STP Timișoara Forum: Infrastructura Medicala - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (29 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura Medicala

#541 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3413
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 26 martie 2025 - 17:14

Bravo, să înceapă lucrările!

Institutul Oncologic de la Timișoara intră în faza de execuție. Nu s-au depus contestații, urmează semnarea contractului

Citeaza

Construcția Institutului Oncologic de pe Calea Torontalului, un proiect de 250 de milioane de euro finanțat prin PNRR, va începe în curând. Nu au fost depuse contestații în termenul legal, așa că poate fi semnat contractul și emis ordinul de începere a lucrărilor

„Ieri a fost ultima zi de contestații pentru Institutul Oncologic de pe Calea Torontalului. Nu s-au depus contestații, ne așteptăm ca săptămâna aceasta să se semneze contractul și să se emită ordinul de începere. Se va face organizarea de șantier și va începe proiectarea, demolarea și construcția noului spital oncologic, practic, înlocuirea acelei ruine care stă de 30 de ani în aceeași situație pe Calea Torontalului.”, a spus, miercuri, Alfred Simonis, președintele CJT, în plenul consiliului.

Viitorul Institut Oncologic trebuie să fie gata până la sfârșitul anului 2026, pentru a nu se pierde finanțarea prin PNRR. Va avea 250 de paturi pentru spitalizare continuă, chirurgie oncologică, anestezie-terapie intensivă, spitalizare de zi și chirurgie de zi. Spitalul va include și un ambulatoriu de specialitate cu 26 de cabinete medicale și săli de tratament.

„Suntem optimiști, finanțarea e pe PNRR. Suntem constrânși de termenul de finalizare, e adevărat, însă vestea bună e că, nefăcându-se contestații, nu se prelungește acest proces cu luni de zile necesare parcurgerii acestor etape. Există un câștigător, constructorul e unul serios, care a mai lucrat astfel de investiții.”, a precizat Simonis.

Prima etapă a lucrărilor va consta în demolarea parțială a construcției existente pe Calea Torontalului, o clădire începută în 1994 și nefinalizată, cu destinația inițială de spital municipal. Construcția care nu va fi demolată va fi consolidată și extinsă.


Aceasta postare a fost editata de Pablo: 26 martie 2025 - 17:14

2

#542 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3413
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 28 martie 2025 - 12:34

Spitalul CF Timișoara se digitalizează cu 6 milioane de euro

Citeaza

Aproximativ 6 milioane de euro, bani prin PNRR, vor fi investiți în Spitalul CF Timișoara, pentru digitalizare. Vor fi îmbunătățite sistemele de comunicații, infrastructura IT și altele


Sistemele informatice și infrastructura digitală a Spitalului CF Timișoara vor fi îmbunătățite cu 5.952.523 de lei, bani care vor veni prin PNRR. Cofinanțarea asigurată de Ministerul Transporturilor este de aproape 90.000 de lei. Întregul proiect include îmbunătățirea sistemelor de comunicații, infrastructură IT, implementarea și îmbunătățirea programelor de software medical, dar și non clinic.

„Am reușit să depunem cererea și să obținem finanțarea prin acest proiect de digitalizare. Este un pas extrem de important pentru spital, și asta pentru că, pe lângă echipamentele necesare fiecărui cabinet, și mă refer la calculatoarele, multifuncționalele și altă aparatura digitală, vom avea și o rețea informatică de mare viteză. În același timp, după implementarea proiectului, care se va face în acest an, Spitalul Clinic CF va avea o arhivă digitală și, cel mai important, un sistem informatic integrat”, spune conf. dr. Stela Iurciuc, managerul Spitalul Clinic CF Timișoara.


Proiectul mai include achiziționarea a 80 de stații de lucru pentru cabinetele, secțiile și compartimentele unității sanitare, cumpărarea de tablete medicale, un sistem de conferință, un sistem de back-up și o rețea informatică de mare viteză. Un alt element important al acestui proiect îl reprezintă creșterea securității digitale a sistemului informatic, astfel încât să blocheze atacurile de tip ransomware.

Echipamentele și programele de software, dar și realizarea rețelei se vor face în următoarele luni, astfel încât până la sfârșitul acestui an proiectul să fie implementat și funcțional.


0

#543 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 03 aprilie 2025 - 14:18

Azi s-a semnat contractul, hai cu Doamne' ajuta si sa-l rupa pe genunchi in 2 ani, oficial e Erbasu cum stiam deja noi pe forum :D
Daca o tine Simonis tot asa, peste 4 ani o sa avem primul primar pesede in Timisoara daca nu ajunge pe la DNA sau ceva :))

Citeaza

Spitalul fantoma de la iesirea din Timisoara intra in demolare. Avem constructorul care va ridica in loc Institutul Regional de Oncologie, de aproape 250 de milioane de euro. S-a semnat contractul

Constructii Erbasu împreuna cu alte 15 firme în asociere vor face proiectarea, apoi vor construi aici Institutul Regional de Oncologie.

Este cea mai mare investiție din domeniul medical, din afara Capitalei.

Presedintele Consiliului Judetean Timis Alfred Simonis a anuntat ca va fi dat în scurt timp ordinul de începere a lucrarilor.

„Este cel mai important moment din istoria de mai bine de 30 de ani a ruinei de la ieșirea din oraș, o clădire cu care nicio administrație locală sau județeană de până acum nu a vrut să aibă de-a face. Mi-am asumat acest proiect și îl voi duce la capăt pentru că Banatul are nevoie de un spital ultramodern destinat tratamentului bolnavilor de cancer.
Viitorul Institut Oncologic, care va fi de fapt un centru de excelență în lupta împotriva cancerului, va deservi întreg vestul țării. (…) Prima etapă înseamnă proiectarea, care va merge în paralel cu demolarea unor părți din cladirea veche, după care va începe execuția celei mai moderne unități sanitare din domeniul oncologiei din România.
Peste cateva zile se va da ordinul de începere a lucrărilor și în acel moment utilajele vor intra în șantier„, spune Alfred Simonis, presedintele CJ Timis.

https://www.opiniati...ctul/03/04/2025

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 03 aprilie 2025 - 14:26

3

#544 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 aprilie 2025 - 15:17

Întradevăr o mare veste. Sper doar să nu se poticneasca și să piardă fondurile. Dacă reușește cu Institutul și Stadionul va fi un mare capital de imagine pentru Simonis și s-ar putea să merite votul.
Nu pot să zic că îl simpatizez: Există zvonuri că ar avea legături cu mafia de prin oraș, sunt și poveștile cu review-urile proaste acordate de TSD (la comanda lui) pentru cafenaua care dădea ceaiuri gratis la protestele din 2019, treaba cu Oclul Silvic Caraș etc. ...Dar e deștept, abil, are intrare la guvern și pare că vrea să lase ceva în urmă. Plusuri și minusuri. :happy:

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 03 aprilie 2025 - 15:20

3

#545 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 03 aprilie 2025 - 17:36

Freddy are pirghii, am vazut ce propulsie a luat Clujul sub Boc si recent Oradea sub Bolojan, acum pare randul nostru sub un alt val, vremurile din pacate sunt altele.
Daca era Freddy cand s-a negociat cu CFR aveam Estacada in Timisoara, pot fi contrazis dar Clujul a obtinut metrou in acelasi mod.

Aceasta postare a fost editata de corco: 03 aprilie 2025 - 17:39

-3

#546 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3413
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 03 aprilie 2025 - 18:15

Vezi postareacorco, la 03 aprilie 2025 - 17:36, a spus:

Freddy are pirghii, am vazut ce propulsie a luat Clujul sub Boc si recent Oradea sub Bolojan, acum pare randul nostru sub un alt val, vremurile din pacate sunt altele.
Daca era Freddy cand s-a negociat cu CFR aveam Estacada in Timisoara, pot fi contrazis dar Clujul a obtinut metrou in acelasi mod.


Delir pe linie
0

#547 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 03 aprilie 2025 - 19:32

@Pablo,fara ofensa,ce indicativ de CNP ai?

Aceasta postare a fost editata de corco: 03 aprilie 2025 - 19:44

0

#548 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 03 aprilie 2025 - 21:49

Nu e fredy vreun Bolojan, sa nu exageram! El doar se afla intr-o conjunctura favorabila ca se intampla una-alta in mandatul lui, dar altii au pregatit terenul pentru spital si stadion. Cand a fost consilier local a fost sub-mediocru, n-a adus niciun plus pentru oras atunci.
2

#549 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 04 aprilie 2025 - 02:32

Orice investitie este realizata prin acel mult hulit in tara noastra ,,studiu de fezabilitate”, unde in tarile cu apa calda dureaza cel mai mult, dar nimeni nu comenteaza privind durata de realizare a acestora pt ca investiile merg tipla in timpul executiei, daca are rezultat ca fiind fezabila aceea investitie. Dar Timisoara nici macar nu s-a sinchisit sa faca aceste hartii. Nu a fost nicio negociere. Daca nici Clujul nu acea SF nu se facea nici acolo.
0

#550 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 04 aprilie 2025 - 02:37

Si cred ca am mai zis o data cu ceva timp in urma, interesul si rolul CFR-ului nu este sa iti rezolve tie ca oras problemele de trafic, ajuta unde poate, optimizeaza solutiile in limitele bugetului. Dar nu o sa vina niciodata sa iti bage tie calea ferata pe sub pamant prin oras sau pe estacada, pentru ca nu e rentabil. Daca vrei asa ceva pune banu pe masa si se rezolva orice ai vrea.
0

#551 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 aprilie 2025 - 05:07

Vezi postareaThe Mechanic, la 03 aprilie 2025 - 21:49, a spus:

Nu e fredy vreun Bolojan, sa nu exageram! El doar se afla intr-o conjunctura favorabila ca se intampla una-alta in mandatul lui, dar altii au pregatit terenul pentru spital si stadion. Cand a fost consilier local a fost sub-mediocru, n-a adus niciun plus pentru oras atunci.


Eu sunt de parare că Simonis a jucat un rol important în realizarea acestor investiții. Nu cred că fosta conducere de la CJT avea intrare la București. Drept dovadă Alin Nica a și fost sacrificat în cadrul coaliției. Simonis a făcut presiune pentru cele două proiecte de ani de zile (cel puțin la nivel declarativ) și iată ca lucrurile încep să se materializeze. Sigur ca nu ar fi putut singur. Au ajutat probabil și Grindeanu, Alin Nica, Fritz și mulți alții. Dacă nu au ajutat, măcar nu au pus bețe în roate. S-a practicat mult timp strategia asta…

@croco acel minus voiam să fie de fapt un plus. În mod cert, în Cluj s-au pompat si încă se pompeaza bani de la guvern și asta s-a simțit în infrastructura orașului, dar avântul se datorează și mediul de afaceri din Cluj care este mult mai ambițios decât cel al Timișoarei. Noi încă avem prea puțini antreprenori tineri, cu idei și inițiative curajoase. Ne bazăm pe cei care au învățat să facă afaceri în anii 90’ când lucrurile erau toate într-o zonă gri.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 04 aprilie 2025 - 07:29

3

#552 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 04 aprilie 2025 - 08:14

eu zic sa nu ne entuziasman prea tare. deocamdata avem proiecte si constructori desemnati. pana la finalizare constructiei si darea in folosinta mai e drum lung. eu sper ca macar de data asta sa nu ne mai impuscam singuri din motive politice oricare ar fi ele.
0

#553 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 04 aprilie 2025 - 08:17

Vezi postareacorco, la 03 aprilie 2025 - 19:32, a spus:

@Pablo,fara ofensa,ce indicativ de CNP ai?


nu cred ca CNPul e problema la el :captain-smiley:

am mai fost unul pe aici care ne lua la rost ca ii atacam idolul politic.
pe mine m-a minunat fraza cu ai grija ce zici ca poate superi pe nu stiu care :Facepalm_emote_gif:
0

#554 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 04 aprilie 2025 - 08:58

Vezi postareaThe Mechanic, la 03 aprilie 2025 - 21:49, a spus:

Nu e fredy vreun Bolojan, sa nu exageram! El doar se afla intr-o conjunctura favorabila ca se intampla una-alta in mandatul lui, dar altii au pregatit terenul pentru spital si stadion. Cand a fost consilier local a fost sub-mediocru, n-a adus niciun plus pentru oras atunci.


Eu apreciez ca a crescut constant si a optinut incredere, sprijin politic la cel mai inalt nivel, asta este esential, aici se face asemanarea cu Boc si Bolojan
Pe plan local este in responsabilitatea lui sa construiasca o echipa performanta cu care sa acceseze cat mai multe fonduri Europene si sa contribuie la o politica de dezvoltare locala dinamica si eficienta, relatiile bune in care este cu PMT pentru obiectivele comune sunt un semnal puternic de implicare.
Pentru proiectele nationale cum este cel de la Institut , Stadion sau Polivalenta fara o persoana politica influenta nu se avanseaza, rezultatele apar prin implicare si asumare, vedem o diferenta majora in dinamica cu care sau deblocat anumite proiecte fata de perioada lui Alin Nica de ex care parea ca vorbeste doar cu el, cu parere de rau.

Aceasta postare a fost editata de corco: 04 aprilie 2025 - 11:10

2

#555 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 04 aprilie 2025 - 11:32

Pur si simplu ne-a venit randul dupa zeci de ani de nimic de la Bucuresti, ani in care si-au vazut de interesele lor. Acum, cu burta mai plina, se uita si in directia noastra, si vor mai multe voturi din Banat pt ca au inteles ca trebuie sa si faca ceva. Trebuia sa avem stadion de acum 10 ani cand s-a facut si la Craiova si mai aveam echipa. Spitalul de pe Torontalului trebuia sa il avem gata acum 30 de ani. Nu am cum sa fiu multumit pentru intarzierea asta nesimtita!
2

#556 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 aprilie 2025 - 13:23

Vezi postareaThe Mechanic, la 04 aprilie 2025 - 11:32, a spus:

Pur si simplu ne-a venit randul dupa zeci de ani de nimic de la Bucuresti...


Chiar despre asta am vrut sa scriu azi dimineata, ca IARA a venit vorba de Cluj si Oradea :rad_masa:

Recent (adica in ultimii ani), ca cu multe alte lucruri m-am spart un mit care il credem si eu, cum ca in orasele astea doua a fost un fel de "primar Mesia" care le-a salvat, ori daca ne uitam in trecut, in fix perioada aia cand aceste doua orase nu erau asa de populare ca si astazi, dar Timisoara "inflorea", vedem altceva. Eu am sa ma leg de exemple din domeniul asta a-l transporturilor, ca aia m-a interesat, dar sunt sigur ca sunt o sumedenie si pe alte nise.

Anii 2000, ca vad ca si pe aia i-am uitat ca si pe anii 90', au fost destul destul de turbulenti si ei. Da, Romania in sfarsit se mai linistea, cam ce fabrici mari aveau sa se inchida o facusera deja in mare parte, iar totul era "clar". Tot in anii aia a inceput si "marele exod", a-l romanilor spre vest, celebrii "capsunari". Doar ca la noi aici in Banat nu a prea fost asa, mai ales la Timisoara. Eu am trait 26 de ani in zona Lunei, taicamiu a lucrat mult mai mult de atat pe platforma industriala din Calea Buziasului, cu toate ca din fabrici se inchisesera... doar ca in locul lor a aparut ceva. Eu nu imi aduc aminte vreodata ca acel bulevard sa fi fost pustiu. Mereu era ceva de lucru acolo. Imi aduc aminte si acuma puzderia de ateliere mici de tot felul de mestesuguri. Reparatii, confectii, tapiterii, mici parcari de camioane si depozite amanajate asa mai "ad-hoc", asta pe langa fabricile care nu se inchisesera. Ori asta ce insemna? bani. Bani destul de multi care se faceau doar in zona aceea. Da, evident ca se faceau destul de multi la negru, dar o suma destul de considerabila ajungea si la stat, prin taxe. Era activitate, multa, foarte multa, imi aduc aminte cand inca mai circula tramvaiul 4 din 10 in 10 minte, ca la orele de varf veneau si cate 2, pe langa tramvaiul 8, erau toate ticsite de oameni care veneau de la servici, ori asta ce ne spune? Ca "era de lucru", "aveam de unde". Pentru asta, am fost si printre primele orase care si-a permis si a fost selectat, sa si primeasca acele ajutoare din vest legate de transportul public, puzderia de tramvaie nemtesti (peste 200 la numar), care ne-a asigura rezolvarea, partiala desigur, a unei probleme, ca sa mai castigam timp pana avem bani de ceva nou, iar pe plan national sa putem aduce bani la bugetul de stat. Bani de care era nevoie... a-ti ghicit pentru orase ca si Cluj si Oradea, si desigur ca si unele mult ma nevoiase, care nu se puteau autosustine. In acele vremuri, veneau oameni si de la Oradea aici la Timisoara pentru un servici, pentru ca acolo nu era. Pentru cine isi aduce aminte, cred ca cea mai de seama investitie din anii 2000 la Oradea, destul de controversata la acea vreme, a fost achizitia de tramvaie noi noute. Lucru la care nici Bucuresti-ul cu vastul sau buget nu visa. Oare de ce? Trebuia un stimul si acolo, nu stiu cine era primar atunci, dar oricine ar fi fost, daca ne uitam pe plan national la problema, se dorea totusi stimularea catorva orase, cu investitii pentru a l-e scoate din stagnare, sa poata produce bani, bani de care era mare nevoie atunci pentru ca inca nu eram in UE. Apoi, la fel a fost si la Cluj. Poate ca nu era situtaia de la Oradea, dar cu siguranta se dorea stimularea orasului care ramasese in urma rau de pe vremea lui Funar, si daca e sa ma intrebati pe mine, cred ca ideea era urmatoarea: "in vest aveam deja partea de productie si confectii, care mai trebuia distribuita si la alte orase (cum avea sa fie Craiova, unde inca mai exista Electroputere la acea vreme. Avea sa vina in completare Ford pe Auto cu alte locuri de munca, dar si mai multe investitii la Pitesti pentru Dacia), dar ce facem cu partea de birouri, ca nu o poate absorbii chiar toata Bucurestiul? o dam la Cluj, e fix in centrul tarii, are legaturi pe uscat si pe aer, si investim in acele segmente care sa sporeasca nisa asta"... si astfel s-a ales Cluj cu o arena, cu mijloace de transport noi, inainte de Timisoara, un lucrator de birou, fiind mult mai sigur ca se va folosii mai des de lucrurile astea, decat unul care lucreaza pe platforma industriala si merge cu o conventie de 2 ori pe zii. Tot prin asta s-a dat de lucru si catorva companii romanesti, cum ar fi Astra Bus de la Arad, care a reconfigurat autobuze in firobuze pentru Cluj. Tot in acele vremuri, pentru ca orasul (Timisoara) dar si judetul, era ceva mai dezvoltat economic, ajungeam se confruntam si cu alte probleme, cum ar fi... cei care nu plateau bilet. Sigur va mai aduceti aminte de nenumaratele reportaje, doar de la ProTv, in care se opreau trenuri in camp si se facea supracontrol, iar 90% din calatori nu platisera bilet, s-au raziile din transportul local, unde aveam acelasi lucru. Desi, in acele vremuri cu ce era la dispozitie se incercasera ameliorarea unor probleme. Inca mai circula trenul de Oravita atunci si puteam ajunge in Caras la bunici. Si tin minte ca la un momentdat primiseram si noi la Timisoara locomotive noi noute, cu motoare americane. Pe trenurile de distanta lunga intrau in folosinta vagoane modernizate. Sigur ca totul se uza moral si fizic mai repede decat era pastrat, dar era pentru ca inca era un fel de haos. Era o lume noua deja pentru nou, si statul nu facea fata, dar incerca si trebuia cumva impartit la toata lumea cate ceva. Acei cativa oameni care nu aveau treaba cu spargi, si lucrau la planificari, au facut destul de mult cu putinul care era atunci, strangand din dinti pana cand, in sfarsit in 2007, s-a intamplat. Intram in UE si aveam, cu greu, sa intelegem cum se acceseaza banii europeni. Si astfel, datorita acelor vremuri, suntem unde suntem astazi. Tot ce n-i se pare noua ca se datoreaza "unui singur om", e defapt rezultatul a mai multor intamplari si decizii. Consider ca din orasele astea doua mult laudate, POATE, doar Oradea, cu al ei Bolojan e mai diferita, ca il vad un om mai pragmatic, dar cu siguranta Cluj-ul e ceva mai "fake", si merge din inertia acelor vremuri de care am vorbit si "profita" in continuare de ele. Lucru de care cred ca s-au cam prins si cei de la Bucuresti, si cred ca treaba cu "metroul" va si ultima investitie in care statul va baga bani in mod direct. Vom vedea pe viitor cum se va mai intampla, dar momentan e un oras aglomerat, fara centura (ma rog, doar cea de sud), si care isi pune sperantele intr-un proiect "bombastic", care POATE, va rezolva problema traficului in partea de vest a orasului.

Ca incheiere ce vreau sa subliniez este ca, nu a fost perfect, si mereu vecinul de scara care zugraveste ultimul va parea cel mai tantos decat cel care a zugravit cu 5 ani in urma...
5

#557 Useril este offline   Lotilyx 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 07 iulie 23

Postat 06 aprilie 2025 - 01:52

În caz că mai e cineva care nu are timp să citească poliloghia, un rezumat cu ChatGPT:

Autorul contestă ideea că dezvoltarea Clujului și Oradei se datorează exclusiv unor primari „mesianici”, argumentând că, în realitate, succesul lor vine dintr-un context mai larg de decizii strategice naționale din anii 2000. În acea perioadă, Timișoara era deja un pol economic activ, cu industrie și infrastructură de transport dezvoltată, atrăgând chiar muncitori din alte orașe. Astfel, fondurile și ajutoarele externe au fost direcționate către orașe ca Oradea și Cluj, pentru a le scoate din stagnare și a echilibra dezvoltarea regională.

Clujul a fost gândit ca viitor centru pentru birouri și servicii, în timp ce Oradea a primit investiții importante în infrastructură și transport public. Autorul subliniază că actuala imagine pozitivă a acestor orașe e rezultatul unui proces lung și colectiv, nu al unei singure persoane. În concluzie, comparațiile între orașe ar trebui să țină cont de context și istorie, nu doar de aparențele actuale.

Aceasta postare a fost editata de Lotilyx: 06 aprilie 2025 - 01:52

1

#558 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 11 aprilie 2025 - 10:11

S-a dat ordinul de începere pentru „ruina” de pe Torontalului, viitorul Institut Oncologic Timișoara. Termen de trei ani și jumătate

Citeaza

Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș, a anunțat miercuri că CNI a semnat ordinul de începere, la mai puțin de o săptămână de la semnarea contractului, pentru investiția de Torontalului. Prima dată se face proiectarea – în paralel și demolările necesare –, apoi se trece la execuție, termenul total fiind de trei ani și jumătate.


0

#559 Useril este offline   Gioco 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 25 februarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 14 aprilie 2025 - 08:21

11.04.2025



Sursa: frameD Future Productions
https://www.youtube....h?v=9ZpG_0IJyLU
3

#560 Useril este offline   Gioco 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 25 februarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 mai 2025 - 19:48

28.05.2025

Spitalul pentru copii

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20250528_173715.jpg
  • Imagine atasata: 20250528_173720.jpg

5

Arata acest topic


  • (29 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi