Firobuze Bozankaya Lamis Lamis 12 si 18 (simplu si articulat)
#41
Postat 08 octombrie 2025 - 09:49
Inca se lucreaza la sistemul de taxare si probabil sunt si demersuri de facut pentru inregistrare in circulatie, cat despre linii, nu stiu deocamdata nimic (eu ma intreb daca vor putea fi introduse pe metropolitane (M11, M14), bineinteles nu din punct de vedere tehnic)
#42
Postat 09 octombrie 2025 - 08:41
Florin.B RATT, la 08 octombrie 2025 - 09:49, a spus:
Inca se lucreaza la sistemul de taxare si probabil sunt si demersuri de facut pentru inregistrare in circulatie, cat despre linii, nu stiu deocamdata nimic (eu ma intreb daca vor putea fi introduse pe metropolitane (M11, M14), bineinteles nu din punct de vedere tehnic)
Au venit toate cele 8 firobuze de 12m, deci, lotul asta e inchis.
Mai exista 1 firobuz articulat, mai sunt de venit 24 de bucati.
In mod normal, sunt 2 linii afectate care ar putea fi inlocuite de firobuzele noi de 12m, si anume, liniile 15 si 16. Motivul il stim cu totii. Lipsa fir contact intre Casa Tineretului si Michelangelo lucru care afecteaza generatoarele firobuzelor Skoda.
Pt viitor, ma gandesc ca firobuzele de capacitate mare, vor prelua in prima faza liniile 11 si 14, cu extindere spre 15, 16 si 17.
Iar pt liniile 18, M14 si M11, sa fie firobuze scurte.
mno...vedem ce ne aduce viitorul
#44
Postat 03 noiembrie 2025 - 17:42
Timișoara a primit 10 dintre cele 33 de troleibuze din Turcia. Vor începe să circule de la mijlocul lunii
După ce a primit tramvaie, Primăria Timișoara a continuat colaborarea cu Bozankaya și acum are de primit și troleibuze. Până acum, spune producătorul turc, au fost livrate 10 dintre cele 33 de unități contractate. Primele vor ieși pe traseu de la mijlocul lunii.
Turcii de la Bozankaya, producătorul de mijloace de transport în comun, continuă livrările către România „într-un ritm accelerat”, spun reprezentanții companiei.
Cu Primăria Timișoara, producătorul are un contract pentru 33 de troleibuze – „vehicule moderne, complet electrice, concepute pentru a reduce emisiile și a crește confortul pasagerilor”. A livrat, până în prezent, toate cele opt troleibuze de 12 metri și două dintre cele 25 de troleibuze articulate de 18 metri prevăzute. Restul vor ajunge în oraș până la finalul anului 2025.
În urmă cu o săptămână, viceprimarul Ruben Lațcău anunța că noile mijloace de transport în comun vor ieși pe traseu din noiembrie. Cea mai exactă aproximare pe care o pot face în prezent reprezentanții primăriei este „mijlocul lunii”.
Vă amintim, contractul cu turcii de la Bozankaya, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost semnat în luna septembrie 2024, la o valoare de aproape 100 de milioane de lei, fără TVA. Primul troleibuz scurt a ajuns la Timișoara la începutul lunii iunie și a fost, în toată această perioadă, supus probelor pentru omologare.
„Una dintre cele mai dinamice piețe din Europa”
Producătorul turc are și alte două contracte în România, ambele la Iași: un contract pentru 16 tramvaie cu cinci module, care sunt deja în circulație, și unul pentru 18 tramvaie cu trei module, dintre care au fost livrate până acum șapte.
„România este una dintre cele mai dinamice piețe din Europa în domeniul transportului electric. Colaborările noastre cu municipalitățile din Timișoara și Iași reflectă viziunea Bozankaya de a sprijini orașele europene în tranziția către un transport public curat, eficient și modern. (…)
Aceste proiecte sunt pași esențiali pentru îmbunătățirea calității vieții urbane și pentru construirea unui viitor mai verde pentru generațiile următoare. România demonstrează că mobilitatea sustenabilă nu mai este un obiectiv, ci o realitate. Suntem mândri să contribuim la transformarea orașelor europene prin sistemele noastre de transport public prietenoase cu mediul”, a declarat Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație Bozankaya.
Vă amintim, aceeași Bozankaya a furnizat Timișoarei și 40 de tramvaie de ultimă generație, echipate cu baterii care permit o autonomie de până la 70 de kilometri. Aceeași firmă este singura înscrisă la licitația pentru încă 10 tramvaie noi, dar mai scurte, care să poată circula și pe linia 7.
sursa: www.tion.ro
După ce a primit tramvaie, Primăria Timișoara a continuat colaborarea cu Bozankaya și acum are de primit și troleibuze. Până acum, spune producătorul turc, au fost livrate 10 dintre cele 33 de unități contractate. Primele vor ieși pe traseu de la mijlocul lunii.
Turcii de la Bozankaya, producătorul de mijloace de transport în comun, continuă livrările către România „într-un ritm accelerat”, spun reprezentanții companiei.
Cu Primăria Timișoara, producătorul are un contract pentru 33 de troleibuze – „vehicule moderne, complet electrice, concepute pentru a reduce emisiile și a crește confortul pasagerilor”. A livrat, până în prezent, toate cele opt troleibuze de 12 metri și două dintre cele 25 de troleibuze articulate de 18 metri prevăzute. Restul vor ajunge în oraș până la finalul anului 2025.
În urmă cu o săptămână, viceprimarul Ruben Lațcău anunța că noile mijloace de transport în comun vor ieși pe traseu din noiembrie. Cea mai exactă aproximare pe care o pot face în prezent reprezentanții primăriei este „mijlocul lunii”.
Vă amintim, contractul cu turcii de la Bozankaya, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost semnat în luna septembrie 2024, la o valoare de aproape 100 de milioane de lei, fără TVA. Primul troleibuz scurt a ajuns la Timișoara la începutul lunii iunie și a fost, în toată această perioadă, supus probelor pentru omologare.
„Una dintre cele mai dinamice piețe din Europa”
Producătorul turc are și alte două contracte în România, ambele la Iași: un contract pentru 16 tramvaie cu cinci module, care sunt deja în circulație, și unul pentru 18 tramvaie cu trei module, dintre care au fost livrate până acum șapte.
„România este una dintre cele mai dinamice piețe din Europa în domeniul transportului electric. Colaborările noastre cu municipalitățile din Timișoara și Iași reflectă viziunea Bozankaya de a sprijini orașele europene în tranziția către un transport public curat, eficient și modern. (…)
Aceste proiecte sunt pași esențiali pentru îmbunătățirea calității vieții urbane și pentru construirea unui viitor mai verde pentru generațiile următoare. România demonstrează că mobilitatea sustenabilă nu mai este un obiectiv, ci o realitate. Suntem mândri să contribuim la transformarea orașelor europene prin sistemele noastre de transport public prietenoase cu mediul”, a declarat Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație Bozankaya.
Vă amintim, aceeași Bozankaya a furnizat Timișoarei și 40 de tramvaie de ultimă generație, echipate cu baterii care permit o autonomie de până la 70 de kilometri. Aceeași firmă este singura înscrisă la licitația pentru încă 10 tramvaie noi, dar mai scurte, care să poată circula și pe linia 7.
sursa: www.tion.ro
#45
Postat 07 noiembrie 2025 - 12:41
Cele de 12 metri au început să primească și numere de parc: momentan am văzut numai pe 1201(03381) în probe ieri, iar astăzi a ieșit și 03404, dar fără număr de parc.
Probabil ne apropiem de momentul în care le vom vedea în circulație
Probabil ne apropiem de momentul în care le vom vedea în circulație
#47
Postat 12 noiembrie 2025 - 21:45
Am realizat o harta similara cu aceea din tramvaie, iar colegii le-au tiparit si lipit (cate doua) in noile firobuze. Asa arata:
#48
Postat 13 noiembrie 2025 - 14:24
Mâine întră în circulație primele exemplare pe linia 16, începând cu ora 11, conform anunțului viceprimarului Ruben Lațcău de pe Facebook
#49
Postat Ieri, 18:31
Azi pe linia 15.Nu-mi dau seama daca era in probe sau cu pasageri.
#50
Postat Ieri, 19:28
Am mers câteva stații în seara asta cu ele, au fost introduse pe linia 16. Prima impresie a fost foarte bună, arată bine, sunt moderne, se mișcă bine, dar și la dus și la întors au mers pe baterii. Am văzut că au două tipuri de validatoare, unul mic doar pentru carduri bancare, și unul mare, pentru carduri de călătorie și bilete. Din nou, apare eterna problemă care mă deranjează: nici măcar la acestea nu funcționează anunțul stațiilor. Primul în care am urcat avea afișată chiar stațiile din direcția inversă pe ecran, iar partea audio lipsea complet. Plus textul atât de mic de pe ecran că și dacă stai in fața lui nu vezi ce scrie.

Ajutor

Raspuns nou

Citare Multipla









