Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni
#441
Postat 03 martie 2025 - 13:47
Si 30% sa fi fost sau 50% si tot nu era sigur ca finalizeaza in termen.
Editorialul tine sa sublinieze ca trebuie cheltuiti banii alocati prin PNRR pana in 2026, what!!? se refera inclusiv la tronsonul Caransebes Lugoj unde doar lumina solara este certitudine.
Apropo, ce se intampla cu garajele de dupa pasajul Popa Sapca, intra cu liniile pana langa ele? ce zice PUZ-ul? ala care s-a tot discutat ca trebuie facute treceri pietonale, piste de bicilete pe aliniament...se fac la ghici sau cum ne miscam
Pentru pasajul Baader, trebuie demolata cladirea aceea din colt si mai una de dupa traversare, nu se va face nimic, 99.99%
#442
Postat 03 martie 2025 - 15:48

Stirea in tion
Pe str. Brediceanu o sa fie montat un al treilea tablier cu toate ca este linie dubla pe partea gresita, una este dezafectata de zeci de ani, era cu destinatie industriala. In anii '70-'80 trenurile treceau prin curtea 6 martie (Timco) si ajungeau traversand str. Gh. Lazar la Fructus si Fabrica de Paine (Begapam), in locul unde este acum Kaufland. S-au intamplat si accidente in acea locatie.
#443
Postat 04 martie 2025 - 21:45
Sursa: Macara de inchiriat
Aceasta postare a fost editata de POLI™2012: 04 martie 2025 - 21:47
#444
Postat 06 martie 2025 - 10:16
In total 7 pasaje noi care trebuie finalizate pana la finalul anului viitor, daca strategia lor este sa termine podul peste Mures si apoi sa reloce resursele la pasaje risca la un moment dat sa inceapa prioritizari intre ele.
Aceasta postare a fost editata de corco: 06 martie 2025 - 14:07
#445
Postat 12 martie 2025 - 09:25
Aici cel putin se discuta despre blocaje, la noi nu se stie nimic
Citeaza
Citeaza
Conform raportului oficial oferit de CFR luna trecută pentru sfârșit de ianuarie 2025, stadiul fizic este 23% pe lotul 1 (Cluj-Aghireșu), 32% pe Aghireșu-Poieni, doar 4,5% pe Poieni-Aleșd (include defileul, zona cea mai dificilă de pe traseu), respectiv 10% pe Aleșd-Frontieră Ungaria.
Asociația se așteaptă ca avansul din februarie să nu fie prea mare, mai ales că vorbim de o lună de iarnă.
„Teoretic, jalonul PNRR cere ca lucrările să fie gata în august 2026 ca să și fie decontate de la Bruxelles. În condițiile cifrelor de progres amintite în paragraful anterior și a diverselor blocaje, mai ales pe lotul 3 unde încă se proiectează și nu avem autorizație de construire emisă peste tot, este practic o garanție că România va pierde bani europeni (și) de pe acest coridor feroviar. Întrebarea este câți.
Ca să se reducă pierderile financiare din PNRR, trebuie ca proiectarea pe Poieni-Aleșd și emiterea autorizației de construire să devină realitate în următoarele 3-4 luni, maxim, și să se rezolve cât mai rapid celelalte blocaje, cum ar fi tranșarea situației gării Poieni. Și antreprenorii de pe toate loturile să se autodepășească: Alstom-Arcada pe primele două tronsoane dinspre Cluj-Napoca, FCC-Gülermak pe cel mai dificil sector, respectiv WeBuild-Pizzarotti pe capătul vestic”, consideră reprezentanții Asociației Pro Infrastructură
#446
Postat 17 martie 2025 - 12:48
Citeaza
Pe Lotul 1, Caransebeș – Lugoj, unde până acum nu s-a muncit decât la proiectare și obținere de avize, iată că a început organizarea de șantier, iar lucrările vor porni în scurtă vreme cu reparații la liniile din triajul gării de la Caransebeș.
Tronsonul Lugoj – Timișoara Est continuă să fie cel mai avansat, atingând deja 24% realizare, iar pe cel de Timișoara s-a înregistrat cel mai accelerat ritm de până acum. De la 1,3% la început de Ianuarie, intervențiile au dus șantierul la 14% dintre lucrări finalizate.
Între Timișoara și Arad, pe Lotul 4, avansează noul pod peste Mureș.
Va reamintim, întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, și a fost împărțită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.
La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.
#448
Postat 18 martie 2025 - 11:13
#449
Postat 29 martie 2025 - 13:57


#450
Postat 31 martie 2025 - 09:27
Din păcate, probabil vor începe pasajele brusc și dintr-o dată.
Iar asta va impacta puternic întreg traficul din TM.
#452
Postat 31 martie 2025 - 20:16
https://www.facebook...73914562893372/
Mozaicul e din 2019 acolo.
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 01 aprilie 2025 - 05:44
#453
Postat 31 martie 2025 - 22:00
acum citiva ani a fost si o placuta informativa in gara despre ea.
Porcaria cu Siria e destul de veche, eu sper sa nu ramina, dar nu cred ca o sa se atinga de ea.
https://evz.ro/suven...ra-de-nord.html
#454
Postat 02 aprilie 2025 - 10:36
Citeaza
De la 1,3% realizare în luna Ianuarie a acestui an, obiectivul de infrastructură dintre Timișoara Est și Ronat Triaj a trecut acum de 15 la sută.
Segmentul care traversează Timișoara are 13,86 km, 5 stații de cale ferată, 3 poduri, 3 podețe, 4 pasaje superioare, 5 pasaje inferioare.
În Gara Timișoara Est s-au demontat linii și fundații de la construcțiile civile din zonă. S-au relocat cablurile de fibră optică și cablurile SCB din stație. Totodată, se execută lucrări la suprastructura nouă.
În Gara Timișoara Nord s-a trecut la demontarea și relocarea stâlpilor LC, concomitent montându-se palplanșe la fundațiile construcțiilor civile. Se munceste și la demontarea rețelelor și cablurilor.
În Stația Ronaț Triaj s-a așternut piatră spartă pe racordul între linia 100 Timișoara – Jimbolia și stația Ronaț Grupa D și se realizează suduri aluminotermice, precum și lucrări la instalațiile de semnalizare, centralizare şi bloc.
În ceea ce privește celelalte 3 loturi din magistrala CFR, pe tronsonul Caransebeș – Lugoj s-a trecut la organizarea de șantier, iar primele intervenții vor începe cu reparații la liniile din triajul gării Caransebeș.
Lotul 2 Lugoj – Timișoara continuă să fie cel mai avansat, trecând de 25% realizare, iar pe lotul 4, Timișoara – Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje și poduri (lucrările sunt avansate la podul de peste râul Mureș).
Întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, și a fost împărțită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.
La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.
Aceasta postare a fost editata de Pablo: 02 aprilie 2025 - 10:37
#455
Postat 03 aprilie 2025 - 10:27
Pentru prima oara drona a urcat mult in inaltime pentru cadrele de la Gara de Est si acum se vede cat de importanta ar fi fost o conexiune rutiera la Gara de Est cu cartierele din Nordul orasului din Lipovei, Aradului chiar si Dumbravita.
Lipsa unei solutii pentru parcare si la Gara de Est este un minus in acest moment, daca vrei sa folosesti statia dar nu vrei sa traversezi pasarela cu bagajul in mana nu ai alternativa.
autoritatile tot insista cu mobilitatea dar nu se vede nimic concret, in special in acest proiect care este de cea mai mare anvergura care putea fi executat la nivel local.
Sa se discute cel putin despre proiecte vizand o foreza cara sa sape un pasaj pe sub liniile CF un Park & Ride Gara de Est si multe alte idei sau propuneri, nu mai pun ca aici va fi punct terminus pentru legatura CF - Aeroport...
Plusez, se vede perfect cat de abrupt este intrerupta strada Avram Imbroane la traversarea liniei CF, de ce sa duci tot traficul pe pasajul Gh Adam!?
Sunt deficiente, sunt intarzieri, sunt lipsuri, sunt in pana de idei, pot continua asa pagini intregi
Aceasta postare a fost editata de corco: 03 aprilie 2025 - 11:40
#456
Postat 07 aprilie 2025 - 08:11
corco, la 03 aprilie 2025 - 10:27, a spus:
Pentru prima oara drona a urcat mult in inaltime pentru cadrele de la Gara de Est si acum se vede cat de importanta ar fi fost o conexiune rutiera la Gara de Est cu cartierele din Nordul orasului din Lipovei, Aradului chiar si Dumbravita.
Lipsa unei solutii pentru parcare si la Gara de Est este un minus in acest moment, daca vrei sa folosesti statia dar nu vrei sa traversezi pasarela cu bagajul in mana nu ai alternativa.
autoritatile tot insista cu mobilitatea dar nu se vede nimic concret, in special in acest proiect care este de cea mai mare anvergura care putea fi executat la nivel local.
Sa se discute cel putin despre proiecte vizand o foreza cara sa sape un pasaj pe sub liniile CF un Park & Ride Gara de Est si multe alte idei sau propuneri, nu mai pun ca aici va fi punct terminus pentru legatura CF - Aeroport...
Plusez, se vede perfect cat de abrupt este intrerupta strada Avram Imbroane la traversarea liniei CF, de ce sa duci tot traficul pe pasajul Gh Adam!?
Sunt deficiente, sunt intarzieri, sunt lipsuri, sunt in pana de idei, pot continua asa pagini intregi
Daca se proiecta din prima cu pasaj subteran pe sub CF, nu era nevoie de "foreza"
La fel si pentru P&R....NIMENI din CFR, nu este atat de luminat sa faca asa ceva.
Intrebarea e alta, de ce nu s-a pastrat propunere din Timisoara Vision 2030 ? Scoaterea trenurilor de marfa din oras pe o centura feroviara Nord, ridicarea liniei pe estacada pentru a exista mai multe penetrari intre Nord si Sud fara a sta la bariera, etc...
Deficiente ? oooooo, plin de ele. Problema e ca pe aiai de la CFR nu ii intereseaza.
Sunt niste hârciogi imobiliari, nu dau nimic din ce au, strang teren ca prostii dar nici nu fac bani din ce au.
#457
Postat 10 aprilie 2025 - 20:06
Cel mai dezavantajos este ca proiectul de reabilitare a fost acceptat fara a scoate transportul de marfa pe centura feroviara, dar nici autoritatile nu au avut nimic pregatit aici, altfel cu justificari si bineteles obiective strategice de care nu ducem lipsa avea sanse mari de tot sa fi fost preluat daca terenurile erau deja disponibile.
Revenind la situatia din teren au aparut armaturi pentru pilotii care urmeaza sa fie forati la pasajul de pe Calea Aradului.
Acolo va fi refacut integral pasajul si deschiderea la prima vedere posibil sa fie mai mare
Aceasta postare a fost editata de corco: 10 aprilie 2025 - 20:11
#458
Postat 11 aprilie 2025 - 08:53
corco, la 10 aprilie 2025 - 20:06, a spus:
Cel mai dezavantajos este ca proiectul de reabilitare a fost acceptat fara a scoate transportul de marfa pe centura feroviara, dar nici autoritatile nu au avut nimic pregatit aici, altfel cu justificari si bineteles obiective strategice de care nu ducem lipsa avea sanse mari de tot sa fi fost preluat daca terenurile erau deja disponibile.
Revenind la situatia din teren au aparut armaturi pentru pilotii care urmeaza sa fie forati la pasajul de pe Calea Aradului.
Acolo va fi refacut integral pasajul si deschiderea la prima vedere posibil sa fie mai mare
Stii ca atunci cand vorbesti de centura feroviara, autoritatile competente sunt CJT si MT.
PMT nu a avut nici un cuvant de spus despre centura.
Nu au vrut sa auda de centura feroviara deoarece, intre Remetea si Sanandrei, aveau 3 triaje: Gara de Est, Gara de Nord si Ronat.
Asta inseamna ca daca faceau centura, nu mai era necesar sa gareze trenurile de marfa in oras si "nu mai faceau bani"
Gandire de CFR-sti si politicieni... oameni limitati...in loc sa dezvolti un oras si o retea de transport...iti bati joc pentru ca poti
#459
Postat 11 aprilie 2025 - 10:27
O posibila solutie pentru a scoate traficul feroviar de marfa poate veni in viitor cu o linie simpla de Centura Feroviara intre triajele Gara de Est si Ronat prin Nord, urmand ca cel de la Gara de Nord sa fie anulat.
Exista si varianta sa se construiasca un nou triaj la Cerneteaz, bineinteles cu extinderea si electrificarea liniei CF care merge de la Aeroport pana in Cerneteaz urmand ca Centura CF simpla sa fie construita intre Cerneteaz Triaj daca e posibil si Ronat Triaj cu costuri decente.
Acum daca se semneaza proiectul de extindere CF pana la Aeroport, in pasul 2 ar putea fi propus si proiectul centurii feroviare prin Nord, pe ruta Aeroport, Cerneteaz- Ronat Triaj
Aceasta postare a fost editata de corco: 11 aprilie 2025 - 11:21
#460
Postat 11 aprilie 2025 - 20:02

Nu vreau sa contrazic pe nimeni cu situatia de fapt, da este infernal cand se fac manevre la UMT si cu o locomotiva, vreau doar sa clarific termenii.
In postarea de aici, paragraful 2, explic care e diferenta intre mult temutul "Triaj", si ce sunt defapt Timisoara Este si Nord