
mai mult ca sigur ca nu se va intampla nimic bun cu acest proiect dar cred ca nici triajul de la gara de est nu va sta acolo in urmatoarea suta de ani. Va veni cineva sa faca curatenie si la TM Est, si la TM Nord. Este sub orice critica ce vedem in jurul acestor gari.
Sunt aproape sigur ca dupa ce se va face (daca se va face?) acest proiect prost, la o oarecare distanta in timp se va face si centura feroviara pentru traficul de marfa. Cu alte cuvinte, ordinea executarii acestor lucrari va fi exact inversa...Trebuia cu prioritate facuta centura feroviara (suntem la ses si n-ar trebui sa fie o mare filozofie) si apoi dublarea liniei urbane...
Urcarea pe estacada poate incepe de la Pasajul Jiul (pasajele Brediceanu, Gh. Lazar si Aradului vor intra oricum in lucru pentru dublare, ocazie cu care se poate face si inaltarea necesara) iar coborarea la iesire din Padurea Verde catre Halta Ghiroda.
Iar statiile Halta Centru si TM Est vor fi cu calea ferata pozitionata la "etajul I" iar sub ea se pot amenaja parcari de masini si biciclete plus treceri pietonale si auto fara probleme la Baader, Kogalniceanu, Frigului, Imbroane, Gh. Adam, aleea Padurea Verde, etc.,...
Dpmdv, aceasta este varianta corecta (pe estacada) si se pot gasi solutii relativ simple si elegante la orice problema ar aparea la un astfel de proiect.
Uneori am impresia ca CFR-ul a tras mult de timp cu dublarea liniilor pentru a se reface mai intai pasajul Jiul si Popa Sapca ca sa se mearga apoi pe varianta caii ferate la sol...