STP Timișoara Forum: Magistrala verde. Calea Sagului - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (5 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Magistrala verde. Calea Sagului

#81 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 04 octombrie 2025 - 18:43

Si eu am crezut ca Porumbescu va fi cu sens unic dar nu va fi asa. Daca ne uitam mai bine pe desen, reiese ca au pus gresit acel marcaj. Dupa forma acelui scuar iti dai seama ca va fi posibila circulatia dinspre Sagului pe Porumbescu.
Daca printr-o prostie s-ar face sens unic pe Porumbescu, cum este prezentat in desen, n-ar mai circula E8 pe acolo si ar da peste cap circulatia in acea zona: ar trebui sa inverseze sensul unic de pe Sirianu, iar toata strada Ungureanu ar bulversa-o total cu un trafic constant. Ar da peste cap toata zona Kiriak cu aceste schimbari.
Pe Porumbescu nu au loc 3 benzi, doar daca ar rade acele parcari + copaci + spatiu verde, ceea ce ar fi gresit.

Daca oferi alternative, descongestionezi traficul. Prin renuntarea la sensul de pe Resitei + sensul unic pe Ungureanu ni se taie alternativele, deci o sa fie mai rau. Sper sa se mai gandeasca.
Un pasaj subteran prin sens ca la Michelangelo cu o banda pe sens ar fi fost perfect, pe directia Sagului-centru. Da, costa bani dar traim intr-o era in care banii pentru investitii nu mai sunt o problema cum era inainte de 2007. Il faci si rezolvi problema asta pe veci!
Imagine atasata: sdefresrt.jpg
3

#82 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1110
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat Ieri, 01:29

Daca tot dam ca exemplu Antwerp, hai sa mentionam si faptul ca acolo exista un inel de autostrada in jurul zonei centrale, cu cate 3 pana la 5 benzi pe sens. Bineinteles ca daca ai ceva asa masiv inconjurand zona centrala iti permiti apoi sa folosesti multe stradute micute, pentru ca nu vei fi niciodata departe de o autostrada care te duce in ce parte a orasului vrei

Eu nu cred sa fi fost o greseala in desen sensul unic pe Porumbescu. Are foarte mult sens, inclusiv pozitionarea semafoarelor ca in desen, iar trei benzi nu cred ca vor fi pe toata strada, probabil doar acolo ultimii 50 de metri, pentru incadrare la semafor, unde oricum si acum e lata partea carosabila. Nu ar fi nevoie de modificat Rusu Sirianu in niciun fel pentru asta. Si E8 circula oricum ca si 33 pana la Brancoveanu, apoi pe Brancoveanu si Porumbescu, nu are legatura cu ce se intampla acolo

Ideea cu folositul triunghiului Sagului - Porumbescu - Ungureanu ca un sens giratoriu in sine e intr-adevar una interesanta, insa ar fi niste probleme. In primul rand, pentru o implementare corecta, ar fi nevoie de 3 benzi pe Porumbescu si Ungureanu, pentru a duce tot traficul, ceea ce ar insemna renuntarea la orice spatiu verde, plus ca intersectia de la Ungureanu cu Porumbescu ar deveni extrem de ciudata. Pe langa asta, sa ne gandim si la toti locuitorii de pe Porumbescu si Ungureanu. Deodata s-ar trezi locuind in mijlocul unui sens giratoriu, cu trafic imens prin fata casei. Am avea si o sumedenie de pietoni care ar trebui sa traverseze cum ar veni catre mijlocul sensului giratoriu la diverse intersectii, ceea ce ar duce la mai mult pericol, si mai multe incurcaturi

O idee ar fi sens unic pe Porumbescu dinspre Sagului spre Ungureanu, si pe Ungureanu dinspre Porumbescu spre sens, insa mentinand sensul dublu pe Sagului. Aici as face urmatoarele adaugari: la intersectia Porumbescu/Ungureanu, banda stanga pe sensul unic face stanga protejat (ca o bretea, separata prin niste stalpisori ceva), fara a mai participa la intersectie, si la fel in Piata Iuliu Maniu, banda dreapta ar face dreapta protejat (din nou ca o bretea separata prin stalpisori) spre centru. Asta ar crea o banda expres pentru a ajunge dinspre Sagului spre centru, fara pasaj si fara intersectii. Din restul directiilor se poate iesi spre centru pe a doua banda (sensul giratoriu se poate "turti" putin incat prima banda din sens sa iasa pe a doua banda a strazii). Dat fiind faptul ca oricine vrea sa ajunga dinspre Sagului spre centru va folosi ruta expres, pentru a nu mai sta la intersectii, ajung doua benzi (ca si acum) care sa dea din Sagului in sens, lasand a cincea banda din proiect (nou adaugata) sa fie pe sensul opus, care sa faca stanga de pe Sagului dinspre sensul giratoriu spre Porumbescu (pentru a redobandi accesul pierdut pe Ungureanu dinspre sens)
0

#83 Useril este offline   Tihomir 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 11 iulie 14

Postat Ieri, 08:46

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 05 octombrie 2025 - 01:29, a spus:

Daca tot dam ca exemplu Antwerp, hai sa mentionam si faptul ca acolo exista un inel de autostrada in jurul zonei centrale, cu cate 3 pana la 5 benzi pe sens. Bineinteles ca daca ai ceva asa masiv inconjurand zona centrala iti permiti apoi sa folosesti multe stradute micute, pentru ca nu vei fi niciodata departe de o autostrada care te duce in ce parte a orasului vrei



Da, se putea sa nu vorbim tot de benzi si autostrazi? Sunt 100% sigur ca daca ar mai putea face o data autostrada aia din jurul orasului, nu ar mai face, pentru ca pur si simplu rupe orasul in 2. De parca pentru astia din sudul orasului nu s-au facut indeajuns, s-a renovat Rebreanu, se completeaza inelul 4, s-o facut Centura de Sud si se face si aia de Vest, e mai mult decat indeajuns, in oras mai traiesc si altii nu doar astia de au uitat ca au 2 picioare, si nu 4 roti. Plus ca oricum sunt alte zeci de orase in zona aia de Nord Vest a Europei fara o asemena centura masiva care au ajusn tot la concluzia Antwerpului. Multe orase din Olanda nici macar nu au centura de autostrazi in jurul orasului completa, adica e de multe ori in forma de L, au doar centura din interiorul orasului, un fel de inelul 4. Eindhoven e oras relativ nou si nu au centura de Est.

Aceasta postare a fost editata de Tihomir: Ieri, 08:47

2

#84 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3177
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat Ieri, 17:56

Vezi postareaGygyman6, la 04 octombrie 2025 - 13:35, a spus:

Dupa mine, tot cvadrantul inconjurat de Porumbescu-Sagului-Ungureanu ar trebuii sa fie efectiv giratoriul.


Am facut o schita ca sa imi prezint mai bine ideea. Cu verde am marcat spatiile care ar ramane pentru orice altceva decat carosabil. Pe partea cu cimitirul am revenit asupra idee de a mai largii ceva. Sincer sa fiu in loc de pista care este acuma pe partea aceea ar merge un gard viu din acela inalt pana la brau. Ar tine praful pe drum si ar sparge umpic din impactul ala cand vin toate masinile catre tine ca pieton. Pe partea cu casele in schimb am lasat mult loc, eu zic ca e suficient pentru piste generoase si o mediana cu pomi intre trotoar si pista. Asa uitandu-ma pe harta, acel OMV ar fi o gura da aer daca ar disparea de acolo. Ar fi un spatiu imens pentru absolut orice. Fie ca ar fi spatiu verde, o banda de dreapta, o banda de autobuz, o statie poate chiar de autobuz, orice dar nu ocupat de benzinarie.

Imagine atasata: Maniu Int-01-01.jpg

LE: din pacate nu pot incarca imaginea direct pe forum. (am rezolvat, nu merg incarcate PNG-uri)

Am mai facut o varianta.

Imagine atasata: Maniu Int2-01-01.jpg

LLE: am mai facut o ultima varianta care mai rezolva niste probleme de la primele. Si am notat si cam unde ce linii ar oprii si care ar folosii benzile de autobuz imediat dupa sens.

Imagine atasata: Maniu Int3-01.jpg

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: Astazi, 10:27
Motiv editare: Se pot incarca si png, dar nu fisiere atat de mari, adica la o rezolutie de 7000x7000!

0

#85 Useril este offline   thenoizz 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 17 iunie 21

Postat Astazi, 07:38

Vezi postareaThe Mechanic, la 04 octombrie 2025 - 18:43, a spus:

Si eu am crezut ca Porumbescu va fi cu sens unic dar nu va fi asa. Daca ne uitam mai bine pe desen, reiese ca au pus gresit acel marcaj. Dupa forma acelui scuar iti dai seama ca va fi posibila circulatia dinspre Sagului pe Porumbescu.
Daca printr-o prostie s-ar face sens unic pe Porumbescu, cum este prezentat in desen, n-ar mai circula E8 pe acolo si ar da peste cap circulatia in acea zona: ar trebui sa inverseze sensul unic de pe Sirianu, iar toata strada Ungureanu ar bulversa-o total cu un trafic constant. Ar da peste cap toata zona Kiriak cu aceste schimbari.
Pe Porumbescu nu au loc 3 benzi, doar daca ar rade acele parcari + copaci + spatiu verde, ceea ce ar fi gresit.

Daca oferi alternative, descongestionezi traficul. Prin renuntarea la sensul de pe Resitei + sensul unic pe Ungureanu ni se taie alternativele, deci o sa fie mai rau. Sper sa se mai gandeasca.
Un pasaj subteran prin sens ca la Michelangelo cu o banda pe sens ar fi fost perfect, pe directia Sagului-centru. Da, costa bani dar traim intr-o era in care banii pentru investitii nu mai sunt o problema cum era inainte de 2007. Il faci si rezolvi problema asta pe veci!
sdefresrt.jpg


Nu există nicio greșeală în planșe. Verifică mai atent și vei vedea că din Șagului nu este permis virajul la dreapta pe Porumbescu. La fel și pe Rusu Sireanu.

Imagine atasata: Screenshot 2025-10-06 at 08.36.30.jpg
1

#86 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30254
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat Astazi, 09:33

Vezi postareaTihomir, la 05 octombrie 2025 - 08:46, a spus:

... pentru ca pur si simplu rupe orasul in 2.

Am mai auzit exact asta si la noi, formulata putin diferit, de genul "va impiedica dezvoltarea orasului" atunci cand se discuta despre autostrada si iata unde suntem azi, un mare oras ce nu are acces decent, direct, la autostrada si care se zbate sa corecteze cumva asta, cu toate ca e tarziu acum. :(
1

#87 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat Astazi, 11:25

@thenoizz, eu cred ca vor mai umbla la marcaje, ar fi prea aiurea daca ramane asa.
0

#88 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat Astazi, 12:19

 Florin.B RATT, la 06 octombrie 2025 - 09:33, a spus:

Am mai auzit exact asta si la noi, formulata putin diferit, de genul "va impiedica dezvoltarea orasului" atunci cand se discuta despre autostrada si iata unde suntem azi, un mare oras ce nu are acces decent, direct, la autostrada si care se zbate sa corecteze cumva asta, cu toate ca e tarziu acum. :(


Această discuție și frustrare a timișorenilor este total nefondată.

Sigur ca trasarea autostrăzii mai departe de oraș a avut ca scop principal economisirea banilor. Dacă trasai autostrada A1 mai aproape de oraș, ea ar fi fost mai lungă cu câțiva km. Totuși, din punctul meu de vedere a fost o binefacere neintenționată pentru oraș.
Faptul ca autostrada a fost trece la 15 km distanță a permis dezvoltarea liniștită a orașului și a comunelor periurbane.

Se poate verifica pe Google Earth ca in ultimii 15 ani, de la inaugurarea autostrăzii zona metropolitană s-a extins cu mii de clădiri (case, blocuri spații industriale) în timp ce la Arad, unde autostrada a fost construită chiar în buza orașului, nu a mai apărut aproape nimic dincolo de ea. Autostrada s-a transformat într-un “zid” pe toată partea de Sud și Vest, deloc permeabil, care oprește practic dezvoltarea orașului. Arad-ul a fost fortat să se extindă spre Nord si Est. După autostradă se mai poate construi în apropierea descărcărilor în rest de la o descărcare la alta e teren viran.

Acest impediment a fost observat peste tot în lume unde autostrăzile au fost construite la marginea orașului și mai nou, ele sunt proiectate în mod intenționat la ceva distanță de oraș.
Si la Cluj s-a procedat la fel și de asta, orașul și comuna Florești s-au putut extinde fără opreliști.

Aceeași temere o am și cu centura de Sud care a fost construită chiar la marginea Girocului (auzi camioanele dacă stai pe terasă la Flonta) și care va obstrucționa parțial extinderea comunei. Vom vedea în timp…

autostrada este o infrastructură gândită pentru a parcurge distanțe lungi și atunci faptul că faci 15 km până la ea nu mai este o problemă. Oricum ai de parcurs patru, cinci sute de km până la destinație.
Da, e un inconvenient dacă vrei să mergi până la Arad sau Lugoj, dar pentru astfel de distanțe poți folosi drumurile naționale pe care traficul e oricum foarte redus.

Între timp, vom avea trei descărcări de pe autostradă, tot atâtea ar fi fost și dacă autostrada trecea mai apoape, si astfel problema congestionării va fi și ea rezolvată. Asta a fost de fapt singura problemă legată de accesul la autostrada. Faptul ca aveam o singura descărcare (care traversa și comuna Dumbrăvița) și asta sugruma traficul și făcea timpul de parcurs să fie foarte mare.

Concluzia mea esta ca în general în orașe e bine să fie evitate magistralele rutiere foarte late și importante care îl separă și în loc faci mai multe căi de acces mai mici.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: Astazi, 12:24

3

Arata acest topic


  • (5 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi