București
#401 Guest_zofei.2006_*
Postat 27 noiembrie 2009 - 00:50
Cel mai umblat mijloc de transport în comun din Capitală are la bord 1.204.480 de kilometri, de 30 de ori mai mult decât lungimea Ecuatorului.
Vehiculul RATB-ului, un DAF vechi de 12 ani 891, circulă între Ştrandul Străuleşti şi Gara de Nord, pe linia 205, şi a fost fabricat în 1997, în Spania.
„Teoretic, un astfel de autobuz trebuie să parcurgă 800.000 de kilometri şi apoi să fie casat. Este însă perfect funcţional şi a primit avizul de a circula în Bucureşti", a declarat şeful Autobazei Nord, Ovidiu Georgescu.
Autobuzul care parcurge 200 de kilometri zilnic a costat 130.000 de euro. „A trecut prin mâinile a peste zece şoferi. Oricum, autobuzul este vechi şi va ajunge la casat mai repede decât altele. În rest, este foarte rezistent", a mai spus şeful autobazei.
Deşi vechi, autobuzul nu duce lipsă de clienţi. „Cu toate că circul foarte des pe acest traseu, nu am ştiut că are atâţia kilometri. Am remarcat însă că este mai zgomotos decât celelalte", a spus Adriana Banea (40 de ani).
Şeful biroului de presă al RATB, Mihai Vlădărău, a declarat că autobuzul circulă într-un anumit interval în funcţie de solicitări şi că în cei 12 ani nu a fost nevoie să i se schimbe motorul
#402 Guest_zofei.2006_*
Postat 27 noiembrie 2009 - 03:14
"Du-m-acasă, măi tramvai/ du-mă, du-mă, ce mai stai..." În 1989, România sărbătorea 630 de tramvaie produse în ţara noastră după un minunat model german. Numai că partidul unic uitase să informeze populaţia în legătură cu provenienţa minunatului tramvai, care n-a fost nici pe departe vreo invenţie extraordinară a unui inginer autohton, ci o furăciune grosolană de la fraţii germani din jumătatea federală a ţării.
Frumosul model al tramvaiului nemţesc circula deja prin Bucureşti încă de la începutul anilor '70, după ce o delegaţie română ajunsese la Linkehofmannbusch, (LHB) Salzgitter, în fosta RFG în 1969. "Trimişii Republicii Socialiste România se duseseră cu intenţii declarate de cumpărători cinstiţi, iar fraţii germani din republica federală se bucuraseră că şi-au găsit piaţă de desfacere serioasă pentru frumosul model.
De «ţeapă» şi-au dat seama mai târziu", povesteşte unul dintre românii direct implicaţi în "tranzacţie". La nivel declarativ, se cumpăra un tramvai dublu articulat, cu opt axe, pentru a fi testat de ITB pe şinele din Bucureşti. Cu promisiunea ca următoarele o sută de unităţi să fie cumpărate şi asamblate în capitala Republicii Socialiste România.
Toate bune şi frumoase, tramvaiul a ajuns la noi, s-a asamblat, s-a testat şi... s-a multiplicat precum euglena verde până să se trezească fraţii refegişti la realitate. După şase luni a sosit la Bucureşti şi o delegaţie din RFG la URAC - Uzina de Reparaţii "Atelierele Centrale" - şi-a constatat că românii le furaseră deja modelul. Delegaţia a constatat la faţa locului că întreprinderea bucureşteană avea capacitatea de a produce tramvaiul în serie şi-o făcea cu simţ de răspundere.
A urmat reacţia firească: nemţii şi-au cerut tramvaiul înapoi, dar... surpriză! Modelul fusese cumpărat, proprietar fiind ITB. După şase luni, URAC producea primul tramvai românesc V3A. "Tramvaiul era o bijuterie. Când mă urcam în el simţeam diferenţa. Cel românesc era aproape identic, numai că avea 25 de tone în loc de 12, pentru că cel care-a tradus documentaţia tehnică a omis câteva aspecte esenţiale. Se vedea că al nostru era făcut din topor", mai spune martorul.
Dar asta nu a împiedicat cu nimic producţia lui de masă şi "popularea" şinelor bucureştene cu exemplare clonate de URAC. Aceasta este de altfel şi explicaţia deteriorării rapide a terasamentelor, pentru că şinele nu au fost proiectate pentru a suporta o greutate atât de mare, dar trebuia să se aplice o măsură de compromis pentru bunul mers al tramvaielor prin Capitală.
A urmat un proces lung între cele două republici, fiind câştigat în final de statul român. Până în 1989, URAC a produs 630 de exemplare V3A, respectiv V2A, o versiune puţin modificată a modelului german, cu şase axe.
#403
Postat 01 decembrie 2009 - 21:24
Cu toate că majoritatea oamenilor detestă să circule cu tramvaiul sau metroul, există un grup online care susţine că iubeşte asta.Gaşca este formată din opt persoane, cu vârste cuprinse între 16 şi 50 de ani şi a luat naştere în urmă cu aproximativ un an şi jumătate.
„Cea mai mare comunitate online a iubitorilor mijloacelor de transport în comun“ - aşa se autointituleză fanii tramvaielor, autobuzelor şi metrourilor. Grupul nu este, însă, atât de numeros precum se proclamă, fiind format doar din opt membri. Ei se întâlnesc la două săptămâni şi discută despre ce este nou în sfera mijloacelor de transport în comun. Ştiu tot - de la ce autobuze a mai achiziţionat RATB-ul, până la ce proiecte de extindere are Metrorex în următorii 20 de ani.
Locul de întâlnire al micuţei comunităţi este biroul mamei lui Mihai (16), unul dintre „activişti“, care lucrează ca avocată la un cabinet de pe Bulevardul Mihail Kogălniceanu.
Fac reportaje în mijloacele de transport în comun
La câteva zile, ei fac reportaje în mijloacele de transport în comun, pe care le pun pe site-ul www.ro-trans.org, unde toţi cei care au aceeaşi pasiune ca ei postează comentarii şi poze din autobuze, tramvaie, troleibuze şi metrouri. Mai nou, ei au fost menţionaţi şi într-o carte, despre metroul bucureştean, normal, scrisă de Ilie Tănăsache.
Iasmin Radu Sandu (19), este cel care a creat clubul şi actualul preşedinte. „Eu şi ceilalţi membri iubim tot ceea ce ţine de metrou, RATB şi celelalte mijloace de transport în comun, pentru că ne-am obişnuit cu ele şi pentru că fac parte din viaţa noastră“, spune el.
Bucureşteanul nu are încă permis de conducere, dar se pregăteşte acum de examen. Cu toate că o să aibă la dispoziţie maşina familiei, tânărul promite că nu va renunţa la mijloacele de transport în comun. „O să merg încontinuare cu metroul şi atunci când o să pot conduce pentru că la traficul din Bucureşti ajung mai repede prin subteran“, spune el.
„Veteranul“ clubului a renunţat la maşină
Cel mai în vârstă membru al comunităţii este chiar tatăl lui Iasmin, Cornel Sandu, în vârstă de 50 de ani. Fost controlor de trafic aerian miliar, actual pensionar, nea Sandu este mândru de comunitatea din care face parte.
Are o groază de aminitiri frumoase de când era mic şi se plimba cu tramvaiul. „Când eram în generală, adică pe la sfârşitul anilor ’60, mergeam tot timpul cu tramvaiul 11 de acasă, de pe Şoseaua Viilor, până la şcoală, pe Olteniţei. Îmi plăcea să stau în spatele vatmanului, pentru că de-acolo puteam să văd traseul cel mai bine“, îşi aminteşte cu nostalgie Cornel Sandu. În clasa a doua, el obişnuia să se joace de-a vatmanul acasă. „Improvizam o cabină RATB - foloseam o maşină de tocat legume, pe post de manetă şi o riglă care îmi imaginam eu că e frâna. În minte, parcurgeam toate staţiile de pe liniile 9, 11 sau 20 pe care le ştiam pe de rost“, spune bărbatul.
El are carnet de conducere din tinereţe, dar de mai bine de jumătate de an nu prea mai circulă cu autoturismul. „Este mult mai ieftin cu metroul, aşa că am cam abandonat maşina în parcare“, spune el.
Pasiunea pentru mijloacele de transport în comun nu este ceva neobişnuit în familia Sandu - străbunica lui Iasmin lucrând cu jumătate de secol în urmă ca încasatoare de tramvai.
A expus o machetă de autobuz la Muzeul RATB-ului
Un alt membru al grupului este Ovidiu Măgureanu, în vârstă de 37 de ani. El lucrează ca inginer construcţii şi în timpul liber face machete de autobuze şi tramvaie dintr-un material de plastic, numit Komatex. De altfel, un model de autobuz făcut de el a fost expus la Muzeul RATB-ului.
Ca proiecte de viitor, comunitatea celor care iubesc mijloacele de transport în comun plănuieşte să imprime nişte abţibilde pe care să le posteze prin tramvaie şi autobuze cu reguli de bună purtare pentru călători, „pentru ca toată lumea să circule mai civilizat“, subliniază preşedintele clubului, Iasmin.
http://www.adevarul...._161983898.html.
In fotografie se afla urmatorii useri Ro-Trans (de la stanga la dreapta): Corsar, flayy27, OLECO2007, Tibi, sm!Le, Iasmin.
-----------
Salutari din Bucuresti.
Fisiere atasate
-
Comunitatea_iubitorilor_de_transport__n_comun.jpg (29.49K)
Number of downloads: 16
Aceasta postare a fost editata de Iasmin: 01 decembrie 2009 - 21:27
#404
Postat 02 decembrie 2009 - 21:44
Si asa ca sa intervin si eu in discutie sa stiti ca Adevarul de Seara a mai facut trei articole despre transportul in comun.Acum sau gandit sa spuna ceva si despre pasionati.
Dar hai ca deja am plecat rau de la subiect.
#406
Postat 08 decembrie 2009 - 18:27
#409 Guest_zofei.2006_*
Postat 15 decembrie 2009 - 22:24
#411 Guest_zofei.2006_*
Postat 18 decembrie 2009 - 02:36
Ex: Autobuzele liniei 304 au facut pe cursa intre 4 -5 ore .
Masina #4342 a plecat in cursa din Piata Presei Libere la ora 12:40 a ajuns la capatu Laromet la ora 15:30, iar din nou la Piata Presei Libere la ora 17:40 .
Pe semicursa are 50 de minute .
Pe cursa are 100 de minute.
In poza puteti vedea traseu, lungimea liniei.
#412
Postat 18 decembrie 2009 - 18:02
zofei.2006, la 18 Dec 2009, 02:36, a spus:
Vrei sa spui din cauza incompetentei, ca daca aveau lipsa de ea nu va aratau iar la stiri 2 zile. Totusi au trecut o gramada de ani de cand s-au prezentat acele "super utilaje" , ce se intampla ca la reportaje vad tot tractoare cu pluguri?
#413 Guest_zofei.2006_*
Postat 19 decembrie 2009 - 17:15
#414
Postat 19 decembrie 2009 - 19:00
#416
Postat 19 decembrie 2009 - 21:27

Macaz cu sistem de încălzire funcţional (păcat că nu se vede şi aburul ieşit)... desigur, e un macaz care nu e folosit decât pe o poziţie, că linia 1, care se despărţea de Şos. Mihai Bravu acolo (e vorba de intersecţia Şos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand)... s-a desfiinţat când s-au început lucrările de reabilitare a liniei. S-a pus linia nouă + macazele de rigoare, dar 1 nu a mai apărut (la 120 minute între tramvaie nici nu era necesară)

Muncitorii inspectează macazul:


Şi ieri au fost probleme... mulţi tâmpiţi care se cred tramvaie circulă pe străzile capitalei. De exemplu, duba B 67 MLE, care a blocat pentru 30 de minute Bd. Timişoara. Aşa că a venit Miliţia, care a dispus blocare sensului de mers auto al bulevardului cu o basculantă, pentru a scoate duba cu un alt utilaj. Deşi nu era necesar... şi aşa s-a blocat intersecţia Bd. Timişoara cu Str. Braşov, cu tot cu linia 41.





Şi pe 11 au fost ceva probleme, veneau câte 4 tramvaie (din vreo 8 câte sunt în total). În acelaşi timp, plecau de la Ghencea vagoane de Alexandria spre depou... fără să oprească.


Capatul de la Ghencea a ramas ne-curatat de zapada, in schimb a fost stationat un Kraz acolo (cu muncitorii in cabina, nu cumva sa se atinga de zapada cu lopata). Multe Citaro ramaneau blocate la intrarea in terminal, in amestecul de zapada si antiderapant, astfel ca se formau trenulete pe linia 41. Odata intrate in capat, autobuzele nu mai tineau cont de peroane, borduri etc., totul era cam la acelasi nivel.



#417 Guest_zofei.2006_*
Postat 23 decembrie 2009 - 09:31
Plugul #05 (1VU), 15.12.2009, ora 17:00, in terminalu Piata Presei Libere
Cam vechi aceste utilaje de dezapezire ale ratb-ului dar foarte folositoare .
#418
Postat 23 decembrie 2009 - 10:38
#419 Guest_zofei.2006_*
Postat 23 decembrie 2009 - 10:44
a) In zilele de 21, 22, 23, 24, 28, 29, 30 si 31 decembrie 2008 se mentine in exploatare parcul programat corespunzator unei zile de lucru;

c) In noaptea de "Revelion" (31 decembrie 2009/01 ianuarie 2010), intre orele 23:30-5:30 vor functiona 29 linii de transport in comun (12 de tramvaie, 3 de troleibuze si 14 de autobuze). PROGRAM SPECIAL al mijloacelor de transport in comun de suprafata pentru noaptea de Revelion In vederea asigurarii transportului in noaptea de 31.12.2009/01.01.2010, intre orele 23:30-05:30, mijloacele de transport in comun vor circula din 30 in 30 de minute, pe urmatoarele linii: 5, 7, 20, 21, 27, 32, 34, 41, 44, 45, 46, 55, 76, 85, 93, 104, 117, 123, 131, 137, 168, 178, 311, 313, 323, 331, 368, 385 si 616. Liniile de tramvaie 5, 7, 20, 21, 27, 32, 34, 41, 44, 45, 46 si 55 vor functiona pe urmatoarele trasee:
Linia 5 = Aeroportul Baneasa-Bucur Obor;
Linia 7 = CFR Progresul-Piata Unirii;
Linia 20 = Laromet-Gara de Nord ;
Linia 21 = Pasaj Colentina-Piata Sf. Vineri ;
Linia 27 = Complex RATB Titan-Piata Unirii ;
Linia 32 = Dep. Alexandria-Piata Unirii ;
Linia 34 = Romprim-Gara de Nord;
Linia 41 = Ghencea-Piata Presei Libere ;
Linia 44 = Cart. 16 Februarie-Sos. Orhideelor ;
Linia 45 = Mezes-Gara de Nord ;
Linia 46 = Granitul-Gara de Nord ;
Linia 55 = Granitul-Piata Sf. Vineri ;
Mentionam ca tramvaiele liniilor 34 si 46 vor circula pe un traseu modificat de la intersectia Sos. N. Titulescu/Str. Dr. Felix, pe Str. Dr. Felix, Bd. Ion Mihalache, Bd. Al. I. Cuza, Bd. I. Gh. Duca, Gara de Nord, Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Felix, Sos. N. Titulescu, apoi traseele de baza.
De asemenea, linia 21 va functiona pe un traseu prelungit pana Pta Sf. Vineri, iar celelalte linii aminte, vor functiona pe traseele de baza.
Liniile de troleibuze 76, 85 si 93 vor functiona pe traseele de baza, astfel:
Linia 76 = Piata Resita-Piata Unirii; Linia 85 = Cart. Baicului-Gara de Nord;
Linia 93 = Valea Ialomitei-Gara de Nord; Liniile de autobuze vor functiona pe urmatoarele trasee:
Linia 104 va functiona pe un traseu scurtat intre Stad. National Lia Manoliu si Piata Unirii;
Linia 117 va functiona pe traseul de baza intre Cart. Salaj si Piata Sf. Vineri;
Linia 123 va functiona pe un traseu scurtat intre CET Sud Vitan si Piata Unirii;
Linia 131 va functiona pe traseul de baza intre Complex Baneasa si Pta Romana;
Linia 137 va functiona pe un traseu modificat de la intersectia Str. C.A. Rosetti/Bd. Gh. Magheru, prin Bd. Gh. Magheru, Piata Romana, cu intoarcere pe Bd. Gh. Magheru, Piata Universitatii, apoi traseul de baza;
Linia 168 va functiona pe traseul de baza intre Valea Argesului si Piata Romana;
Linia 178 va functiona pe un traseu prelungit de la intersectia Str. Stirbei Voda/Str. Luterana, prin Str. Stirbei Voda, Calea Victoriei, Str. Dem Dobrescu, Piata Romana, Bd. Dacia, Str. M. Vulcanescu, apoi traseul de baza;
Linia 311 va functiona pe un traseu prelungit de la Piata C. A. Rosetti, Piata Universitatii, pana la Piata Unirii.
Linia 313 va functiona pe traseul de baza intre Bd. Al. Obregia si Piata Unirii;
Linia 323 va functiona pe un traseu modificat de la intersectia Cal. Serban Voda/Bd. D. Cantemir, pe Bd. D. Cantemir, pana la Piata Unirii.
Linia 331 va functiona pe traseul de baza intre Cart. Damaroaia si Piata Romana;
Linia 368 va functiona pe un traseu modificat de la intersectia Str. Stirbei Voda/Str. Luterana, prin Str. Luterana, Bd. Dacia, Piata Lahovari pana la Piata Romana.
Linia 385 va functiona pe traseul de baza intre Valea Oltului si Piata Sf. Vineri;
Linia 616 va functiona pe un traseu modificat de la Bucur Obor, prin Calea Mosilor, Piata Rosetti, Piata Universitatii, pana la Piata Unirii.