STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#121 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 09 noiembrie 2009 - 19:35

Alecs, specifica sursa articolului.
0

#122 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 09 noiembrie 2009 - 20:47

Intentionat nu am specificat sursa si nici nu o voi specifica, pentru ca nici ei cand i-au poze de la noi de pe forum nu o specific.
0

#123 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 19 noiembrie 2009 - 12:02

Regia de transport face reconstituirea momentului când s-a declanşat revoluţia: oprirea tramvaielor

Timişorenii au început pregătirile pentru a comemora 20 de ani de la Revoluţie. Unul din momente va avea loc în Piaţa Maria, locul unde a început totul.

"Memorialul Revoluţiei şi Regia Autonomă de Transporturi se pregătesc pentru comemorarea cum se cuvine 20 de ani de la Revoluţie. Primul proiect este o expoziţiei inedită în mijloacele de transport din Timişoara. Una din cele mai interesante momente va avea loc pe 16 decembrie, în Piaţa Maria, locul unde a izbucnit scânteia Revoluţiei."

"Conducerea RATT doreşte să rememoreze evenimentele în care tramvaiele au fost oprite de revoluţionari, printre care s-a aflat şi regretatul Ion Monoran. Acesta a tras pantograful unui tramvai şi a urcat pe el pentru a vorbi mulţimii adunate. „Trebuie să căutăm vatmanii de atunci, care sunt deja în pensie. Vrem să aflăm ce au discutat aceştia în acele momente, ce au comunicat prin staţiile de radio. Vrem să rememorăm acele evenimente, în Piaţa Maria”, a declarat Ion Goia, directorul RATT. "

"Expoziţii în mijloace de transport"

"Un alt proiect va include o expoziţie mobilă de fotografie în mijloacele de transport. Imagini cu momente sugestive din perioada decembrie 1989, vor fi montare în tramvaie, autobuze şi troleibuze. Un alt proiect inedit se referă decorarea în totalitatea a tramvaiului turistic din Timişoara. Acesta va fi îmbrăcată în totalitatea în imagini de pe timpul revoluţiei. „Vagonul va circula pe linia tramvaiului 6, începând din 16 decembrie”, a mai spus Ion Goia."

sursa: http://www.adevarul.ro/articole/timisoara-...ramvaielor.html

Aceasta postare a fost editata de Vali: 19 noiembrie 2009 - 12:06

0

#124 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 19 noiembrie 2009 - 15:19

Cred ca voi fi primul calator la tramvaiul 6 :coolspeak:
0

#125 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 19 noiembrie 2009 - 19:18

Insfarsit cevainteresant... eu al-doilea, insa eu propun altceva! Ce ar fi daca cu aceasta ocazie ne-am aduna ceiinteresati, si am face inpreuna o vizita ?
0

#126 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 19 noiembrie 2009 - 19:31

Macar astfel ne mai intalnim si noi cu totii.
Ar fi o idee :coolspeak:
0

#127 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 noiembrie 2009 - 22:53

Vezi postareaVali, la 19 Nov 2009, 12:02, a spus:

Trebuie să căutăm vatmanii de atunci, care sunt deja în pensie. Vrem să aflăm ce au discutat aceştia în acele momente, ce au comunicat prin staţiile de radio. Vrem să rememorăm acele evenimente, în Piaţa Maria”, a declarat Ion Goia, directorul RATT. "


Tramvaiele nu erau echipate cu statii de emisie/receptie la acea vreme. Doar taximetrele erau echipate cu asa ceva. :coolspeak:
0

#128 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 noiembrie 2009 - 19:15

DA...

Poate ca spun prostii, insa am o cunsotinta care a trait vremulrile acelea, si a cunoscut si vatmani. El mi-a povestit ca multi vatmani au primit statii cprin care putea comunica cu dispecerii, despre ce se intampla in caz ca patesc ceva. Cel mai bun exemplu este uramatorul: pe 18 decembrie daca tin bine minte) era un Timis 2 cu vagon pe 6 si mergea spre Conti. In fata la Posta Mare, 3 securisti, au tras cu mitralierele in tramvai. Vatmanul a bagat 12 si nici nu s-a oprit pana in 700, unde a coborat calatorii, sia comunicat prin statie ca se retrage, si ce a patit.(intamplarea auzit-o) :lol:
0

#129 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 noiembrie 2009 - 19:26

Pe vremea aceea, ca si acum, lucram la intretinerea radio-telefoanelor (asa zisele statii) mobile si portabile. Montarea unui radio-telefon mobil (asa cum aveau masinile din parcul intern sau taximetrele) nici nu intra in discutie, deci iti pot spune cu exactitate ca niciun tramvai sau troleibuz nu era echipat cu asa ceva. Radio-telefoane portabile (de mana) aveau sefii, directorii si cei de la dispecerat. Erau relativ putine si acumulatorii se descarcau repede. Fiind putine, nu cred ca cineva a renuntat la statie pentru a o da vatmanilor. Monitorizam traficul radio la vremea respectiva si pot sa-ti spun ca majoritatea convorbirilor erau efectuate de taximetristi (care erau si ei ai IJTL-ului la vremea respectiva).
In decembrie, la momentul potrivit o sa povestesc mai multe chestii de care-mi pot aduce aminte, chestii care s-au intamplat atunci. :lol:
0

#130 Useril este offline   G-man 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 180
  • Inregistrat: 19 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:FAN COURIER :)

Postat 25 noiembrie 2009 - 19:49

Din spusele doamnei Monoran, Cand s-a intamplat momentul izbucniri scanteiei revolutiei, s-a Ion Monoran a tras pantograful acelui tramvai in piata Balcescu si a tinut un discurs, vatmanii au inceput sa planga...

Cand o sa mai am ocazia sa trec pe acea strada unde locuieste dansa o sa mai cer detalii <_<
0

#131 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 noiembrie 2009 - 20:09

Super <_<
0

#132 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 26 noiembrie 2009 - 13:25

Disponibilizările de la RATT fac prima victimă :coolspeak:

Disponibilizările de personal de la RATT au făcut prima victimă, la Timişoara. Viorel Cuc (41 ani), fost vatman, disponibilizat de la Regia Autonă de Transport Timişoara şi-a pus, luni, capăt zilelor. Cadavrul acestuia a fost pescuit din Bega de către pompierii militari, în zona ştrandului Cessena. Pompierii au intervenit după ce un timişorean a sesizat pe numărul de urgenţă 112 că un cadavru pluteşte în zona podului Michelangelo. Se pare că bărbatul devenise depresiv după ce a fost dat afară de la fostul său loc de muncă şi căzuse în patima alcoolului. De pe 9 noiembrie, nimeni nu a mai ştiut ceva de fostul vatman. El a fost dat dispărut la acea dată, de fosta lui concubină. Alături de Viorel Cuc, alţi zeci de angajaţi ai RATT şi-au pierdut locul de muncă în urma unor diponibilizări discutabile, în ultimul an de zile. Cu toate acestea, RATT trece printr-o situaţie critică, cu datorii imense, concursuri dubioase şi un director interimar de decor.

Sursa:http://www.ziuadevest.ro/eveniment/5642-disponibilizrile-de-la-ratt-fac-prima-victim.html
0

#133 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 noiembrie 2009 - 15:28

Nu stiti, pe ce linie obisnuia sa fie? :huh:
0

#134 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 28 noiembrie 2009 - 15:54

Asa am auzit ca na fost vatman a fost un mecanic sau inginer si a fost dat afara din cauza betiei... <_<
0

#135 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 noiembrie 2009 - 17:42

Ca sa respectam adevarul: a fost vatman si a plecat singur, dupa un timp s-a reangajat la LCCS, dupa care a fost mutat la SRM si avea sarcina de a face curatenie in curtea muzeului. Nu a fost inca concediat, dar urma sa plece in somaj. In rest....despre morti, numai de bine.
0

#136 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 02 decembrie 2009 - 18:57

Concursul pentru şefia RATT, atacat de prefectură.


Concursul organizat de Primăria Timişoara pentru ocuparea funcţiei de director al Regiei Autonome de Transport Timişoara, câştigat de Ioan Goia, a fost atacat în instanţă de Prefectura Timiş, deşi, între timp, primăria a declarat nul acel concurs şi pregăteşte un nou examen pentru ocuparea acestei funcţii.
Concursul pentru şefia RATT, atacat de prefectură

Prefectura a decis atacarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT, organizat de Primăria Timişoara în luna septembrie, şi care a fost câştigat de Ioan Goia. Reprezentanţii guvernului în teritoriu susţin că organizarea acestui concurs încalcă mai multe reguli de procedură. Astfel, susţine subprefectul Codruţa Botez, municipalitatea nu a solicitat Consiliului Local Timişoara să stabilească regulile, procedura de selecţie a viitorului manager şi criteriile de performanţă şi nici nu a publicat o dată la care trebuia să aibă loc acest concurs, încălcând astfel legea.

Consilierii locali au aprobat recent aceste criterii, iar Primăria Timişoara a anunţat organizarea unui nou concurs pentru funcţia de director al RATT, după ce Ioan Goia, câştigătorul concursului din septembrie, a refuzat să semneze contractul de management. Acest nou examen se va desfăşura pe 29 decembrie 2009, dar subprefectul Codruţa Botez susţine că la prefectură nu a sosit nicio notificare în acest sens. „Concursul acela nu a fost anulat explicit şi, pentru a evita nişte surprize, prefectul Mircea Băcală a considerat că e mult mai sigur să cerem în instanţă anularea acelei decizii a primarului, prin care era stabilită comisia de examinare la concursul de ocuparea a funcţiei de director al RATT”, a spus Botez.

Reprezentanţii municipalităţii spun însă că nu aveau de ce să notifice prefectura despre faptul că a fost anulat concursul, iar acţiunea prefecturii nu va avea niciun efect: „Prefectura nu avea de ce să fie notificată asupra faptului că un contract de management a fost sau nu încheiat. Domnul prefect, dacă nu are o altă ocupaţie, poate să atace în instanţă un concurs care oricum nu a produs niciun efect, iar dacă ar câştiga ar avea marea satisfacţie de a vedea că situaţia rămâne exact aşa cum este în momentul de faţă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara, Flavius Boncea.
0

#137 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 decembrie 2009 - 22:45

Bilete de lux pentru călătorii de coşmar


Cei din conducerea RATT au o viziune destul de interesantă despre ceea ce înseamnă transportul în comun. Pe considerentul că e vacanţă, iar şcolarii stau în casă, reprezentanţii conducerii regiei au socotit că e mai înţelept să înjumătăţească numărul mijloacelor de transport pe majoritatea rutelor. Cealaltă categorie de călători (salariaţii), care plăteşte preţul integral al abonamentelor, reprezintă o cantitate... neglijabilă pentru RATT, în această complicată strategie de marketing. Consecinţa este lesne de înţeles: se aşteaptă zeci de minute în staţii, în condiţiile în care vremea nu te lasă nici să clipeşti. Deşi condiţiile de călătorie s-au schimbat (în rău, evident, pentru că se circulă adesea „umăr la umăr”), preţul biletelor şi al abonamentelor rămâne acelaşi, ca pentru o cursă de cinci... stele. Reprezentanţii RATT i-au asigurat pe timişoreni că nu-i vor lăsa baltă de sărbători, pentru că mijloacele de transport în comun vor circula bine. O fac, însă, în regim de vacanţă. Cu alte cuvinte, tot ca şi până acum. Când elevii se vor întoarce la ore, vor beneficia şi ceilalţi de condiţii mai umane de călătorie. Ciudat sistem!
sursa:Renasterea.ro
0

#138 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 30 decembrie 2009 - 15:01

Ioan Goia a candidat de unul singur pentru şefia RATT.


După mai multe concursuri cu cântec, contestate şi anulate, Primăria Timişoara a organizat, înainte de Anul Nou, un nou concurs pentru postul de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT). De această dată, în cursă a intrat un singur candidat: Ioan Goia.

Ioan Goia este director tehnic în cadrul RATT. El a mai fost director general al Regiei de Transport, fiind suspendat din funcţie printr-o dispoziţie a primarului Gheorghe Ciuhandu, din cauza unui litigiu. A fost contestată participarea lui Goia la concursul organizat de primărie în 2008, pe motiv de incompatibilitate. În locul lui Goia, primarul l-a numit director general interimar pe Marcel Nicola, fost director tehnic, iar interimatul durează din 30 martie 2009. Între timp, în septembrie 2009 municipalitatea a mai organizat un concurs pentru şefia RATT, câştigat tot de Ioan Goia, care însă a refuzat să semneze contractul de management, pe motiv că nu s-a înţeles cu reprezentanţii Comisiei de examinare asupra subvenţiilor acordate la transportul public, adoptate De fapt de Consiliul Local, şi nu a mai ajuns director general. Şi modul în care a fost organizat acest concurs a stârnit discuţii.
Şi iată că primăria a organizat, în 29 decembrie 2009, înainte de Anul Nou, un alt concurs pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT. Între timp, Consiliul Local Timişoara a adoptat două noi hotărâri privind obiectivele şi criteriile de performanţă, precum şi criteriile şi procedura de selecţie a directorului general la Regia Autonomă de Transport Timişoara.

Dacă la concursurile anterioare s-au înscris şi alţi foşti directori ai RATT, de această dată Ioan Goia a candidat de unul singur. „Probabil contestatarii mei s-au răzgândit, nu cred că şi-au dorit cu adevărat să câştige postul acesta. S-au anunţat unele persoane, şi din cadrul Regiei, dar m-am trezit singur la concurs. Până acum s-a tot contestat concursul de partea procedurală, probabil s-a dorit să se prelungească situaţia de instabilitate existentă la RATT. În criteriile şi obiectivele de performanţă adoptate de Consiliul Local în noiembrie s-a aprobat un indicator de subvenţie de 49 de milioane de lei pe 2009”, a declarat Goia.
Comisia de examinare, prezidată de primar, urmează să prezinte rezultatele concursului la începutul anului viitor.
sursa: www......ro


Deci ramane Goia.
0

#139 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 08 februarie 2010 - 20:21

Regia Autonomă de Transport Timişoara ar putea intra în executare silită

Regia Autonomă de Transport în Comun Timişoara este în pericol de a fi executată silit. Datoriile regiei au ajuns la 4.200.000 de lei, sumă ce reprezintă obligaţii către bugetul de stat. Pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au apărut informaţii potrivit cărora procedura de executare silită a demarat deja.

Şefii RATT spun că datoriile către stat datează din ultimul trimestru al anului trecut şi că le vor achita imediat după ce bugetul Timişoarei va fi aprobat. "Regia face plăţile în ordinea importanţei: salarii, credit, utilităţi şi plata datoriei la bugetul de stat", spune Alexandru Potcoavă, purtătorul de cuvânt al RATT.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a demarat deja procedura de executare silită, pentru recuperarea datoriilor. Aurelian Cândea, directorul adjunct al Direcţiei Finanţelor Publice Timiş, susţine că "dacă în 15 zile de la primirea somaţiei, contribuabilul nu îşi achită datoriile, organul fiscal procedează la poprirea conturilor bancare, identificarea bunurilor mobile şi imobile şi aplicarea sechestrului asupra acestora."

Între timp Regia Autonomă de Transport Timişoara are cheltuieli mari. Una dintre cele mai mari sume pe care RATT le plăteşte lunar, se ridică la 230.000 de euro şi reprezintă rata pentru cele 50 de troleibuze cumpărate. Uniformele angajaţilor, achiziţionate anul trecut au costat regia peste 100.000 de euro.

Ca să mai compenseze din pierderi, regia a stabilit un program de restructurare. Peste 200 de angajaţi au intrat deja în şomaj tehnic.

Sursa:realitatea.net
0

#140 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 16 februarie 2010 - 12:21

Avem transportul pe care-l meritam, in Timisoara

Validatoare stricate, scaune taiate, geamuri sparte sau vagoane „personalizate” cu amprenta artistic-distructiva a pasagerilor timisoreni sunt tot atatea dovezi ca o parte a publicului calator este cu mult sub nivelul transportului urban, nici el chiar de 5 stele.

Putem injura, zgribuliti, tramvaiul care se incapatanează să nu ajunga in statie. Putem fi, sau nu, de acord cu metodele de taxare, putem carti cand este lasat un singur validator dual per vagon, si ne putem indigna, cand inghesuindu-ne sa ajungem la el cu biletul in mana, aflam ca regia locala de transport numeste asta „fluidizarea accesului in vehicule”. Avem dreptul sa fim la un pas de infarct, alergand 20 de minute dupa Expresul 7, pentru ca doua linii de autobuz au disparut in Freidorf, pe simplul considerent că 1,60 lei - costul unui bilet de autobuz - este mai mic in orice matematica decat 2 lei, adica pretul unei calatorii cu Expresul.
Putem face toate acestea, e dreptul nostru, de calatori ai unui oras de 5 stele, sa avem asteptari pe masura de la transportul urban. Atata doar că pasagerul harb rade degeaba de oala sparta a RATT-ului.

Validatoare invalide

„De la introducerea sistemului cu validatoare, adica din vara anului trecut, 59 de aparate au avut de suferit de pe urma pasagerilor. O parte din validatoare nici nu mai pot fi folosite, avand ecranul spart, cu toate ca grosimea display-ului este de 5 mm” spune Cosmin Bradu, referent in cadrul Biroului de Presa al regiei de transport local. Zgariate, lovite sau chiar sparte, validatoarele agresate nu sunt altceva decat emblema unui anumit public calator, aflat binisor sub nivelul actual al transportului timisorean. Si, dupa cum se stie, in ceea ce priveste serviciile RATT, mai e mult pana departe. Chiar certati fiind cu bunul simt, autorii actelor de vandalism nu pot fi insa nicicum acuzati de lipsa de inventivitate.

Ultimul vagon – no man’s land

„Am constatat in ultima vreme o noua metoda de a atac asupra validatoarelor duale – da de stire Alexandru Potcoava, si el din acelasi Birou de Presa al RATT. Odata introdus un bilet, „atentatorul” il rupe de la jumatate, astfel incat bucata din interior blocheaza orificiul, scotand practic aparatul din uz. Vatmanul este nevoit ca, la sfarsitul turei, sa cheme oamenii de la intretinere, pentru a demonta si apoi instala din nou validatorul. Cu aceste ocazii, s-a constat ca biletul introdus este murdar, avand chiar urme de pantof. Este greu de crezut asadar ca un calator de buna credinta a rupt biletul accidental, incidenta acestor cazuri fiind oricum prea mare pentru a fi vorba de un fapt nepremeditat”.
Noua metoda de vandalism functioneaza la cote maxime mai ales in situatiile in care tramvaiul are doua vagoane. „Daca faptul se-ntampla in primul vagon, nu e chiar atat de grav, pentru ca, de bine, de rau, vatmanul este in imediata apropiere. Vagonul din spate, insa, este un adevarat no man’s land, conducatorul neavand vizibilitate” adauga Alexandru Potcoava.

Gigi + Mimi = Love

Scaunele sunt alte victime predilecte ale huliganismului. „Greu de contabilizat numarul scaunelor cu tapiteria taiata, recunoaste Cosmin Bradu. Nici nu prea mai sunt multe vagoane echipate cu scaune tapitate, tocmai pe acest considerent. Dealtfel, una din conditiile care au fost puse la achizitionarea noilor aubuze a fost tocmai existenta scaunelor antivandalism, confectionate dintr-un material dificil de deteriorat”. Insa, daca in tramvaie scaunele acoperite cu material textil au fost inlocuite cu cele din lemn, asta nu inseamna ca „artistii” transportului in comun si-au pierdut campul de actiune. Lemnul e numai bun pentru inscriptii care atesta ca Gigi + Mimi = Love sau care invita cititorul sa practice diverse forme de sex alternativ. Arta pasagerilor nu se limiteaza doar la scrijelirea scaunelor. Grafitti-uri sunt si ele bine reprezentate, completand un peisaj in care, printre resturile de mancare dintre scaune, hartii de tot felul sau coji de seminte, se zaresc tot mai greu cele 5 stele ale orasului european Timisoara.

Cine sunt insa cei care-si varsa fie furia distructiva, fie prea plinul imaginatiei? Marea lor majoritate sunt tineri, afirma cei doi reprezentanti ai RATT, existand totodata si exceptiile reprezentate ce cei aflati sub influenta alcoolului. Desigur, cele doua categorii nu se exclud reciproc. Cele mai multe cazuri de vandalism s-au constatat fie pe liniile cu statie terminus Gara, fie pe cele care au statii in apropierea liceelor. Daca mai punem la socoteala ca autorii sunt, aproape toti, si calatori fraudulosi, realizam aportul pe care artistii furiosi ai transportului local il aduc la gaura din bugetul regiei. Iar daca ne gandim ca banii RATT-ului vin oricum de la noi, fie direct din vanzarea biletelor si abonamentelor, fie via taxele si impozitele pe care le platim la Primarie, reiese ca din afacerea asta cel mai prost ies tot cei care, zgribuliti, injura tramvaiul care se incapatanează să nu ajunga in statie, care se-nghesuie tot in vagonul spre unicul validator dual sau care isi dau sufletul alergand dupa Expresul 7.

Sursa:Agenda.ro
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi