STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#521 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 august 2009 - 09:48

Bandajele rotilor, ca si anvelopele autovehiculelor, se uzeaza. Periodic sunt demontate si sunt strunjite.
0

#522 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 16 august 2009 - 19:31

Presupun ca si rotile au o limita, pana la care se poate struji (dupa care se fac prea mici). Ce se intampla, cand acestea nu se mai pot strunji?
0

#523 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 august 2009 - 20:37

Se schimba bandajul, exact ca la masini (se schimba anvelopa nu si janta)
0

#524 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 16 august 2009 - 21:07

Ati putea sa ne arata, cum arata acest bandaj, va rog? :04:
0

#525 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 august 2009 - 22:30

S-a mai discutat la sosirea tramvaielor din Bremen:

Imagine postata
0

#526 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 17 august 2009 - 12:29

Cam asa stau osiile cu probleme la bandaje la rand la strunjire sau schimbare, se poate observa diferenta intre cele care au si cele care nu au bandaje (partea efectiva de rulaj).Problema se pune atunci cand aceste bandaje se uzeaza accentuat iar implicit creste "buza" bandajului si astfel exista sanse mari de deraieri mai ales peste incrucisari. Poza este facuta in depoul din Oradea, evident sunt osii de tatre dar principiul este identic. Multumiri lui herry 2000 pentru poza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bandaje.jpg

0

#527 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 august 2009 - 12:49

Vad ca si 3718 incepe sa "sune" mai ciudat cand ruleaza...o fi din cauza caldurii? Se dilata sinele si/sau bandajele si de aceea incep sa scoata sunetul acela?
0

#528 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 17 august 2009 - 13:12

De obicei uzura uniforma a bandajelor nu este insotita de sunete deranjante insa atunci cand la franare de exemplu osia se blocheaza iar boghiul isi continua deplasarea cu roata blocata se creeaza o uzura asimetrica pe suprafata de contact dintre roata blocata si sina numita neoficial de vatmani "talpa" la RATT si "groapa" la OTL, in urma careia "roata nu mai este rotunda" si de aceea se aude acea bataie/galagie a rotilor.
"Sunete mai neobisnuite" apar si din cauza unor defectiuni ale transmisiei (reductoare defecte, pinioane uzate, etc.) dar acestea de obicei sunt evidente doar pe mers si franare, in pozitia de "deconectat" rar se aud, pe cand problemele de bandaj sunt evidente in tot timpul miscarii tramvaiului.

Aceasta postare a fost editata de fan: 17 august 2009 - 13:17

0

#529 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 august 2009 - 13:18

Si ce se poate pentru a remedia acest zgomot? (banuiesc ca tot strunjirea bandajelor, nu? :devil: )

Inca un amanunt constatat de mine mai de mult...cand se turna asfaltul intre linii (de exemplu, pe C. Brediceanu, intre Statia P-ta 700 si Circumvalatiunii, linia 4), venea basculanta, rasturna tot continutul intr-un loc, iar mai apoi veneau muncitorii si intindeau smoala...cand venea tramvaiul, trecea direct peste asfalt... :04: ziceai ca mergi pe pietre, nu pe linii...acest lucru n-a dus la stricarea bandajelor?
0

#530 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 17 august 2009 - 13:31

In cazul in care asimetria rotilor nu este mare uneori problema se rezolva de la sine, alteori se apeleaza la strungire, umplerea bandajelor sau schimbarea completa a bandajului, dupa caz.Important este ca rotile cu bandaje cu probleme sa nu fie roti conducatoare adica osia 1 a boghiului. Atunci cand din diverse motive nu se putea interveni la remediere bandajului dar nici tramvaiul nu putea fi oprit din circulatie se proceda la intoarcerea boghiului astfel ca roata cu problema sa nu fie conducatoare. Evident in acest caz se acorda o atentie mai deosebita manevrelor in marsalier.Nu stiu daca azi se mai foloseste aceasta metoda des intalnita pe vremea Timisurilor.
Evident bitumul lipit de roti a creeat tot o asimetrie de accea era aceea senzatie de mers pe pietre, dar dupa cum probabil ai vazut roata s-a curatat destul de repede si s-a revenit la normal, clar ca bine nu a facut bitumul rotilor, e si asta o uzura mai mica sau mai mare, sa nu mai vorbim ca minusul e la sina si se cere un contact perfect pentru functionarea motoarelor.
0

#531 Useril este offline   G-man 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 180
  • Inregistrat: 19 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:FAN COURIER :)

Postat 17 august 2009 - 21:02

La Tramvaiul 3504 + tw3704 am auzit un zgomot ciudat de parca se taraia rotile pe asfalt in loc de sine :04: ce poate fi cu el?
0

#532 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 august 2009 - 21:52

Acelasi lucru care l-am observat si eu mai sus, la 3718 si 3716.
0

#533 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 august 2009 - 08:53

3505 pe ultimul drum (spre casare):

Imagine postata
0

#534 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 august 2009 - 09:57

Pacat... :04: Cred ca a fost printre singurele vagoane din primul lot care n-au fost vopsite in galben sau violet...
0

#535 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 18 august 2009 - 18:14

Mi se pare mie, s-au dupa cum se vede in poza, nu mai are nici un geam :) . Il duc la depoul Dambovita s-au il caseaza acolo?
Pacat de el, dar asta e :(
0

#536 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 august 2009 - 18:26

Nu mai are geamuri, cred ca scot piese de pe el aici in depou.
0

#537 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 august 2009 - 21:27

Dar l-au adus din Dambovita?
0

#538 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 august 2009 - 22:11

Nu. Era demult in depolul 1.
0

#539 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 18 august 2009 - 22:16

Domnule Florin, ceea ce nu am inteles nici eu si nici NDY, era daca il vor duce pe 3505 la depoul Dambovita (ca sa il caseze), s-au v-a ramane acolo, asteptudu-si casarea.
0

#540 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 august 2009 - 22:45

Nu stiu exact. Deocamdata e in dep.1
0

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi