Sesizari probleme validatoare nefunctionare, vandalizare, etc
#521
Postat 21 decembrie 2009 - 21:37
2. Chiar articolul spune ca doar cei care circula rar/ocazional folosesc bilete, deci ce rost are montarea unor validatoare mult mai scumpe (si mai usor de vandalizat) si cu intretinere costisitoare, pentru o mica parte a calatorilor?
3. Se pregateste in scurt timp lansarea portofelului electronic, un fel de "bilet pe card" (chiar Agenda ne prezenta aceasta stire in urma cu cateva zile)
#522
Postat 21 decembrie 2009 - 21:58
Majoritatea oamenilor cu bilet urca la mijloc(unde stiu ca este/era validatorul de bilete) si incep sa strige, sa se impinga, si sa dea biletul din mana in mana.Am vazut un singur anunt, intr-un tramvai, unde scria ca biletul se valideaza doar in fata si ca este recomandat sa se urce pe usa din fata...dar ATAT, un singur anunt

#523
Postat 21 decembrie 2009 - 22:29
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 21 decembrie 2009 - 23:26
Motiv editare: Mutat aici de moderator.
#524
Postat 21 decembrie 2009 - 22:36
Florin.B RATT, la 21 Dec 2009, 21:37, a spus:
2. Chiar articolul spune ca doar cei care circula rar/ocazional folosesc bilete, deci ce rost are montarea unor validatoare mult mai scumpe (si mai usor de vandalizat) si cu intretinere costisitoare, pentru o mica parte a calatorilor?
3. Se pregateste in scurt timp lansarea portofelului electronic, un fel de "bilet pe card" (chiar Agenda ne prezenta aceasta stire in urma cu cateva zile)
ok, am inteles, dar ... pana una alta sistemul acesta de ticketing s-a implementat de mult si vad ca tot sunt probleme, ca sunt putini sau nu ... atunci de ce se imbulzesc oamenii? Probabil ar mai trebui achizitionate cateva validatoare.
O alta problema, aud de acel portofel electronic de cand ... (ma abtin). Am spus ca imi iau si eu unul ca sa nu imi bat capul cu programul chioscurilor, dar vad ca inca nu s-a introdus.
PS Nu vreau sa o luati ca pe o acuza personala, dar daca RATT-ul are pretentia de a fi o alternativa viabila pentru masina personala, se inseala amarnic. RATT-ul este folosit DOAR de cei care nu isi permit sa mearga cu masina sau nu au carnet (nu imi dau aere, deocamdata imi permit sa merg cu masina DOAR pentru ca imi dau ai mei bani, mai am un pic pana sa ajung sa ma intretin singur). In alte tari nu este asa, acolo transportul in comun e mai civilizat, promt etc, pana nu se aduc imbunatatiri in acest sens RATT-ul nu va avea un numar de calatori mai mare (poate doar din cauza crizei).
#525
Postat 21 decembrie 2009 - 22:48

#526
Postat 22 decembrie 2009 - 00:08

Am vazut si eu ca s-au mutat validatoarele...sa fie doar pentru "in mijloacele de transport in comun se urca doar pe usa din fata"?
#528
Postat 22 decembrie 2009 - 13:36
#529
Postat 22 decembrie 2009 - 14:55
#530
Postat 22 decembrie 2009 - 15:49

#531
Postat 22 decembrie 2009 - 17:37
#532
Postat 22 decembrie 2009 - 18:09
Bun, cu cartelele ai rezolvat eventuala problema a calatorului ocazional. Eu unul vad portofelul electronic doar ca pe un gadget, folositor oamenilor care au deja abonament dar doresc sa aiba si niste bani de bilet pusi deoparte in caz ca doresc sa calatoreasca cu cineva sau nu au timp sa reinnoiasca abonamentul. Si ca sa fiu serios, ce salariat din lumea asta NU are card bancar? Prea putini. Restul lumii, gen pensionari/elevi au gratuit oricum...
Revenind la sesizari probleme validatoare:
azi, linia 7, ora ~17:40, vagonul inmatriculat #966, validatorul #1 nu composta bilete (ledul rosu palpaia).
Mare prost ala care a mutat validatoarele, btw, cred ca are frigiderul plin de carne

#533
Postat 22 decembrie 2009 - 19:00
Cand nu circula validatorul, se circula gratis?
Marti, 22 decembrie 2009, ora 13,34. Statia de tramvai din apropierea salii Olimpia. Vine tramvaiul de pe linia 6. Avizat de miscarea inteligenta cu validatorul pus in coasta vatmanului, dau sa urc pe usa din fata. Sunt si alti calatori care au invatat miscarea, asa ca dureaza ceva.
In fata validatorului pentru bilete se face cerc. Nu functioneaza! Plecam in grup catre coada tramvaiului. Cu biletele in mana. „Nu sunt altele”, suntem avertizati de alti calatori. Nu cred si verific personal. Mai sunt doua aparate, dar nu au fante pentru bilete.
Ma opresc si mai ca as vrea sa urce niste controlori, din aceia foarte ageri, sa avem o discutie metafizica despre bilete si compostoare... Merg sase statii, adica fix 12 minute si 34 de secunde. Au urcat in timpul acesta 35 de persoane. Au tot infipt biletele in singurul validator din vagon prevazut cu stantator pentru bilete. Acestea s-au incapatanat sa ramana netusate. Regia Autonoma de Transport Timisoara (RATT) a pierdut astfel, in 12 minute si 34 de secunde, 52,5 lei. Ceea ce nu e de colo, mai ales ca are printre cele mai scumpe bilete din tara, iar bugetul ii este unul slabanog.
Acest lucru nu se intampla daca domnii cu idei stralucite de la RATT ar fi fost amabili sa amplaseze validatoare normale si in alte locuri din mijlocul de trasport si doar unul singur, cel din coasta vatmanului. Dar, vorba unui calator mai hatru: „Nu-i nimic, traiasca partidul! Doamne ajuta, ca am facut economii!”
Sursa:Agenda.ro
Se pare ca agenda a pornit un adevarat atac impotriva RATT-ului si a sistemului de ticketing.
#534
Postat 22 decembrie 2009 - 20:27
Ce spune dAImon ar fi foarte bine, sa existe acele cartele preplatite pe care sa le cumperi ca pe un bilet.
dAimon, intre salariat si elev este o diferenta de ani destul de mare...si chiar daca esti elev, nu inseamna ca ai gratuitate (>clasa a VIII-a). Asa ca nu sunt foarte putini cei care n-au card bancar...
Totusi, exista vreo explicatie pentru mutarea validatoarelor din mijloc in fata?
P.S.: Nu exista #966, eventual #166.
#535
Postat 22 decembrie 2009 - 23:13
#536
Postat 23 decembrie 2009 - 05:39

NDY : am specificat că e numărul de înmatriculare şi nu cel de parc.
#538
Postat 23 decembrie 2009 - 23:09
#539
Postat 23 decembrie 2009 - 23:58
#540
Postat 24 decembrie 2009 - 11:00
O problemă pe care cred că am uitat s-o raportez la timp. Unele validatoare (ultimul exemplu e V1 de pe #3718, pe 22 decembrie) par blocate din când în când, ca și cum procesorul validatorului ar fi ocupat 100%, și validatorul nu răspunde la nicio atingere a ecranului. Își revine însă la apropierea unui card, și cred că validează bilete, dacă e un validator dublu (din câte știu, sistemele de validare și compostare sunt oricum independente).
Uneori simptomul este lipsa bip-ului la validare. Alteori screen-saver-ul sau animația de „apropiați cardul” se blochează vreo 2 secunde.
Se poate vedea în jurnale dacă validatoarele sunt prea ocupate ? Problema cu validarea fără sunet de confirmare crează adevărate scene la cei ce nu văd ce scrie pe validator.