Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie
#2321
Postat 23 mai 2024 - 09:59
#2322
Postat 23 mai 2024 - 14:37
#2323
Postat 25 iunie 2024 - 00:30
Un sofer in varsta de 51 de ani a iesit din parcarea unui hotel pe Calea Bogdanestilor, fara sa se asigure, si a lovit o garnitura STPT care circula pe linia 7 spre Calea Circumvalatiunii.
In urma impactului, masina a fost proiectata intr-un stalp de sustinere a retelei de alimentare a tramvaiului si a fost serios avariata. Soferul a fost ranit si preluat de o ambulanta.
Sursa: https://www.opiniati...foto/21/06/2024
Un tramvai plin cu calatori s-a izbit de vagonul care, zilele acestea, circula pe liniile din oras pentru a stropi calea de rulare, pe canicula.
Impactul a avut loc dupa coborarea de pe Podul din zona Maria, in timp ce tramvaiul cu calatori se afla in spatele utilajului, in dreptul statiei de la Catedrala Mitropolitana. Aparent, vatmanita nu a reusit sa opreasca garnitura plina de calatori la timp, astfel ca s-a izbit de utilajul folosit pentru stropire.
Sursa: https://www.opiniati...ideo/21/06/2024
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 25 iunie 2024 - 00:30
#2324
Postat 25 iunie 2024 - 05:44
#2325
Postat 25 iunie 2024 - 18:16
Aceeasi - se folosete la feminin singular: aceeasi doamna, aceeasi masina.
#2327
Postat 01 noiembrie 2024 - 11:28
Aceasta postare a fost editata de BozTram: 01 noiembrie 2024 - 11:31
#2328
Postat 01 noiembrie 2024 - 21:32
#2329
Postat 01 noiembrie 2024 - 23:07
adica din ce motiv cel care impingea a schimbat macazul?
#2330
Postat 02 noiembrie 2024 - 06:21
Daca circuitele alea de siguranta functioneaza, nu prea vad cum ar fi putut schimba accidental macazul vagonul din spate.
#2331
Postat 02 noiembrie 2024 - 08:36
Cum se vede, macazul cu pricina pare blindat cu elemente de siguranta. Ramane sa fie si functionale...
Din punctul meu de vedere, probabilitatea ca macazul sa nu fi beneficiat deloc de aceste elemente de siguranta e redusa si cauza incidentului este, cel mai probabil, de alta natura, ramanand la supozitia ca incidentul asta si cele de la Iasi sunt similare, cu toate recomandarile pe care le-am facut in prima postare.
Am extras din film imaginile relevante, notatiile reprezentand:
1 - patina pe reteaua de contact pentru actionarea macazului implicat in incident
2 - element circuit de siguranta pe reteaua de contact pentru macazul implicat in incident
3,4,5 - elemente circuit de siguranta in calea de rulare pentru macazul implicat in incident
6,7 - elemente circuit de siguranta pe reteaua de contact (din care face parte si 2) pentru macazul implicat in incident
Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 08:38
#2332
Postat 02 noiembrie 2024 - 09:09
Un exemplu cum era cel vechi:

#2333
Postat 02 noiembrie 2024 - 09:31
La Iasi functioneaza in modul de actionare cu patina.
Oricum, chiar daca sistemul de siguranta din cale a fost dezactivat de STPT, dar daca functioneaza cel de pe retea, situatia ar fi trebuit sa fie astfel:
- actionarea macazului esta deblocata;
- vagonul implicat in incident trece pe sub primul element al circuitului de siguranta si pe sub patina, iar actionarea macazului este blocata;
- vagonul se duce inainte si ajunge la al doilea element al circuitului de siguranta, aflat la o distanta suficienta de macaz cat toate boghiurile tramvaiului sa se fi inscris pe directia inainte;
- cand trece pe sub al doilea element, actionarea macazului este deblocata.
Asadar, daca intre trecerea vagonului implicat in incident pe sub cele doua elemente (de "intrare" si de "iesire" din zona de siguranta, ca sa le denumim cumva) un alt vagon accelereaza sub patina, nu se intampla nimic cu macazul, actionarea sa fiind blocata.
Ce e curios, si la Iasi, si la Timisoara, e faptul ca a fost anulata zavorarea macazului inaintea boghiului 2 (sau, mai corect zis, caci e o nuanta importanta, dupa trecerea boghiului 1), ceea ce e dubios rau. Si hai sa zicem ca in cazul asta nu a existat nici un sistem de siguranta activ si un vagon a venit din spate si a schimbat macazul, dar la Iasi nici vorba de vreun vagon in spatele celor care au patit fix la fel, exclusiv dupa boghiul 1.
Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 10:46
#2334
Postat 02 noiembrie 2024 - 13:31
Vali, la 01 noiembrie 2024 - 21:32, a spus:
Da, asa este. Probabil curentul (I) mai mare ce il luau motoarele vagonului ce impingea a facut macazul sa "creada" ca a primit comanda. (e o opinie a mea, nu am vreo informatie in acest sens) Vagonul ce a deraiat nu avea pantograful ridicat, bineinteles. Am mai scris pe forum ca la testele de pe Vidrighin, cand alimentam din sub-statia noua de acolo doar un singur vagon Bozankaya, am vazut ampermetrul din statie aratand un curent de 800A

@ BozTram
Nu am vreo informatie oficiala in acest sens, dar eu nu cred ca protectia cu senzori inductivi sus la nivelul liniei de contact, realizata cu ani si ani in urma impreuna cu colegul Cristi M., ar mai functiona in prezent. Poate stie Cosmin sa ne spuna, daca citeste aici.
#2335
Postat 02 noiembrie 2024 - 13:52
Dar la senzorii din cale de ce s-a renuntat ca sistem de siguranta (daca s-a renuntat)?
Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 13:57
#2336
Postat 02 noiembrie 2024 - 13:59
#2337
Postat 02 noiembrie 2024 - 14:03
Aceasta postare a fost editata de BozTram: 02 noiembrie 2024 - 14:06
#2338
Postat 02 noiembrie 2024 - 14:09