Gioco, la 18 ianuarie 2024 - 10:52, a spus:
Administrația locală e (cam) legată de mâini. Atât timp cât aeroportul nu este în subordine locală (CJT, PMT sau împreună) și este legat "ombilical" de Ministerul Transporturilor slabe șanse de ceva bun. Politicienii locali (Samartinean, Idolu, Stamatovici) s-au mulțumit cu posturi bine plătite, beneficii colaterale și în rest...Cel de Sus cu mila.
Sunt doar două aeroporturi cu acționar 100% Ministerul Transporturilor, Timișoara și Constanța, iar "evoluția" lor spune totul.
parca era si Bucurestiul
"În baza Hotărârii Guvernului nr. 1208/07.10.2009, a fost înfiinţată, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Compania Naţională “Aeroporturi Bucureşti” – S.A., prin fuziunea dintre Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti” SA și Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu” SA.
C.N. Aeroporturi Bucureşti S.A. şi-a început activitatea în data de 5 februarie 2010. Capitalul social înregistrat este de 143.772.150 lei. Structura acționariatului companiei este: 80% acțiuni deținute de statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, şi 20% acțiuni deținute de Fondul Proprietatea.
Sediul societății este situat în orașul Otopeni, Calea Bucureștilor, nr. 224E, Județul Ilfov.
Număr de înregistrare la Oficiul Registrului Conerțului: J23/401/05.02.2010
CUI: 26490194/08.02.2010
CNAB coordonează proiectele de dezvoltare/modernizare ale celor două aeroporturi pentru a răspunde cât mai exact necesităţilor pe termen mediu şi lung ale capitalei şi zonelor limitrofe.
CNAB elaborează şi pune în practică o strategie unitară de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare de care dispune Capitala, conform politicii Ministerului Transporturilor.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti reprezintă principalul pol aviatic al României, care procesează aproximativ 75% din traficul aerian de pasageri, marfă şi poştă înregistrat la nivel naţional. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşi, prin cele două platforme aeroportuare de la Otopeni şi Băneasa, asigură condiţiile de derulare a întregului spectru de operaţiuni aeriene – civile şi militare, dispunând de un potenţial substanţial de dezvoltare capabil să corespundă perspectivelor de creştere a traficului aerian cel puţin la orizontul anilor 2030."
https://www.buchares...e/date-generale