STP Timișoara Forum: Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni

#421 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 13 ianuarie 2025 - 09:28

La gara de est au defrisat toata zona. Toti copacii din poza aceasta au fost taiati.

Imagine atasata: Screenshot 2025-01-13 092514.png
0

#422 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3410
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 17 ianuarie 2025 - 18:27

Pasarela de la Gara Mică din Timișoara, demolată (video)

Citeaza

Șantierul de pe lotul 3 al proiectului „Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, a început de ceva vreme, iar astăzi a ajuns la etapa demolării pasarelei pietonale de la Gara Mică

Acest lucru va face mai dificilă deplasarea la pas între zonele Lipovei și Telegrafului – Badea Cârțan, până la ridicarea unei noi pasarele moderne.

„În cadrul lucrărilor aferente Lotului 3, începând cu data de 17 ianuarie 2025, vechea pasarelă pietonală dintre străzile Avram Imbroane și Aristide Demetriade va fi demolată pentru a face loc unei pasarele noi, moderne, cu scări fixe și lifturi pentru persoanele cu dizabilități. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru răbdare”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.

Lucrările pentru Lotul 3 ar trebui finalizare în aproximativ un an.

0

#423 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1274
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 17 ianuarie 2025 - 21:00

Alta varianta pentru traversarea caii ferate au pus la dispozitie sau :Facepalm_emote_gif: ?
0

#424 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 ianuarie 2025 - 15:16

Citeaza

Acest lucru va face mai dificilă deplasarea la pas între zonele Lipovei și Telegrafului – Badea Cârțan, până la ridicarea unei noi pasarele moderne.

Bineinteles ca nu...
1

#425 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 19 ianuarie 2025 - 11:19

Mă aștept să se întâmple același lucru și când vor începe să construiască pasajele de pe Baader și Gh. Adam. Un anunț dat cu două-trei zile înainte, scuze, circulație întreruptă total sau, în cel mai bun caz, rău sugrumată. Zonele Modern, Telegrafului vor fi, brusc, separate de Lipovei. Mi-ar plăcea să avem acces la o planificare clară, transparentă, a lucrărilor. CFR Infrastructură, MT, Primăria TM ar trebui să ceară, din timp, constructorului, aceste informații și să le facă cunoscute timișorenilor. La fel, Primăria și RATT ar trebui să ofere, încă de acum, informații despre măsurile gândite pentru rezolvarea transportului în comun din zona afectată. Sigur, aceste lucruri nu se vor întâmpla, vor fi măsuri luate pe genunchi, ca de obicei.
1

#426 Useril este offline   ddtm 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 21 ianuarie 12

Postat 19 ianuarie 2025 - 12:01

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 18 ianuarie 2025 - 15:16, a spus:

Bineinteles ca nu...
De parca nu puteau sa o faca prin proiect cativa metri mai incolo si cand era gata cea noua sa o dea jos pe cea veche...romanisme
2

#427 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1274
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 19 ianuarie 2025 - 12:06

Din ce am observat, as spune ca 90% din populatia orasului nu stie ca se face aceasta "modernizare", sau putini au auzit dar nu stiu cum arata proiectul. Abia cand vor incepe santierul la Baader sau Gh. Adam se va simti deranjul mare si va incepe sa se revolte lumea.
Normal ar fi sa se amenajeze o trecere provizorie peste calea ferata la Gara de Est, cu toate ca puteau lasa pasarela in pace pana spre finalul santierului. E inacceptabil sa pui oamenii in situatia de a face ocoale de kilometri!
2

#428 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3410
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 23 ianuarie 2025 - 15:19

Tronson din Timișoara Est – Ronaț Triaj, reabilitat

Citeaza

Se lucrează intens pe sectorul de cale ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj. Este aproape gata montarea liniei 133C, de aproape 500 de metri, linia dintre Timișoara – Jimbolia și stația Ronaț Grupa D

CFR Infrastructură Timișoara a publicat noi imagini cu lucrările și anunță că acest segment este primul reabilitat din marele proiect de modernizare a căii ferate ce străbate Timișoara.

„Este primul tronson de linie ferată reabilitată și montată definitiv în cadrul lucrărilor de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj. Urmează lucrări de completare cu piatră spartă, buraje tehnologice și montarea a doi schimbători de cale noi, astfel încât, în luna martie să fie deschisă circulația feroviară provizorie pe această variantă”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.

Potrivit bilanțului publicat de CFR SA la finalul anului trecut, lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj avea un stadiu de execuție de 1,5%. Tronsonul are aproape 13,9 kilometri, iar reabilitarea costă 1,4 miliarde de lei. Termenul de finalizare este anul 2026.

1

#429 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 28 ianuarie 2025 - 10:54

In zona Garii de Nord in continuare nici o miscare pe un front masiv de lucrari, stadiu de executie pe intreg lotul este de 1.5%, este o sfidare, au demolat cateva maghernite si evident sau oprit, lucrarile sunt in grafic cu ce s-a planificat? s-a facut un review general pe proiectul asta, exista o problema undeva?

Aceasta postare a fost editata de corco: 28 ianuarie 2025 - 10:58

1

#430 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1274
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 28 ianuarie 2025 - 12:56

I-am vazut concentrati pe langa parcul Botanic
1

#431 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 10 februarie 2025 - 00:28

Am vazut ca si pe Baader au pus piatra, unde era zona inierbata.

Pe Al.I.Cuza acolo la pasajul de langa mall au marcat zona de santier si cam asa a ramas, nu prea e miscare in zona.

De asemenea, am vazut ca tot intra si ies camioame pe langa Curtea de Conturi si lucreaza intre pasajul Jiul si Brediceanu.

Intrebarea e ce se mai stie de pasaje sau ce solutii au ramas?

Efectiv mi se pare ca lucra pe ascuns, transparenta 0...si orasul va suferi multi ani de acuma incolo pentru o reabilitare a caii ferate fortata(care nu va insemna mai nimic pentru trenurile regionale/urbane, decat pentru cele de marfa si de lunga distanta). Mi se pare ca beneficiile locale sunt aproape 0.

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 10 februarie 2025 - 00:30

1

#432 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 10 februarie 2025 - 01:12

Chiar sunt 0 beneficiile locale, doar pierderile locale sunt insemnate. De aia tot speram eu sa se traga de timp, sa se piarda finantari, ca in final sa se renunte la proiect. Un singur lucru la care sunt buni si romanii, lenevit si tras de timp, si fix pe ala de data asta il gresesc :)
3

#433 Useril este offline   InF3rNO0o 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 24 decembrie 11

Postat 10 februarie 2025 - 09:05

Și eu, din ce îmi dau seama, e clar că nu vor să facă mare lucru. Fac și ei niște lucrări premergătoare. În construcții, nu ești plătit doar la final, ești plătit pe etape. Probabil vor să facă etapa de organizare de șantier și Dumnezeu cu mila

Aceasta postare a fost editata de InF3rNO0o: 10 februarie 2025 - 09:06

1

#434 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 10 februarie 2025 - 09:36

Cel mai important este sa inceapa contructia pasajelor, GH Adam si Baader sunt forate importante, as spune chiar prioritati zero pentru a decongestiona traficul in zona Centrala.
Cel putin cu atat se ne alegem din planurile CFR, statia intermediara inainte de viaductul din Calea Aradului pare o fita atat timp cat nu exista nimic concret legat de un tren metropolitan.
In schimb noul corp in constructie pe Str Nera care va fi integrat cu cel central la Gara de Nord aduce un avantaj evident cu atat mai mult ca include si o parcare supraterana si extra este loc suficient sa se faca alte noi la sol daca va fi cerere.
Cat despre Gara de Est care este statia terminus pentru trenul catre Aeroport, depinde daca se optine finantare pentru acest proiect aflat la o iscalitura dar nu este buget din pacate

Aceasta postare a fost editata de corco: 10 februarie 2025 - 09:37

3

#435 Useril este offline   Gioco 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1411
  • Inregistrat: 25 februarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 februarie 2025 - 12:11

Pun câteva extrase din două articole recente care ar putea explica situația din teren. Ambele articole merită citite integral.


Citeaza

De exemplu loturile 2, 3 și 4 din proiectul de infrastructură feroviară Arad-Timișoara-Caransebeș propunem să fie înlocuite cu loturile cuprinse între Focșani-Bacău-Pașcani din lotul de autostradă A7, pentru că ritmul de implementare pe A7 este desul de bun. Ea e acum pe împrumut. Prin această mutare, avem ca obiectiv ca banii care sunt alocați ca grant pentru infrastructura feroviară, care înregistrează întârzieri, să fie absorbiți prin intermediul autostrăzii A7. E un exemplu", a spus ministrul. Proiectele care ar fi scoase din PNRR din cauza întârzierilor, ar urma să fie mutate pe alte tipuri de fonduri europene, cum sunt cele de coeziune.


https://www.profit.r...-tinte-21925434


Citeaza

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, vrea să treacă la autostrăzi o finanțare PNRR pentru calea ferată. [...] De exemplu, loturile 2, 3 și 4 din proiectul de infrastructură feroviară Arad-Timișoara-Caransebeș propunem să fie înlocuite cu loturile cuprinse între Focșani-Bacău-Pașcani din lotul de autostradă A7 pentru că ritmul de implementare pe A7 este desul de bun. [...] Finanțare PNRR pentru calea ferată menținută la un lot cu stadiu fizic de 0%, retrasă la trei loturi mai avansate. [...]
De unde alți bani din politica de coeziune? Un alt semn de întrebare este legat de trecerea acestor proiecte pe politica de coeziune, așa cum spune ministrul.
Or, Uniunea Europeană, deci și România, se află deja în cadrul programului financiar multianual 2021-2027. Iar oficialii de la Transporturi s-au bătut cu cărămida-n piept că acest fonduri sunt deja supracontractate, deci de unde să mai fie alți bani disponibili. O altă nedumerire este legată de faptul că Mecanismul European de Redresare și Reziliență ar fi trebuit să aloce bani pentru proiecte ”verzi”, deci nu pe rutier. [...]


https://clubferoviar...ru-calea-ferata

Aceasta postare a fost editata de Gioco: 10 februarie 2025 - 12:12

1

#436 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 10 februarie 2025 - 12:42

Ai de capu meu, li se taie macaroana la trantori, mortua est scrie pe proiectul asta daca se schimba finantarea.

Bugetul de stat este dependent in totalitatea de atragerea acestor fonduri, in consecinta nu mai cred in abureli si merg la sigur.

Citeaza

Guvernul mizează anul acesta pe venituri bugetare de 87,7 miliarde lei pentru din fonduri primite de la Uniunea Euroeană, dublu față de 42,92 miliarde lei anul trecut.


Citeaza

Suma de 87,7 miliarde de lei pevăzută anul acesta la venituri bugetare din fonduri primite de la Uniunea Euroeană, un nivel record, este foarte greu de realizat, atrage atenția ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, însă România trebuie să facă tot posibilul pentru a atrage acești bani în contextul în care următorul calendar financiar multianual ar putea aduce modificări majore în ce privește modul în care statele membre au acces la fonduri UE. Totodată, la nivelul Comisiei Europene se discută și un mecanism care să permită continuarea prin intermediul Băncii Europene de Investiții (BEI) a unor proiecte din PNRR care nu sunt finalizate până la termenul limită de 31 august 2026.

Citește mai mult la: https://www.profit.r...e-pnrr-21925437

Aceasta postare a fost editata de corco: 10 februarie 2025 - 14:22

1

#437 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 28 februarie 2025 - 19:03

Închideri de trafic, în următoarele nopți, pe Popa Șapcă și Pictor Ioan Zaicu. Se lucrează la calea ferată


Citeaza

Pe strada Pictor Ioan Zaicu;

Vineri, 28 februarie, ora 20 – sâmbătă, 1 martie, ora 7;
Sâmbătă, 1 martie, în intervalul orar 20 – 24.
Pe strada Popa Șapcă:

Vineri, 28 februarie, ora 20 – sâmbătă, 1 martie, ora 7;
Sâmbătă, 1 martie, ora 20 – duminică, 2 martie, ora 7;
Duminică, 2 martie, ora 20 – luni, 3 martie, ora 7.


UPDATE. Trasee deviate pentru liniile 40 și M49


Apropo de lucrarile astea. Era in discutie largirea Ioan Zaicu la 4 benzi, n-am mai auzit nimic de proiect. La fel, un alt proiect prevedea ingroparea tevilor Colterm (nu stiu daca si cele de-a lungul liniilor dar ar fi fost super sa se faca totul deodata).
0

#438 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 01 martie 2025 - 08:27

Modernizarea str Zaicu tine si de ingroparea tevilor Colderm dar si de modernizarea liniei CFR. Nu stim exact forma finala a malului de pamant, daca va fi protejat taluzul cu parapeti din beton sau doar ceva bolovani stivuiti la gramada.
Primaria trebuia sa detina deja proiectul dar ceva s-a intamplat pentru ca a disparut orice informare despre acesta investitie.
Ar fi fost momentul potrivit sa fie depus dosarul finalizat pentru finantare prin ADR Vest dar actuala administratie nu este preocupata sau interesata
Ingroparea tevilor Colterm este de preferat sa se suprapuna cu lucrarile CFR dar nici aici nu vad sa fie suprapunere.
Va fi un drum lung pana sa devina Bulevard.

Aceasta postare a fost editata de corco: 01 martie 2025 - 08:31

1

#439 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10592
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 02 martie 2025 - 15:22

Duminica 2 martie:
Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 01.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 02.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 03.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 04.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 05.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 06.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 07.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 08.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 09.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 10.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 11.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 12.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 13.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 14.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 15.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 16.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 17.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 18.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 19.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 20.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 21.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 22.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 23.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 24.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 25.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 26.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 27.jpg Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 28.jpg

Imagine atasata: Modernizare CF 100 2025.03.02 29.jpg

9

#440 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3410
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 03 martie 2025 - 12:55

FOTO/A fost instalat primul tablier metalic la Pasajul Popa Șapcă pentru dublarea liniei de cale ferată. Ultimele imagini de pe șantierul de pe magistrala CFR ce se modernizeaza cu bani europeni pe tronsonul de Timișoara

Citeaza

TIMIȘOARA. Moment important pe șantierul de pe lotul 3 al magistralei CFR Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, care se modernizează cu bani europeni prin Planul Național de Redresare și Reziliență

Au avut loc operațiuni complexe la Pasajul Popa Șapcă în vederea dublării liniei de tren. Cu ajutorul unei macarale de mare tonaj, a fost montat primul tablier metalic, nopțile trecute.

„În cadrul lucrărilor de modernizare de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, în nopțile de 28.02.2025 și 01.03.2025, au avut loc operațiuni complexe de montare a primului tablier metalic pe pasajul inferior Popa Șapcă, ce are drept scop dublarea liniei ferate peste acest pasaj.
Tablierul a fost transportat cu o mașină agabaritică și poziționat cu ajutorul unei macarale de mare tonaj după ce, în prealabil, a fost verificată infrastructura pasajului.
Această lucrare a necesitat oprirea circulației rutiere în zona pasajului pe perioada celor 2 nopți„
, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Tronsonul 3, Timișoara Est – Ronaț Triaj, măsoară 13,86 km, iar lucrările sunt realizate de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – cu 1,4 miliarde lei (fără TVA). În acest moment, acest lot depășește 3% realizare.

Traseul ce traversează Timișoara cuprinde 5 stații de cale ferată, 3 poduri, 3 podețe, 4 pasaje superioare și 5 pasaje inferioare.

Sunt deschise în continuare doar 3 dintre șantierele pentru modernizarea magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, împărțită în 4 loturi.

Cel mai avansat rămâne Lugoj – Timișoara, unde gradul de realizare a ajuns la 20%, în vreme ce pe Caransebeș – Lugoj nu s-a mișcat încă nimic, acesta fiind încă în stadiul de proiectare. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat luna trecută la Timișoara că aceasta etapă se apropie de final și în scurt timp, muncitorii vor trece la treabă și pe lotul Caransebeș – Lugoj.

Întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei, bani ce trebuie cheltuiți până în 2026.

La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120km/h.

0

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi