STP Timișoara Forum: Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni

#461 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 12 aprilie 2025 - 09:43

OK, deci singura posibilitate pentru o centura feroviara prin Nord este un triaj pe linia dintre Cerneteaz si Ronat Triaj?
Altfel vad posibila contructia unei noi linii feroviare care ar trebui urcata pe o Estacada pe un singur fir pentru a supratraversa DN59 undeva intre nodul in costructie de la Sanandrei si Centura.
Alt traseu pentru o Centura feroviara prin Nord este greu de pozitionat.
In urma cu mai multi ani CJT a facut un studiu pentru dezvotarea zonei Aeroport, ar fi interesant daca sunt date despre cum a fost gandita reteaua feroviara, mai ales ca era in discutie si un Intermodal in apropiere de Remetea.

Aceasta postare a fost editata de corco: 12 aprilie 2025 - 09:46

0

#462 Userul este online   Gioco 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1412
  • Inregistrat: 25 februarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 aprilie 2025 - 10:55

11.04.2025

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20250411_155126.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155152.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155203.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155659.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155721.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155736.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155741.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155803.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_155835.jpg
  • Imagine atasata: 20250411_160004.jpg

3

#463 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 aprilie 2025 - 15:37

Vezi postareacorco, la 12 aprilie 2025 - 09:43, a spus:

OK, deci singura posibilitate pentru o centura feroviara prin Nord este un triaj pe linia dintre Cerneteaz si Ronat Triaj?
Altfel vad posibila contructia unei noi linii feroviare care ar trebui urcata pe o Estacada pe un singur fir pentru a supratraversa DN59 undeva intre nodul in costructie de la Sanandrei si Centura.
Alt traseu pentru o Centura feroviara prin Nord este greu de pozitionat.
In urma cu mai multi ani CJT a facut un studiu pentru dezvotarea zonei Aeroport, ar fi interesant daca sunt date despre cum a fost gandita reteaua feroviara, mai ales ca era in discutie si un Intermodal in apropiere de Remetea.


Sa ne mai lamurim umpic. In momentul de fata, la noi in tara, exista trei companii mari de stat care au legatura cu partea asta de transport feroviar, aceasta "spargere" a CFR s-a intamplat in anii 90-00, cand, pentru a reduce deficitul si eficientiza economic compania, s-a ales un fel de model britanic. Adica sa fie mai multe companii, mai pe romaneste "fiecare cu aia a masii", si astfel se putea vedea de unde vin defapt banii si unde se pierd. Astfel ca in zilele noastre avem asa:

-CFR Calatori, asigura dupa cum spune si numele, transportul de calatori pe calea ferata. Aceasta detine materialul rulant si locomotivele, capabil sa transporte persoane cat si fostele depouri de locomotive si vagoane din orase;

-CFR Marfa, dupa cum ii spune si nuemele, asigura transportul de marfuri pe calea fertaa. Aceasta mai detine inca o parte din materialul rulant, activ si inactiv pentru transportul de marfuri (o parte a ajuns si la operatorul privat GFR prin cai ceva mai obscure), cateva depouri de locomotive, in unele locuri, dar si triajele din marile orase;

-CFR Infrastructura, aceasta din urma fiind compania care detine toata infrastructura PUBLICA (adica aia pe care se circula efectiv, nu depourile si triajele) din tara si este raspunzatoare cu mentinerea ei in functiune. Aceasta companie are si ea in custodie cateva mici depouri specializate pentru utilije ce asigura mentinerea caii de rulare dar si locomotive si vagoane care ajuta tot la asta. La noi in Timisoara, CFR Infrastructura, isi are depoul, in partea de vest a Garii de Nord, mai sus de liniile care intra efectiv in gara, se vad defapt si azi cateva din utilajele mai vechi peafara;

Acestea fiind zise. Daca cei de la Ministerul Transporturilor, iau cumva decizia, s-au exista pe plan national vreo decizie, pentru a facilita in alt fel transportul pe calea ferata, si a-l face mai atractiv, doar atunci, CFR Infrastructura, va venii sa investeasca (mai mult ca sigur pe proiect din bani europeni), in facilitati noi noute, unde se pot tria trenuri de marfa de la toata lumea. Dar pentru asta, ar trebuii ca volumul de marfa sa fie cu mult mai mare fata de cat este acuma. In momentul de fata, la Timisoara, nu avem atata trafic de marfa pe calea ferata IN TRECERE, deci nu care sa ramana aici, care sa justifice vreo varianta ocolitoare. Varianta, care ar exista doar daca, acel volum in plus de marfa, ar ajunge sa incurce circulatia trenurilor de pasageri prin oras. Totodata, din s-au spre Timisoara nu avem atatea lucuri care sa fie aduse s-au trimise pa calea ferata. Exemple:

-Cereale/Produse agricole: acestea pleaca de obicei din Timisoara, dar de la Timisoara Sud, si in functie de unde trebuie sa ajunga, nici nu apuca sa treaca prin oras, folosind linia prin Buzias. Totodata, sunt ceva mai numeroase in perioada recoltelor, si nu circula zilnic;

-Pacura/Carbune: cred ca ii evident ca este adus pentru a folosii la producerea de agent termic la CET; Trenurile astea in mare parte pornesc si au capata la Timisoara CET, unde la fel ca si cele de cereale, pot sa nici nu treaca efectiv prin oras, folosind linia prin Buzias. La fel si aici, acestea sunt trenuri de "sezon". Inainte sa inceapa frigul se face stoc de materire prima la CET si doar atunci vedem astfel de trenuri in numar ceva mai mare, dar din nou, nu circula zilnic;

-Materiale Feroase/Fier Vechi/Produse Reciclabile: tot la Timisoara CET au si acestea capat, doar ca, volumul este cu mult mai mic. Sunt dati cand nici nu se formeaza un tren lung pentru asa ceva, sunt doar cateva vagoane care se pot pune la alt marfar pentru a ajunge in locatia finala;

-GPL: acestea de obicei se formeaza la Timisoara Vest in Freidorf, si deservesc statia de imbuteliere de acolo. La fel si aici, depinde totul de capacitatea de productie, deci nu este ceva ce circula zilnic;

Si cam atat in mare parte pentru orasul nostru. La noi nu se descarca autoturisme, majoritatea vin pe trailere auto, nu se descarca/incarca containere, la fel majoritatea vin pe TIR-uri. Fabrica de detergenti s-a inchis, deci nu mai avem chimicale pentru acea locatie (care si acolo veneau ocazional, la fabrica incapand doar cate 2 vagoane la descarcat din cate erau aduse), iar exploatari de resurse naturale nu avem prin preajma ca sa fie in tranzit trenuri cu minereuri. Si mai putem adauga la lista de marfuri lipsa, agregate pentru constructii, majoritatea fiind tot transportate pe sosele.

Deci in consecinta, centura nu se justifica in momentul de fata, DOAR IN CAZUL, in care cumva Primaria Timisoara, vine catre ministerul transporturilor, cu un plan asa de bun de dezvoltare care sa necesite scoaterea trenurilor de marfa din oras.

Eu cred, ca daca transportul interurban cu trenul devine popular in urmatorii 15-20 de ani, si creste frecventa acelor trenuri, chiar si la un tren pe ora pe fiecare traseu posibil. Si daca acele trenuri ar apartine de Societatea Metropolitana de Transport Public, atunci da, se poate merge la Bucuresti cu un exemlu foarte concret cu greutate. Dar pana atunci o sa fie vazut ca moft treaba asta ca sa nu mai treaca marfarele prin oras. Economic nu se justifica, si ajungem sa cam fim kit cu cat contribuim la stat, relativ cu cat ar costa acea investitie si ce alte neajunsuri ar implica. De exemplu, daca TM Est nu ar mai avea liniile de garare, si ar fi alt punct de trecere pe centura cu tot cu birou de miscare, asa cum este acuma la TM Est, toti cei care lucreaza acolo ar trebuii sa ajunga cumva la servici, ori asta vad ca nu isi mai pune nimeni problema. La fel, ce vagoane ajuns sa ramana acolo si ar fi nevoie de ele in partea de sud a orasului, ar trebuii sa faca un ocol considerabil, sa nu mai zic ca aia fiind o miscare atipica, ar ajunge sa incurce traficul feroviar in unele cazuri. Apoi o statie mica de marfa la TM Est (cum am inteles ca ar face acuma cu modernizarea, dar vedem ce va fi defapt), care sa zicem aduce produse pentru magazinele din oras, ar elibera foarte mult orasul de TIR-uri. Ai avea practic niste camioane mai mici in loc care ar face livrarile si cam atat. Dar asta e deja alta discutie.
3

#464 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 12 aprilie 2025 - 16:07

Gygyman6 > apreciez cunostintele in domeniu. Imi permit cateva intrebari. Ai citit SF-ul care a stat la baza autorizarii acestor lucrari la calea ferata? Ai vazut volumele estimate pt transportul de marfa dupa ce se dubleaza calea ferata in TM ?

Aceasta postare a fost editata de ccody: 12 aprilie 2025 - 16:45

0

#465 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 12 aprilie 2025 - 16:55

O filmare pe ruta Oradea-Timișoara Nord. Se observî ceva progrese, dar nu grozav.

https://www.youtube....bUqRh2bXwLinkul meu

Aceasta postare a fost editata de Infra: 12 aprilie 2025 - 16:56

0

#466 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 aprilie 2025 - 18:27

Vezi postareaccody, la 12 aprilie 2025 - 16:07, a spus:

Gygyman6 > apreciez cunostintele in domeniu. Imi permit cateva intrebari. Ai citit SF-ul care a stat la baza autorizarii acestor lucrari la calea ferata? Ai vazut volumele estimate pt transportul de marfa dupa ce se dubleaza calea ferata in TM ?


La prima intrebare:

Mi-a luat cred ca peste o ora ieri sa imi gasesc postarea cu triajele, deci nu mai caut si asta :rad_masa: . Dar da, aici era publicat parca si in presa motivul pentru care cei de la CFR Infrastructura refaceau Gara de Est complet, cu tot cu rampa de marfa. Motivul fiind unul de "securtate nationala". Normal ca nu o sa iti spuna de ce nu au facut centura, din nou, asta fiind o chestie care tinea de prezentarea problemei de catre reprezentantul orasului Timisoara, la Ministerul Transporturilor, atunci cand se face proiectul. Noi asta am ratat cu desavarsire, deci adio explicatii.

Si sa fim seriosi, aia la minister stiau de asta. De pe vremea lui Ciuhandu se vorbea despre cale ferata pe estacada. Au avut timp o gramada sa isi pregateasca "papagalul", si cand au vazut si cine e primar... explicatiile sunt de prisos.

La a doua intrebare:

Nu am aceste cifre. Dar daca e sa o luam rational. De unde are sa crasca volumul, daca acele generatoare de bunuri, care sunt transportate de acele trenuri de marfa care tranziteaza Timisoara, nu produc ele mai mult ca sa existe acel volum in plus. Aici imi permit sa reamintesc, ca unul din motivele principale pentru care se si modernizeaza aceasta linie (Bucuresti-Timisoara), este pentru a facilita si transportul mai eficient, de autotursime produse la Pitesti si Craiova. Renault si Ford au facut de mai multe ori observatii statului roman ca avem o infrastructura feroviara foarte slaba, si ca trenurile lor cu masini fac si pana la 2 zile pana la vama. In rest, miram-as sa vina atata influx de containere la Constanta, pentru vest-ul Europei, ca sa treaca toata pe aici si sa ne umplem de marfare. Iar in rest... ar mai fi volum de undeva? Uite, la Otelul Rosu cei de la UMB redeschid combinatul siderurgic, sunt curios daca se va reface legatura feroviara. Daca nu, atunci poti lua aia linistit ca exemplu, ca nici aici la Timisoara nu se va stimula in vreun fel trecerea marfii de pe sosea pe calea ferata, ca sa iti creasca si volumul de marfa, care ar insemna trenuri mai multe de marfa si astfel sa ai haos in oras cauzat de traficul ala mult de trenuri de marfa. Sigur, o statie intermodala "roll on-roll off", ar schimba asta, dar aia, POATE, dupa ce este gata linia in intregime pana la Bucuresti.
4

#467 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 12 aprilie 2025 - 18:32

eu am citit ...recunosc, pe sarite...acel SF si m-am minunat. Nu sunt expert in transporturi...dar vad in tabel niste cresteri foarte mari .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SF_marfa.jpg

1

#468 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 aprilie 2025 - 18:55

Vezi postareaccody, la 12 aprilie 2025 - 18:32, a spus:

eu am citit ...recunosc, pe sarite...acel SF si m-am minunat. Nu sunt expert in transporturi...dar vad in tabel niste cresteri foarte mari .


Vedem cum va fi. Aici in tabel ai toate trenurile, adica si cele de pasageri. Momentan se achizitioneaza o groaza de trenuri noi electrice si diesel, deci posibil sa se sporeasca numarul de curse pe zii pe unele rute, si astfel sa ai mai multe trenuri.

Dupa cum am si zis, daca apar acele trenuri urbane, iar ele vor circula la o cadenta buna, atunci clar va fi nevoie de o varianta ocolitoare pentru trenurile de marfa care doar tranziteaza orasul. Important e sa se si foloseasca ce se construieste acuma.
2

#469 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 12 aprilie 2025 - 19:09

primul tabel era doar pentru traficul de marfa. Pentru trenurile de persoane este alta estimare. Asteptam sa se confirme si vedem. Sincer, daca prindem noi in Timisoara o infrastructura tram-train ca in Karlsruhe ( oras infratit cu TM ) eu sunt multumit :)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: persoane.jpg

Aceasta postare a fost editata de ccody: 12 aprilie 2025 - 19:16

1

#470 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 aprilie 2025 - 20:21

Pun aici eu link cu documentul intreg. Se poate sarii direct la pagina 268, de acolo incep tabelele cu variante estimate:

STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU MODERNIZAREA LINIEI FEROVIARE CARANSEBEŞ – TIMIŞOARA – ARAD

Dupa ce m-am uitat pe ultimul screenshot am vazut ca scrie defapt "studiu de fezabilitate". Eh, pai normal ca or sa spuna ca creste volumul in studiu. Cine iti da bani pentru crestere mai ponderata? Normal ca trebuie sa argumenteze cu cifre cererea pentru banii europeni. Vorba aia "mana care nu spune o poveste nu primeste de poamana!". Sigur ca vor exista beneficii, si ceva ceva se va schimba in bine, dar nu cred ca cu atat cat se estimeaza acolo. Interesant ar fi fost sa urmarim cand s-a modernizat linia Bucuresti-Constanta, sau Bucuresti-Brasov, cam cu cat a crescut defapt volumul in 5-10 ani, si daca mai este in continuare in crestere si azi, s-au s-a plafonat. In cazul nostru, pentru primul deceniu, da, cresterea ar parea uriasa, pentru ca treci de la linie simpla, la linie dubla, astfel ai traficul mult mai fluid. Tot blocajul ala de la Balota ar fi eliberat si se pune in miscare. Orice intarziere nu mai afecteaza trenurile din sens opus, dar pe urma, in celelalte decenii, cresterea vad ca nu mai e chiar atat de mare. Iar acuma, sincer sa fiu, nu stiu ce este socotit efectiv ca si tren de marfa. Daca se i-au in calcul si anumite miscari scurte, gen, se duc niste vagoane de la Tm Est, la Tm Vest, aia e ceva aleator, care nu e neaparat sa se intample regulat, dar care in functie de cum este socotit, poate contribuii la media finala.
1

#471 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 13 aprilie 2025 - 08:41

Din pacate cu Balota vom mai suferi o perioada din cauza limitarilor de viteza, portiunea respective ar trebui reabiliata cand se face tronsonul Caransebes-Baile Herculane-Drobeta Tr.Severin..si halul de degradare al liniei in acea portiune permite doar viteze minime. Interesant de urmarit evolutia traficului in timp pe segementul Bucuresti-Brasov acolo clar a creescut traficul ajutat si de lipsa unei autostrazi care sa lege capitala de Valea Prahovei si numarul mare de turisti care merg la munte in fiecare week end si in fiecare sarbatoare legala..plus ca dupa cum au tot schimbat mersul trenurilor de exemplu ca sa merg din Timisoara in Sinaia cu trenul trebuie sa merg pana la Bucuresti..si de acolo alt tren spre Valea Prahovei. Au desfiintat legatura directa care era pe vremuri cu un accelerat din Timisoara prin Sibiu Valea Prahovei Bucuresti.
Ar mai fi alternativa incomoda sa plec cu personalul de noapte pana la Arad unde ajung in jur de miezul noptii si sa astept in gara Arad pana la 2 sua 3 dimineata internationalul de la Budapesta care din Arad merge pe legatura Deva Simeria Sibiu Orastie Valea Prahovei...Iar spre litoral exista si varianta auto rapida autostrada soarelui din Bucuresti pana la Constanta, desi si acolo multi prefera trenul pentru comoditate si pentru ca nu au riscul sa piarda carnetul cand incheie cheful pe litoral si se intorc cu alcoolemie sau substante la Bucuresti...

Legat de traficul de marfa care tranzita orasul pana in 1989 am amintiri foarte bune, pentru ca am copilarit primii 14 ani pana la revolutie in unul din blocurile de pe Vasile Lucaciu paralel cu calea ferata si trenurile treceau la 100 m de fereastra noastra la parter...in loc sa rezolv tema la matematica distractia era sa identific locomotivele si sa numar vagoanele. Desi era linie simpla intre Est si Nord frecventa in ambele directii era una formidabila...cred ca nu treceau mai mult de 10 minute fara un tren de marfa sau pasageri dintr-o directie in alta...uneori cand venea trafic dinspre Caransebes sau Lugoj trenurile nu primeau semnal de intrare in Timisoara Est...ocazie grozava sa admir in detaliu compunerea trenurilor..:) Imi amintesc cat de frumoasa era acea culoare verde masliniu de pe vagoanele de calatori..si cat de full era naveta cu 8 vagoane TE adica etajate care la fiecare 8 ore facea legatura intre Timisoara Nord si pana in curtea UMT ca sa aduca muncitorii navetisti la schimb si de la schimb...deci trafic full
5

#472 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 14 aprilie 2025 - 08:18

Am parcurs cateva pagini din SF, atrage atentia indicatiile pentru tronsonul din oras, de urmarit daca proiectantul a urmat aceste solutii pentru limitarea amprizei prin ridicarea unor ziduri de beton.

Citeaza

StaŃia Timişoara Est – km 568+590 – 571+759
Pe zona km 571+000 – 571+759, datorită existenŃei construcŃiilor în imediata vecinătate a liniei CF,
este necesară limitarea amprizei rambleului prin prevederea unor ziduri de beton.
Interval Timişoara Est –Timisoara Nord – km 571+759 – 572+606
Pe toată lungimea acestui interval este necesară limitarea amprizei rambleului prin prevederea unor
ziduri de beton, datorită prezenŃei construcŃiilor din imediata apropiere.
StaŃia Timişoara Nord – km 572+606 – 577+168
Pe zona km 572+606 – 573+400 datorită existenŃei construcŃiilor în imediata vecinătate a liniei CF,
este necesară limitarea amprizei rambleului prin prevederea unor ziduri de beton.

Aceasta postare a fost editata de corco: 14 aprilie 2025 - 09:54

0

#473 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 14 aprilie 2025 - 09:50

Extras din SF, cele 3 pasaje nemodernizate vor fi reconstruite, recomandarile sunt dezafectarea vechiului pod si inlocuirea infrastructurilor pentru a putea prelua greutatea superioară a noilor tabliere.

Solutia finala este data de proiectant, recomandarile sunt foarte clare.

POD Km existent 572+174 (km proiectat 571+932) - DN6 Calea Aradului

* realizarea şi montarea în deschiderea centrală a unui tablier tip grinzi cu inimă plină cale jos cu
cuvă compozită, cu deschiderea L=15.00m pentru linie dublă
* realizarea şi montarea în deschiderile marginale a unor tabliere dală din beton armat pentru cale
dublă, având deschiderea L=5.00m
* racordările cu terasamentul se realizează cu sferturi de con

POD Km existent 572+735 (km proiectat 572+495) - Str Gheorghe Lazar

* realizarea şi montarea noilor tabliere având deschiderile L=2x15.00m, pentru linie dublă tip grinzi
cu inimă plină cale jos cu cuvă compozită de piatră spartă
* racordările cu terasamentul se fac cu aripi prefabricate


POD Km existent 573+034 (km proiectat 572+786) - Str Coriolan Brediceanu

* realizarea şi montarea noilor tabliere având deschiderile L=2x15.00m, pentru linie dublă, tip grinzi
cu inimă plină cale jos cu cuvă compozită de piatră spartă
* racordările cu terasamentul se fac cu aripi prefabricate

Aceasta postare a fost editata de corco: 14 aprilie 2025 - 09:53

0

#474 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 14 aprilie 2025 - 11:54

Extras din SF, ca sa fie cat se poate de clar ce Mastodont a fost elaborat de S.N.C.F.R pentru etapa de proiectare.
Proiectantul nu doar ca a redus substantial costul obiectivului prin simpla supratraversare dar in nota SF-lui nu a prevazut trotuare si piste velo pe pasaj


PASAJ Km existent 571+042 (km proiectat 570+804 (structură nou aparută)) - Strada ENRIC BAADER

*Pasajul presupune realizarea unui sens giratoriu suspendat realizat deasupra străzii Aristide
Demetriade. În sensul giratoriu se vor conecta 3 rampe aferente străzilor: Enric Baader (o rampă) şi Aristide
Demetriade (două rampe)
* Rampele de acces în sensul giratoriu vor avea câte două benzi pe sens de mers. Sensul giratoriu va
avea două benzi de circulaţie.
* Sensul giratoriu va avea un diametru exterior de 50.00m. Pasajul va avea 4+5 deschideri de 24.00m pe
strada Aristide Demetriade şi 5 deschideri de 24,00m pe strada Enric Baader.
* Structura giraţiei va rezema pe pile din beton dispuse radial. Structura de rezistenţa a suprastructurii va
fi de tip compusă: grinzi metalice în conlucrare cu placa de beton.
* Pe rampe, suprastructura va fi alcatuită din grinzi prefabricate precomprimate şi plăci de suprabetonare.
Infrastucturile rampelor sunt alcatuite din pile şi culee din beton armat, fundate indirect prin intermediul
piloţilor de diametru mare.
* Racordarea pasajului superior cu terasamentul drumului se ve realiza prin intermediul unor ziduri
întoarse şi rampe de pământ armat cu pereţi şi parament vertical.

Aceasta postare a fost editata de corco: 14 aprilie 2025 - 12:57

0

#475 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 14 aprilie 2025 - 12:14

Extras din SF, in incheiere Mega Pasajul de la Padurea Verde pregatit pentru un proiectant cu experienta dar care mai trebuie sa si demonstreze ca e capabil
Suprastructura pasajului va fi realizată din 11 deschideri cu o lungime totală de 273,50m

PASAJ Km existent 569+275 (km proiectat 569+001 (structură nou aparută)) - Strada Gheorghe Adam

Traseul pasajului este în aliniament şi curbă (la rampa de la ieşirea spre Aleea C.F.R.). Partea
carosabilă este cu două benzi pe sens. În urma proiectării bretelei de acces, profilul transversal al pasajului
superior, pe traseul principal, va avea următoarele zone și dimensiuni:
* Parte carosabilă de 14,00m
* Spaţiu pentru amplasare parapete și bordură 2 x 70cm
* Trotuar 1 x 1,50m, până la km 0+400, de la km 0+400 până la capătul pasajului (zona km 0+450),
trotuar 2 x 1,50m
* Spaţiu amplasare parapet pietonal 1 x 0,35m , până la km 0+400, de la km 0+400 până la km
0+450, trotuar 2 x 0,35m

Aceasta postare a fost editata de corco: 14 aprilie 2025 - 12:59

0

#476 Useril este offline   TM79 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 208
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 14 aprilie 2025 - 13:47

Vezi postareacorco, la 14 aprilie 2025 - 11:54, a spus:

Extras din SF, ca sa fie cat se poate de clar ce Mastodont a fost elaborat de S.N.C.F.R pentru etapa de proiectare.
Proiectantul nu doar ca a redus substantial costul obiectivului prin simpla supratraversare dar in nota SF-lui nu a prevazut trotuare si piste velo pe pasaj


PASAJ Km existent 571+042 (km proiectat 570+804 (structură nou aparută)) - Strada ENRIC BAADER

*Pasajul presupune realizarea unui sens giratoriu suspendat realizat deasupra străzii Aristide
Demetriade. În sensul giratoriu se vor conecta 3 rampe aferente străzilor: Enric Baader (o rampă) şi Aristide
Demetriade (două rampe)
* Rampele de acces în sensul giratoriu vor avea câte două benzi pe sens de mers. Sensul giratoriu va
avea două benzi de circulaţie.
* Sensul giratoriu va avea un diametru exterior de 50.00m. Pasajul va avea 4+5 deschideri de 24.00m pe
strada Aristide Demetriade şi 5 deschideri de 24,00m pe strada Enric Baader.
* Structura giraţiei va rezema pe pile din beton dispuse radial. Structura de rezistenţa a suprastructurii va
fi de tip compusă: grinzi metalice în conlucrare cu placa de beton.
* Pe rampe, suprastructura va fi alcatuită din grinzi prefabricate precomprimate şi plăci de suprabetonare.
Infrastucturile rampelor sunt alcatuite din pile şi culee din beton armat, fundate indirect prin intermediul
piloţilor de diametru mare.
* Racordarea pasajului superior cu terasamentul drumului se ve realiza prin intermediul unor ziduri
întoarse şi rampe de pământ armat cu pereţi şi parament vertical.


La Baader nu o sa mai fie "farfurie zburatoare" ci o sa fie un pod in curba pe directia inelului 2 de circulatie. Fara linie de tramvai si fara bretea spre Divizia 9 Cavalerie.
0

#477 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 14 aprilie 2025 - 13:56

:up_arow: Am spus asta, proiectul a fost modificat in avantajul constructorului pentru o solutie simpla de supratraversare, financiar OZN-ul ar fi fost mult mai costisitor dar si asa nu dau nici un semn ca cred in noua solutie, daca aici gasesc explicatii pentru neinceperea lucrarilor desi este in sarcina lor la Gh Adam au totul pe tava.
Timpul trece si in ritmul asta nici podetele nu le finalizeaza pana la sf anului viitor.

Aceasta postare a fost editata de corco: 14 aprilie 2025 - 13:56

1

#478 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 373
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 21 aprilie 2025 - 16:48

Din zbor, dinspre Lugoj spre Padurea Verde.Imagine postata

Sent from my SM-S911B using Tapatalk
6

#479 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 22 aprilie 2025 - 12:30

Vezi postareafreeflow77, la 21 aprilie 2025 - 16:48, a spus:

Din zbor, dinspre Lugoj spre Padurea Verde.


OK, ce ar trebui să vedem și/sau să înțelegem din foto, legat de Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj ?!
0

#480 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 373
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 22 aprilie 2025 - 13:09

Este parte din acelasi proiect de reabilitare. Am postat din telefon si uitandu-ma pe judetul Timis nu am gasit un topic dedicat proiectului mai larg asa ca am postat aici. Vad ca proiectul pe larg e in topicul cu Romania nu cu judetul, M900 - Modernizarea liniei Arad - Timisoara - Caransebes - Craiova - Bucuresti, asa ca adminii pot muta acolo daca doresc.
0

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi