✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#1841
Postat 07 noiembrie 2024 - 19:55
Cu acel criteriu de experienta similara daca ne uitam lucrarile grele si mari ca valoare din oras sunt mereu atribuite catre cateva firme..Constructim, Alex=Dia, si altele cateva care clar sub contracteaza si atunci..asteptam mult si bine pana apuca sa se termine lucrarea...plus ca daca se apuca de atatea deodata nici nu au fizic personal si timp sa se ocupe de toate...amintiti-va cat a durat si cu cat scandal renovarea liceului Lenau..si deja acum e peste un an depasire de termen la Clinica Balneo de pe Bulevardul Loga..si cat s-au mosnondit si la renovarea fatadei Operei Romane..si..atatea altele...
#1842
Postat 26 noiembrie 2024 - 17:07
lvs, la 07 noiembrie 2024 - 11:07, a spus:
Incep eu cu demontatul, pana una alta:
Noul terminal:
- Este cel mult o constructie mediocra, are multe greseli de proiectare, unele pot fi reparate altele nu prea. Singura parte buna e design-ul exterior care chiar arata bine in forma de aripi.
- Lipseste o zona de kiss & ride, unde sa poti opri 1 minut in fata terminalului cat sa lasi sau sa iei pe cineva, acuma asta se face langa giratoriu, ar trebui sa fie in fata cladirii
- E putin ciudat ca ghiseele de checkin as fie in lateral, dar in acelasi timp statistic acuma majoritatea oamenilor fac checkin online si nu au bagaj de cala, in special la low cost, deci nu e chiar asa mare problema
- Spatiul la porti este mult prea mic, era necesara o latime dubla fata de ce e acuma pentru confort. Asta e greu tare de reparat acuma...
- Totusi are dreptate Stamatovici cand zice ca jetbridge-urile n-ar fi folosite. Trend-ul pe aeroporturile europene si pe piata lowcost europeana este sa nu se foloseasca fiindca aproape dubleaza timpul de stationare la sol al aeronavei. Cunosc exemple de aeroporturi europene care renunta la ele, tocmai fiindca ryanair si wizz, principalii clienti, nu le folosesc chiar daca acestea sunt prezente. Nu mi se pare asa problema mersul pe jos la avion sau ocazional cu autobusul.
- Inca miroase
Facilitati si accesibilitate:
- Curatenia e mediocra cel mult. Canapelele chiar daca mai confortabile sunt deja jegoase
- Parcarea este insuficienta si prea inghesuita, aeroportul ar trebui sa-si dezvolte un long term parking. TSR are avantajul fata de alte aeroporturi din regiune sa aiba teren mult si mare in zona. Aici mai ajuta unii privati dar e o ocazie pierduta sa nu faci o parcare mare longterm. TSR ar putea castiga pasageri daca ar oferi parcare ieftina la o distanta de mers pe jos de terminal, ca sa nu mai depinzi de transferuri.
- O sa ziceti cum sa mergem pe jos ca avem bagaje, problema se rezolva simplu cu carucioare de bagaje, ar trebui sa fie prezente atat in parcare cat si in terminal si sa fie gratuite sau pe model 50 de bani.
- Linia E4, chiar daca acuma avem bus nou pe ea, de laudat, este la frecventa insuficienta si face penibil de mult in raport cu cat faci cu masina. Parerea mea e ca E4 ar trebui sa ramana asa pentru cartier Aeroport, Ghiroda si firmele din zona, iar pe langa asta ar trebui creata o alta linie express care sa mearga Gara - Centru - Modern - Aeroport fara alte opriri, cel putin 1 la 20 de minute.
- Nu e clar pentru cineva care ajunge prima data pe TSR unde ar putea astepta un Uber sau Bolt, acel loc trebuie creat si marcat ca atare cu semne clare atat pentru pasageri cat si pentru soferi.
- Parcarea de autobuse lipseste. Orice aeroport decent are disponibile locuri de parcare pentru autobuse inchiriate sau pentru firme care fac mai apoi transfer spre alte orase.
Zboruri:
- Aceleasi infinite negocieri. Cand conducerea unui aeroport aduce in ultimii 2 ani de zile doar curse charter inseamna ca: Ori sunt incompetenti, ori sunt rau intentionati, ori sunt corupti/mana in mana cu diverse companii si in conflict de interese, sau toate.
- Da BUD si BEG reprezinta concurenta serioasa si ia din trafic, nu contesta nimeni asta (s-a discutat mult pe subiect, nu-l rostogolesc acuma), dar chiar nici o destinatie regulata in plus in ultimii doi ani? (nu-mi amintesc, corectati-ma daca gresesc)
- Monopolul Lufthansa? Ce facem cu el? Avem cohones sa-l spargem?
Generale sau chestii de detaliu:
- Hai sa facem un amarat de coridor interior intre terminalele existente
- Prizele de pe scaune au fost puse in functiune?
- Lounge?
- Semnalizare si informare cat de cat macar? Am fost in tari mai tepare care la baggage claim aveau afise mari: taxi: 10-15$, private transfer x$, public bus x$ etc. E de bun simt sa dai un minim de informatii turistilor si oamenilor care ajung aici pentru prima data
Foarte putine lucruri sunt ireparabile, intradevar terminalul nou nu prea mai marge extins, asta e acuma, dar majoritatea lucrurlor pot fi rezolvate in 6 luni daca ar fi cineva competent.
#1843
Postat 02 decembrie 2024 - 10:10
Acum, pentru a nu face post mult prea lung am sa il impart in doua, acesta despre starea exterioara si terminalul vechi Non-Schengen si unul in viitor despre Terminalul Schengen (nu il pot numi nou).
Sunt oarecum de acord cu tine, referitor la parcari, in sensul ca in fata terminalului Schengen este necesar urgent de o parcare civilizata. Nu inteleg cum este posibil sa faci o astfel de investitie fara a creea locuri de parcare, dar asta se poate face relativ usor in viitor. Spun oarecum, pentru ca dpdmv culmea, TSR sta bine la capitolul parcari, pe langa P1, exista P2 si chiar P3, care cred ca au cumulat cam 1000 de locuri de parcare long term la preturi rezonabile.
Total rusinos ca nu exista kiss&ride, iar efectul e ca toti asteapta parcati pe unde apuca, in exterior.
Eu zbor des si parchez in P2, si de acolo incep primii nervi si frustrari, pentru ca de luni bune - peste 6 - nu au fost in stare sa repare in sensul asternerii de asfalt a santurilor creeate pentru cablare camera video citire numar inmatriculare. Si la intrare si la iesire din parcare, trebuie sa treci peste niste gropi.
O investitie fara sens, cred eu, dar daca tot au facut-o, puteau sa o faca cap coada cum trebuie, ca la Iulius. Mie mi se intampla rar sa imi citeasca numarul si sa ies fara sa scanez cardul, ceea ce e f frustrant. Dar si asta cred ca e usor de reparat, probabil unghiul camerei nu este cel mai bun.
Apoi, o iei la pas pe langa terminalul vechi si vezi mare GARA si AUTOGARA. Adica come on, e de-a dreptul hilar. Tot la capitolul signalistica nu inteleg de ce unele litere sunt portocalii si unele galbene, denota mult dezinteres. Acelasi terminal este plin de colant, exfoliat, batut de soare si neactual, prezentand destinatii care nu mai au legatura cu realitatea. Mai mult, era si o jaluzea exterioara care statea sa cada in cap la trecatori. Partea buna e ca s-au sesizat dupa ceva timp si au dat-o jos. (poza atasat e ceva mai veche).
In terminalul vechi, tabela este stinsa, cafelele nu mai exista, iar unele becuri au incandescenta, se sting si aprind constant. Penibil, iti da impresia de o cladire abandonata, desi (nu stiu azi, dar recent se intampla) toata check-in-urile se fac in acest terminal, chiar daca zbori din cel pentru zboruri Schengen. Conducerea TSR nu sufla nicio vorba despre situatia, tace ca si in cazul mirosului, a pus niste benzi in T2 si plimba lumea aiurea prin frig cu bagajele. Cum e posibil ca terminalele sa nu fie legate intre ele? Se putea face un singur punct de security si dupa ce treceai de scanat, se putea tria pax-ul intre T1 si T2.
Trecem de T1 si ne indreptam inspre T2, unde cand vrei sa intri este o zona de pavaj foarte tasata, cu o diferenta de nivel fix in dreptul usii. Acolo necesita o reasezare a pavajului, dar au preferat sa puna o tabla, arata si ca dracu si exista si o diferenta de nivel.
Tot in T2 multe usi glisante sunt pur si simplu blocate/anulate, fara instriptionare clara, ajungi sa dai cu nasul in ele, si cand ajungi sa zbori si cand te dai jos din avion sa intri in sosiri.
O alta problema care ma deranjeaza, este ca sunt bucati de pavaj nou atat la sosiri si plecari Shengen pe exterior, sparte si nu se ia nicio masura. Dar asta e o problema minora avand in vedere starea apronului si pistei de aterizare, care ai impresia ca au fost bombardate.
Signalistica dinspre apron la plecari/sosiri are aceeasi problema ca dinspre parcare, unele litere portocalii, unele galbene, dar sunt si prea mici ca dimensiuni, unele texte sunt aprinse, unele stinse.
O sa inchei cu faptul, ca parte din iluminatul exterior uneori nu merge in zona din fata terminalul inaugurat acum cateva luni.
Am atasat cateva poze, care vorbesc de la sine.
Sper doar ca vor veni si oameni in TSR carora le pasa, dar si competenti.
Aceasta postare a fost editata de lvs: 02 decembrie 2024 - 10:16
#1846
Postat 02 ianuarie 2025 - 14:26
https://www.profit.r...la-sol-21885535
#1847
Postat 03 ianuarie 2025 - 12:39
Adevărul despre zecile de avioane Wizz Air reținute la sol
#1848
Postat 08 ianuarie 2025 - 14:14
Citeaza
Managerul AIT Daniel Stamatovici, spune că sistemul fotovoltaic va avea baterii de stocare incluse.
“În momentul de față, ghidul este în lucru, schema de ajutor de stat deja este publică, urmează ghidul să fie finalizat, după care putem depune proiectul. Noi avem totul pregătit, studiul de fezabilitate și toată documentația necesară pentru accesarea ajutorului de stat, însă așteptăm să iasă ghidul. Pentru noi e important deoarece consumul propriu destul de mare și dacă scăpăm de acela e grozav din punctul nostru de vedere”, spune Daniel Stamatovici. Un alt mare proiect al aeroportului pentru 2025 este extinderea actualei parcări.
#1849
Postat 08 ianuarie 2025 - 16:32
#1850
Postat 08 ianuarie 2025 - 17:17
Am zburat astazi...la security se misca de la lent spre foarte lent, 3 fluxuri deschise.
#1851
Postat 08 ianuarie 2025 - 23:29
#1852
Postat 09 ianuarie 2025 - 08:24
Dar ce bine ca am luat premiu de excelentă


Chiar speram/sper sa fie pățania mea un caz izolat, mai am eu bafta din-asta câteodată.
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 09 ianuarie 2025 - 08:38
#1853
Postat 09 ianuarie 2025 - 11:22
Astia n-au gandit nimic in niciun fel acest proiect. Nici sosirile sa fie unite cumva intr-un singur loc si Schengen si non, ca sa eficientizezi ceva. Nici check in zone unit. Niciun fel de conexiune intre cele doua terminale pt ca sta salonu oficial al pacii in mijloc. In fine, deja a curs destula "cerneala" pe subiect dar e frustrant la fiecare redescoperire pe viu. Iar cine a proiectat zona aia de porti de imbarcare inghesuita sa i se ia licenta!
#1854
Postat 10 ianuarie 2025 - 11:22
Aceasta postare a fost editata de lvs: 10 ianuarie 2025 - 11:24
#1855
Postat 20 ianuarie 2025 - 09:40
eștima pt. 2024 2,6 milioane de pasageri, pe acest forum in 22 feb eu spuneam pt Iași -2,5% vs. 2023 sau în cel mai optimist scenariu stagnare.
Rezultatul -6,3%, adică 2.191.793 pasageri vs 2.338.377 pasageri în anul 2023.In valori absolute doar Craiova a pierdut mai mulți pasageri (-172.250) vs anul 2023.
https://www.ziarulde...p--1715518.html
Aceasta postare a fost editata de OTD: 20 ianuarie 2025 - 10:01
#1856
Postat 20 ianuarie 2025 - 14:10
LE: nu am vazut cifrele, dar noi nu cred ca avem 1.3 mil PAX pe 2024, in conditiile in care am fost CEC in 2023, nu avem un zbor nou de linie anuntat de ani de zile, doar pierderi.
Aceasta postare a fost editata de lvs: 20 ianuarie 2025 - 14:11
#1857
Postat 21 ianuarie 2025 - 11:00
Ai dreptate și la nr.de rute, în anul 2024 media lunara a rutelor regulate disponibile a fost sunt anul 2015. Doar in 2020 și 2021 TSR a stat mai slab la nr. de rute.
Pasageri TSR 2024: 1.323.690.
Capitala culturală a fost un succes doar in capul lui Fritz și pt firmele care au fost mufate de USR pt diverse servicii, cu precădere cele din domeniul consultantei in promovare și marketing care au luat sute de mii de lei pt a face studii daca să împărțim flyere sau sa facem reclama aiurea în Varșovia, servicii PR, servicii gestionare campanii de promovare, servicii integrate de comunicare, servicii geomarketing.. etc (poți să le cauți pe SICAP sa vezi pe ce s-au tocat banii).
Un articol care surprinde niste sume:
https://www.sursadev...-din-timisoara/
La noi nici o autoritatile publice din domeniul promovării turismului (din cadrul CJ, a primăriei TM, și Asociatia Capitala Culturală) nu au dat 1 leu pt a sprijini companiile aeriene sa deschidă noi rute.
Acum vezi program RE-CONNECT de la Bacău unde s-au pus la bătaie 900.000 de euro. Rezultatul Aeroportul Bacău a înregistrat cea mai mare creștere a Nr de pasageri anul trecut (+310.000 pasageri) de la 250 k in 2023 la 560 k anul trecut.
Sa mai dau un exemplu recent de implicare:
CJ Dolj va oferii Wizz 1,2 milioane de lei, rezultatul Wizz va baza din nou a-2-a aeronava din iunie 2025.
https://www.renascc....ize/avize-2024/
Aceasta postare a fost editata de OTD: 21 ianuarie 2025 - 11:05
#1858
Postat 21 ianuarie 2025 - 11:17
#1859
Postat 21 ianuarie 2025 - 11:25


Comparație realizată de către cei de la BoardingPass.ro 2024 vs. 2023:
#1860
Postat 22 ianuarie 2025 - 09:24
Număr mai mic de pasageri, în 2024, pe aeroportul din Timișoara. Explicația directorului TSR
Din punctul meu de vedere, este un fel de cerc vicios:
- de la TSR nu există în prezent la fel de multe zboruri ca și de la CLJ și IAS deoarece pasagerii din zona deservită de TSR caută chilipiruri în altă parte (BEG & BUD), cu 20, 30, 50 de EUR mai ieftine/segment
- pasagerii de la TSR nu au fost în 2024 la fel de mulți ca la CLJ și IAS, deoarece operatorii nu se înghesuie sau nu sunt atrași de către administratorii și autoritățile din zona TSR, prin programe specifice subvenționate
- totuși, niciun oraș din categoria TSR (CLJ și IAS) nu derulează programe cu subvenții, ci doar altele din următoarea categorie (BCM, OMR, SBZ, etc.), deci de ce ar fi nevoie ca TSR să deruleze subvenții ?!
- BEG & BUD sunt capitale ale țărilor vecine, având infrastructură, operatori și număr de pasageri comparabile cu OTP, deci e normal ca pasagerii din zona deservită de TSR să găsească acolo diversitate de destinații și de ...prețuri
Alte motive?