STP Timișoara Forum: Accidente - incidente - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#2321 Useril este offline   ccos_77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 200
  • Inregistrat: 07 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 mai 2024 - 09:59

Acolo nu trebuie stalpisori. Taiat asfaltul si puse bordurile in continuarea strazii. Intersectia aia nu mai are nici un scop cand s-a facut pietonala strada spre Unirii. Nu vad ca cineva sa faca stanga pe Pacha catre Sf Gheorghe mai ales ca e obligatoriu la dreapta. Atunci trebuia montata bordura.
2

#2322 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 23 mai 2024 - 14:37

De acord si cu bordura, dar daca tot vorbim de borduri, ar trebui scoase sau macar micsorate bordurile de la capat de la Sf Gheorghe, ca si ala poate fi un motiv pentru care multi intorc mai devreme: daca ai o masina catusi de putin mai lunga, risti sa iti zgarii jantele la borduri, pentru ca banda e facuta prea ingusta in curba, si de multe ori mai sunt si parcati unii cu spatele in afara dupa curba. Daca ar scoate macar bordurile interioare ale curbei, s-ar si fluidiza traficul ca sa intorci acolo linistit
2

#2323 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2024 - 00:30

2 evenimente in aceiasi zi:

Un sofer in varsta de 51 de ani a iesit din parcarea unui hotel pe Calea Bogdanestilor, fara sa se asigure, si a lovit o garnitura STPT care circula pe linia 7 spre Calea Circumvalatiunii.
In urma impactului, masina a fost proiectata intr-un stalp de sustinere a retelei de alimentare a tramvaiului si a fost serios avariata. Soferul a fost ranit si preluat de o ambulanta.
Sursa: https://www.opiniati...foto/21/06/2024

Un tramvai plin cu calatori s-a izbit de vagonul care, zilele acestea, circula pe liniile din oras pentru a stropi calea de rulare, pe canicula.
Impactul a avut loc dupa coborarea de pe Podul din zona Maria, in timp ce tramvaiul cu calatori se afla in spatele utilajului, in dreptul statiei de la Catedrala Mitropolitana. Aparent, vatmanita nu a reusit sa opreasca garnitura plina de calatori la timp, astfel ca s-a izbit de utilajul folosit pentru stropire.
Sursa: https://www.opiniati...ideo/21/06/2024

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 25 iunie 2024 - 00:30

2

#2324 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 25 iunie 2024 - 05:44

La cel de-al doilea incident ma gândesc ca tocmai șina proaspăt stropita cu apa a dus la derapaj.. Plus ca fiind panta de coborâre de pe pod și viteza a mai sporit din inerție și fiind distanta mica între vehicule.. au ajuns sa se ciocneasca
1

#2325 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 25 iunie 2024 - 18:16

Aceiasi - se foloseste cand e vorba de masculin plural: aceiasi barbati, aceiasi papuci....
Aceeasi - se folosete la feminin singular: aceeasi doamna, aceeasi masina.
0

#2326 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 noiembrie 2024 - 10:00

Si iata ca avem si prima deraiere cu Bozankaya, in Piata Maria. Toate echipele de interventie sunt acolo

Imagine atasata: deraiere.jpg Imagine atasata: deraiere2.jpg
1

#2327 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 01 noiembrie 2024 - 11:28

Simptomatologie identica celei de la Iasi, unde au fost cateva astfel de cazuri cu Bozancile la macazuri... Tot asa, boghiul 1 intr-o directie, boghiurile 2 si 3 in cealalta (aici tramvaiul a rulat mult dupa ce boghiul 2 a luat-o in cealalta directie si pana la urma s-a smucit de pe linie)... De studiat, de colaborat, de identificat cauza, de remediat, daca e posibil...

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 01 noiembrie 2024 - 11:31

1

#2328 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 01 noiembrie 2024 - 21:32

Cauza eroare stupida umana, cel din spate ia schimbat celui din fata macazul pe care il impingea spre depou din ce-am auzit.
0

#2329 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 01 noiembrie 2024 - 23:07

Cum functioneaza schimbarea macazurilor din cabina? am vazut ca e vorba de o sectiune pe firul de contact dar nu am inteles principiul.

adica din ce motiv cel care impingea a schimbat macazul?
0

#2330 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 06:21

Din ce vad (Google Street View), pe reteaua de contact exista circuit de siguranta, la patina si la o anume distanta dupa macaz (la al doilea vagonul inca nu ajunsese inaintea intrarii pe macaz a boghiului 2, care a luat-o in alta directie fata de boghiul 1). De asemenea, vad in cale, inainte de macaz, circuitele clasice de siguranta (masa si scurtcircuit).
Daca circuitele alea de siguranta functioneaza, nu prea vad cum ar fi putut schimba accidental macazul vagonul din spate.
0

#2331 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 08:36

Am folosit filmarea din cabina de aici: https://www.youtube....h?v=K6LU8wCQKSE (e din 2019, dar imaginile actuale de pe Google Street View arata ca situatia era neschimbata cand au fost preluate, deci probabil ca si in prezent e la fel).

Cum se vede, macazul cu pricina pare blindat cu elemente de siguranta. Ramane sa fie si functionale...

Din punctul meu de vedere, probabilitatea ca macazul sa nu fi beneficiat deloc de aceste elemente de siguranta e redusa si cauza incidentului este, cel mai probabil, de alta natura, ramanand la supozitia ca incidentul asta si cele de la Iasi sunt similare, cu toate recomandarile pe care le-am facut in prima postare.

Am extras din film imaginile relevante, notatiile reprezentand:

1 - patina pe reteaua de contact pentru actionarea macazului implicat in incident
2 - element circuit de siguranta pe reteaua de contact pentru macazul implicat in incident
3,4,5 - elemente circuit de siguranta in calea de rulare pentru macazul implicat in incident
6,7 - elemente circuit de siguranta pe reteaua de contact (din care face parte si 2) pentru macazul implicat in incident

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01e.jpg
  • Imagine atasata: 02e.jpg
  • Imagine atasata: 03e.jpg
  • Imagine atasata: 04e.jpg
  • Imagine atasata: 05e.jpg
  • Imagine atasata: 06e.jpg

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 08:38

0

#2332 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 02 noiembrie 2024 - 09:09

Elementele de jos functionau la vechiul mod dea schimba macazul fara patina de pe fir. Era un cub patratos in mijloc prin unde radio sau inflarosu nu mai tin minte, Florin stie mai mult. Si la noul (vechi deja) inainte de patina este acel mic dispozitiv care cand se atinge blocheaza pe urmatorul din spate sa actioneze schimbarea macazului prin patina, care trebuie sa accelereze peste ea si fix asta s-a si intamplat din moment ce s-a dus tramvaiul in 2 directii: De functionat acel element de siguranta/blocat sa mai fie functional este....?
Un exemplu cum era cel vechi:
Imagine atasata: macaz.jpg

0

#2333 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 09:31

Nu au de ce sa fie dependente de existenta buclei inductive (pentru actionarea cu transponder). Sistemul electronic de comanda permite fara probleme ambele moduri. Sigur, STPT poate sa fi dezactivat acest sistem de siguranta (de ce?).

La Iasi functioneaza in modul de actionare cu patina.

Oricum, chiar daca sistemul de siguranta din cale a fost dezactivat de STPT, dar daca functioneaza cel de pe retea, situatia ar fi trebuit sa fie astfel:
- actionarea macazului esta deblocata;
- vagonul implicat in incident trece pe sub primul element al circuitului de siguranta si pe sub patina, iar actionarea macazului este blocata;
- vagonul se duce inainte si ajunge la al doilea element al circuitului de siguranta, aflat la o distanta suficienta de macaz cat toate boghiurile tramvaiului sa se fi inscris pe directia inainte;
- cand trece pe sub al doilea element, actionarea macazului este deblocata.

Asadar, daca intre trecerea vagonului implicat in incident pe sub cele doua elemente (de "intrare" si de "iesire" din zona de siguranta, ca sa le denumim cumva) un alt vagon accelereaza sub patina, nu se intampla nimic cu macazul, actionarea sa fiind blocata.

Ce e curios, si la Iasi, si la Timisoara, e faptul ca a fost anulata zavorarea macazului inaintea boghiului 2 (sau, mai corect zis, caci e o nuanta importanta, dupa trecerea boghiului 1), ceea ce e dubios rau. Si hai sa zicem ca in cazul asta nu a existat nici un sistem de siguranta activ si un vagon a venit din spate si a schimbat macazul, dar la Iasi nici vorba de vreun vagon in spatele celor care au patit fix la fel, exclusiv dupa boghiul 1.

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 10:46

0

#2334 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 13:31

Vezi postareaVali, la 01 noiembrie 2024 - 21:32, a spus:

Cauza eroare stupida umana, cel din spate ia schimbat celui din fata macazul pe care il impingea spre depou din ce-am auzit.

Da, asa este. Probabil curentul (I) mai mare ce il luau motoarele vagonului ce impingea a facut macazul sa "creada" ca a primit comanda. (e o opinie a mea, nu am vreo informatie in acest sens) Vagonul ce a deraiat nu avea pantograful ridicat, bineinteles. Am mai scris pe forum ca la testele de pe Vidrighin, cand alimentam din sub-statia noua de acolo doar un singur vagon Bozankaya, am vazut ampermetrul din statie aratand un curent de 800A :huh2: la un demaraj mai in forta.

@ BozTram

Nu am vreo informatie oficiala in acest sens, dar eu nu cred ca protectia cu senzori inductivi sus la nivelul liniei de contact, realizata cu ani si ani in urma impreuna cu colegul Cristi M., ar mai functiona in prezent. Poate stie Cosmin sa ne spuna, daca citeste aici.
0

#2335 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 13:52

Daca ala era cu pantograful jos, clar ca macazul nu mai era protejat de sistemul de pe retea si din spate putea sa actioneze alt tramvai macazul.

Dar la senzorii din cale de ce s-a renuntat ca sistem de siguranta (daca s-a renuntat)?

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 13:57

0

#2336 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 13:59

Nu stiu sa fi avut vreodata asa ceva. Aveam pe vremuri o bucla/bobina intre linii, dar avea rolul de antena (frecventa era undeva in jur de 100 kHz) pentru transponderele Siemens, dar asa ceva nu mai exista de foarte mult timp.
0

#2337 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 14:03

Pai in secventa de 3 cutii de dinaintea macazului ce este (studiind liniile din oras, am vazut ca toate macazurile din reabilitarile mai apropiate de prezent au)? Cum ziceam mai sus, senzorii de siguranta din cale de la H&K pot fi folositi de modulul de comanda si in actionarea cu transponder, si in cea primitiva, cu patina.

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 14:06

0

#2338 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 noiembrie 2024 - 14:09

Din pacate, nu stiu la ce cutii te referi... Daca e vorba de macaze noi de pe tronsoanele modernizate, (Balta Verde, Banatim) nu stiu nimic despre ele.
0

#2339 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 14:12

Cele numerotate in pozele pe care le-am atasat cu 3, 4 si 5. Pe interiorul sinei din stanga.
(le-am atasat din nou aici)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 02e.jpg
  • Imagine atasata: 03e.jpg
  • Imagine atasata: 04e.jpg

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 14:14

0

#2340 Useril este offline   BozTram 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14 martie 20

Postat 02 noiembrie 2024 - 14:27

Bogdanestilor/Cetatii

Aici e ceva mai complex, fie e o secventa de 4 senzori de siguranta (prima cutie vad ca pare corelata cu patina), fie intr-o cutie e ceva pentru vreun alt scop (incalzire, lubrifiere,...).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 001.jpg
  • Imagine atasata: 002.jpg
  • Imagine atasata: 003.jpg
  • Imagine atasata: 004.jpg

Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 14:28

0

Arata acest topic


  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi