Florin.B RATT, la 06 octombrie 2025 - 09:33, a spus:
Am mai auzit exact asta si la noi, formulata putin diferit, de genul "va impiedica dezvoltarea orasului" atunci cand se discuta despre autostrada si iata unde suntem azi, un mare oras ce nu are acces decent, direct, la autostrada si care se zbate sa corecteze cumva asta, cu toate ca e tarziu acum.

Această discuție și frustrare a timișorenilor este total nefondată.
Sigur ca trasarea autostrăzii mai departe de oraș a avut ca scop principal economisirea banilor. Dacă trasai autostrada A1 mai aproape de oraș, ea ar fi fost mai lungă cu câțiva km. Totuși, din punctul meu de vedere a fost o binefacere neintenționată pentru oraș.
Faptul ca autostrada a fost trece la 15 km distanță a permis dezvoltarea liniștită a orașului și a comunelor periurbane.
Se poate verifica pe Google Earth ca in ultimii 15 ani, de la inaugurarea autostrăzii zona metropolitană s-a extins cu mii de clădiri (case, blocuri spații industriale) în timp ce la Arad, unde autostrada a fost construită chiar în buza orașului, nu a mai apărut aproape nimic dincolo de ea. Autostrada s-a transformat într-un “zid” pe toată partea de Sud și Vest, deloc permeabil, care oprește practic dezvoltarea orașului. Arad-ul a fost fortat să se extindă spre Nord si Est. După autostradă se mai poate construi în apropierea descărcărilor în rest de la o descărcare la alta e teren viran.
Acest impediment a fost observat peste tot în lume unde autostrăzile au fost construite la marginea orașului și mai nou, ele sunt proiectate în mod intenționat la ceva distanță de oraș.
Si la Cluj s-a procedat la fel și de asta, orașul și comuna Florești s-au putut extinde fără opreliști.
Aceeași temere o am și cu centura de Sud care a fost construită chiar la marginea Girocului (auzi camioanele dacă stai pe terasă la Flonta) și care va obstrucționa parțial extinderea comunei. Vom vedea în timp…
autostrada este o infrastructură gândită pentru a parcurge distanțe lungi și atunci faptul că faci 15 km până la ea nu mai este o problemă. Oricum ai de parcurs patru, cinci sute de km până la destinație.
Da, e un inconvenient dacă vrei să mergi până la Arad sau Lugoj, dar pentru astfel de distanțe poți folosi drumurile naționale pe care traficul e oricum foarte redus.
Între timp, vom avea trei descărcări de pe autostradă, tot atâtea ar fi fost și dacă autostrada trecea mai apoape, si astfel problema congestionării va fi și ea rezolvată. Asta a fost de fapt singura problemă legată de accesul la autostrada. Faptul ca aveam o singura descărcare (care traversa și comuna Dumbrăvița) și asta sugruma traficul și făcea timpul de parcurs să fie foarte mare.
Concluzia mea esta ca în general în orașe e bine să fie evitate magistralele rutiere foarte late și importante care îl separă și în loc faci mai multe căi de acces mai mici.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: In urma cu 53 minute