STP Timișoara Forum: Tramvaie noi - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tramvaie noi Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#361 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 23 august 2009 - 15:18

As fi curios de ce nu s-au inteles cu Siemens. Chiar si cu o licenta pentru Combino ar fi fost ai mai tari din Balcani. Doar croatii de la Koncar mai fabrica tramvaie noi.
0

#362 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 24 august 2009 - 23:23

Doar Koncar produce tramvaie noi şi 100% low-floor (vorbesc de Balcani). MAI produce tramvaie şi URACul din Bucureşti, dar până acum nu au reuşit să scoată un tramvai 100% low-floor. Oricum, URACul nu are deloc importanţă între producătoriid e tramvaie, ţinnd cont de ritmul de producţie (le-au trebuit 13 ani pentru vreo 290 de V3A-93, in vreme ce Koncar in vreo 3 ani a produs cu mult peste 200 de bucati).

Dacă Astra Arad va reuşi să producă un tramvai nou va crea şi locuri de muncă, nu va renunţa la producţia de vagoane de tren pentru tramvaie. Personal, dacă au mai păstrat un sfert dintre cei care au lucrat la proiectarea primei garnituri de metrou, au toate şansele să reuşască să producă şi un tramvai, ţinând cont că acum nu mai sunt limitaţi doar la soluţiile existente în România şi produse tot în România. Aşa că pot foarte bine să cumpere boghiuri Alstom, cu motoare Kieppe, acţionate cu invertor produs tot de Kieppe, controloat de microprocesor Ganz. Iar caroseria o pot face foarte bine din tablă nemţească, nu din porcăria produsă la Sidex Galaţi. În felul ăsta nu mai e obligatoriu să folosească energofagele şi, mai ales, marile (ca dimensiuni) motoare produse la UMEB şi chopperul produs la ICPE-SAERP.
Mai există şi şansa să joace la cacialma... pentru că deşi producătorii mari de tramvaie (vorbesc de Siemens, Bombardier şi Alstom) văd ca atractivă piaţa de la noi, doar Aradul şi, eventual (spun eventual pentru că licitaţiile s-au tot anulat, că nu iese cine trebuie), Bucureştiul sunt interesate de tramvaie noi, iar pentru 10 bucăţi în Arad şi vreo 50 (maxim 100) în Bucureşti nu merită să deschizi o fabrică nouă (sau să cumperi/închiriezi una), când această producţie o poţi realiza uşor în fabricile deja existente, fără cheltuieli suplimentare cu locaţia, angajaţi noi etc. Ori dacă Astra se bate cu pumnii în piept că o să aibă prototipul, e clar că poate livra destul de repede 10 tramvaie pentru Arad, spre deosebire de Siemens, care o să aibă nevoie de un an doar pentru a realiza o listă cu condiţiile la care trebuie să reziste noile tramvaie.
În concluzie... om trăi şi om vedea, până acum toată industria care lucra în profit a ajuns pe nimic la străini (vezi Dacia... pe care acum Renault o produce în mai multe fabrici, dar doar cele produse la Mioveni poartănumele Dacia, restul şi-au însuţit ei), iar ce nu lucra sau s-a nimerit să o cumpere cineva dintre cei ,,de la putere" a ajuns fier vechi, indiferent de ce producţie realiza, chiar dacă proprietarii s-au opus (vezi f-ca de bere Griviţa din Bucureşti şi f-ca de pâine Spicul de lângă ea)
0

#363 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 august 2009 - 23:31

Pai cum adica URAC produce tramvaie, pai eu stiam ca nu are licenta de producator, ei doar modernizeaza, sau ma insel?
0

#364 Guest_zofei.2006_*

  • Grup: Guests

Postat 25 august 2009 - 01:19

Ma au reusit sa devina din nou producatori de tramvaie. Daca exista fonduri Urac poate sa produca destule tramvaie se poate lucra la 10 - 12 bucati deodata doar sa existe fonduri. Ceace pana nu au existat deaia sau produs in atatia ani. Pe vremea comunista iesea aproape cum sar zice pe banda rulanta tramvaiele, dar dupa 1990 sa facut o mare pauza prin fabricile de tramvaie din tara. Competia a disparut si ca producatoare la ora actuala a ramas doar URAC. In vremurile bune Timisoara era un adversar foarte mare pentru Bucuresti. Uzinele FAUR dupa anul 1998 nu a scos nicun tramvai desi cele facute la faur au fost mult mai bune si performante ecat ce le facute la URAC.

#365 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 25 august 2009 - 15:51

Modernizare a fost #205, care a primit motoare asincrone trifazate de c.a. şi invertoarele de rigoare... restul au fost tramvaie făcute integral de le zero (şi finalizate cu câteva zile înainte să fie casate cele vechi).

Tramvaiele de la Faur erau 100% identice dpdv tehnic cu V3A-93 de URAC. Desigur, FAURul se pricepea mai bine, de aia nu vezi rugina, melamina umflata (de fapt ei au folosit PVC pentru interior, nu melamină ca în anii '50, pe care URACul încă o pune pe V3A-93-CH-PPC!) ş.a.m.d..
0

#366 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 noiembrie 2009 - 02:42

Intrebare: producatorul Stadler nu corespunde normelor, sau de ce nu a fost pus pe lista la inceputul topicului? Mie unuia imi plac ambele lor modele de tramvaie, si Tango si Variobahn.

Aceeasi intrebare despre AnsaldoBreda (modele bidirectionale: Firenze, Sassari, etc), CAF (modelul Edinburgh), Koncar, etc. Nu sunt doar 3 producatori in Europa, iar comanda de la mai multi simultan ar grabi enorm timpii de livrare.

Asta, evident, cand vor exista fonduri europene pentru achizitie, ca altfel ... :lol:
0

#367 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 13 noiembrie 2009 - 23:08

Am gasit pe agenda, uitandu-ma la alte poze acest link.Oare este mai vechi ? Nu sunt doar poze...

http://www.agenda.ro/news/images/24804/1/p...-timisoara.html
0

#368 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 14 noiembrie 2009 - 09:11

Nu stiu de ce, dar am o presimtire ciudata ca aceasta stire a fost aruncata doar ca sa se distraga atentia de la desfintarea liniei 3.

Iata si articolul complet:

Primaria vrea sa cumpere tramvaie noi in Timisoara

Sambata, 14 11 2009

Directia de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei Timisoara are planuri ambitioase pentru transportul in comun din oras. Culita Chis, seful Directiei, ne-a declarat ca se lucreaza la intocmirea unei documentatii pentru achizitionarea a 50 de tramvaie noi.

Costul unui astfel de mijloc de transport incepe de la 2,5 milioane de euro si poate ajunge chiar si la cinci milioane de euro, in functie de dotari si de firma producatoare. Totusi, reprezentantii Primariei nu intentioneaza sa cumpere tramvaie moderne mai scumpe de trei milioane de euro bucata.

„Tramvaiele vor fi achizitionate in urma unei licitatii internationale. Estimam ca vom aloca in jur 2,7 – 3 milioane de euro pentru un tramvai”, ne-a declarat Culita Chis, directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei.

Municipalitatea va plati cele 50 de tramvaie in leasing pe o perioada de 20 de ani.

„Avem o hotarare de Consiliu Local in acest sens care ne abiliteaza sa negociem cumpararea de tramvaie noi prin licitatie internationala”, a mai precizat directorul.

Pana ca timisorenii sa se plimbe prin oras cu garnituri de ultima generatie, inca 11 tramvaie din Germania, cumparate la mana a doua, au sosit la Timisoara. Mijloacele de transport au fost puse deja in functiune pe diferite trasee din oras.

Sursa: http://www.agenda.ro/news/news/24804/prima...-timisoara.html
0

#369 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 noiembrie 2009 - 09:41

Fratilor care 11 tramvaie? :lol:
0

#370 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 14 noiembrie 2009 - 13:03

Oare, doamna ziarista o sti ceva ce noi nu stim? :lol: Oare vor mai trimite cei din Bremen inca 6 garnituri?
0

#371 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 14 noiembrie 2009 - 13:03

Nici nu m-am obosit sa mai citesc aberatia aia de articol, e o vrajeala totala, daca intradevar aveah aceasta dorinta o putea face in anii trecuti s-au nu scoteau linia 3 si nu faceau atatea schimbari
0

#372 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 14 noiembrie 2009 - 16:01

Zice Agenda:

Citeaza

Directia de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei Timisoara are planuri ambitioase pentru transportul in comun din oras. Culita Chis, seful Directiei, ne-a declarat ca se lucreaza la intocmirea unei documentatii pentru achizitionarea a 50 de tramvaie noi.

Costul unui astfel de mijloc de transport incepe de la 2,5 milioane de euro si poate ajunge chiar si la cinci milioane de euro, in functie de dotari si de firma producatoare. Totusi, reprezentantii Primariei nu intentioneaza sa cumpere tramvaie moderne mai scumpe de trei milioane de euro bucata.

„Tramvaiele vor fi achizitionate in urma unei licitatii internationale. Estimam ca vom aloca in jur 2,7 – 3 milioane de euro pentru un tramvai”, ne-a declarat Culita Chis, directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei.

Municipalitatea va plati cele 50 de tramvaie in leasing pe o perioada de 20 de ani.

„Avem o hotarare de Consiliu Local in acest sens care ne abiliteaza sa negociem cumpararea de tramvaie noi prin licitatie internationala”, a mai precizat directorul.

0

#373 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 14 noiembrie 2009 - 16:53

DaImon cand facem acel protest , anuntama si pe mine. Se pare ca "astia" nu se lasa cu aberatile astea, nus in stare sa tina o linie de tramvai si ei cumpara tramvaie noi, batjocura mai mare nu se putea aduce orasului, se vede ca asta e rasplata pentru cei care i-au votat, dar nu mai intru in polemici.
0

#374 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 noiembrie 2009 - 20:00

Vezi postareaGygyman6, la 14 Nov 2009, 16:53, a spus:

DaImon cand facem acel protest , anuntama si pe mine. Se pare ca "astia" nu se lasa cu aberatile astea, nus in stare sa tina o linie de tramvai si ei cumpara tramvaie noi, batjocura mai mare nu se putea aduce orasului, se vede ca asta e rasplata pentru cei care i-au votat, dar nu mai intru in polemici.


Poate chiar vor, dar nu-i duce capul sa se complice. Sigur ca e mai usor sa primim tramvaiele si sa platim transportul, cum s-a intamplat cu cele din Bremen, decat sa se chinuie ei sa intocmeasca toata birocratia...Oricum ei au masini de >30000euro, nu prea le pasa de tramvaie <_<
0

#375 Useril este offline   ewaldutzu 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 26 decembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:nimik

Postat 28 decembrie 2009 - 21:22

AM DESCHIS ACEST TOPIC,PENTRU A VORBI DESPRE REINOIREA TRAMVAIELOR............... :04:
STATUL TOT CASTIGA BANI DIN IMPOZITURI............ATUNCI DE CE NU SE FOLOSESC ACESTI BANI PENTRU A LUA TRAMVAIE NOI????
AR FI MAI BINE DACA TIMISOARA AR AVEA TRAMVAIE NOI.................... :)
DAR CAT COSTA UN TRAMVAI????
ASA DE MULT COSTA UNUL NOU????
UNUL SECOND HAND CAT COSTA???? <_<
0

#376 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 28 decembrie 2009 - 21:29

Exista inca un topic cu tramvaie noi si un sondaj despre ele.
Pentru a cumpara tramvaie noi trebuie sa ai mai inai o infrastructura buna si foarte buna pentru a circula tramvaie noi.
Inaite de a fi cumparate, trebuie facut un caiet de sarcini. Dupa acest lucru se va face o licitatie, iar firma care indeplineste toate cerintele din caietul de sarcini este declarata castigatoare.
Cat costa? Intre 2-2,5-3 MIILIOANE de EURO O BUCATA.
0

#377 Useril este offline   ewaldutzu 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 26 decembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:nimik

Postat 28 decembrie 2009 - 21:33

WOW............................ :)
CE MULT COSTA.......................... <_<
O CUTIE DE CONSERVA PE ROTI ATATA COSTA..................................
MDA....................AM INTELES CARE ESTE TREABA................................
0

#378 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 28 decembrie 2009 - 21:42

O CUTIE DE CONSERVE PE ROTI???!!! AUZI CONSERVA PE ROTI :)
Dvs. vi se pare ca aceste tramvaie arata a CONSERVE PE ROTI?
Imagine atasata: 4_flughafen.jpg=>>Tramvai Bombardier de ultima generatie.
Imagine atasata: tram.jpg=>>Tramvai Siemens de ultima generatie.
0

#379 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 decembrie 2009 - 22:03

Conserva aia pe roti rezista vreo 20 de ani minim (alea nemtesti au 40+, dar fie), transportand zilnic mii de oameni pe sute de kilometri. Daca ti se pare lucru usor sa proiectezi si construiesti asa ceva, noa, scoate din sertar proiectul unui tramvai ieftin care sa poata fi produs sa zicem la Arad. Ai facut mecanica, ce naiba, trebuie sa-ti fie la indemana, jur ca ti-oi face lobby sa primesti finantare.

Ascultam :)
0

#380 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 28 decembrie 2009 - 22:04

Scuzama ewaldutzu, dar sa imi arati si mie o conserva pe roti, ca eu sincer nu am vazut asa ceva nici o data.Tramvaiele, tot tramvaie se numesc,indiferent de vechimea lor.
0

Arata acest topic


  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi