STP Timișoara Forum: Accidente - incidente - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#601 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 septembrie 2009 - 18:50

Parca se zicea ca tramvaiul era aproape gol 20-30 de persoane parca, si parca toti pasagerii au scapat cu rani usoare si mai mult cu un soc. In fine, poate ca unii vor sa fie mai original si scriu carti cu povesti inspirate din fapte reale.
Acum va zic o faza tare si la Bucuresti a deraiat un tramvai si ca sa vezi tot pe lini 8 era.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 23 septembrie 2009 - 18:50

0

#602 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 septembrie 2009 - 18:50

"Una dintre victime se află în stare gravă şi a fost transportată de urgenţă la spitalul judeţean." Cred ca in stare grava sunt ei. Medicamenteeee...
0

#603 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 23 septembrie 2009 - 19:06

Interesati sunt cei de la Antena 3. Au pus o poza cu 3520 :) .
0

#604 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 24 septembrie 2009 - 00:06

"Gygyman6" a spus:

Va amintiti cu totii acel accident cu tatra care zboara in curba de pe sine si loveste refugiul, asta putea fi versiunea romaneasca, bine ca nu s-a intamplat.

Nu ar fi fost versiunea românească, pentru că Tatra zburată de pe şine s-a ,,împiedicat" în gratăraul de slavare căzut, s-a urcat pe el şi a ieşit în decor. Deci măcar nu a fost vina vatmanului.

---
S-a văzut ce înseamnă extremităţi de fibră de sticlă...
Pe de altă parte, e ştiut faptul că un vehicul feroviar tinde să supravireze (să meargă spre exteriorul curbei),mai ales dacă accelerezi la ieşirea din curbă, mai ales dacă acea curbă nu e înclinată pentru a reduce diferenţa dintre distanţa parcursă de roata de pe interiorul curbei şi cea de pe exterior (cea de pe interior merge mai puţin, de aici şi scârţâitul caracteristic).
Vinovatul este vatmanul, clar.
0

#605 Useril este offline   todoran13 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 28 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 septembrie 2009 - 07:53

Frumos explicat. Sunt sigur ca vatmanul nu a vrut sa se intample asta, pentru ca nimeni sanatos la cap nu vrea, dar a facut-o, e vina lui si trebuie sa plateasca. Totusi el era destul de senin si incerca sa se disculpe, spunea ca a deraiat si ca el nu are ce sa faca... ce oameni...
Iar legat de cei din presa... vai de mama lor! Din 8 articole unul sau doua au reflectat realitatea, asadar va dati seama ca stam prost cu informarea.
Cei mai "tari" au fost cei de la ProTV, Andreea Esca spunand ca vatmanul i-a oprit pe calatori sa coboare din tramvai pentru ca linia electrica era cazuta la pamant, iar el a sunat la dispecerat sa se decupleze curentul. Nici vorba de asa ceva, toti calatorii au coborat imediat din tramvai, iar curentul a fost oprit de echipele de interventie ale RATT dupa vreo 10 minute.
Referitor la RCA, din cate stiu acest tip de asigurare acopera doar pagubele produse tertilor, in acest caz stalpului. Vehivulul este asigurat doar prin asigurare de tip CASCO. Au tramvaiele incheiate asigurari CASCO?

Aceasta postare a fost editata de todoran13: 24 septembrie 2009 - 08:02

0

#606 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 24 septembrie 2009 - 13:48

Ieri am vazut remorca cu pricina in depou, in hala, probabil dadeau jos ce mai era de luat de pe ea...
Si 3552(vagonul motor) a patit ceva ?
0

#607 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 24 septembrie 2009 - 14:39

Vezi postareatodoran13, la 24 Sep 2009, 08:53, a spus:

Au tramvaiele incheiate asigurari CASCO?


Bine inteles ca tramvaiele si vagoanele au incheiate asigurare Casco.


Vezi postareaalecs, la 24 Sep 2009, 14:48, a spus:

Si 3552(vagonul motor) a patit ceva ?


Nu a patiti nimic. Ieri era rezerva pe 9 iar mai tarziu pe 2(sau o linie asemanatoare, ca nici vatmanita nu stia).
0

#608 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 septembrie 2009 - 14:50

Vezi postareaviktor, la 24 Sep 2009, 15:39, a spus:

Bine inteles ca tramvaiele si vagoanele au incheiate asigurare Casco.

Sincer, ma indoiesc, din moment ce tramvaiele dupa accidente sunt reparate cu personalul RATT, din bugetul RATT si cu piese recuperate de la alte tramvaie casate.
Daca ar avea CASCO, in acest moment in locul acelui vagon distrus ar trebui sa primim un alt vagon similar.
0

#609 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 septembrie 2009 - 17:10

Vezi postareaDr2005, la 24 Sep 2009, 01:06, a spus:

Nu ar fi fost versiunea românească, pentru că Tatra zburată de pe şine s-a ,,împiedicat" în gratăraul de slavare căzut, s-a urcat pe el şi a ieşit în decor. Deci măcar nu a fost vina vatmanului.

---
S-a văzut ce înseamnă extremităţi de fibră de sticlă...
Pe de altă parte, e ştiut faptul că un vehicul feroviar tinde să supravireze (să meargă spre exteriorul curbei),mai ales dacă accelerezi la ieşirea din curbă, mi ales dacă acea curbă nu e înclinată pentru a reduce diferenţa dintre distanţa parcursă de roata de pe interiorul curbei şi cea de pe exterior (cea de pe interior merge mai puţin, de aici şi scârţâitul caracteristic).
Vinovatul este vatmanul, clar.


Nu mi-o lua in nume de rau, dar fenomenul de care vorbesti se numeste subvirare nu supravirare si are intr-adrevar efectul descris de tine in paranteza. Supravirarea aduce vehicolul spre interiorul virajului pe care il descrie. Diferenta de distanta (de fapt diferenta de viteza cu care se parcurge virajul de rotile de pe interior, respectiv exterior) se coreleaza prin utilizarea diferentialului si nu prin inclinarea virajului.
0

#610 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 septembrie 2009 - 19:43

Nu au casco. Au doar RCA (asigurarea obligatorie de raspundere civila).
0

#611 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 septembrie 2009 - 20:07

In cazul acesta vatmanul plateste reparatia remorcii, iar stalpul si asfaltul spart se repara pe RCA?
0

#612 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 septembrie 2009 - 21:12

Vezi postareaChagall, la 24 Sep 2009, 21:07, a spus:

stalpul si asfaltul spart se repara pe RCA?


Da, orice paguba produsa tertilor e suportata de RCA, pana la valori destul de mari (300.000€, anul asta si 500.000€ in 2010)
0

#613 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 25 septembrie 2009 - 00:36

Vezi postareaA13, la 24 Sep 2009, 18:10, a spus:

Nu mi-o lua in nume de rau, dar fenomenul de care vorbesti se numeste subvirare nu supravirare si are intr-adrevar efectul descris de tine in paranteza. Supravirarea aduce vehicolul spre interiorul virajului pe care il descrie. Diferenta de distanta (de fapt diferenta de viteza cu care se parcurge virajul de rotile de pe interior, respectiv exterior) se coreleaza prin utilizarea diferentialului si nu prin inclinarea virajului.


Şi, totuşi, de ce curbele (mai ales cele de viteză sporită) se înclină spre interior (bine... unele pică cu tot cu terasament, vezi accidentul de la Boju)?
0

#614 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 septembrie 2009 - 03:47

Din câte mai ştiu de la fizică: un vehicul normal, când ajunge în curbă, are tendinţa datorită inerţiei să meargă tot înainte; ca-n bancul clasic "şoseaua vira dar eu am tot mers". La vehicule feroviare, dacă nu încetineşti destul, deraiezi. Cu înclinarea şinei, muţi centrul de greutate al vehiculului puţin mai jos, pe latura care virează, deci nu mai e "tras" aşa tare spre exterior; also ajuţi forţa inversă centripetă; practic, tramvaiul sau trenul se "înfige" în şină, la fel cum un rollercoaster nu cade chiar în curbele ce implică statul cu capul în jos - forţa e perpendiculară pe centrul imaginar al cercului descris de şină.

Nu-s sigur cât e de corect, sunt curios dacă poate confirma cineva :rolleyes:
0

#615 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 septembrie 2009 - 07:07

Vezi postareaDr2005, la 25 Sep 2009, 01:36, a spus:

Şi, totuşi, de ce curbele (mai ales cele de viteză sporită) se înclină spre interior (bine... unele pică cu tot cu terasament, vezi accidentul de la Boju)?


Curbele se inclina spre interior pentru a coborâ centrul de greutate al vehicolului/garniturii spre interiorul virajului, astfel contracarandu-se efectul fortei centrifuge, totodata putand fi crescuta viteza de deplasare, in conditii de siguranta, a vehicolului/garniturii in viraj.
Cam acelasi lucru l-a spus si @dAImon pe un limbaj ceva mai academic.
0

#616 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 25 septembrie 2009 - 08:34

Pur tehnic vorbind s-a vazut din urmele lasate de remorca deraiata ca aceasta si-a pastrat cat de cat o traiectorie uniforma paralel cu sinele, probabil cand a ajuns garnitura la locul impactului, avand in vedere ca, urma o usoara curba si o traversare peste cale ferata vatmanul a inceput franarea (cum de fapt era normal) moment in care remorca a iesit in decor spre stanga cum deja avea aceasta tendinta de la inceput, dar din pacate acolo era tocmai acel stalp. Stim cu totii ca primele contacte de frana au efect mai puternic asupra vagonului motor, remorcile avand tendinta sa-si mai continue miscarea, in cazul de fata acest lucru a fost posibil spre stanga.
0

#617 Useril este offline   todoran13 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 28 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 septembrie 2009 - 11:35

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 24 Sep 2009, 20:43, a spus:

Nu au casco. Au doar RCA (asigurarea obligatorie de raspundere civila).



Vezi postareaChagall, la 24 Sep 2009, 21:07, a spus:

In cazul acesta vatmanul plateste reparatia remorcii, iar stalpul si asfaltul spart se repara pe RCA?



Stalpul pus la loc e prins foarte ciudat, au batut doua lemne intre stalp si locul in care intra acesta, astfel ca locul respectiv s-a indoit. Nici cablul care este agatat de stalp nu arata foarte bine, nici lampa pentru iluminat stradal nu s-a mai pus la loc. Stalpul a fost pus la loc provizoriu, pentru a relua circulatia tramvaielor pana cand se va termina ancheta si se va stabili vinovatul si se vor face formalitatile la firma de asigurare? Sper ca nu se va lasa asa, mai ales ca e un tronson modernizat.

Apropo de ancheta, Dle Florin, stiti ceva noutati?
0

#618 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 septembrie 2009 - 11:42

Ancheta e in derulare, deocamdata.
0

#619 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 septembrie 2009 - 16:13

Vatmanii sunt disculpaţi de RATT

Luni, 28 Septembrie 2009

Evenimentele care s-au succedat în ultimii doi ani arată că, în Timişoara, a crescut numărul accidentelor provocate de vatmani. În toamna anului trecut, doi tineri studenţi şi o femeie au fost loviţi de tramvai în faţa sediului prefecturii, în timp ce traversau, regulamentar, strada. Câteva luni mai devreme, două tramvaie s-au ciocnit în zona centrală, impactul puternic rănind doi călători. În noiembrie 2008, un tramvai care a deraiat a intrat direct într-o clădire istorică din centrul oraşului. În luna iunie a acestui an, în faţa Poştei Mari a avut loc un accident în lanţ, în care au fost implicate trei tramvaie. Incidentul s-a petrecut pe fondul neatenţiei unuia dintre vatmani, care nu a frânat la timp. Luna trecută, un tramvai a lovit un autobuz de călători în zona Sinaia, şoferul acestuia fiind grav rănit. Zilele trecute, o tânără s-a ales cu capul spart, după ce tramvaiul în care se afla a deraiat în zona Banatul.

Acestea sunt doar câteva dintre accidentele care au avut loc în ultimele 24 de luni, în care au fost implicate tramvaie. Toate petrecute din culpa vatmanilor. Cu toate acestea, conducerea Regiei Autonomă de Transporturi Timişoara, prin vocea referentului de la Biroul de relaţii cu publicul, Cristian Cioica, a declarat că accidentele mortale nu s-au petrecut din vina vatmanilor, iar pe cele uşoare le-a catalogat drept "mici neatenţii în trafic"!

Cu o astfel de justificare, răspunsul la întrebarea care au fost sancţiunile aplicate acestor vatmani nu a mai surprins: regia a refuzat să le facă publice (asta, în cazul în care ar fi existat vreuna).

Cât priveşte despăgubirile acordate de RATT victimelor, acestea nu par să prezinte vreun inconvenient. Societatea este asigurată, iar banii îi plătesc firmele de asigurări.

GIANINA ŞUMANDAN

Sursa: http://www.renasterea.ro/rb/index.php?opti...&Itemid=118
0

#620 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 septembrie 2009 - 16:19

Vezi postareaChagall, la 28 Sep 2009, 17:13, a spus:

În toamna anului trecut, doi tineri studenţi şi o femeie au fost loviţi de tramvai în faţa sediului prefecturii, în timp ce traversau, regulamentar, strada.

Luna trecută, un tramvai a lovit un autobuz de călători în zona Sinaia, şoferul acestuia fiind grav rănit. Zilele trecute, o tânără s-a ales cu capul spart, după ce tramvaiul în care se afla a deraiat în zona Banatul.


1. Aia parca treceau fara sa se asigure. Acum sunt nevinovati?
2. Atunci se stabilise ca soferul nu a acordat prioritate. Acum ?!

Renasterea Banateana - o dovada faina de presa deloc impartiala :blink:
0

Arata acest topic


  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi