Ar putea in loc de Resita sa faca acum tren-tramvaiul intre Timisoara si Szeged, un oras de o marime decenta, universitar si international, nu un oras mic si plin doar de pensionari
Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged (fara finantare) - in studiu de (pre)fezabilitate
#162
Postat 28 noiembrie 2024 - 08:58
^
Guvernul Ungariei susține ideea unui nou tram-train între Szeged și Makó (după modelul celui între Szeged și Hódmezővásárhely).
De la Makó e doar un pas până la Sânnicolau, însă, mai există un obstacol, și anume podul CF de pe Tisa din Szeged, care văd că tot este tergiversat.
Guvernul Ungariei susține ideea unui nou tram-train între Szeged și Makó (după modelul celui între Szeged și Hódmezővásárhely).
De la Makó e doar un pas până la Sânnicolau, însă, mai există un obstacol, și anume podul CF de pe Tisa din Szeged, care văd că tot este tergiversat.
#163
Postat 28 noiembrie 2024 - 12:53
Daca SF-ul se duce catre un tram-train atunci este deja altceva, dispar vitezele de 160km/h si apar cele 120km/h cum deja se discuta pe ruta Stamora-Resita, nu-i rau deloc
Citeaza
Autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a țării – reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră – în urma căruia linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare.
Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse
Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse
#164
Postat 22 octombrie 2025 - 17:07
VIDEO/Lucrări de reparații pe o cale ferată care se pregătește de conectarea cu Ungaria
Citeaza
În această perioadă au loc lucrări de reparații pe calea ferată Timișoara-Cenad, făcute de constructor cu trenul Platov. Linia este pregătită pentru o viitoare conectare cu rețeaua feroviară din Ungaria
Pe linia 133 Timișoara-Cenad, constructorul Europan Prod SA execută lucrări de întreținere și reparație între km 31+250 – 31+550, km 33+650 – km 33+960, km 41+790-km 42+010, astfel:
– Defrișarea vegetației;
– Scoaterea panourilor CF de traverse de lemn din cale;
– Săpătură pe lungimea curbelor;
– Pregătirea platformelor și așternerea de piatră spartă;
– Introducerea în cale a panourilor realizate din șină tip 60 și traverse de beton noi TW cu ajutorul trenul de lansare Platov;
– Descărcarea de piatră spartă;
– Buraje tehnologice”, a postat SRCF Timișoara pe contul său oficial de Facebook.
Calea ferată Timișoara-Cenad, pregătită pentru conectarea cu Ungaria
Pe 11 iulie 2024, în ședința de Guvern a fost semnat un Memorandum care va permite realizarea unei conexiuni feroviare directe Timișoara-Szeged, așa cum am scris atunci.
Apoi, pe 24 iulie 2024, ministrul român al Transporturilor de la acea vreme, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit cu ministrul maghiar al Afacerilor Externe, Péter Szijjártó, la Palatul Administrativ din Timișoara, pentru a semna un nou memorandum care prevede refacerea legăturii feroviare dintre Timișoara și Szeged.
Traseul căii ferate va fi Timișoara – Dudeștii Noi – Becicherecu Mic – Biled – Șandra – Lovrin – Sânnicolau Mare – Cenad – Szeged. Se va lua în considerare traversarea Mureșului la Cenad spre Apatfalva.
Potrivit reprezentaților CJT, în cazul în care se păstrează traseul căii ferate Szeged-Timișoara, așa cum este propus în cererea de finanțare, se va construi un pod feroviar lângă cel rutier de la Cenad. Pentru acesta din urmă s-a depus deja o cerere de finanțare de către CJ Timiș, în cadrul programului INTERREG VI-A România-Ungaria 2021-2027.
Pe linia 133 Timișoara-Cenad, constructorul Europan Prod SA execută lucrări de întreținere și reparație între km 31+250 – 31+550, km 33+650 – km 33+960, km 41+790-km 42+010, astfel:
– Defrișarea vegetației;
– Scoaterea panourilor CF de traverse de lemn din cale;
– Săpătură pe lungimea curbelor;
– Pregătirea platformelor și așternerea de piatră spartă;
– Introducerea în cale a panourilor realizate din șină tip 60 și traverse de beton noi TW cu ajutorul trenul de lansare Platov;
– Descărcarea de piatră spartă;
– Buraje tehnologice”, a postat SRCF Timișoara pe contul său oficial de Facebook.
Calea ferată Timișoara-Cenad, pregătită pentru conectarea cu Ungaria
Pe 11 iulie 2024, în ședința de Guvern a fost semnat un Memorandum care va permite realizarea unei conexiuni feroviare directe Timișoara-Szeged, așa cum am scris atunci.
Apoi, pe 24 iulie 2024, ministrul român al Transporturilor de la acea vreme, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit cu ministrul maghiar al Afacerilor Externe, Péter Szijjártó, la Palatul Administrativ din Timișoara, pentru a semna un nou memorandum care prevede refacerea legăturii feroviare dintre Timișoara și Szeged.
Traseul căii ferate va fi Timișoara – Dudeștii Noi – Becicherecu Mic – Biled – Șandra – Lovrin – Sânnicolau Mare – Cenad – Szeged. Se va lua în considerare traversarea Mureșului la Cenad spre Apatfalva.
Potrivit reprezentaților CJT, în cazul în care se păstrează traseul căii ferate Szeged-Timișoara, așa cum este propus în cererea de finanțare, se va construi un pod feroviar lângă cel rutier de la Cenad. Pentru acesta din urmă s-a depus deja o cerere de finanțare de către CJ Timiș, în cadrul programului INTERREG VI-A România-Ungaria 2021-2027.
#165
Postat 26 octombrie 2025 - 08:42
^
Am sa-mi rezerv dreptul de a considera ca aceste lucrari de reparatie sunt strict de intretinere, pentru a mai tine calea ferata intr-o stare de functionare, pana se vor primi fondurile pentru intreaga sectiune Timisoara-Szeged (daca se vor primi...).
Daca tot discutam de planuri, sper ca proiectantii se vor gandi sa mute linia pe un nou aliniament intre statiile Ronat Triaj Gr. D. si Dudestii Noi (precum cel ilustrat in poza atasata, cu culoare rosie), pentru a scapa macar de una din trecerile la nivel de pe DN6 (Care nici astazi nu sunt cu bariere..., in afara de cea de pe linia Timisoara-Arad, care, daca am vazut bine, se va transforma intr-un pasaj peste calea ferata).
Astfel de ajustari se pot face in mai multe locatii de pe traseu, daca vrem sa avem o cale ferata care sa permita viteze de la 100 km/h in sus (A.i. sa devina competitiva, comparativ cu varianta auto).
Am sa-mi rezerv dreptul de a considera ca aceste lucrari de reparatie sunt strict de intretinere, pentru a mai tine calea ferata intr-o stare de functionare, pana se vor primi fondurile pentru intreaga sectiune Timisoara-Szeged (daca se vor primi...).
Daca tot discutam de planuri, sper ca proiectantii se vor gandi sa mute linia pe un nou aliniament intre statiile Ronat Triaj Gr. D. si Dudestii Noi (precum cel ilustrat in poza atasata, cu culoare rosie), pentru a scapa macar de una din trecerile la nivel de pe DN6 (Care nici astazi nu sunt cu bariere..., in afara de cea de pe linia Timisoara-Arad, care, daca am vazut bine, se va transforma intr-un pasaj peste calea ferata).
Astfel de ajustari se pot face in mai multe locatii de pe traseu, daca vrem sa avem o cale ferata care sa permita viteze de la 100 km/h in sus (A.i. sa devina competitiva, comparativ cu varianta auto).
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 26 octombrie 2025 - 08:42

Ajutor











