
Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni
#422
Postat 17 ianuarie 2025 - 18:27
Citeaza
Acest lucru va face mai dificilă deplasarea la pas între zonele Lipovei și Telegrafului – Badea Cârțan, până la ridicarea unei noi pasarele moderne.
„În cadrul lucrărilor aferente Lotului 3, începând cu data de 17 ianuarie 2025, vechea pasarelă pietonală dintre străzile Avram Imbroane și Aristide Demetriade va fi demolată pentru a face loc unei pasarele noi, moderne, cu scări fixe și lifturi pentru persoanele cu dizabilități. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru răbdare”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Lucrările pentru Lotul 3 ar trebui finalizare în aproximativ un an.
#423
Postat 17 ianuarie 2025 - 21:00

#424
Postat 18 ianuarie 2025 - 15:16
Citeaza
Bineinteles ca nu...
#425
Postat 19 ianuarie 2025 - 11:19
#427
Postat 19 ianuarie 2025 - 12:06
Normal ar fi sa se amenajeze o trecere provizorie peste calea ferata la Gara de Est, cu toate ca puteau lasa pasarela in pace pana spre finalul santierului. E inacceptabil sa pui oamenii in situatia de a face ocoale de kilometri!
#428
Postat 23 ianuarie 2025 - 15:19
Citeaza
CFR Infrastructură Timișoara a publicat noi imagini cu lucrările și anunță că acest segment este primul reabilitat din marele proiect de modernizare a căii ferate ce străbate Timișoara.
„Este primul tronson de linie ferată reabilitată și montată definitiv în cadrul lucrărilor de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj. Urmează lucrări de completare cu piatră spartă, buraje tehnologice și montarea a doi schimbători de cale noi, astfel încât, în luna martie să fie deschisă circulația feroviară provizorie pe această variantă”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Potrivit bilanțului publicat de CFR SA la finalul anului trecut, lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj avea un stadiu de execuție de 1,5%. Tronsonul are aproape 13,9 kilometri, iar reabilitarea costă 1,4 miliarde de lei. Termenul de finalizare este anul 2026.
#429
Postat 28 ianuarie 2025 - 10:54
Aceasta postare a fost editata de corco: 28 ianuarie 2025 - 10:58
#431
Postat 10 februarie 2025 - 00:28
Pe Al.I.Cuza acolo la pasajul de langa mall au marcat zona de santier si cam asa a ramas, nu prea e miscare in zona.
De asemenea, am vazut ca tot intra si ies camioame pe langa Curtea de Conturi si lucreaza intre pasajul Jiul si Brediceanu.
Intrebarea e ce se mai stie de pasaje sau ce solutii au ramas?
Efectiv mi se pare ca lucra pe ascuns, transparenta 0...si orasul va suferi multi ani de acuma incolo pentru o reabilitare a caii ferate fortata(care nu va insemna mai nimic pentru trenurile regionale/urbane, decat pentru cele de marfa si de lunga distanta). Mi se pare ca beneficiile locale sunt aproape 0.
Aceasta postare a fost editata de michidutza: 10 februarie 2025 - 00:30
#432
Postat 10 februarie 2025 - 01:12

#433
Postat 10 februarie 2025 - 09:05
Aceasta postare a fost editata de InF3rNO0o: 10 februarie 2025 - 09:06
#434
Postat 10 februarie 2025 - 09:36
Cel putin cu atat se ne alegem din planurile CFR, statia intermediara inainte de viaductul din Calea Aradului pare o fita atat timp cat nu exista nimic concret legat de un tren metropolitan.
In schimb noul corp in constructie pe Str Nera care va fi integrat cu cel central la Gara de Nord aduce un avantaj evident cu atat mai mult ca include si o parcare supraterana si extra este loc suficient sa se faca alte noi la sol daca va fi cerere.
Cat despre Gara de Est care este statia terminus pentru trenul catre Aeroport, depinde daca se optine finantare pentru acest proiect aflat la o iscalitura dar nu este buget din pacate
Aceasta postare a fost editata de corco: 10 februarie 2025 - 09:37
#435
Postat 10 februarie 2025 - 12:11
Citeaza
https://www.profit.r...-tinte-21925434
Citeaza
De unde alți bani din politica de coeziune? Un alt semn de întrebare este legat de trecerea acestor proiecte pe politica de coeziune, așa cum spune ministrul.
Or, Uniunea Europeană, deci și România, se află deja în cadrul programului financiar multianual 2021-2027. Iar oficialii de la Transporturi s-au bătut cu cărămida-n piept că acest fonduri sunt deja supracontractate, deci de unde să mai fie alți bani disponibili. O altă nedumerire este legată de faptul că Mecanismul European de Redresare și Reziliență ar fi trebuit să aloce bani pentru proiecte ”verzi”, deci nu pe rutier. [...]
https://clubferoviar...ru-calea-ferata
Aceasta postare a fost editata de Gioco: 10 februarie 2025 - 12:12
#436
Postat 10 februarie 2025 - 12:42
Bugetul de stat este dependent in totalitatea de atragerea acestor fonduri, in consecinta nu mai cred in abureli si merg la sigur.
Citeaza
Citeaza
Citește mai mult la: https://www.profit.r...e-pnrr-21925437
Aceasta postare a fost editata de corco: 10 februarie 2025 - 14:22
#437
Postat 28 februarie 2025 - 19:03
Citeaza
Vineri, 28 februarie, ora 20 – sâmbătă, 1 martie, ora 7;
Sâmbătă, 1 martie, în intervalul orar 20 – 24.
Pe strada Popa Șapcă:
Vineri, 28 februarie, ora 20 – sâmbătă, 1 martie, ora 7;
Sâmbătă, 1 martie, ora 20 – duminică, 2 martie, ora 7;
Duminică, 2 martie, ora 20 – luni, 3 martie, ora 7.
UPDATE. Trasee deviate pentru liniile 40 și M49
Apropo de lucrarile astea. Era in discutie largirea Ioan Zaicu la 4 benzi, n-am mai auzit nimic de proiect. La fel, un alt proiect prevedea ingroparea tevilor Colterm (nu stiu daca si cele de-a lungul liniilor dar ar fi fost super sa se faca totul deodata).
#438
Postat 01 martie 2025 - 08:27
Primaria trebuia sa detina deja proiectul dar ceva s-a intamplat pentru ca a disparut orice informare despre acesta investitie.
Ar fi fost momentul potrivit sa fie depus dosarul finalizat pentru finantare prin ADR Vest dar actuala administratie nu este preocupata sau interesata
Ingroparea tevilor Colterm este de preferat sa se suprapuna cu lucrarile CFR dar nici aici nu vad sa fie suprapunere.
Va fi un drum lung pana sa devina Bulevard.
Aceasta postare a fost editata de corco: 01 martie 2025 - 08:31
#440
Postat 03 martie 2025 - 12:55
Citeaza
Au avut loc operațiuni complexe la Pasajul Popa Șapcă în vederea dublării liniei de tren. Cu ajutorul unei macarale de mare tonaj, a fost montat primul tablier metalic, nopțile trecute.
„În cadrul lucrărilor de modernizare de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, în nopțile de 28.02.2025 și 01.03.2025, au avut loc operațiuni complexe de montare a primului tablier metalic pe pasajul inferior Popa Șapcă, ce are drept scop dublarea liniei ferate peste acest pasaj.
Tablierul a fost transportat cu o mașină agabaritică și poziționat cu ajutorul unei macarale de mare tonaj după ce, în prealabil, a fost verificată infrastructura pasajului.
Această lucrare a necesitat oprirea circulației rutiere în zona pasajului pe perioada celor 2 nopți„, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Tronsonul 3, Timișoara Est – Ronaț Triaj, măsoară 13,86 km, iar lucrările sunt realizate de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – cu 1,4 miliarde lei (fără TVA). În acest moment, acest lot depășește 3% realizare.
Traseul ce traversează Timișoara cuprinde 5 stații de cale ferată, 3 poduri, 3 podețe, 4 pasaje superioare și 5 pasaje inferioare.
Sunt deschise în continuare doar 3 dintre șantierele pentru modernizarea magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, împărțită în 4 loturi.
Cel mai avansat rămâne Lugoj – Timișoara, unde gradul de realizare a ajuns la 20%, în vreme ce pe Caransebeș – Lugoj nu s-a mișcat încă nimic, acesta fiind încă în stadiul de proiectare. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat luna trecută la Timișoara că aceasta etapă se apropie de final și în scurt timp, muncitorii vor trece la treabă și pe lotul Caransebeș – Lugoj.
Întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei, bani ce trebuie cheltuiți până în 2026.
La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar și de 160 km/h, iar cele de marfă de 120km/h.