STP Timișoara Forum: Zona Antenelor - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Zona Antenelor Strategie de Dezvoltare Teritorială Urbană Evaluare topic: -----

#1 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3414
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 16 septembrie 2024 - 10:04

Strategia pentru Zona Antenelor

Imagine atasata: monthly_09_2024/post-2599-091598900 1726751906.txt

Imagine atasata: monthly_09_2024/post-2599-088301500 1726497667.txt

18 septembrie, 17:00. Zona Antenelor: din fost spațiu industrial, în cartier modern Cea mai ambițioasă transformare a unui spațiu industrial în cartier, din România

Citeaza

Peste 44 de hectare în vecinătatea centrului istoric al Timișoarei, gândite ca un cartier compact, care pune omul în centrul dezvoltării întregii zone. Aceasta este marea provocare pe care Strategia pentru zona Antenelor o are de rezolvat.

Primăria Municipiului Timișoara lucrează de mai bine de un an împreună cu specialiștii, cu proprietarii terenurilor din această zonă și cu comunitatea la elaborarea Strategiei de Dezvoltare Teritorială Urbană a Zonei Antenelor. Este primul document de acest fel elaborat în Timișoara. A venit momentul să vedem rezultatele.

Cartierul compact are o formă urbană extrem de eficientă. Cei care locuiesc sau lucrează într-o astfel de zonă sunt aproape de serviciile de care au nevoie (școală, grădiniță, parc, centru comercial, servicii medicale, facilități pentru sport și petrecere a timpului liber etc.), dar și beneficiază de timpi reduși de călătorie. Un mediu foarte accesibil pe jos și cu bicicleta, care este susținut de amenajarea susținută, oferind oportunități oamenilor de a interacționa. Acest tip de dezvoltare încurajează apariția afacerilor.

Bilete: Formular de înscriere la prezentarea Strategiei de Dezvoltare pentru zona Antenelor

Miercuri: 18 septembrie, ora 17:00

Acces gratuit, cu rezervare

3

#2 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 16 septembrie 2024 - 16:37

Foarte interesant demersul!
Abia aștept să aflu detalii de la conferința din data de 18 Septembrie.
2

#3 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 16 septembrie 2024 - 22:45

MI se pare un mare "R"! E fain si interesant, dar totusi de ce consumam energie si bani(cu siguranta) sa facem planuri pe terenurile unor privati?

E cineva atata de naiv aici sa creada ca maine se cara Dedeman si Euro din zona?




Iara ne vom demonstra ce buni suntem in randari, precum zice legenda.... :naughty1:
0

#4 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 septembrie 2024 - 01:03

Cred ca partea comerciala ramane acolo, nu se muta nimica. Poate doar vor reconfigura ceva strazi prin parcrile existente, ar fi nevoie, momentan e haos acolo. Or sa dispara probabil halele vechi si anexele noi construite si impartite in depozite s-au tot felul de firme si firmulite deacolo din zona.
0

#5 Useril este offline   Alexandrika 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 21 august 23

Postat 17 septembrie 2024 - 08:09

Eu stiam ca Dedeman se va muta pe Calea Aradului langa IKEA, dupa finalizarea celui mai mare magazin din tara. Correct me if im wrong
0

#6 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 17 septembrie 2024 - 09:26

O sa deschida alt dedeman nou in Aradului, asta de langa Euro ramane. O sa fie asanata zona Antenelor, in special depozitele unde se afla si Fan Courier.
2

#7 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 17 septembrie 2024 - 10:06

Si in zona de la Stadion, până la fostul Spumotim ar fi necesar un astfel de demers.
Drumurile de acces sunt ineficiente si aproape inexistente in ambele cazuri.
3

#8 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 17 septembrie 2024 - 10:36

Exact asta trebuie sa faca o administratie, sa reglementeze , sa impuna strategii/reguli. Zona Antenelor arata cum arata deoarece sunt cel putin 20 de proprietari, unii care au hectare si altii care au putin peste 300 mp de teren. Oare cum s-ar putea urbaniza/reglementa o astfel de zona daca nu IMPUNAND administratia reguli? Din punctul meu de vedere este foarte bine ca se reglementeaza zona, dar sa nu ramana doar "pe hartie". De exemplu administratia, dupa acest studiu/analiza, poate sa constate ca ar trebui o subtraversare la Gara de est/Divizia 9 Cavalerie si sa se apuce de SF/aplice pentru fonduri europene,etc. Este mult de munca in zona respectiva !

Aceasta postare a fost editata de ccody: 17 septembrie 2024 - 10:48

7

#9 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 17 septembrie 2024 - 10:57

O traversare subterana la gara mica ar fi peste ce au gandit creierele de la cfr cu pasajul ala de la Baader.
Peste tot unde sunt terenuri libere sau cu ruine in oras trebuie ca administratia sa impuna ce se poate construi acolo ca sa existe un echilibru, ca daca ii lasi pe "dezvoltatori" sa faca ce vrea fiecare o sa iasa un talmes-balmes gen Dumbravita.
0

#10 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1447
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 17 septembrie 2024 - 11:45

Au mai fost discutii, evindent se combina terenurile private cu cel recuperat anul trecut, primit cadou de la CJT. Adica primaria are 6500 mp din cele 44 de hectare.
E bine ca se fac discutii, dar logic era sa dea niste documente la citit inainte de eveniment. Nu are logica ce fac ei acum.

Zilele trecute s-a anuntat ca se face un Courtyard by Mariott - probabil in bucatica de langa Iulius. Si evident asteptam toti reabilitarea CF, statie de transport si pasaj pietonal pe sub CF - oare se mai fac astea ?

Imagine postata


https://www.tion.ro/...exibil-1690834/
https://pressalert.r...iul-timisoarei/


0

#11 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 17 septembrie 2024 - 18:26

Sa vedem daca PMT si-a pus problema legaturii dintre Gara de Este si acest areal despre care din declaratii va fi noul Canaan.
Fara o retea rutiera dimesionata corect cu parcari,spatii verzi, alei pietonale si un Bulevard larg pe Demetriade vorbim vorbe.
Sunt planuri pentru pasajul Baader, ce va fi in continuare?, ce solutie de conexiune au pentru Gara de Est?
Daca vin doar cu imagini pentru edificare constructii si nimic concret pentru ce trebuie dezvoltat in infrastructura se poate si mai prost si mai inutil decat acum, fara viziune mai bine lasa pe altii cand va veni vremea in viitor.
0

#12 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 18 septembrie 2024 - 13:50

Vezi postareaccody, la 17 septembrie 2024 - 10:36, a spus:

Exact asta trebuie sa faca o administratie, sa reglementeze , sa impuna strategii/reguli. Zona Antenelor arata cum arata deoarece sunt cel putin 20 de proprietari, unii care au hectare si altii care au putin peste 300 mp de teren. Oare cum s-ar putea urbaniza/reglementa o astfel de zona daca nu IMPUNAND administratia reguli? Din punctul meu de vedere este foarte bine ca se reglementeaza zona, dar sa nu ramana doar "pe hartie". De exemplu administratia, dupa acest studiu/analiza, poate sa constate ca ar trebui o subtraversare la Gara de est/Divizia 9 Cavalerie si sa se apuce de SF/aplice pentru fonduri europene,etc. Este mult de munca in zona respectiva !


Intreb si eu naiv, pentru ce avem PUG, ca parca cineva se lauda ca avem?

De ce altii se pun sa mai fac PUZ-uri daca Primaria arunca cu banii si face ea?

Chiar nu inteleg ce reglementari suplimentare le trebuie, deoarece se presupune ca ar fi deja?!
-1

#13 Userul este online   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 365
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 18 septembrie 2024 - 14:44

Nu prea iti inteleg nemultumirea. Esti nemultumit ca se doresc reglementari specifice pe o anumita zona in care vedem toti ca sunt necesare? Daca nu ma insel azi e sau a fost consultarea publica.

Era mai bine cand ani de zile a fost taraganat PUG-ul si erau evitate PUZ-urile tocmai pentru a se da libertate dezvoltatorilor? Consider ca orasul asta are nevoie de reglementari zonale transparente dupa haosul lasat de catre Cojocari si Lae.

Sunt diferente intre un PUG si un PUZ. Gasesti pe net totul cu o simpla cautare. Pun un link unde gasesti explicat ce reglemeteaza fiecare:

https://blog.equinox...z-ul-si-pud-ul/
5

#14 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 18 septembrie 2024 - 14:55

michidutza > intr-o tara normala/intr-o societate normala _ NU o persoana fizica/juridica face PUZ-uri...ci autoritatile locale. Daca te-ai uita pe plansa de reglementari din PUG in zona Antene, o sa constati ca nu exista functiuni gen institutii si servicii, nu mai vorbesc de parcuri ! In PUG gasesti marcata doar infrastructura " mare " gen strazi principale. Oare astea 42 ha se descurca doar cu o strada suplimentara ? Daca lasi fiecare proprietar de teren sa faca PUZ pe terenul lui s-ar putea sa nu mai apara alte strazi/alei,etc. Sau daca vrei un parc mai mare cum reusesti sa-l faci?
Repet aceasta zona arata asa deoarece sunt foarte multi proprietari si nu ai cum sa-i aduni pe toti. Eu zic, hai sa vedem ce vor sa faca si sa "pastram piatra pt viitor ".

Aceasta postare a fost editata de ccody: 19 septembrie 2024 - 07:34

6

#15 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3414
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 19 septembrie 2024 - 10:00

Zona Antenelor se transformă total. Vor fi locuințe, birouri și spații comerciale, dar și școli, grădinițe, drumuri și un centru cultural modern/FOTO

Citeaza

Primăria Timișoara a pregătit o nouă strategie pentru una dintre cele mai interesante noi zone imobiliare din oraș. Sunt 44 de hectare de teren situate în zona unde au fost situate fostele antene radio, pe traseul dintre Piața Mărăști și Calea Aradului. În acest moment, acolo se află Iulius Town, dar zona e una vastă și numeroase terenuri foste industriale, care vor fi transformate și vor deveni cartiere noi de blocuri, birouri, dar și zone verzi

Zona Antenelor, cu o suprafață de 44 hectare, va beneficia de o ambițioasă transformare din fost spațiu industrial în cel mai nou cartier din Timișoara. Primăria Timișoara, împreună cu proprietarii de terenuri din zonă și cu specialiștii, a elaborat viziunea de dezvoltare a acestei zone într-un cartier compact și modern. Specialiștii au prezentat Strategia de Dezvoltare a Zonei Antenelor, miercuri seara, într-un eveniment public la care au participat peste 300 de timișoreni.

,,Prin această strategie arătăm că suntem în stare să gândim pe termen lung, dincolo ciclurile electorale, într-o perioadă în care democrațiile se află peste tot sub presiune să livreze o calitate ridicată a vieții”, a mai spus primarul Timișoarei, Dominic Friz.

Cartierul va avea noi străzi, cu două drumuri principale pe direcțiile nord-sud și est-vest, care vor oferi acces la mijloacele de transport public. Viziunea proiectului pune accent pe accesibilitatea pentru pietoni și bicicliști, având prevăzute mai multe pasaje pietonale și o rețea de piste pentru biciclete, conectate la infrastructura deja existentă în Timișoara. Mai multe dintre aceste investiții vor fi realizate prin parteneriat public-privat, conform planului de acțiune stabilit.

Strategia include și proiecte importante pentru Timișoara, precum Pasajul Baader, care va lega Calea Circumvalațiunii de strada Enric Baader (peste calea ferată, prin pasajul de la Iulius Town). Acest proiect face parte din modernizarea liniei de tren din Timișoara, realizată de Ministerul Transporturilor. De asemenea, Primăria planifică o conectare a străzilor Mihail Kogălniceanu și Divizia 9 Cavalerie, pentru a extinde liniile de tramvai de la Gara de Est până la Bulevardul Cetății. În plus, zona Antenelor va avea acces direct la Gara de Est și la o nouă stație de tren în zona Oituz.

Strategia va trece prin procesul de consultare publică în perioada imediat următoare, va fi analizat de instituțiile competente și de aleșii locali, iar apoi va fi supusă aprobării Consiliului Local. Următorii pași sunt elaborarea documentațiilor de urbanism tip PUZ pentru reglementarea terenurilor în parte. Acestea vor cuprinde și setul de măsuri compensatorii pentru proprietarii privați.

Elaboratorul strategiei este firma de arhitectură și urbanism A.PLAN. Valoarea contractului pentru servicii este de 210.000 lei (fără TVA).

0

#16 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 19 septembrie 2024 - 10:53

Era sa spun ca cineva "de acolo, de sus" ne citeste forumul, dar despre ideea cu conexiunea pe sub cf la gara mica intre Kogalniceanu si Div. 9 Cavalerie s-a mai vorbit si pe vremea lui ciuhandu in februarie 2012. Dupa 12 ani iar se scoate de la naftalina ideea asta, dar nu cred ca vom avea pasaj pe sub linii pana in 2030.
Las aici articolul de la acea vreme despre masterplan Conceptul general de dezvoltare a Timisoarei intra in dezbatere publica
1

#17 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 19 septembrie 2024 - 13:36

La multi ani!! Buna dimineata! La revedere!

Citeaza

Primăria planifică o conectare a străzilor Mihail Kogălniceanu și Divizia 9 Cavalerie, pentru a extinde liniile de tramvai de la Gara de Est până la Bulevardul Cetății.

1

#18 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 19 septembrie 2024 - 14:25

Reglementarile ar trebui in toate zonele, nu numai Antenelor.

De accea ziceam ca Primaria ar trebui sa impuna un PUG, unde da ar trebui sa fie si infrastructura mare.

Legat de PUZ, pai nici un dezvoltator nu ar trebui sa se ocupe, dar se ocupa in realitate. Daca la Antenelor, Primaria si-a anuntat implicarea, voi deduce ca la fel de absenta e la multe alte zone...

Nu zic ca nu e bine ca se face ceva, doar ca avem nevoie de un sistem si reguli impuse peste tot(cam asta e nemultumirea mea), nu selectiv....cum vad prea bine ca se practica!

Intreb iara si eu naiv, pentru un prieten: Subtraversarea de la gara de est nu trebuia prevazuta in PUG? Asta nu e infrastructura mare? Aaa nu....lasa ca o facem in PUZ :Facepalm_emote_gif:


Toate astea dupa ce pasajele MT-CFR cu marea lor reabilitare si-au bagat picioarele in ea de mobilitate pietonala...
O reglam din mers :machine-gun:

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 19 septembrie 2024 - 14:38

0

#19 Useril este offline   TM79 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 209
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 19 septembrie 2024 - 14:58

Vezi postareaElphax, la 17 septembrie 2024 - 11:45, a spus:

Au mai fost discutii, evindent se combina terenurile private cu cel recuperat anul trecut, primit cadou de la CJT. Adica primaria are 6500 mp din cele 44 de hectare.
E bine ca se fac discutii, dar logic era sa dea niste documente la citit inainte de eveniment. Nu are logica ce fac ei acum.

Zilele trecute s-a anuntat ca se face un Courtyard by Mariott - probabil in bucatica de langa Iulius. Si evident asteptam toti reabilitarea CF, statie de transport si pasaj pietonal pe sub CF - oare se mai fac astea ?

https://www.tion.ro/...exibil-1690834/
https://pressalert.r...iul-timisoarei/


Documentatia completa pt zona antenelor o gasesti aici: https://www.primaria...tegia-antenelor
1

#20 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1447
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 19 septembrie 2024 - 18:16

Asta cred ca e cea mai importanta, si sa ne lamurim ce inseamna zona "rezervata", care sunt ale primariei si care sunt private.

8 e Galeria, 6 si 7 sunt ruine, unde scrie parc central e hala Euro 2 cu magazine si parcare, un colt din Dedeman, unde scrie Scoala si zona 5 sunt tot felul de hale si firme. Proprietarii de la Euro (Gros) si Dedeman sunt cei mai "loviti" , ca la ei ar fi parc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: antene4.jpg

Aceasta postare a fost editata de Elphax: 19 septembrie 2024 - 18:24

0

Arata acest topic


  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi