Orasul santier
#1101
Postat 19 martie 2025 - 11:46
probabil e mai rentabila treaba cu ronduri de flori si spatii verzi..dar putina prioritizare chiar nu ar strica...
#1102
Postat 19 martie 2025 - 14:16
In zona mediana va fi linia de tramvai, trebuie refugii si benzile suplimentare pentru virajul la stanga, oarecum asemanator cu Bogdanestilor, solutiile constructive sunt ale aceluiasi constructor, posibil linia de tramvai sa fie pe spatiu verde.
Revenind la reamenajare, odata cu eliminarea statiei de taxi si amejarea in locul ei a unei piatete este un mare pas inainte, zona de refugiu din statie va fi si marita sa acopere un aflux mare de calatori, apoi amenajarea spatiilor de parcare pentru locatari in zona de garaje.
De apreciat inclusiv continuarea spatiului verde pe Dragalina si amejarea pistelor velo, se intra intr-o normalitate.
Aceasta postare a fost editata de corco: 19 martie 2025 - 18:51
#1103
Postat 19 martie 2025 - 19:10
Cei de la Shopping City cand au facut extensia linia 2 pana acolo, au bagat beton la zona ferata. SDM tot cu sfalt care se face valuri.
#1104
Postat 19 martie 2025 - 23:24
#1105
Postat 20 martie 2025 - 01:26
#1106
Postat 20 martie 2025 - 09:28
Posibil ar fi, depinde cum vad specialistii intersectia Gara de Nord in perspectiva Radialei Vest si a inelului IV
Un sens giratoriu pe 2 sensuri nu vad cum poate fi pozitionat in intersectie din moment ce se va amenaja acea piateta, clar intersectia ramane cel putin la nivel
Este obositor dar alta solutie decat un pasaj subteran pe directia Est-Vest nu prea exista.
La suprafata se poate amenaja o turbo giratie, primul test in configuratia actuala a intersectiei va fi dupa deschiderea traficului prin pasajul Solventu, abia astept.
Aceasta postare a fost editata de corco: 20 martie 2025 - 09:31
#1107
Postat 20 martie 2025 - 21:29
#1108
Postat 20 martie 2025 - 22:32
Am vazut astfel de pasaje adiacente garilor in orase medii din Gernania si Belgia, de marimea Timisoarei, cu statii de transport in comun in interiorul pasajelor, cu legaturi directe cu gara.
Aceasta postare a fost editata de CristiPC: 20 martie 2025 - 22:38
#1109
Postat 22 martie 2025 - 09:42
Vom fi surprinsi de diverse alte probleme create de amenajarea specilistilor dupa ureche din primarie?
De ce nu s-a postat imaginea cu proiectul nou?
#1110
Postat 22 martie 2025 - 14:35
BogdanVld, la 18 martie 2025 - 23:58, a spus:
Articol:
Zona Gării de Nord, modernizată. Vor fi amenajate o piațetă umbrită și locuri de parcare - Tion
Mai multe detalii tehnice:
SKM_C450i18041415240
SKM_C450i18041415241
Aici se sunt planurile pentru noua amenajare de pe Dragalina. Având în vedere ca probabil intră la capitolul reparații sau exclus niște etape care ar fi necesare pentru un proiect nou pentru ca nu afectează prea mult trama strada actuală. Mie mi se pare mai bine așa.
Dezbaterile, autorizațiile de mediu, de construcție ar fi întârziat implementarea proiectului cu încă un an minim.
Personal, cred ca proiectul este bine executat. Se înscrie în tipul de propuneri gândite peste tot, care încurajează zonele pietonale și crearea mici piațete amenajate cu copaci și locuri de odihnă. Este o schimbare de paradigmă care nu mai pune mașina pe primul loc și este foarte bine.
Poate sunt pe aici oameni care au văzut zona Pieței Gării din Cluj înainte și după reamenajare. Stilul va fi probabil asemănător.
Singurul minus este ca actuala stație de taxi va deveni zona pietonală și se mută pe Dragalina și de aceea se pierd vreo 10 locuri de parcare dar care probabil vor fi multiplicate după dărâmarea garajelor din zona.
Pe termen mediu vorbim și de acea parcare supraetajată.
Sper să fie o amenajare de calitate și mă bucur ca cel mai probabil se va împiedica parcarea pe trotuarul de pe Dragalina.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 23 martie 2025 - 09:38
#1111
Postat 22 martie 2025 - 15:13
Parcarea supraetajata care se va face probabil la anul o sa deserveasca mai mult oamenii care stau la acele blocuri. Prea putini care au treaba la gara o sa parcheze acolo, parcarea fiind la 300 de metri de gara si e ascunsa dupa blocuri, deci doar cei care stau in zona vor sti de ea.
In locul OMVului mergea facuta o parcare supraterana cu pasarela care sa se lege de gara, sau se putea face o colaborare cu Nokia, AJOFM Timis, cfr si primarie sa faca o parcare mare supraetajata pentru toata lumea pe acel teren care sta nefolosit.
#1112
Postat 22 martie 2025 - 16:16
#1113
Postat 22 martie 2025 - 17:06
#1114
Postat 22 martie 2025 - 19:17
Sigur, in trecut, daca aveam o administratie care dorea mai putina vorbaraie cu fast, si mai multe fapte cu utilitate, se putea face o colaborare cu cei de la regionala, pentru ca ei sunt mai apropiati ca si entitate decat orice privat si nu ar fi stors Primaria de bani. De exemplu, se putea demola ce apartine de Posta Romana, si construii o parcare mare, peste liniile de tren, in forma de L. Apoi daca cei de la posta doreau sa ramana tot in zona, desi nu mai lucreaza cu cei de la cai ferate, se putea reamenaja partea de jos, intr-un spatiu nou, modern, cu rampe de incarcare/descarcare separate si cu facilitati mai bune pentru biroul vamal, dar si cu o rampa la linia de tren, sa fie treaba "future proof". In fata garii, de exemplu, in acel trinunghi format de statia actuala de taxi, bulevard, si benzile de taxi din fata garii, se putea amenaja o bucla mai mare de tramvai, cu 2 linii de asteptare, si astfel se rezolva si problema cu bucla actuala pe care se plateste parca o chirie. Cred ca astea ar fi sunat mai bine si mai realizabil decat "metroul"...

LE: uitandu-ma din nou pe amprenta parcarii propuse peste linii, spatiul central putea chiar sa fie ocupat si de un magazin, gen, kaufland poate, se primea chiar o chirie pe acesta, si erau bani care putea ajuta la administrare.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 martie 2025 - 21:16
#1115
Postat 22 martie 2025 - 20:20

#1116
Postat 24 martie 2025 - 12:09
Modernizarea strazii Garii pana in pasajul Solventul face parte dintr-un alt proiect si presupune si exinderea liniilor de tramvai de la Solventul si pana la Gara. Din ce am inteles, odata cu aceste modificari, statia de tramvai de la gara se va muta si va fi pe Dragalina colt cu Garii., undeva in dreptul statiei de taxi ce urmeaza sa se mute acum cand se fac modernizarile.
#1117
Postat 24 martie 2025 - 19:31
De obicei, modificarile de acest fel nu mai sunt reparatii, ci modificari destul de importante, care ar necesita proiectare si autorizatie de constructie, asa cum se cere oricui.
Daca doar reparau si nu modificau nimic, mergea fara dezbatere publica. Eu doar observ si comentez ca administratia isi cam bate joc de lege, cum facea si fostul primar cu chisculiza.
Nu ma deranjeaza nimic, doar aspectul acesta. Aici nici macar nu mai e vorba de trasat liniile altfel decat erau.
#1118
Postat 24 martie 2025 - 23:47
rue a spus:
Da, multumesc! Dispare statia de taxi de acolo. Nu stiu daca e fezabil sa ai statia departe de gara, zeci de m.
De obicei, modificarile de acest fel nu mai sunt reparatii, ci modificari destul de importante, care ar necesita proiectare si autorizatie de constructie, asa cum se cere oricui.
Daca doar reparau si nu modificau nimic, mergea fara dezbatere publica. Eu doar observ si comentez ca administratia isi cam bate joc de lege, cum facea si fostul primar cu chisculiza.
Nu ma deranjeaza nimic, doar aspectul acesta. Aici nici macar nu mai e vorba de trasat liniile altfel decat erau.
Rue, proiectele astea au AC. Fisierele postate sunt din documentstia AC. Dezbaterea publica pentru astfel de proiecte nu e necesara.
#1119
Postat 25 martie 2025 - 01:44
#1120
Postat 25 martie 2025 - 11:05
Locatarii castiga prin demolarea garajelor, eliberarea spatiului si marirea locurilor de parcare.
Taximetristii castiga prin repozitionare (ce spunea ccos_77 mai sus).
Pietonii castiga prin eliberarea piatetei, largirea spatiului si marirea statiei.
Orasul castiga prin cosmetizarea zonei.
E genul de lucrari care am asteptari de la o primarie eficienta. Mici, rapide si cu impact, fara SF-uri, PT-uri, aprobari, dezbateri etc. Si in cate locuri din oras se putea interveni la fel de ani si ani de zile.
Aceasta postare a fost editata de CristiPC: 25 martie 2025 - 14:27