STP Timișoara Forum: Sugestii transport - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Reguli postare in aceasta sectiune

Va rog sa veniti doar cu sugestii concrete, sau cu exemple concrete de probleme cu care v-ati confruntat in calatoria cu vehiculele RATT. Postari la modul general (gen: "schimbati si voi tramvaiele alea vechi" :), nu sunt acceptate si vor fi sterse, utilizatorul urmand a primii avertisment. Doar in acest sub-forum se pot face sugestii pentru imbunatatirea serviciilor. Daca se doreste un raspuns oficial, reclamatiile se depun la registratura regiei
  • (14 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »

Sugestii transport Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#101 Useril este offline   Bogdan DS 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 555
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 octombrie 2009 - 18:07

Sti cum e ... picatura chinezeasca :)

Poate poate la un momentdat o sa avem si noi asa ceva.

Oradea din cate stiu are doar 10 astfel de tramvaie, deci nu cred ca restul sunt ok si nu mai scapa vaselina. Sincer ma si enerveaza sa vad intr-un oras jumatate cat al nostru ca sunt mai evoluati decat noi.
0

#102 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 25 octombrie 2009 - 21:11

De parca aveau un plan pentru asa ceva pe Bogdanestilor?
0

#103 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 octombrie 2009 - 08:17

La ei circula mult mai putin timp tramvaiele vechi pe acele linii, deci teoretic sansele se diminueaza , adica scad sansele de a fi poluate.
0

#104 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 decembrie 2009 - 23:48

Vezi postareaNDY, la 21 Dec 2009, 18:13, a spus:

3463 tot pe 4 a fost astazi...nu stiti a fost mutat in depoul TI?

Si unde au disparut toate Wegmann-urile? Azi l-am vazut pana si pe 2502 (sau 2518)...e anormal sa astepti 30minute dupa un 4, si sa vina unul ca 2502...



HA HA HA :)

Unde sunt ? Sunt in depou(ri) fara piese (compresoare, rulmenti, sigurante etc.) si ... nu in ultimul rand... fara oameni .
Zic fara oameni, pt. ca aia nu se iau la socoteala, pt simplul fapt ca se imbata, mananca seminte, se mai imbata si acasa.

Si totul pt. ca... cei din straturile superioare in loc sa se preocupe de lucruri ... normale ... precum "educarea" lor prin finantarile (nu mai zic bataile de cap mai presus de IQ-ul lor) ce se impun cand ai o intreaga regie aflata intr-un rahat monumental precum cel la care asistam cu mainile in san (vezi postarea din topicul despre incalzirea in tramvaie), ei se preocupa doar de burtile lor si tot ceea ce se afla la nu o prea mare distanta de aceste burti.

Dar calatorii bine ca au forum unde sa isi scrie continutul jurnalului lor zilnic plin de intamplari si observatii cotidiene grotesti, de care, bineinteles, nu e nimeni responsabil. E bine ca are Florin inca un task pe fisa de post cu care se poate mandri ca o face. Si nu contest - o face chiar bine. Ma refer la preluarea plangerilor de aici si transferul lor la exploatare sau alte organe competente <_< ale RATT. Marfa curge pe burlan, aici direct in forumul RATT :coolpics:

Dar nu mai repet mesajul. Sansele sunt nule sa il bage cineva in seama, dar mai sa il si priceapa careva

Sper ca te-am lamurit :blink:

PS: rog insistent a nu fi criticat pt eventuale greseli inserate in timp ce incercam sa ma dau tare cu fraze mai lungi de 2 propozitii

Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 21 decembrie 2009 - 23:58

0

#105 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 decembrie 2009 - 23:57

Sorin, esti cumva angajat al Regiei? Daca da, toate laudele pentru o gandire ca a ta. Sper ca tot ce zici sa nu fie doar de ochii lumii...N-ai putea incerca chiar tu sa iei unele masuri elementare, avand in vedere ca esti (daca esti) mai "inauntru"?
0

#106 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2009 - 00:00

Vezi postareaNDY, la 21 Dec 2009, 23:57, a spus:

Sorin, esti cumva angajat al Regiei? Daca da, toate laudele pentru o gandire ca a ta. Sper ca tot ce zici sa nu fie doar de ochii lumii...N-ai putea incerca chiar tu sa iei unele masuri elementare, avand in vedere ca esti (daca esti) mai "inauntru"?


Nu sunt angajat al RATT-ului, slava fortei superioare fiintei noastre muritoare (Dzeu sau ce o fi) ca m-a aparat de acest blestem. :coolpics:

<_<
0

#107 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 decembrie 2009 - 00:53

Eu am spus de multe ori ca asemenea probleme nu se rezolva pe forum. Situatiile descrise aici nu se rezolva cu bune intentii sau prin citirea mesajelor postate pe forum, ci cu bani, bani pe care regia nu prea-i are. ;)

P.S. Sa sti ca in fisa postului nu scrie ca trebuie sa raspund unor mesaje la ora 00:30, deci treaba asta o fac din placere nu din obligatie. :)
0

#108 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2009 - 01:00

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 Dec 2009, 00:53, a spus:

Eu am spus de multe ori ca asemenea probleme nu se rezolva pe forum. Situatiile descrise aici nu se rezolva cu bune intentii sau prin citirea mesajelor postate pe forum, ci cu bani, bani pe care regia nu prea-i are. ;)

P.S. Sa sti ca in fisa postului nu scrie ca trebuie sa raspund unor mesaje la ora 00:30, deci treaba asta o fac din placere nu din obligatie. :)


2 lucruri:

1. lipsa banilor nu este radacina structurii arborescente a multimii de probleme pe care o are regia. Deci degeaba bagi bani in RATT daca nu se depun eforturi sa identifici problema din radacina arborelui problemelor regiei.
2. atunci e si mai rau, daca forumul asta exista aici fara macar sa fie stipulat undeva intretinerea, supravegherea, transferului observatiilor veritabile spre niveluri superioare, si alte cele. Deci faptul ca tu o faci din proprie placere, pe langa faptul ca e un lucru demn de apreciat, e si un motiv de ingrijorare.
0

#109 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 decembrie 2009 - 01:09

Sorin, suntem cativa care ne ocupam de administrarea forumului, in rest informatia poate fi accesata de orice angajat al regiei, angajat care bineinteles, poate lua nota de ce se scrie aici. (lucru care s-a intamplat de mai multe ori, atunci cand era cazul).
0

#110 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2009 - 01:33

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 Dec 2009, 01:09, a spus:

Sorin, suntem cativa care ne ocupam de administrarea forumului, in rest informatia poate fi accesata de orice angajat al regiei, angajat care bineinteles, poate lua nota de ce se scrie aici. (lucru care s-a intamplat de mai multe ori, atunci cand era cazul).


Florine, frazele astea ma lasa rece.

Din pacate in ipoteza in care chiar ar lua nota toti angajatii RATT de aceste mesaje, de la gropari la director, totul ar fi in zadar din motivele:
1. nu prea scrie lumea chiar ce trebuie si esentialul e ingropat de mesaje, ele in sine, fara un esential demn de a fi luat in seama, astfel ingreunandu-se procesul de detectare a acestuia (a esentialului, desigur)
2. nu exista nici macar un om in RATT care sa poata sa priceapa care acest esential e de fapt (cu alte cuvinte, esentialul e prea subtil, chit ca e descris de multe dintre mesajele de pe forumul asta, pentru angajatii acestei regii)

Editare: asta e parerea mea, a nu se insusi si a nu se comite greseala grosolana de a se identifica cineva cu aceasta ;)

Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 22 decembrie 2009 - 01:40

0

#111 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2009 - 03:29

Sorin are dreptate: nu doar banii lipsesc. Uitati-va la scolile americane, primesc bani din ce in ce mai multi insa calitatea invatamantului scade constant.

E nevoie de o serie intreaga de conditii pentru ca lucrurile sa mearga bine, nu doar in RATT ci in orice regie:
  • autonomie : Politic si administrativ, regia trebuie sa fie neatarnata. Cat timp directorul este ales politic si mai este conditionat de banii primiti de la CLT, la ce ne asteptam? Bataie pe burta pentru un ciolan fara carne.
  • supraveghere : Chiar indeplinita prima conditie, trebuie sa existe totusi o autoritate cu putere de decizie, care sa poata decide. Cine va fi raspunzator pentru investitiile proaste? Pentru Skodele care nu respecta caietul de sarcini? Insusi hatisul legislativ romanesc permite aceasta fuga de raspundere. Cu astea doua conditii indeplinite, lucrurile ar sta mult mai bine decat acum.
  • competitie : In special intern, posturile nu trebuie sa fie "sigure". Cand fiecare simte ca-si poate pierde postul maine daca nu face ceva productiv, abia atunci vorbim despre eficienta. Altfel pila merge, leafa vine ..
  • bani : da, si astia trebuie, ca altfel administrezi o roata care macina in gol. Eficientizarea traseelor, redus consumul, toate astea se fac deja, ba chiar prea puternic as spune.
Ca sa revin la ideea initiala, nimic din toate chestiile de mai sus nu depind de mine, de Florin, de PR sau de altcineva. E o chestiune prea mare pentru noi. Asa functioneaza societatea. Asta e, sunt fatalist.

Si ca sa ofer o sugestie concreta : Renasterea Banateana a facut o lista cu angajatii cu pile. Avand in vedere criza sunt convins ca o testare interna urmata de disponibilizari nu ar lasa urme. Peste 5 zile s-ar umple cutia postala cu CVurile oamenilor pentru posturile ramase libere. Si macar cu niste angajati interesati sa-si faca treaba, lucrurile ar merge altfel.
0

#112 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 decembrie 2009 - 11:59

Vezi postareasorin_vd4ratt, la 22 Dec 2009, 01:33, a spus:

2. nu exista nici macar un om in RATT care sa poata sa priceapa care acest esential e de fapt (cu alte cuvinte, esentialul e prea subtil, chit ca e descris de multe dintre mesajele de pe forumul asta, pentru angajatii acestei regii)



Eu zic ca te inseli, dar cum spuneai: e parerea ta. ;) Dar deja suntem offtopic...

Va reamintesc totusi ca forumul nu se vrea o condica de reclamatii. Daca conducerea va dori acest lucru se va face si in sectiunea respectiva va raspunde cineva, insarcinat cu acest lucru, din cadrul biroului de relatii cu publicul. Totusi acest lucru e greu de facut pe un forum (vezi istoria forumului primariei) si mai degraba trebuie sa existe un link unde cel care reclama complecteaza un formular cu datele de identificare (vezi din nou pagina primariei TM). In acest fel, cei carora le sunt adresate aceste reclamatii sunt obligati sa raspunda in timp util si la obiect. (chiar am folosit facilitatea asta oferita pe site-ul primariei si functioneaza).
0

#113 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2009 - 13:06

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 Dec 2009, 11:59, a spus:

Eu zic ca te inseli, dar cum spuneai: e parerea ta. ;)


Eu zic ca reactia corecta ar fi sa nu te incrunti cand se intorc cartile cu fata in sus, Florine.

Ar fi interesant ce propune dAImon.

Asa cum am mai spus (in unul din mesajele anterioare) in RATT trebuie actionat cat mai aproape de radacina, iar ideea ar fi o idee chiar buna, zic eu, mai ales conditiile in care ne aflam intr-o situatie in care criza ar fi oportuna si o sansa rara in a inlocui gunoaiele ce imput RATT-ul in momentul de fata cu oameni cu mai mult interes fata de ceea ce fac (pt ca e imposibil practic mai putin interes decat a celor din prezent).

Imi cer scuze daca felul meu de exprimare raneste pe cineva . Sarim peste faptul ca nimeni nu ar trebui sa se simta jignit. Sau cu alte cuvinte peste faptul ca ce am spus nu e o jignire. Sau cu alte cuvinte, daca cineva considera realitatea o jignire, ei bine acel cineva merita bataie, nu doar jignire. :blush: sau poate sa fie executat la zid ? :) :beer2:

PS: o testare interna, dAImon, presupune iarasi rezultatele muncii oamenilor infectati din RATT, deci... infinitezimale sunt sansele sa avem parte de rezultate concrete. Treaba trebuie exteriorizata. Pacat ca nu cunosc posibilitati sau puncte de intrare posibile pe unde un audit extern ar putea ajunge la puroaiele din RATT.

Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 22 decembrie 2009 - 13:15

0

#114 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 decembrie 2009 - 14:39

:beer2: Totusi ce ai de esti asa inversunat impotriva RATT? Hai sa facem o analiza a activitatii firmei unde lucrezi (vezi ca acum sunt in concediu, deci nu poti sa-mi spui sa-mi vad de treaba mea :) ), sa vedem poate si acolo sunt multe de facut (cum e peste tot in tara asta) ;) Banuiesc ca forum nu aveti :blush: Mai batem pe careva, mai punem la zid pe cineva, poate mai eliminam din puroi.

Ok, ca si concluzie: aceste postari raman aici o scurta perioada de timp dupa care vor fi sterse neavand nicio legatura cu linia 4 (ca doar nu la asta se rezuma activitatea regiei).
0

#115 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2009 - 18:00

Mai degraba sugerez mutarea pe un topic adecvat daca el exista, daca nu, pe un topic nou gen "Activitatea regiei prin ochii cetatenilor". E clar ca astfel de discutii apar periodic si se desfasoara acolo unde apuca discutia sa inceapa, n-are rost sa le suprimam definitiv.
0

#116 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 decembrie 2009 - 18:25

Unde sa citim ce?

Jigniri la adresa angajatilor RATT considerati ca o mare familie in care toate posturile sunt ocupate de rude, despre "rezultatele muncii oamenilor infectati din RATT", sau despre "puroaiele din RATT"?
0

#117 Useril este offline   tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 decembrie 2009 - 00:11

Cred ca mai bine ar fi mutate mesajele. Ar da exemplu de respect fata de utilizatori si pe administratorul forumului l-ar pune intr-o postura neutra fata de subiect.
0

#118 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 decembrie 2009 - 00:29

Ok. Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Ne-am mutat aici. ;)
Orice viitoare jigniri, atacuri la persoana vor fi sterse fara alte avertizari. Se accepta doar sugesti concrete.
0

#119 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 decembrie 2009 - 01:37

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 Dec 2009, 14:39, a spus:

:beer2: Totusi ce ai de esti asa inversunat impotriva RATT? Hai sa facem o analiza a activitatii firmei unde lucrezi (vezi ca acum sunt in concediu, deci nu poti sa-mi spui sa-mi vad de treaba mea :) ), sa vedem poate si acolo sunt multe de facut (cum e peste tot in tara asta) ;) Banuiesc ca forum nu aveti :blush: Mai batem pe careva, mai punem la zid pe cineva, poate mai eliminam din puroi.

Ok, ca si concluzie: aceste postari raman aici o scurta perioada de timp dupa care vor fi sterse neavand nicio legatura cu linia 4 (ca doar nu la asta se rezuma activitatea regiei).


Nu avem forum pt ca ai nostri clienti sunt de asemenea persoane juridice, dar spre deosebire de RATT, lasand la o parte diferenta de structura a clientilor, la firma unde lucrez eu clientii au de nenumarate ori mai multe drepturi in a audita activitatea firmei PE CARE EI O PLATESC !

Am scris cu litere mari ca se pare ca dintr-o data, Florine, ai adoptat intoarcerea sagetii din arc catre mine, aflat fiind intr-o situatie de "colt", iar drept consecinta, am stat si am evaluat gestul tau ca fiind unul care are nevoie de ... mai multa mura in gura (ca sa nu o iau pe fagasele expresiilor ocolitoare).

Da, te-ai simtit, fara sa inteleg de ce, dar poate ca totusi exista un motiv - dezbatem si pe tema asta daca se considera necesar, desi tare ma-ndoiesc, incoltit si lipsit de argumente: totul este EXTREM DE VIZIBIL, incepand de la
a. ritmicitatea in care se DEPLOREAZA starea tehnica a mijloacelor de transport in comun si a comfortului calatorului (clientului), masurand acest lucru prin evaluarea starii in care acestea sosesc din Germania, apoi a starii in care ajung la un moment dat, apoi prin calcularea intervalului de timp intre aceste 2 evaluari, iar apoi, in final, prin raportarea acestui interval de timp la cei 30 de ani masurati de la fabricarea lor pana la ultimul moment in care au apartinut Germaniei,

si terminand cu

b. faptul ca boschetarii imput mijloacele de transport zilnic, iar controlorii coboara jos doar cu oamenii pe care considera ca chiar "are rost" sa ii amendeze, trecand pe langa sau chiar ignorand prezenta boschetarilor (aici intra si tiganii care populeaza zona Pta Traian si se perinda linistiti cu mijloacele de transport prin zona, uneori doar pana la Printul Turcesc, alteori pana la padure, etc, ma rog, detaliu pt voi redundant). Pot oferi dovezi fotografice celor ce pun la indoiala ce spun.

Si atunci ce te-ai gandit ? Ia sa rasucesc sageata indreptata spre noi catre Sorin, ca poate totusi deviaza subiectul.

Ei bine, nu deviaza.

Sunt curios totusi unde o sa se continue (DACA o sa se deranjeze cineva sa continue) discutia din acest punct. Pe care din topicurile descrise mai sus. (A se vedea si postarile din topicul cu incalzirea in tramvaie, pentru o mai eficienta intelegere a ceea ce poate am spus bine).

Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 23 decembrie 2009 - 01:54

0

#120 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 decembrie 2009 - 01:50

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 Dec 2009, 18:25, a spus:

Unde sa citim ce?

Jigniri la adresa angajatilor RATT considerati ca o mare familie in care toate posturile sunt ocupate de rude, despre "rezultatele muncii oamenilor infectati din RATT", sau despre "puroaiele din RATT"?


Florine, imi cauzeaza satisfactie sa vad ca te-ai "energizat" un pic, dar directia pe care ai apucat-o e cam... o cam... ia in decor ;)

Este parerea mea si consider ca pe acest forum , sub egida acestui topic , este potrivit sa o exprim : te-ai imbufnat, si acum esti in tabara celor care , aflandu-se mai mult sau mai putin in posesie de materie cenusie de calitate (caLitate, nu caNtitate, a se lua nota bine) , sustin cu tarie si o fac si in gura mare cum ca in RATT sunt si particele care sunt curate , functioneaza perfect pe calea obiectivitatii , fara interese (personale sau politice, dar hai sa nu insistam decat pe cele personale, pt ca ponderea e mult mai mare) si alte calitati care... mai de care :)

Eu asta inteleg din reactia ta, pe care am tinut sa o "anexez" acestui mesaj, in partea de sus.

Poate reusesti cumva, prin metode interesante, sa ma convingi ca interpretarea mea e una gresita.

PS: te rog sa nu faci pasul gresit de a considera acum ca eu te atac. In nici intr-un caz. Dar sustin in continuare ca reactia ta este una care ... ne poate ajuta un pic in identificarea de probleme, dupa care putem purcede, odata ce enuntul fiecareia dintre probleme este enuntat, la rezolvarea fiecareia dintre ele.

Ideea asta din PS fiind enuntata, bineinteles, relativ la sugestia ta de a enunta aici sugestii concrete. Ei bine, nevoia REALA nu este cea de enunturi de sugestii sau, hai mai bine sa le numim solutii . Asta pt ca solutiile de obicei sunt raspunsuri la niste intrebari, pe care hai sa le numim probleme (ca in matematica). DAR, revenind la nevoia REALA : noi nu ducem lipsa de solutii, ci mai degraba de enunturi de probleme la care sa cautam solutii.

Ba da, revin asupra a ceea ce am spus (lasand totusi nesters ce scrie, pentru o mai buna ilustrare a cararii care mi-au urmat-o gandurile). Dispunem (cum sa nu dispunem?) si de probleme: starea precara a vehiculelor, a infrastructurii, ignoranta controlorilor etc. Ei bine, aceste probleme, care insist a fi percepute ca fiind IMEDIAT OBSERVABILE, sunt prezente si observabile datorita LIPSEI de solutii la alte probleme. Alte probleme care din punct de vedere temporal au aparut anterior celor imediat observabile, si sunt mai greu observabile. Astfel, ne putem imagina un arbore ce simuleaza unul genealogic : o problema-radacina, din care pornesc ramuri spre alte probleme. Acest arbore se considera a fi alcatuit din noduri, interconectate de ramuri. Nodurile reprezinta problemele. Dintre noduri ies in evidenta 2 tipuri de noduri: NODUL RADACINA, precum si nodurile acestui arbore considerate mai speciale pt ca din ele, DIN PUNCT DE VEDERE AL EFECTELOR ASUPRA RATT, nu mai deriva alte probleme. Aceste noduri sunt reprezentate de problemele IMEDIAT OBSERVABILE (exemple gasesti in maxim 10 randuri mai sus). Imediat observabile, pt. ca nu iti trebuie calitate la materia cenusie detinuta, si poate nici cantitate, ca sa le poti identifica.

Ei bine, nevoia reala, in vederea solutionarii problemelor imediat observabile, este reprezentata DE FAPT, intai si intai, de identificarea enunturilor problemelor din aproape in aproape pana se ajunge la identificarea celei din radacina.
Atentie la termeni:
1. am spus ca din problemele imediat observabile nu mai deriva alte probleme:
1a. problemele care se pot spune ca deriva NU AU EFECT ASUPRA RATT (si a produselor/serviciilor oferite)
1b. asta nu inseamna ca duc lipsa si de solutii.
2. Importanta majora este cea a nevoii de identificare de (enunturi de) probleme: asta nu elimina importanta nevoii de identificare de solutii la problemele presupuse identificate ANTERIOR cautarii de solutii
3. probleme imediat observabile:
3a. sunt acele probleme foarte usor de observat, de catre orice calator, sau orice alta persoana in cunostinta de cauza, bineinteles.
3b. a fi imediat observabile nu implica ca sunt si imediat rezolvabile.
3c. si ele fac parte din arborele cu probleme. a nu se face greseala de a le disconsidera.


Abia din acest punct (cel al reusitei identificarii acestui arbore, mai mult sau mai putin stufos, nu stie nimeni inca precis) ne putem directiona eforturile in domeniul gasirii de solutii , sau sugestii concrete, ca sa folosesc termenul folosit de tine.

Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 23 decembrie 2009 - 02:43

0

Arata acest topic


  • (14 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi