STP Timișoara Forum: Accidente - incidente - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#2341 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 14:58

La 1 Decembrie 1918/Stan Vidighin sunt la fel ca la Bogdanestilor/Cetatii, mai complexe si tot asa, montate pe sina din dreapta.

Pe cele de pe 1 Decembrie 1918 le-am pus la un moment dat 2 in aceeasi poza, ca se vad usor, iar dincolo le-am pus separat pe fiecare, ca se vad mai greu.

(pentru ca s-a trecut la pagina noua, mentionez aici ca la sfarsitul celei anterioare sunt poze si pentru Bogdanestilor/Cetatii, unde s-a pus aceeasi secventa de senzori ca si pe tronsonul modernizat recent dat in exploatare)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 0001.jpg
  • Imagine atasata: 0002.jpg
  • Imagine atasata: 0003.jpg
  • Imagine atasata: 0004.jpg
  • Imagine atasata: 0005.jpg
  • Imagine atasata: 0006.jpg
  • Imagine atasata: 0007.jpg

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 15:01

0

#2342 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 15:13

Nu stiu de cele modernizate, dar sigur la Maria nu e vorba de vreun senzor la nivelul sinei ce sa fie conectat/functional in prezent (asta din ce stiu eu) Poate erau candva folositi la macazurile originale, comandate cu transponder.
0

#2343 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 02 noiembrie 2024 - 15:18

Vezi postareaBozTram, la 02 noiembrie 2024 - 13:52, a spus:

Daca ala era cu pantograful jos, clar ca macazul nu mai era protejat de sistemul de pe retea si din spate putea sa actioneze alt tramvai macazul.


Exact asta s-a întâmplat, senzorii zonei de protecție de pe rețeaua de contact funcționând ok.

Despre acest sistem de acționare al macazului puteți citi în această postare:
http://1.stpt.ro/for...ndpost&p=156423
2

#2344 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 15:28

Multumesc!

Asta arata ca ar fi indicat sa se revina si pe tronsoanele modernizate cu multi ani in urma la sistemul de siguranta din cale, caci este eficient. Daca se mai circula uneori si pe baterii, cu atat mai mult asta este solutia. Ca, pana la urma, un sistem de siguranta activ si eficient trebuie sa existe la fiecare macaz...
1

#2345 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 19:36

Fara a fi specialist in linie cale, as zice ca daca e un senzor ce detecteaza trecerea rotii (ca in poza de mai jos), in niciun caz nu-l acoperi cu o placa/capac metalic :)

Imagine atasata: radsensor.jpg
0

#2346 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 19:52

https://www.hanning-...Systems_web.pdf

Nici eu nu sunt specialist in domeniu, dar observ, cercetez, ma documentez sau intreb pentru a pricepe ce se intampla in jurul meu, pentru a pricepe cum functioneaza diverse lucruri, cu atat mai mult daca e ceva care-mi place sau imi starneste curiozitatea.

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 19:59

0

#2347 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 20:04

Pai da, documentul confirma ce spuneam. Dar iata cutiile metalice cu capac pe care le-ai aratat tu in poze:

Imagine atasata: izolatori.jpg

Nici vorba sa fie vreun senzor in ele. O fi undeva un detector de masa (dar acela e mult-mult mai mare) si din cauza asta folosesc acesti izolatori.
0

#2348 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 20:07

Vezi pagina anterioara.
0

#2349 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 20:13

Crede-ma ca m-am uitat si pe pagina anterioara :) si raman la opinia... anterioara.
Probabil au asa ceva intre linii:

Imagine atasata: detector masa.jpg

iar izolatorii aceia de care chiar tu spuneai ca sunt 4 unul dupa altul (nici vorba sa trebuiasca sa insiri 4 senzori pentru a detecta un vagon) au rolul de a proteja detectorul, asa cum descriu chiar ei:

Citeaza

Direct rail contact must be avoided when assembling track,
mass detector or blocking circuits. In these track segments
the gauge is held by insulated tie bars

1

#2350 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 21:04

Explica detaliat cum functioneaza tot ansamblul asta!
Nu s-a mai montat altceva, s-a betonat, nu exista bucla inductiva, nu exista nimic altceva pus intre sine, tramvaiele nu au nici un alt sistem de detectie la bord, dar macazul nu se mai poate schimba cata vreme tramvaiul se afla pe acel segment de linie plin cu... cutii...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12345.jpg

0

#2351 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 21:37

Explicatia pe care o vad pentru numarul cutiilor e ca fiecare circuit de acolo actioneaza asupra unei sectiuni de o anumita lungime.

Cum am zis, incerc sa privesc logic lucrurile. Iar cand vorbesc de senzor ma gandesc la ce inseamna in limba romana: un dispozitiv care este capabil sa "simta" ceva. In cazul asta, ca apasa pe sina ceva greu. Apoi mai am nevoie de inca un dispozitiv care sa "simta" ca acel ceva greu e o roata metalica, nu una de cauciuc sau orice altceva.

Acum, cum traduci tu toate astea in limbaj tehnic, avand in vedere si poza pe care ti-am aratat-o? Am uitat sa zic ca la retea nu e montat nimic de protectie, deci intregul sistem de siguranta al actionarii macazului ala se afla acolo, la calea de rulare, evident, in combinatie cu electronica din dulapul magic prezent undeva pe trotuar.

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 21:38

0

#2352 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 21:48

Imi ceri prea mult... Am participat prin 2012-2014 la modificarea "in casa" a sistemului automat de schimbare a macazurilor noastre, incepand experimental cu bucla Dambovita si in continuare la Maria, Balcescu, 700, dar noi nu aveam la dispozitie nimic de genul acesta, tot ce am facut noi se baza pe senzori montati la nivelul liniei contact. Automatizarea era facuta cu ajutorul unor PLC-uri ce initial erau legate prin internet la un PC aflat la noi in laboratorul electronic, de unde se putea monitoriza functionarea macazurilor si chiar se putea porni remote incalzirea lor pe timpul iernii.
Oricum, ma uit la poza asta si nici macar nu sunt trase cabluri prin tuburile acelea, sunt goale, nu stim nimic despre ce au facut acolo, deci cum as putea explica eu cum functioneaza? :(


Asa arata partea de comanda realizata la noi Imagine atasata: DSCN5734.jpg (sus in centru se vede PLC-ul, ce e "creierul" acestui sistem)

...si aici m-a pozat cineva (in bucla Dambovita) pe cand lucram la cablarea senzorilor si a camerei video ce o aveam acolo. :) Imagine atasata: DSCN5741-2.jpg
4

#2353 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 21:52

E in regula.
Voi reveni la un moment dat aici, la mine, asupra problemei si o voi aprofunda cu ajutor specializat, acum din pacate nu am cum. Ii dam de capat pana la urma.

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 21:52

0

#2354 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 22:03

:coolspeak: Ok. Chiar sunt curios sa stiu ce au facut acolo.
0

#2355 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 22:17

In cazul ala e un triunghi de linii si toata tubulatura aia cu cabluri si furtunuri si conducte se unea cu celelalte varfuri si se ducea la dulapuri.

Atasez si alte cadre de acolo.

Dar pun doua imagini (ultimele doua din setul asta) si de la un macaz simplu, unde se vede cum se duce toata tubulatura catre trotuarul pe care sunt dulapurile.

Asta pentru o idee despre cum e organizata toata mataraia aia cu de toate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_5493.JPG
  • Imagine atasata: IMG_5560.JPG
  • Imagine atasata: IMG_5561.JPG
  • Imagine atasata: IMG_5825.JPG
  • Imagine atasata: IMG_7134.JPG
  • Imagine atasata: IMG_7343.JPG

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 22:25

0

#2356 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 noiembrie 2024 - 01:20

As zice ca in cutiile mai lungi, metalice, e un element rezistiv ce ar topi gheata cand e cazul, iar ceva senzor poate fi in cutia aceea mai mica ce pare facuta din ceva material plastic, compozit, nemetalic. (foto 1, dreapta, jos). Tot prin tuburile acelea rosii corugate, ma gandesc ca vor trage si niste tuburi din plastic rigid prin care va circula lubrifiant, intre o pompa din dulap si macaz, asa cum aveam si noi pe macazele vechi, montate de austrieci.
1

#2357 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 03 noiembrie 2024 - 06:50

EXACT! Cum zisesem si eu mai sus (#2340, ultimul mesaj de pe pagina anterioara), dar fara a sti precis in ce tip de cutie ce este, in fiecare dintre cutiile alea (eu zisesem gresit doar de cele de plastic, dar da, fiecare tip de cutie are adresabilitatea ei, iar ceea ce e legat de dispozitivele electronice de siguranta se afla in (unele dintre) cutiile de plastic, cum este aratat si in catalogul H&K) ajung prin tuburile alea de tipul celor roz cabluri, furtunuri (sau alte tuburi mai degraba, cum ai zis tu) pentru lubrifiant, samd, prin care se distribuie/conecteaza cate ceva necesar functionarii macazului (pentru alimentare, diverse circuite, siguranta, conditiil optime de functionare pe intreg parcursul anului, etc.).

Cam asta e filosofia, eu am expus-o asa cum m-am priceput ca nespecialist, ca un chibit care intelege logica lucrurilor, fara a avea limbajul tehnic necesar.

Eu am (pozat) un desen tehnic de la un inginer de la H&K care a lucrat la noi la macazuri impreuna cu specialistul nostru care le are in grija dupa montare si punerea in functiune de catre H&K, dar din pacate nu o pot arata pentru ca este proprietate intelectuala a H&K, acolo este totul prezentat schematic, dar intuitiv, e perfecta si pentru chibiti. Cu siguranta este si la voi la laborator, daca vrei sa vezi la ce ma refer (pe asta de la noi este scris de mana "Standard-Einbau Rumania", a fost scris de mana si ceva legat de dl. Cuvineanu de la Arad, deci schema asta - desigur, alaturi de documentatia completa necesara intretinerii, dar era folosita in acel moment de inginerul firmei pentru a face corect conexiunile in dulapuri - circula peste tot pe la noi pe unde s-au montat echipamente H&K pentru macazuri, de aceea eu zic ca trebuie s-o aveti si voi).

Hai ca pana la urma am gasit formula pentru a ne intelege unul pe celalalt, numitorul comun!

Apropo de denumirea "laborator"... E interesant cum IJTL-urile patriei par sa fi avut un "limbaj" comun in privinta organizarii lor interne (am remarcat asta si prin alte orase). Si la noi compartimentul electronistilor e numit "laborator" (ma rog, de fapt "laborator radio", probabil de la faptul ca se ocupa cu functionarea statiei de comunicatii interne, dar si pentru ca undeva in timp, pe vremurile de dinainte de 1990, fusese infiintata si functiona in "uzina"/"intreprindere" o statie radio - da, exact, un post de radio! - cu circuit inchis)...

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 03 noiembrie 2024 - 07:25

0

#2358 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 noiembrie 2024 - 10:42

Da, de acolo pleca denumirea. Noi aveam si serviciul de taximetrie si aveam in intretinere mai bine de o suta de radiotelefoane (asta era denumirea oficiala) produse de IEMI. Fiecare TAXI avea o astfel de statie prin care primea comenzi venite telefonic de la clienti, dintr-un dispecerat aflat in curtea cinema Capitol, gradina de vara. (ulterior am mai deschis unul in parcarea din spatele magazinului Bega). Astfel de statii aveam in dispecerate si pe toate masinile de interventie, turnuri, dube TV, PRB. O statie mai aveam si la primarie si una la GIGCL (grupul intreprinderilor de gospodarie comunala si locativa :lol: ). Mai aveam una de 30W la Lugoj (fiind intreprindere judeteana la vremea aceea), dar se comunica greu la distanta aceea. Dupa revolutie, in '96 am primit ca donatie sute de statii Bosch, odata cu tramvaiele din Germania, statii ce s-au folosit si ele o lunga perioada.
Lucrez in cadrul acestui "laborator" din '87, dar mai tarziu a devenit "Administrare Retea (PC-uri) si Laborator Electronic", ca azi sa nu mai existe ceva de sine statator, totul fiind cuprins in "biroul IT".

Cel care a conceput automatizarea "in casa" de care povestesc, este inginer automatizari si imediat dupa ce a pus la punct acest sistem a dorit (foarte justificat de altfel) sa fie remunerat mai substantial. Nu s-a dorit asta si a plecat de la noi imediat, la corporatii ce ofereau un salariu cel putin dublu. Tot el a scris si un soft, ce rula pe platforma Zenon pentru a monitoriza aceste macazuri/PLC-uri, instalat pe acel PC de care vorbeam mai sus. Acest tip de PLC de la Beckhoff il foloseam/folosim pentru a comanda remote sub-statiile de redresare si de aici a plecat ideea automatizarii macazelor cu asa ceva, fostul coleg automatist de care vorbesc lucrand pe atunci in cadrul serviciului ce se ocupa de linia cale si contact.


Aici poti vedea "senzorul" ce il folosim in prezent la nivelul liniei contact, pe cand il testam in laborator.

...si un video facut in bucla Dambovita pe cand testam sistemul. (din pacate la rezolutie foarte mica)
1

#2359 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 03 noiembrie 2024 - 12:42

Da, exact, era si taximetria, erau si sectiile din judet ale IJTL-ului!

La noi laboratorul radio (m-am uitat acum in organigrama si vad ca denumirea oficiala este "Laboratorul Electronica si Telecomunicatii", dar lumea-i zice cum s-a obisnuit din trecut) face parte din Serviciul Tehnic. Si ei au facut, sub coordonarea inginerului care se ocupa in prezent de functionarea macazurilor din oras, care cu 2 exceptii au automatizare moderna, ceva similar pentru siguranta in anii de dinaintea reabilitarilor, cand se inmultisera crancen cazurile de schimbari accidentale in timp ce un vagon se afla in trecere peste macaz, cu o cutie proprie in care se afla echipamentul de comanda. Electronica e un domeniu care iti permite sa pui mintea la lucru pentru a pune in miscare orice, din orice domeniu, ceea ce este fascinant.

Ma uitam la filmuletul cu prezentarea completa si mi-am amintit ca si noi am inceput reabilitarile cu solutii moderne (facute din 2008, la primele proiecte, de Martin Rose prin Confort Timisoara) cu echipamente pentru macazuri de la Contec.

EDIT: am gasit printre pozele pe care le am din diverse surse cateva in care se vede montajul realizat la noi in 1999-2000; pozele 1 si 2 sunt din acelasi loc, dar in poza 1 se vad mai clar piesele, doar ca apar numai doua din cele trei, in timp ce in poza 2 se vad toate cele trei piese, dar se disting mai greu doua dintre ele (am pastrat notatiile aceleasi); poza 3 e dintr-o alta zona a orasului si in ea se vad doar piesele de dupa macaz, pentru deblocare; e interesant ca am gasit un articol de ziar din 1981 in care se prezenta o solutie gasita aceleiasi probleme (personal nu imi amintesc de vreo piesa neobisnuita pe retea in anii '80 - in 1981 aveam doar 5 ani, dar pe masura ce am crescut si am dezvoltat pasiunea pentru mijloacele de transport in comun, remarcam usor ceva nou de prin 1985 incolo; asadar, fie nu am remarcat eu, fie aceste montaje nu au dat pana la urma rezultatele scontate si au fost inlaturate inainte sa fi apucat eu sa le remarc).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01.jpg
  • Imagine atasata: 02.jpg
  • Imagine atasata: 03.jpg
  • Imagine atasata: 04.jpg

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 04 noiembrie 2024 - 05:53

3

#2360 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 noiembrie 2024 - 10:25

Noi am incercat la vremea aceea mai multe modele de contact la nivelul liniei de contact, am poze facute de mine si chiar randarea unuia din modele in SW:

Imagine atasata: contact macaz.jpg Imagine atasata: DSC01122-2.jpg

...si interiorul, unde se face separarea galvanica intre partea de tensiune mare si cea de comanda (24V) pentru PLC, asta facandu-se optic (un emitator, un receptor si o bucata de fibra optica intre ele)

Imagine atasata: optic.jpg
2

Arata acest topic


  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi