiile existente în România şi produse tot în România. Aşa că pot foarte bine să cumpere boghiuri Alstom, cu motoare Kieppe, acţionate cu invertor produs tot de Kieppe, controloat de microprocesor Ganz. Iar caroseria o pot face foarte bine din tablă nemţească, nu din porcăria produsă la Sidex Galaţi. În felul ăsta nu mai e obligatoriu să folosească energofagele şi, mai ales, marile (ca dimensiuni) motoare produse la UMEB şi chopperul produs la ICPE-SAERP.
Mai există şi şansa să joace la cacialma... pentru că deşi producătorii mari de tramvaie (vorbesc de Siemens, Bombardier şi Alstom) văd ca atractivă piaţa de la noi, doar Aradul şi, eventual (spun eventual pentru că licitaţiile s-au tot anulat, că nu iese cine trebuie), Bucureştiul sunt interesate de tramvaie noi, iar pentru 10 bucăţi în Arad şi vreo 50 (maxim 100) în Bucureşti nu merită să deschizi o fabrică nouă (sau să cumperi/închiriezi una), când această producţie o poţi realiza uşor în fabricile deja existente, fără cheltuieli suplimentare cu locaţia, angajaţi noi etc. Ori dacă Astra se bate cu pumnii în piept că o să aibă prototipul, e clar că poate livra destul de repede 10 tramvaie pentru Arad, spre deosebire de Siemens, care o să aibă nevoie de un an doar pentru a realiza o listă cu condiţiile la care trebuie să reziste noile tramvaie.
În concluzie... om trăi şi om vedea, până acum toată industria care lucra în profit a ajuns pe nimic la străini (vezi Dacia... pe care acum Renault o produce în mai multe fabrici, dar doar cele produse la Mioveni poartănumele Dacia, restul şi-au însuţit ei), iar ce nu lucra sau s-a nimerit să o cumpere cineva dintre cei ,,de la putere" a ajuns fier vechi, indiferent de ce producţie realiza, chiar dacă proprietarii s-au opus (vezi f-ca de bere Griviţa din Bucureşti şi f-ca de pâine Spicul de lângă ea)
#363
Postat 24 august 2009 - 23:31
#364 Guest_zofei.2006_*
Postat 25 august 2009 - 01:19
#365
Postat 25 august 2009 - 15:51
Tramvaiele de la Faur erau 100% identice dpdv tehnic cu V3A-93 de URAC. Desigur, FAURul se pricepea mai bine, de aia nu vezi rugina, melamina umflata (de fapt ei au folosit PVC pentru interior, nu melamină ca în anii '50, pe care URACul încă o pune pe V3A-93-CH-PPC!) ş.a.m.d..
#366
Postat 01 noiembrie 2009 - 02:42
Aceeasi intrebare despre AnsaldoBreda (modele bidirectionale: Firenze, Sassari, etc), CAF (modelul Edinburgh), Koncar, etc. Nu sunt doar 3 producatori in Europa, iar comanda de la mai multi simultan ar grabi enorm timpii de livrare.
Asta, evident, cand vor exista fonduri europene pentru achizitie, ca altfel ...

#367
Postat 13 noiembrie 2009 - 23:08
http://www.agenda.ro/news/images/24804/1/p...-timisoara.html
#368
Postat 14 noiembrie 2009 - 09:11
Iata si articolul complet:
Primaria vrea sa cumpere tramvaie noi in Timisoara
Sambata, 14 11 2009
Directia de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei Timisoara are planuri ambitioase pentru transportul in comun din oras. Culita Chis, seful Directiei, ne-a declarat ca se lucreaza la intocmirea unei documentatii pentru achizitionarea a 50 de tramvaie noi.
Costul unui astfel de mijloc de transport incepe de la 2,5 milioane de euro si poate ajunge chiar si la cinci milioane de euro, in functie de dotari si de firma producatoare. Totusi, reprezentantii Primariei nu intentioneaza sa cumpere tramvaie moderne mai scumpe de trei milioane de euro bucata.
„Tramvaiele vor fi achizitionate in urma unei licitatii internationale. Estimam ca vom aloca in jur 2,7 – 3 milioane de euro pentru un tramvai”, ne-a declarat Culita Chis, directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei.
Municipalitatea va plati cele 50 de tramvaie in leasing pe o perioada de 20 de ani.
„Avem o hotarare de Consiliu Local in acest sens care ne abiliteaza sa negociem cumpararea de tramvaie noi prin licitatie internationala”, a mai precizat directorul.
Pana ca timisorenii sa se plimbe prin oras cu garnituri de ultima generatie, inca 11 tramvaie din Germania, cumparate la mana a doua, au sosit la Timisoara. Mijloacele de transport au fost puse deja in functiune pe diferite trasee din oras.
Sursa: http://www.agenda.ro/news/news/24804/prima...-timisoara.html
#370
Postat 14 noiembrie 2009 - 13:03

#371
Postat 14 noiembrie 2009 - 13:03
#372
Postat 14 noiembrie 2009 - 16:01
Citeaza
Costul unui astfel de mijloc de transport incepe de la 2,5 milioane de euro si poate ajunge chiar si la cinci milioane de euro, in functie de dotari si de firma producatoare. Totusi, reprezentantii Primariei nu intentioneaza sa cumpere tramvaie moderne mai scumpe de trei milioane de euro bucata.
„Tramvaiele vor fi achizitionate in urma unei licitatii internationale. Estimam ca vom aloca in jur 2,7 – 3 milioane de euro pentru un tramvai”, ne-a declarat Culita Chis, directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei.
Municipalitatea va plati cele 50 de tramvaie in leasing pe o perioada de 20 de ani.
„Avem o hotarare de Consiliu Local in acest sens care ne abiliteaza sa negociem cumpararea de tramvaie noi prin licitatie internationala”, a mai precizat directorul.
#373
Postat 14 noiembrie 2009 - 16:53
#374
Postat 15 noiembrie 2009 - 20:00
Gygyman6, la 14 Nov 2009, 16:53, a spus:
Poate chiar vor, dar nu-i duce capul sa se complice. Sigur ca e mai usor sa primim tramvaiele si sa platim transportul, cum s-a intamplat cu cele din Bremen, decat sa se chinuie ei sa intocmeasca toata birocratia...Oricum ei au masini de >30000euro, nu prea le pasa de tramvaie

#375
Postat 28 decembrie 2009 - 21:22

STATUL TOT CASTIGA BANI DIN IMPOZITURI............ATUNCI DE CE NU SE FOLOSESC ACESTI BANI PENTRU A LUA TRAMVAIE NOI????
AR FI MAI BINE DACA TIMISOARA AR AVEA TRAMVAIE NOI....................

DAR CAT COSTA UN TRAMVAI????
ASA DE MULT COSTA UNUL NOU????
UNUL SECOND HAND CAT COSTA????

#376
Postat 28 decembrie 2009 - 21:29
Pentru a cumpara tramvaie noi trebuie sa ai mai inai o infrastructura buna si foarte buna pentru a circula tramvaie noi.
Inaite de a fi cumparate, trebuie facut un caiet de sarcini. Dupa acest lucru se va face o licitatie, iar firma care indeplineste toate cerintele din caietul de sarcini este declarata castigatoare.
Cat costa? Intre 2-2,5-3 MIILIOANE de EURO O BUCATA.
#377
Postat 28 decembrie 2009 - 21:33

CE MULT COSTA..........................

O CUTIE DE CONSERVA PE ROTI ATATA COSTA..................................
MDA....................AM INTELES CARE ESTE TREABA................................
#379
Postat 28 decembrie 2009 - 22:03
Ascultam

#380
Postat 28 decembrie 2009 - 22:04