Citeaza
Apropo de demaraj... nu ştiu câţi au mai prins (sau măcar au mers cu vreunul restaurat pe undeva, cum e şi cazul meu) vechile V56/V58. Acelea aveau un controller cu 8 contacte... practic, erau doar 8 rezistenţe de demaraj. Vă daţi seama cum smuceau (comparaţi cu Timişul care are 20 de contacte pentru acceleraţie şi 17 pentru frânare reostatică) la demaraj. Frânarea era şi mai frumoasă, ne-existând frânare reostatică. Vatmanul avea de ales între a frâna în contra-curent (punea inversorul de sens pe ,,înapoi" şi dă-i după aia cu controller-ul... metodă nerecomandată, pentru că vagonul nu se oprea, ci după ce scădea viteza o lua imediat înapoi, nu mai zic de efectul asupra călătorilor), a frâna pneumatic (închipuiţi-vă un vatman începător, care nu cunoştea bine robinetul şi se arunca şi pe el prin parbriz, d'apoi călătorii...) sau, eventual, a strânge direct frâna de mână dacă era Superman. E drept, pe vremea aia circulau tramvaiele prea pline ca să ai unde să cazi.
Revenind la situaţia din prezent, dacă controller-ul e defect şi ,,sare" peste contacte... se duce şi posibilitatea de a demara lin. În plus, dacă e plin şi pleci lin rişti să rămâi pe loc, că sarcina e prea mare pentru motoare. Cu toate astea, poate avea şi vatmanul o vină aici... însă întrebarea firească este: de ce nu se ţin călătorii de bare? Dacă aţi avea la Timişoara nişte tramvaie cum avem noi la Bucureşti ,,Bucur"-urile (care nu au DELOC bare în dreptul uşilor) aş zice că nu ai de ce te ţine.
Reclamaţii cred că se pot depune la sediul RATT de lângă Dep. Take Ionescu.
Referitor la nr. de contacte e varza ceea ce sustii, poate n-ai auzit de controllere cu 12 contacte (EP, V56), Timis (mers), cat despre "smuciturile" acestor trei tipuri de tramvaie primele din prisma calatorului, Timisul si din prisma vatmanului iarasi fals, chiar plecau fin de pe loc, in special EP si V56, metoda de oprire descrisa de tine prin schimbarea directiei de mers usor de domeniul SF se folosea in cazuri extreme!!!! eventual cand era defect compresorul, V56, EP aveau frana electrica in dotare, dar nu era nevoie pentru opriri curente decat de frana pneumatica, la tramvaiele Timis cred ca nu mai e cazul sa amintesc de existenta franei electrice. Indiferent de cate imperfectiuni ar avea un controller unii vatmani totusi reusesc sa contracareze destul de bine acest neajuns si pornesc rezonabil daca nu foarte bine, cum bineinteles unii reusesc sa bruscheze si cel mai fin vagon, dar cu toate astea in tramvai trebuie sa te tii. Însă daca ai ghinionul sa urci la prima sau ultima usa a tramvaiului timisorean va trebui sa alergi foarte repede spre mijloc unde exista singurul validator pentru bilete , evident la o coada deja formata sa te si ti sa si faci biletul, toate astea in zona articulatiei tramvaiului ......destul de greu.
Aceasta postare a fost editata de fan: 21 octombrie 2009 - 07:10