STP Timișoara Forum: București - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

București

#381 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 noiembrie 2009 - 22:59

Colegii din Bucuresti care il cunosteau au propus sa nu mai discutam acest subiect. Si eu sunt de parere ca e mai bine asa, moartea lui neavand legatura cu transportul in comun.
0

#382 Guest_zofei.2006_*

  • Grup: Guests

Postat 12 noiembrie 2009 - 01:49

Guvernul a aprobat bugetul Metrorex

Guvernul a aprobat miercuri bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2009 al Metrorex, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Ioana Muntean.

Ea a precizat că majorările salariale soliciate de sindicate sunt cuprinse în acest buget şi că au fost operate reduceri de 40 la sută la cheltuielile materiale.

De asemenea, au fost anulate cheltuielile de reclamă şi publicitate şi fondurile aferente tichetelor de vacanţă şi tichetelor cadou.

Sindicaliştii de la metrou ameninţă că vor declanşa greva generală săptămâna viitoare dacă nu li se aprobă o majorare salarială direct proporţională cu inflaţia şi devalorizarea leului. Joi, pe 12 noiembrie, angajaţii Metrorex se vor afla în grevă de avertisment între orele 4,00 - 6,00.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, consideră că angajaţii de la metrou trăiesc 'într-o altă realitate' pentru că cer măriri salariale în fiecare an şi chiar într-un an de criză.

'Domniile lor vor ca în fiecare an să aibă măriri de salariu, probabil că, nu ştiu, consideră că stau foarte mult acolo şi nu trebuie să vadă şi realitatea de afară, pentru că au cerut 23 la sută mărire în 2008 şi dacă ar mai primi şi 26 la sută cât cer acum, faţă de 2008 ar avea cu 50 la sută salariile mărite', a declarat miercuri Radu Berceanu.

Ministrul a spus că şi el ar vrea ca la fiecare doi ani de zile să i se mărească salariul cu 50 la sută, dar a precizat că în niciun caz salariile nu pot fi mărite într-un an de criză.

Contractul colectiv de muncă al angajaţilor de la metrou a expirat pe 1 noiembrie. În cadrul negocierilor cu administraţia Metrorex sindicaliştii au cerut pe lângă majorarea salarială direct proporţională cu inflaţia şi devalorizarea leului, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă.

#383 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 15 noiembrie 2009 - 05:03

In urma cu o saptamana solicitam RATB-ului sa imi detalieze cum de, pentru aceeasi calatorie, pe aceeasi distanta, pot plati 3 (TREI) tarife diferite (1,3; 1,5; 2,5 RON), in functie de ,,norocul" avut la autobuz (daca vine urban, preorasenesc sau preorasenesc de lung parcurs). O sa citez din raspunsul nr. 161526/11.11.2009:

Citeaza

H.C.G.M.B. nr. 156/2001, cu modificari si completari ulterioare face referire la calatoria cu mijloacele de transport in comun urbane, nu si la cele preorasenesti.

Biletul una calatorie urban la valoarea de 1,3 lei este valabil numai pentru calatoria cu mijloacele de transport in comun urbane.

Pentru linii preorasenesti este necesar sa utilizati titlul de transport la tariful corespunzator (in functie de liniile preorasenesti utilizate 1,5 lei sau 2,5 lei).

Tarifele liniilor preorasenesti au fost propuse de catre Consiliul Judetean Ilfov urmare Protocolului de infiintare, organizare, reglementare si control a prestatiei de transport public de calatori desfasurat intre Municipiul Bucuresti si localitati ale Judetului Ilfov.

Ce inteleg de aici:
-tarifele RATB sunt in functie de indicativul liniei nu de distanta, timp de parcurs sau alte nimicuri d'astea
-liniile preorasenesti sunt reglementate de C.J. Ilfov (!)... de cand are C.J. Ilfov autoritate asupra transportului desfasurat in limitele administrative ale Municipiului Bucuresti? Ca liniile astea merg ceva prin Bucuresti pana ies...

O pasarica scapata tot in acelasi raspuns... dupa principiul vorba volent, scripta manent:

Citeaza

Va informam ca in conformitate cu prevederile art. 4 din H.C.G.M.B. nr. 156/2001, cu modificari si completari – « La urcarea in tramvai, autobuz, troleibuz sau in vehiculele de pe liniile expres, calatorul este obligat sa composteze de indata biletul sau cartela magnetica, corespunzatoare tarifului in vigoare la data efectuarii calatoriei, in aparatele special montate in acest scop iar la cererea organelor de control sa le prezinte pentru verificare… ».

Deci...
1) In vehiculele liniilor preorasenesti NU sunt obligat sa compostez biletul... ca hotararea nu se aplica lor :blink:)
2) Cartelele magnetice se composteaza (!)
3) Cardul ACTIV nu e nici bilet, nici cartela magnetica si nici nu se poate composta. Atunci... nu sunt obligati sa imi ofere un titlu de calatorie conform H.C.G.M.B. nr. 156/2001? Eventual clasicul abonament de carton, ca sa nu-l mai plimb mereu pe la validatoare si sa i se stearga seria din cauza asta.

E primul raspuns de la RATB in care nu mi se spune ca angajati vor fi reinstruiti <_<
0

#384 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 16 noiembrie 2009 - 01:26

Din ciclul ,,pe unde putem ajunge cu R.A.T.B.-u' ":

Din cauza lucrarilor la canalizare, linia 163 a fost deviata din Sos. Giulesti prin Dr. Sabareni - Str. Rasadnitei. Ulterior, avand in vedere ,,calitatea" partii carosabile (adica lipsa ei) pe Str. Rasadnitei (strada refacuta prin 2003... inainte sa apara ajunga lucrarile de canalizare pe acolo... va dati seama, sunt deja 7 ani pentru un cartier cu mai putin de 10 strazi...), capatul a fost mutat la intersectia Str. Rasadnitei cu Str. Sculptorilor. Calatori sunt destui, ceva controale cu Militia si un autobuz in plus ar face ca linia sa fie foarte rentabila.
Revenim la Str. Sculptorilor... priviti aceasta artera demna de o capitala europeana precum Bucurestiul! Singura portiune uscata, pe unde ar putea trece si acel Matiz, e blocata de un camion in curs de descarcare. Tipic romanesc!
Imagine postata
Imagine postata

Autobuzul intoarce din trei miscari...
Imagine postata
Imagine postata


Ne intoarcem si parasim autobuzul dupa o statie, la S.C. Condax. Acesta isi continua drumul spre zonele mai civilizate, ridicand tot praful de pe marginea drumului:
Imagine postata
Imagine postata

Celalalt capat de autobuze din zona este Magaziile C.F.R. 16 Februarie. Oricum, in situatia actuala 162 si 163 au 99% traseu comun... desigur, vin doar in trenulet, mai putin in week-end.
La Magaziile 16 Februarie se poate face transport multimodal... calatorii sunt descarcati din autobuze si incarcati in vagoanele Gbs si Gbgs... care nu pot fi miscate, pentru ca tampoanele, cuplele si sabotii s-au furat de mult. A aparut totusi un nene care incepuse sa faca gura ca de ce pozam s.a.m.d.. Desigur, nu s-a luat de pasarile daunatoare culturilor agricole care tocmai trecusera cu 2 carucioare cu fier vechi.
Imagine postata
0

#385 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 noiembrie 2009 - 19:03

Eh si 21 de la noi a fost asa si am trecut peste. Foarte bine intretinut autobuzul. Ce se mai aude cu metroul din Bucuresti am inteles ca e greva :uimit2: , iar cu o sapatamana inainte auzeam ca se extinde reteaua cu inca o linie parca??
0

#386 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 16 noiembrie 2009 - 21:09

Am vazut acuma la TV ca maine este greva la metrou, si RATB a suplimentat numarul de mijloace de transport.
0

#387 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 16 noiembrie 2009 - 22:03

De maine Bucurestiul se va transforma intr-o mare parcare.
0

#388 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 16 noiembrie 2009 - 23:59

Nu va panicati, da drumul Oprescu la pasaje si va scoateti. :coolspeak: http://www.ratt.ro/f...tyle_emoticons/default/radmasa.gif
0

#389 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 17 noiembrie 2009 - 21:10

Sa continuam ideea, parul din cap... ;) :blink: :rad_masa:
0

#390 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 18 noiembrie 2009 - 00:18

Ca sa va faceti si voi o idee cat depindem noi de metrou iata ce a fost azi in Bucuresti.


Greva la metrou continua si miercuri! Din nou haos in trafic!

Metroul nu va circula nici miercuri, intre 4.00 si 16.00, dupa ce marti seara, la finalul primei zile de greva generala, sindicatele de la metrou si reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nu au reusit sa ajunga la o intelegere.

La finalul a mai bine de trei ore de negocieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca pretentiile salariatilor de la metrou nu pot fi satisfacute date fiind constrangerile bugetare.

"Am incercat o serie de solutii, de calcule (...) Pretentiile sunt de natura sa nu poata fi satisfacute", a spus Berceanu la finalul negocierilor cu sindicalistii de la metrou.

Protestul a aruncat Bucurestiul cu 20 de ani in urma. Oamenii care mergeau de obicei cu metroul au facut o calatorie nedorita in timp. Ca pe vremea lui Ceausescu, romanii au stat atarnati pe scara tramvaielor si a troleibuzelor si s-au urcat din mers.

Cei care nu au reusit sa urce in mijloacele de transport au tremurat zeci de minute prin statii. Mai multi ca niciodata au fost si oamenii care au plecat cu masinile personale de acasa si au ramas blocati minute in sir prin intersectii.

Cum si miercuri o sa fie greva, aveti doua optiuni. Daca va permiteti, va comandati un taxi, iar daca nu, mergeti si mai devreme in statie.

Calatorii pot cere despagubiri la Metrorex

Haos in trafic

Claxoane asurzitoare, soferi dezorientati, pietoni ratacind printre masini, chipuri crispate si ganduri "de bine" pentru angajatii de la metrou. Pe scurt, n-a fost deloc o atmosfera de pace si prietenie marti in Capitala.

Pentru a face fata numarului mare de calatori, RATB a suplimentat de marti capacitatea de transport cu 200 de autobuze, troleibuze si tramvaie. Acestea au parcurs insa distanta dintre statii in zeci de minute, spre groaza calatorilor care stateau in picioare cu fetele strivite de geamuri.

Pana la ora 7.30 statiile faceau fata bucurestenilor matinali, mai ales ca mijloacele RATB circulau mai des ca de obicei, insa dupa aceasta ora au inceput sa devina neincapatoare si oamenii abia reuseau sa prinda un loc intr-un autobuz sau tramvai.

Bucurestiul s-a aglomerat si marile intersectii s-au blocat dupa ora 7.30 - 8.00. Aglomeratiile mari erau mai ales in cartierele de la periferia Capitalei, unde mijloacele de transport au stat minute intregi in statii, intrucat nu puteau inchide usile din cauza celor care se inghesuiau pe scarile autobuzelor.

In centru, autobuzele nu s-au dovedit a fi la fel de neincapatoare, insa traficul a fost cel care le-a pus bete in roate calatorilor. Oamenii au preferat sa parcurga pe jos distanta echivalenta celor patru statii de metrou dintre Piata Unirii si Piata Victoriei.

Directorul general al RATB, Gheorghe Aron, a declarat pentru Gandul: “Mijloacele de transport in comun sunt blocate in trafic la Gara de Nord, Piata Sudului, Razoare, Valea Cascadelor, Stefan cel Mare sau pe Iuliu Maniu . In aceasta dimineata facem fata destul de greu si asta din cauza numarului mare de autoturisme care au iesit in trafic. Dupa varful de trafic, care a durat pana la ora 9:00, se circula ceva mai bine ".

Pe bulevardul Iuliu Maniu, RATB a suplimentat numarul de mijloace de transport sosite in statii la un interval de maximum doua minute. Blocajele au facut, insa, ca acestea sa ajunga la un interval de peste 5 minute. Calatorii care asteptau la Pasajul Lujerului au fost nevoiti sa plece pe jos, pentru ca autobuzele nu mai ajunsesera in statii de peste 35 de minute. In zona Militari , mijloacele de transport in comun circulau la un interval de doua minute, dar nu au putut face fata numarului mare de calatori.


Greva angajatilor Metrorex, vazuta de calatorul de rand

In timp ce unii dintre calatori se arata indignati de faptul ca trebuie sa scoata alti bani din buzunar pentru a ajunge la locul de munca…

"Nu-mi plateste metroul banii pentru taxi, sefii nu ma vor intelege ca intarzii la serviciu, pentru ca traficul este blocat la suprafata. Mie mi s-a micsorat salariul in acest an, din cauza crizei, iar ei vor sa li se majoreze. Nu e drept", a declarat un bucurestean nervos, potrivit Mediafax.

… altii sunt ceva mai intelegatori:

"Astept autobuzul, nu am ce face, nu am masina personala. Sunt la mana RATB. Asta este situatia, poate au si cei de la metrou dreptate", a spus o doamna care, pentru a ajunge la locul de munca, trebuie sa schimbe doua autobuze.

Partial multumiti au fost taximetristii, care in sfarsit au avut sute de comenzi. Pacat ca nu au putut sa le onoreze pe toate, din cauza ambuteiajelor.


Pozitia presedintelui Traian Basescu

Seful statului i-a acuzat marti pe liderii sindicali de la Metrorex de nesimtire si a afirmat ca greva declansata este iresponsabila, exprimandu-si speranta ca instanta va suspenda protestul cel tarziu miercuri.

"A fost un senator PSD, Radoi, lider de la metrou, care a reusit sa blocheze traficul. Cred ca este o proba a pana unde poate merge cu lipsa de responsabiliate. Nu poti sa condamni un oras la aglomeratia care este acum in Bucuresti numai pentru ca ai un interes pentru 22 noiembrie", a spus Basescu, intr-un interviu acordat unui blogger.

Presedintele a spus ca liderii sindicali de la Metrorex dau dovada de lipsa de bun simt prin aceasta greva "a iresponsabilitatii". "Nu cred ca ii aduce castig de cauza candidatului pe care il sustine Radoi", a spus Basescu despre protestul de la Metrorex.


PSD solicita angajatilor Metrorex sa-si reia activitatea

"Bucurestiul este astazi paralizat de refuzul arogant al reprezentantilor Ministerului Transporturilor de a discuta cu reprezentantii sindicatelor. Radu Berceanu este cel care a provocat greva sindicalistilor de la Metrorex, asa cum a facut si in alte situatii", se arata intr-un comunicat al PSD remis marti agentiei Mediafax.

"Intrucat nu putem miza pe buna credinta a ministrului Radu Berceanu si nici pe capacitatea de mediere a lui Traian Basescu, cel care astazi a simtit nevoia sa-si faca inca o data campanie pe spatele bucurestenilor, solicitam sindicalistilor de la Metrorex sa dea dovada de intelegere si de realism, sa-si reia activitatea si sa asigure transportul public de calatori in conditii optime", se arata in comunicat.

Vanghelie: Il caut pe Radoi sa dea drumul la metrou, dar nu-l prind

Greva la metrou, contestata in justitie!

http://stirileprotv.ro/stiri/social/greva-...sabilitate.html

Aceasta postare a fost editata de Eta Floreasca: 18 noiembrie 2009 - 00:19

0

#391 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 noiembrie 2009 - 01:53

No, si asa ajungem la concluzia ca Bucurestiul e un oras supradimensionat ca populatie. Dupa cate vad si inteleg, Metrorex si RATB nu duc deloc lipsa de calatori, ceea ce nu poate insemna decat un lucru: cu niste investitii sanatoase in parcul de masini, fie ele autobuz/troleu/tramvai, profiturile nu ar scadea, ba chiar ar ajuta la fluidizarea traficului.
0

#392 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 18 noiembrie 2009 - 16:34

Am inteles ca Metrorex e considerat "obiectiv strategic". Ce stiu exact e ca tot romanul plateste pentru el. Ok, insa daca e asa, de ce au aia dreptul sa blocheze un oras intreg? Nici armata nu are drept la greva.
0

#393 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 18 noiembrie 2009 - 17:35

Obiectiv staregic in sensul tunelurilor si al constructiei acestuia.
0

#394 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 18 noiembrie 2009 - 17:40

Ok, asta inteleg. E logic - fiind capitala tarii - ca infrastructura sa fie de importanta nationala. Insa ce cauta Metrorex - ca si firma - la ministerul transporturilor? Logic ar fi sa apartina de RATB si infrastructura sa fie a statului.
0

#395 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 18 noiembrie 2009 - 19:54

Ar fi cel mai logic asa.Sa mai incercat unirea Metrorex cu RATB dar nu sa reusit.
0

#396 Guest_zofei.2006_*

  • Grup: Guests

Postat 18 noiembrie 2009 - 23:54

Se refera ca in caz de este Bucurestiul bombardat locuitori se pot ascunde la metrou.

Asa ceva nu se poate din cauza ca Ministeru Trasnsporturilor nu vrea sa renunte la metrou.

Aceasta postare a fost editata de zofei.2006: 19 noiembrie 2009 - 01:04


#397 Guest_zofei.2006_*

  • Grup: Guests

Postat 19 noiembrie 2009 - 01:12

Instanţa a hotărât: greva Metrorex este ilegală!


Magistraţii care au judecat la Tribunalul Bucureşti, cererea conducerii Metrorex de constatare a ilegalităţii grevei sindicaliştilor de la metrou, au hotărât că protestul este ilegal şi trebuie încheiat.

Sindicaliștii de la metrou sunt obligați să își reia imediat activitatea normală, în urma hotărârii de miercuri a Tribunalului București, care a decis că greva acestora este nelegală.

Tribunalul Bucureşti a decis, miercuri, să admită acţiunea Metrorex şi să constate nelegalitatea grevei sindicaliştilor de la metrou, dispunând totodată încetarea de îndată a grevei.

Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă şi poate fi atacată cu recurs.

Liderul sindicaliştilor de la metrou, Ion Rădoi, a declarat, miercuri, înainte de începerea procesului de la Tribunalul Bucureşti, în care Metrorex a cerut constatarea ilegalităţii grevei de la metrou, că dacă instanţa declară greva ilegală, sindicaliştii îşi reiau imediat activitatea.

Ion Rădoi a spus că el crede că protestul este legal şi că speră ca magistraţii să decidă la fel, având în vedere protestul recent al judecătorilor şi procurorilor.

Rădoi a afirmat că argumentele Metrorex, care susţine că protestul este ilegal pentru că sindicaliştii nu asigură o treime din activitate, nu sunt susţinute, având în vedere că metroul circulă după ora 16.

Rădoi a precizat că este membru PSD, dar că protestul sindicaliştilor de la metrou nu are un substrat politic, aşa cum au susţinut voci din PDL.

Rădoi a mai arătat că, la negocierile de marţi seară de la Ministerul Transporturilor, sindicaliştii au fost de acord să renunţe la prime şi la al treisprezecelea salariu şi să accepte o majorare a fondului de salariu de doar 3%, fiind la un pas să renunţe la protest, numai că nu au reuşit să se pună de acord cu ministrul Berceanu şi cu secretarul de stat Gheorghe Popa.

Joi dimineaţă Curtea de Apel Bucureşti se va pronunţa în legătură cu suspendarea sau continuarea grevei.

Secretarul general al Uniunii Sindicale Libere Metrou (USLM), Florian Crişu, a declarat, marţi, că angajaţii Metrorex vor relua greva generală în preajma sărbătorilor de iarnă dacă instanţa va decide joi suspendarea actualului protest. Crişu a precizat că angajaţii de la metrou, care au intrat în grevă marţi dimineaţă, nu vor fi plătiţi, iar abonamentele călătorilor vor fi prelungite cu un număr de zile egal cu zilele de grevă.

Negocierile de marţi seara dintre delegaţia sindicaliştilor de la metrou şi ministrul interimar al transporturilor şi infrastructurii Radu Berceanu au eşuat. Prin urmare, trenurile nu vor circula nici miercuri în intervalul 05.00-16.00.

Metroul va circula normal după ora 16.00 până la ora 23.00.

Liderii PDL şi PNL au susţinut că PSD, prin fostul parlamentar PSD Ion Rădoi, a instrumentat această grevă.

Greviştii de la metrou îşi vor primi banii pe cele două zile nelucrate

Greviştii de la metrou nu vor fi sancţionaţi, dar pentru cele două zile în care nu au lucrat nu vor primi banii de la Metrorex, ci de la Uniunea Sindicatelor Libere Metrou, a declarat miercuri seară directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, informează Newsin

"Angajaţii Metrorex care au participat la greva nu vor fi sancţionaţi sub nicio formă. Este un drept constituţional. În schimb, pe perioada cât a fost greva ei îşi vor primi drepturile de la organizatori", a spus Udrişte.

De asemenea, acesta a mai precizat că, pentru început, Metrorex va proceda la reglarea cardurilor acelor călători care nu le-au putut utiliza, printr-o prelungire a valabilităţii.

În privinţa pagubelor înregistrate de Metrorex pe perioada grevei generale de marţi şi miercuri, directorul general al companiei a spus că este prea devreme pentru a face o estimare fundamentată.

Peste 300.000 de oameni au fost afectaţi de greva de la metrou

Angajaţii de la metrou şi-au reluat activitatea, la ora 16.00, după ce 55 de trenuri nu au circulat în intervalul orar 05.00-16.00, ca urmare a grevei generale, traficul rutier fiind grav afectat, chiar dacă RATB a suplimentat capacitate de transport cu 200 de de autobuze,troleibuze şi tramvaie.

Potrivit preşedintelui Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, metroul este folosit zilnic de 650.000 de oameni, în intervalul 05.00-16.00 peste 300.000 de persoane călătorind cu acest mijloc de transport.

"Miercuri dimineaţă Tribunalul Bucureşti va stabili legalitatea sau ilegalitatea grevei generale, după care un alt proces va avea loc joi dimineaţă la Curtea de Apel Bucureşti, care va decide suspendarea grevei sau continuarea grevei", a spus Rădoi.

Peste 1.000 de angajaţi de la Metrorex, din totalul de 4.250, nu au lucrat marţi, în intervalul orar 04.00-16.00, ca urmare a grevei generale pe termen nelimitat. Ei cer începerea negocierilor pentru un nou contract colectiv de muncă, deoarece acesta a expirat la 1 noiembrie, şi majorări salariale de 20%. Ultima majorarea salarială a angajaţilor Metrorex a fost de 23%, în noiembrie 2008. În ultimul an, la Metrorex nu au fost făcute concedieri şi nici reduceri de salariu.

Metrorex a depus, marţi, la Curtea de Apel Bucureşti, o cerere de suspendare a grevei sindicaliştilor de la metrou, procesul urmând să se judece joi, 19 noiembrie.

Aceasta postare a fost editata de zofei.2006: 19 noiembrie 2009 - 01:13


#398 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 noiembrie 2009 - 23:49

Vezi postareazofei.2006, la 18 Nov 2009, 23:54, a spus:

Se refera ca in caz de este Bucurestiul bombardat locuitori se pot ascunde la metrou.


Lucru pentru care este renumit metroul din Londra. Foarte multi s-au adapostit acolo in timpul bombardamentelor din al doilea razboi mondial.
0

#399 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 20 noiembrie 2009 - 07:49

Posesorii de abonamente primesc 1,6 RON pentru cele 2 zile de grevă :lol: Adică preţul unui bilet RATB (1,3 RON) + ceva marunţiş :)) Probabil studenţii şi alte categorii cu reducere vor primi doar 0,8 RON (atât vine pe zi preţul abonamentului: 0,4 RON redus şi 0,8 întreg).
Bucureştiul nu e chiar aşa suprapopulat (densitatea lui e cam aceeaşi cu alte oraşe cu multe blocuri comuniste). Problema e că sistemul de străzi e gândit prost, parcări nu sunt, prin urmare pe orice stradă trotuarul şi prima bandă (eventual şi a 2a) sunt făcute parcare, mai mult sau mai puţin legal. Transportul în comun e la pământ, în ciuda vehiculelor noi... vehiculele vin din an în Paşte (nu există orare afişate, nici măcar la capete de linie), nu fac faţă (că nu vrea Sindicatul articulate), bilete n-ai de unde să cumperi (când ai norocul să nimereşti într-o staţie cu chioşc ba e tanti vânzătoarea la budă, ba e coadă şi rişti să pierzi autobuzul care oricum vine greu, ba n-are mărunt să îţi dea rest, ba e închis)... nu mai zic că lipsesc cu desăvârşire benzile pentru RATB (pardon, există pe Bd. Iuliu Maniu, pe sub maşinile parcate pe 3 (TREI) rânduri: 2 pe trotuar şi unul pe banda RATB).

Ca fapt divers, eu stau în Drumul Taberei, deci greva Metrorex m-a afectat la fel de tare cum mă afectează alunecările de teren din China.
0

#400 Useril este offline   Iasmin 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 01 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Tara lu Boc, orasul lu' Oprescu, zona Piata Infrangerii, colt cu GARA RT BASARAB

Postat 24 noiembrie 2009 - 23:49

Bucureşti: Tramvaiul care a făcut de 40 de ori înconjurul lumii.
* Marţi 24 nov 2009

Bucureşti
Tramvaiul 23 este tramvaiul cu cel mai mare număr de kilometri

Cel mai vechi tramvai al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) circulă pe linia 23, între Faur şi Zeţari. Tramvaiul cu cel mai mare număr de kilometri – 1.524.000, adică de 40 de ori înconjurul pământului pe la Ecuator, este fabricat în 1982.

Tramvaiul 4019 cu vagon de tip V2A este cel mai vechi mijloc de transport al RATB, care circulă pe străzile Capitalei. Fabricat în 1982, în uzinele proprii ale RATB, tramvaiul s-a dovedit foarte rezistent şi, pe parcursul celor 27 de ani de activitate, nu s-a defectat.

Tramvaiul a fost condus de mai bine de zece vatmani. Ultimul este Gabriel Stăneasa, de 38 de ani. „Sunt pe acest tramvai numai de câteva luni. Este funcţional, se conduce uşor şi până acum nu mi-a făcut probleme“, spune vatmanul.

Are aceeaşi viteză ca cele noi
Tramvaiul „veteran“ a reuşit până în prezent să parcurgă aproape de 40 de ori lungimea Ecuatorului, de 40.075 de kilometri, adică să facă peste 1.524.000 de kilometri.

Tramvaiul care circulă pe linia 23 nu este prea aglomerat pentru că mijloacele de transport mai vechi nu circulă de regulă în zonele centrale. „Locuiesc în zona Faur şi îl iau de câte ori am ocazia. Nu am ştiut că este cel mai vechi. Ceea ce mă deranjează este scârţâitul, dar în rest are aceeaşi viteză ca şi celelate, circa 40 de kilometri pe oră“, spune Andrei Oancea, un student de 23 de ani.

Filmat de pasionaţii de tramvaie

Dacă unii călători habar nu aveau că se află în cel mai ponosit tramvai din Capitală, alţii sunt la curent cu istoria celui mai vechi mijloc de transport RATB. Este cazul unui tânăr care are o pasiune mai puţin obişnuită pentru mijloacele de transport în comun.

„Ştiam că este cel mai vechi tramvai din Bucureşti. Sunt foarte pasionat încă din copilărie de tramvaie, autobuze şi trenuri. Am acasă filmuleţe şi fotografii cu tramvaie şi autobuze“, spune Şerban Cosmin, un elev de 18 ani.

Aparatul de kilometraj al tramvaiului 23 nu mai funcţionează din cauza vechimii, dar statistica kilometrilor nu s-a pierdut deoarece, după fiecare cursă, vatmanii notează numărul de kilometri parcurşi. Înainte de a circula pe ruta Faur-Zeţari a mai circulat pe liniile 7, 11, 25, 14, 19, 27 şi 36.

Cel mai nou tramvai are podea coborâtă

La polul opus, cel mai nou tramvai este Bucur LF cel care circulă pe linia 21 între Pasajul Colentina, Bucur, Obor, Calea Moşilor şi Piaţa Sfântul Gheorghe şi are o capacitate de 244 de locuri, dintre care 43 pe scaune şi 201 în picioare.

Noutatea constă în faptul că este primul tramvai românesc cu podea parţial coborâtă şi are un consum cu 40% mai mic. Tramvaiul a fost fabricat în ţară, în uzina proprie a RATB şi circulă pe străzile Bucureştiului de la 4 august anul acesta.

Adevarul de Seara.

Imagine postata Imagine postata


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Putin stiu ca Serban Cosmin este utilizatorul Cosmin de pe siteul www.ro-trans.org. Acesta, impreuna cu userul SpinterXP au acordat un interviu ziarului Adevarul de Seara despre tramvaiele V2A.

In seara aceasta am luat cateva ziare si m-am intalnit cu cei doi useri de pe site fotografiindu-i in timpul ce se uitau si isi citeau interviul:

Imagine postata

Imagine postata Imagine postata

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Iasmin: 24 noiembrie 2009 - 23:50

0

Arata acest topic


  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi