Universităţi din Timisoara UVT, UPT, UMFT, USAMVBT & private
#421
Postat 01 februarie 2025 - 02:55
#422
Postat 01 februarie 2025 - 10:43

Acces auto si piste velo? Pai cu minim efort si tot minime exproprieri, se poate construi un drum de acces direct in str. G. Adam, asa cum am desenat pe harta:

#423
Postat 01 februarie 2025 - 11:15
Degeaba. Prea putini studenti folosesc transportul public. Si una din cauze este procedura greoaie de acordare a reducerii de 90% pentru transportul in comun, in sensul ca trebuie mers lunar la chioscurile STPT, pentru a cumpara, din banii proprii, abonamentul, iar apoi, pastrat bonul la fiecare astfel de achizitie, care trebuie dus si in original la secretariatele facultatilor. In plus, banii pe abonamente intra abia la final de luna, sau chiar luna urmatoare, daca nu se aduce bonul in original inainte de data de 15 a lunii.
Un proces care s-ar fi putut realiza complet digitalizat, in anul de gratie 2025.
P.S. STPT nu prea are nicio vina, Ministerul Educatiei este cel care a introdus acest mod de acordare a reducerii, acum mai bine de un an.
P.P.S Majoritatea celor care vin in Timisoara oricum calatoresc cu masina, am auzit de la cineva ca din Targu Jiu s-ar face mai bine de 10 ore cu trenul...Nesustenabil
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 01 februarie 2025 - 13:36
#424
Postat 01 februarie 2025 - 14:19
Florin.B RATT, la 01 februarie 2025 - 10:43, a spus:

Acces auto si piste velo? Pai cu minim efort si tot minime exproprieri, se poate construi un drum de acces direct in str. G. Adam, asa cum am desenat pe harta:

OK, liniile 1, 2, 5 vor dispărea în curând din peisaj, odată cu începerea lucrărilor la pasajul CF Gh. Adam. La cele two blocks distanță există stația Renașterii, unde nu opresc chiar toate MTC-urile. Metroul e propunere la mișto, o aplaud, dar chiar ar trebui măcar câteva linii mai dedicate zonei universitare (UPT+UVT+UMFT), universități care se împrăștie tot mai mult (la modul idiot) prin Timișoara și prin comunele boierești de pe lângă. Te asigur că foarte mulți studenți folosesc MTC-urile, chiar și pentru doar o stație distanță (enervant lucru pe E8, de unde au dispărut galbenele și vin doar short-uri aglomerate, pe orar tâmpit).
În fine, poate vorbești cu șefii și le sugerezi să țină cont de noile realități și de viitor. În plus, văd că troleibuzele au orar bătut în cuie (nu intervale de circulație) - lucru bun, dar fapt neanunțat de RATT. Etc. Salutări, știu că tu nu ai ce face -
#425
Postat 01 februarie 2025 - 19:47

#426
Postat 02 februarie 2025 - 21:28
Janto A., la 01 februarie 2025 - 11:15, a spus:
Degeaba. Prea putini studenti folosesc transportul public. Si una din cauze este procedura greoaie de acordare a reducerii de 90% pentru transportul in comun, in sensul ca trebuie mers lunar la chioscurile STPT, pentru a cumpara, din banii proprii, abonamentul, iar apoi, pastrat bonul la fiecare astfel de achizitie, care trebuie dus si in original la secretariatele facultatilor. In plus, banii pe abonamente intra abia la final de luna, sau chiar luna urmatoare, daca nu se aduce bonul in original inainte de data de 15 a lunii.
Un proces care s-ar fi putut realiza complet digitalizat, in anul de gratie 2025.
P.S. STPT nu prea are nicio vina, Ministerul Educatiei este cel care a introdus acest mod de acordare a reducerii, acum mai bine de un an.
P.P.S Majoritatea celor care vin in Timisoara oricum calatoresc cu masina, am auzit de la cineva ca din Targu Jiu s-ar face mai bine de 10 ore cu trenul...Nesustenabil
Abonamentele pentru studenti nu se mai deconteaza cu 90%, se deconteaza 50%. Ca si student, multumita acestei masuri, apreciez ca este mai facil sa fac un abonament anual ,suportat integral de catre mine decat parcurgerea procedurilor de decontare.
Aceasta postare a fost editata de Maistru IJTL: 02 februarie 2025 - 21:43
#427
Postat 02 februarie 2025 - 22:34
Din pacate, nu stiu de unde aveti informatia cu 50%, insa doresc sa va anunt ca deja din toamna lui 2023, se realizeaza aceasta decontare a 90% din abonament (Neintervenind alte schimbari de la 1 ianuarie 2025, precum la transportul cu CFR).Pana atunci era gratuit pentru studenti.
Reducerea de 50% a fost la CFR, tot pana in toamna lui 2023, cand s-a introdus reducerea de 90%, care iata, a fost limitata doar pentru calatorii Universitate-Localitate de domiciliu, de la 1 ianuarie.
Cat despre abonamentul anual STPT, am discutat cu persoane din conducerea unei Universitati din oras, si mi s-a transmis ca varianta cu abonamentul anual nu este preferata, deoarece pentru multi studenti, statutul de student se incheie inainte de finalizarea anului universitar, iar decontarea abonamentului devine aproape imposibila (ex. pe langa absolvire, mai exista si varianta de renuntarea la facultate prin retragerea dosarului, si astfel, se pierde calitatea de student).
Sigur, exista variante pentru a rezolva situatia, si anume introducerea unor abonamente pe 2 sau 3 luni (chiar 6), dar aici trebuie sa vina sugestii si din partea mediului academic.
#428
Postat 03 februarie 2025 - 00:37
Florin.B RATT, la 01 februarie 2025 - 10:43, a spus:


La UVT nu merge niciun tramvai, si nici vreun autobuz direct. Normal ca ma refeream la transport in comun care sa ii duca la facultate. Ca degeaba exista daca ii duce altundeva decat unde trebuie sa mearga zilnic. Asa, cea mai buna varianta pentru ei o sa ramana sa isi cumpere toti masina.
Janto A., la 02 februarie 2025 - 22:34, a spus:
Sigur, exista variante pentru a rezolva situatia, si anume introducerea unor abonamente pe 2 sau 3 luni (chiar 6), dar aici trebuie sa vina sugestii si din partea mediului academic.
Exista carduri care sa fie dezactivate/scoase din baza de date, atunci cand studentul absolveste/se lasa. Cum poti bloca si cardul de debit daca ti-l fura cineva. Dar probabil mediul academic e in alt secol.
Aceasta postare a fost editata de Lotilyx: 03 februarie 2025 - 00:37
#429
Postat 03 februarie 2025 - 09:22
Citeaza
Or fi, dar cardurile nu sunt emise de mediul academic, iar, dacă studentul se lasă, nu are cine să blocheze cardul, respectiv, să vireze doar "jumătate" din sumă, pe perioada în care a beneficiat de transportul în comun (abonamentul anual fiind vreo 900 de lei, cred), iar studentul ar rămâne practic "cu buza umflată", pierzând, în mod ipotetic, o jumătate de sumă.
De aceea nu prea văd cum sistemul propus de dumneavoastră poate fi implementat strict de mediul academic, fără să colaboreze cu STPT-ul (Care de exemplu poate elibera si abonamente anuale pentru studenti acum, dar, ia ghiciti daca acelea pot fi decontate-Asadad, colaborarea e deficitara).
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 03 februarie 2025 - 10:56
#430
Postat 03 februarie 2025 - 10:49
Lotilyx, la 03 februarie 2025 - 00:37, a spus:
Direct, fara a schimba 2 linii de tramvai sau troleibuz nu are municipalitatea, desigur. Vad totusi ca UVT intoarce banii cu lopata, deci poate achizitiona cateva autobuze (electrice desigur, daca o "ardem" cu ecologia) pe care sa le foloseasca din curtea caminului pana in curtea facultatii daca asa vor.
#431
Postat 03 februarie 2025 - 13:14
#432
Postat 03 februarie 2025 - 13:59
Florin.B RATT, la 03 februarie 2025 - 10:49, a spus:
Cel mai bine! Sa se gandeasca la toate aspectele si sa puna in practica daca tot sustin ca vor binele studentilor! Autobuze doar pentru studenti, din care se urca de la camin si se dau jos la facultate, fara alte statii(birturi) intermediare

#433
Postat 03 februarie 2025 - 21:29
Iată două idei:
Modificarea traseului liniei 11: ... - Punctele Cardinale - H. Continental - Michelangelo - UVT/UPT - Catedrală - Regina Maria - Gara de Nord - Baritiu (reutr). Asta necesită investii minime in rețea sau chiar deloc odată cu venirea noilor troleibuze și nici nu ar mai dubla liniile 14, 18.
Sau o varianta si mai simplă: prelungirea liniei 46 pana la UVT/UPT (retur pe Bratianu) și creșterea frecventei pentru a putea fi întradevăr utilă pentru călători.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 03 februarie 2025 - 21:38
#434
Postat 04 februarie 2025 - 01:03
Dar oricum, avem liniile 11, 14, 18 care se suprapun de la Baritiu pana in Marasti. Asta e si o scuza ca sa reduca numarul de vehicule: "uite ca avem 3 linii pe acolo, deci oricum va fi frecventa buna". Nu se ia in calcul ca la un moment dat liniile se despart, si multi oameni merg pana mai incolo
#435
Postat 04 februarie 2025 - 14:19
Citeaza
„Suntem prima universitate din Timișoara care și-a propus să deschidă o grădiniță. În țară, mai există universități care au astfel de instituții. Noi avem specializări în domeniul psiho-pedagogiei, iar activitatea va fi coordonată de UVT. Cu siguranță, vor fi implicați și studenți care vor dori să efectueze practica aici. Angajații universității vor avea prioritate la înscrierea copiilor în noua grădiniță”, a declarat Laurențiu Georgescu, directorul general administrativ al UVT.
Grădinița modernă va avea șase grupe – două grupe mici, două grupe mijlocii și două grupe mari, însumând aproximativ 114 locuri. Activitatea va fi coordonată de UVT, cu implicarea studenților. Angajații universității vor avea prioritate la înscrierea copiilor în noua grădiniță.
#436
Postat 07 februarie 2025 - 22:58
Citeaza
Reprezentanții UVT și cei ai Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Educație superioară de calitate: Dotarea, modernizarea și reabilitarea infrastructurii Universității de Vest din Timișoara”, în valoare totală de peste 5 milioane de euro.
Peste 40 de săli de studiu de la toate cele 11 facultăți ale instituției de învățământ superior urmează să fie modernizate și dotate cu echipamente de ultimă generație, astfel încât programele de studii să poată acoperi cât mai bine nevoile pieței muncii regionale.
Cea mai mare facultate a universității – cea de Economie și Administrare a Afacerilor va beneficia de investiții importante în infrastructură și dotări. Nu mai puțin de 32 de spații de învățare ale acesteia vor fi modernizate. Tot aici va fi creat un laborator hi-tech dedicat viitorilor economiști.
Facultatea de Fizică va avea un laborator în domeniul Astronomiei și Astrofizicii, ce va fi dotat cu echipamente și tehnologii similare cu cele din industrie, ceea ce va facilita colaborarea cu alte laboratoare internaționale și va crește angajabilitatea studenților în domeniul astrofizicii.
Studenții Facultății de Matematică și Informatică vor beneficia de dotări care să îi pregătească pentru provocările viitorului tehnologic. Două dintre laboratoare vor fi dotate cu sisteme de realitate virtuală (VR) și echipamente de realitate augmentată (AR), computere de înaltă performanță, ecrane interactive, panouri smart, instrumente colaborative și software modern.
La facultatea de Științe ale Guvernării și ale Comunicării va fi amenajat și dotat un laborator de jurnalism, unde studenții vor beneficia de oportunități practice și experiențe reale care îi vor pregăti pentru provocările profesionale dintr-o industrie în continuă schimbare.
Tot prin intermediul acestui proiect, Aula Magna va fi dotată cu VideoWall și sistem professional de sonorizare, iar alte patru amfiteatre în care învață elevi de la Facultățile de Economie și Administrare a Afacerilor; Litere, Istorie și Teologie; Matematică și Informatică; Sociologie și Psihologie; respectiv Educație Fizică și Sport vor fi modernizate și dotate cu echipamente sau mobilier.
„Investițiile în educație sunt esențiale pentru dezvoltarea regiunii noastre, iar acest proiect este un exemplu clar al modului în care fondurile europene pot sprijini formarea viitorilor specialiști. Noile dotări și modernizările din cadrul Universității de Vest din Timișoara vor îmbunătăți experiența de învățare a studenților și vor contribui la crearea unui mediu academic de nivel european, aliniat cerințelor pieței muncii. Ne dorim ca, prin astfel de proiecte, să oferim tinerilor resursele necesare pentru a deveni profesioniști bine pregătiți și competitivi, gata să aducă plusvaloare economiei regionale”, a declarat Georgiana Radac, Director, Direcția Generală Autoritate de Management PR Vest 2021-2027.
#437
Postat 09 februarie 2025 - 09:02
Citeaza
Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost publicată pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) vineri, 7 februarie. Valoarea totală a investiției este estimată la 39,5 milioane de lei, fără TVA. Adică 47 de milioane de lei sau 9,4 milioane de euro, TVA inclus. Proiectul beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ofertele pot fi depuse până pe 14 martie.
„Se propune edificarea unui centru multifuncțional format din trei obiective distincte, care funcționează împreună ca un întreg prin raportare la Campusul Universității de Științele Vieții «Regele Mihai I» din Timișoara, extins și în localitatea vecină Dumbrăvița. Este propusă realizarea următoarelor obiective, conform temei de proiectare:
1. Spațiu de recreere și lectură nou Centru multifuncțional „Student Connect”, cu o capacitate de 280 locuri;
2. Cantină nouă și dată în folosință, cu o capacitate de 196 locuri;
3. Locuri de cazare noi și date în folosință cu o capacitate de 257 locuri”, se arată în descrierea achiziției.
Prima clădire va avea o suprafață utilă de peste 3.800 de metri pătrați, la un regim de înălțime S+P înalt și P+1. Cea de-a doua va avea o suprafață utilă de 686 metri pătrați, la un regim de înălțime de P+1, iar ultima – peste 2.100 de metri pătrați utili, la regim de înălțime P+2E+Er+Et.
Centrul va găzdui și activitate didactică, cu săli de curs și cazare. Proiectul prevede, printre altele, o piscină, o sală de sport multifuncțională cu 152 de locuri în tribune (pentru handbal, baschet, tenis, volei, aerobic, yoga, karate, judo, lupte, dansuri, scrimă), spațiu de recreere și lectură, o cantină cu 196 de locuri, un cămin studențesc cu 257 de locuri, o sală de culturism, o saună și un salon de recuperare și masaj.
#438
Postat 10 februarie 2025 - 12:17
Daca s-a optiunut finantare pentru un astfel de obiectiv, 10mil euro nu e putin, de ce nu s-ar optine finantare si pentru modernizarea Bulevardului actual DN69? Sa fie clasat drumul in asa fel incat sa fie eligibil pe orice program, sa cofinanteze si Universitatea Științele Vieții din Timișoara ca principal beneficiar, de ce nu!?
Aceasta postare a fost editata de corco: 10 februarie 2025 - 12:17
#439
Postat 10 februarie 2025 - 16:11
Aceasta postare a fost editata de IlieB: 10 februarie 2025 - 16:11
#440
Postat 12 februarie 2025 - 12:39
UMF a achizitionat o cladire si un teren de 10.000 de metri patrati pe strada Pestalozzi (vizavi de TVR si Radio Timisoara), care au apartinut Colterm. Au fost emise autorizatiile de constructie, iar noua cladire va oferi spatii moderne si facilitati la standarde actuale.
“Incepem anul acesta reparatiile capitale la cladirea de pe Pestalozzi. Este o cladire lunga de aproximativ 100 de metri, alaturi de un teren de 10.000 de metri patrati. Am achizitionat totul in urma cu doi ani. In aceasta cladire va functiona Medicina Dentara 2. Am obtinut autorizatia de constructie si aprobarea de la minister, iar acum asteptam alocarea bugetara.
Fara buget, nu putem organiza licitatiile necesare. Estimam un termen de doi ani pentru finalizare, deoarece nu este vorba despre o constructie noua, ci despre reparatii si recompartimentari. Un avantaj major este faptul ca structura industriala modulara, sustinuta pe piloni, permite eliminarea peretilor interiori, oferind flexibilitate in amenajare”, a declarat Octavian Cretu, rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie Timisoara, pentru Ziua de Vest.
Dupa recompartimentare, cladirea de pe strada Pestalozzi va dispune de trei amfiteatre mari. De asemenea, vor fi amenajate locuri de parcare, iar pe o suprafata de 2.000 de metri patrati va fi depus un proiect separat pentru constructia unei cladiri destinate laboratorului de microbiologie, parazitologie, epidemiologie si igiena. (I.P.)