Si lista necesitatilor mai poate continua:
- linia 7 tramvai
- linia 3 tramvai
- str. Demetriade
- bd. Dambovita - s-a vorbit despre Solventul, drumul de legatura pana la Bega, pod peste Bega dar nimeni din primarie nu se gandeste ca si bulevardul asta trebuie modernizat, cel putin de la Alfa pana la Budai Deleanu. Va creste traficul pe Dambovita iar la cum arata acum, nu e pregatit pt asa ceva. Trebuie largit la 2 benzi/sens pe unele portiuni + locuri de parcare, piste de biciclete, etc.
- facilitati (scoli, spitale, institutii) in partea de nord a orasului care se dezvolta haotic
- inelul 4 in partea de est a orasului in fosta zona industriala + pod peste Bega
Ar mai fi si altele dar chiar si pe astea nu le vom avea gata pana in 2050 in ritmul asta.
Proiecte diverse de infrastructura lucrari de mica anvergura
#1362
Postat 27 septembrie 2025 - 21:11
Pe SEAP a fost publicat anunțul privind licitația pentru noua linie de tramvai Solventul – Gara de Nord.Link: SEAP<br data-start="296" data-end="299">Am răsfoit documentele atașate și, cu o oarecare dezamăgire, am constatat că, din nou, soluția propusă pentru bicicliști și pietoni presupune piste și trotuare fără delimitare clară, precum și trotuare realizate din asfalt.<br data-start="522" data-end="525" data-is-only-node="">Când vor înțeleg oare, cei din Primărie că aspectul unui trotuar și calitatea unei piste de biciclete realizate cum trebuie sunt detalii vizibile și importante și că acestea aduc beneficii evidente atât pietonilor, care le folosesc zilnic, cât și celorlalți participanți la trafic, inclusiv șoferilor.
În ceea ce privește stațiile de tramvai, observ că sunt prevăzute cu dale de granit de 6 cm, probabil similare celor existente deja, de exemplu în stațiile de pe Calea Cetății.
În ceea ce privește stațiile de tramvai, observ că sunt prevăzute cu dale de granit de 6 cm, probabil similare celor existente deja, de exemplu în stațiile de pe Calea Cetății.


#1363
Postat 28 septembrie 2025 - 10:43
Te referi la delimitarea pistei de trotuar ma gandesc?
Ca o bordura de 15 cm imi pare delimitare suficienta intre carosabil si pista.

#1364
Postat 30 septembrie 2025 - 10:01
O nouă linie de tramvai în Timișoara. Construcția Gara de Nord – Solventul costă 63 de milioane lei
Citeaza
Primăria Municipiului Timișoara a scos la licitație construcția unei noi linii de tramvai, Gara de Nord – Solventul, o lucrare care costă 63 de milioane lei, durează 18 luni (de la semnarea contractului cu antreprenorul general) și este în mare parte finanțată din Programul Regional Vest 2021 – 2027
Linia va lega Calea Bogdăneștilor, unde municipalitatea a realizat deja dublă linie, de zona Gării, prin pasajul Solventul și va avea o lungime de 1,3 kilometri, cu trei stații.
„Prin realizarea obiectivului de investiții se urmăresc: – construirea unei noi linii de tramvai pe strada Gării în lungime de 1.328,81 m linie cale dublă, pe traseul căreia se vor amenaja 3 stații de urcare-coborâre prevăzute cu peroane și copertine; – modernizarea întregii trame stradale cuprinse între Gara de Nord și platforma Solventul, inclusiv a rețelelor edilitare stradale, subterane și supraterane; – construirea de piste pentru biciclete, trotuare, amenajarea de zone verzi, supravegherea video integrată în sistemul de management al traficului”, este descrierea proiectului.
Lucrarea presupune și semaforizarea intersecțiilor cu străzile Gheorghe Barițiu și Gheorghe Pop de Băsești.
Linia va lega Calea Bogdăneștilor, unde municipalitatea a realizat deja dublă linie, de zona Gării, prin pasajul Solventul și va avea o lungime de 1,3 kilometri, cu trei stații.
„Prin realizarea obiectivului de investiții se urmăresc: – construirea unei noi linii de tramvai pe strada Gării în lungime de 1.328,81 m linie cale dublă, pe traseul căreia se vor amenaja 3 stații de urcare-coborâre prevăzute cu peroane și copertine; – modernizarea întregii trame stradale cuprinse între Gara de Nord și platforma Solventul, inclusiv a rețelelor edilitare stradale, subterane și supraterane; – construirea de piste pentru biciclete, trotuare, amenajarea de zone verzi, supravegherea video integrată în sistemul de management al traficului”, este descrierea proiectului.
Lucrarea presupune și semaforizarea intersecțiilor cu străzile Gheorghe Barițiu și Gheorghe Pop de Băsești.
#1366
Postat 01 octombrie 2025 - 21:44
Sincer iti spun, eu nu cred ca va fi trafic pietonal sau velo pe acolo mai deloc, deci as zice ca nu se vor calca pe bataturi ciclisti cu pietonii, mai ales ca pista va fi foarte lata (2m)
Intre gara si strada Gelu, sa zicem ca sunt cateva case si vreo 2 firme, dar dupa aceea, practic nu mai e nimic spre ce sa mearga vreun pieton, poate doar niste ciclisti ce vor merge sa traverseze prin pasaj spre Ronat.
Intre gara si strada Gelu, sa zicem ca sunt cateva case si vreo 2 firme, dar dupa aceea, practic nu mai e nimic spre ce sa mearga vreun pieton, poate doar niste ciclisti ce vor merge sa traverseze prin pasaj spre Ronat.
#1367
Postat 02 octombrie 2025 - 09:17
nu as zice ca nu o sa fie trafic deloc velo. pista de pe Bogdanestilor ajuta mult drumul celor din Nord catre pista de biciclete de langa Bega. am testat (am reusit sa trec prin pasaj intr-o duminica asta vara). chiar e o varianta placuta si destul de sigura pentru biciclit.
#1368
Postat 04 octombrie 2025 - 10:55
Take Ionescu, sigur cunoașteți, dau, totuși, un link.
E mai mult o frecție inutilă la un picior care e de lemn între Bastion și Piața 700, acolo sunt întârzierile mari pentru 11, M11, E4b, eventual 17 Mărăști-Bastion. Pe Take Ionescu e mult mai OK, eventuale întârzieri apar de pe Renașterii până în Modern.
De când au început anul universitar și ploile, orarul MTC-urilor este bulversat în zona universitară (Poli, UVT - E7, E8, E3, 15, 16 - cozi în Michelangelo). O altă mare problemă este circulația între Parcul Copiilor și Grozăvescu (Poșta Mare). Pe porțiunea respectivă ar trebui bandă dedicată MTC-urilor și un sens unic (cu excepția MTC-urilor) pe Strada Traian Grozăvescu (să nu se permită ieșire spre Bastion).
E mai mult o frecție inutilă la un picior care e de lemn între Bastion și Piața 700, acolo sunt întârzierile mari pentru 11, M11, E4b, eventual 17 Mărăști-Bastion. Pe Take Ionescu e mult mai OK, eventuale întârzieri apar de pe Renașterii până în Modern.
De când au început anul universitar și ploile, orarul MTC-urilor este bulversat în zona universitară (Poli, UVT - E7, E8, E3, 15, 16 - cozi în Michelangelo). O altă mare problemă este circulația între Parcul Copiilor și Grozăvescu (Poșta Mare). Pe porțiunea respectivă ar trebui bandă dedicată MTC-urilor și un sens unic (cu excepția MTC-urilor) pe Strada Traian Grozăvescu (să nu se permită ieșire spre Bastion).