Infrastructura tramvaielor
#921
Postat 20 ianuarie 2023 - 18:48
Cand ajung la colt la fostul EXPRES, vad tramvaiul 2 apropiindu-se de statie. Ca sa merg in statie in mod corect, aveam de traversat 3 zebre, respectiv 3 timpi de semaforizare. In acest fel era clar ca nu mai prindeam tramvaiul. Am ales traversarea directa catre statie cu riscuri minime (am asteptat momentul cand nu trecea nimic prin fata mea.
Pe vremuri era o zebra directa catre statie dar niste destepti dintr-o comisie au anulat aceasta zebra in favoarea descongestionarii traficului auto din zona. Si atunci vin alti destepti care ne recomanda transportul in comun insa acesta parca este facut in mod intentionat sa nu fie atractiv pentru calatori...
Prin 2013 scriam pe aici pe forum ca solutia "salvatoare" dar de un oarecare compromis la adresa pietonilor ar fi un pasaj subteran pietonal in fata Catedralei cu ramificatii in toate directiile, inclusiv catre peroanele statiilor de tramvai. Astfel pietonii ar fi fost scosi din traficul de suprafata iar acesta s-ar fi desfasurat mult mai rapid.
Alti colegi erau impotriva acestei variante sustinand o varianta cu pasaj auto subteran desi intersectiile de langa Catedrala sunt complicate, fiind si un tramvai pe acolo iar atunci erau si linii de firobuz prin fata. Iar lucrarea ar fi costat cel putin dublu fata de un pasaj pietonal.
Iata ca au trecut 10 ani de atunci, nu s-a facut nimic in sensul schimbarii situatiei, accesul catre statia de tramvai, sensul spre Piata Maria, dinspre Opera este in continuare greu accesibil. Ideea e ca in acea statie vin cu preponderenta calatori dinspre Opera care merg catre Piata Maria si mai departe si nu va veni nimeni (sau rar de tot) dinspre Piata Maria ca sa mearga cu tramvaiul tocmai spre Piata Maria. Ar fi un non-sens.
Nici in urmatorii 10 ani nu se va face nimic in aceasta locatie mai ales ca grija actualei administratii este sa ingusteza strazile prea late.
Iata link-ul cu discutiile de-acum 10 ani
Dar si doua schite,,,
#923
Postat 03 februarie 2023 - 23:29
#924
Postat 14 februarie 2023 - 09:19
Macar avem tramvaie noi Bozankaya si autobuze galbene stralucitoare Karsan...da noi nu avem infrastructura.
"Sunt electrice, "eco-firendly", autonomiue 60km, etc..."
Asa pute fudulia asta de mi grata
Aceasta postare a fost editata de michidutza: 14 februarie 2023 - 09:34
#925
Postat 14 februarie 2023 - 17:30
Banuiesc ca pana se modernizeaza si acesti 700m de linie trebuia lumea sa circule tot cu tramvaiele vechi...?
Santierele de pe Bogdanestilor, Cetatii si Buziasului palesc in fata a 700m de fiare, care ar putea fi si scoase din uz, atunci nu ar mai comenta nimeni, ca doar nu ar circula ceva pe ele. Eu zic sa ii indemnam pe cei din Ciarda, dar si pe cei ce vin la lucru acolo, sa faca un boicot, sa nu mai mearga nimeni cu tramvaiul pana acolo, pana nu repara linia, ca tot e la moda boicotul anumitor benzinarii acum .
#926
Postat 14 februarie 2023 - 20:39
Dar intrebarea e ce mentenanta sunt in stare sa faca, te-ai intrebat?
De ce ajunge toata infrastructura praf?
Chiar daca sunt 700m acestia nu trebuiau sa ajunga asa. Daca aveau materiale si utilajele corespunzatoare, reparatiile nu era niste carpeli doar...care tin cu saptamana.
Asta e necazul cel mare la noi, pe care putin il inteleg, mentenanta. Ba chiar si imbunatatiri ulterioare
Armoniile toate baraie si traoncane deja...in inca 5 ani se vor putea casa. Nu vreau sa ma pronunt de ce fel de mentenanta au parte...da nu imi pare ca e ce trebuie de troncane toate.
Bozankaya vine din urma imediat. Autonomia pe baterii nu cred ca va fi fost folosita vreodata la capacitatea ei(60k). Scopul acestei autonomiei nu e pentru penele de curent, eu zic ca ar fi sa iasa din zona electrificata.
Nu stiu in cat timp dar si acestea vor troncani toate, deja am auzit eu unul(vezi topicul de tramvaie).
Dar hei se face ceva, fara cap prea mult...chiar daca ne mai lipsesc multe.
Off topic:
Oare chiar ne trebuiau baterii si bataia de cap cu statiile de incarcat(vb de autobuze)?
Orasul se dezvolta pentru automobile(in prim plan), s-au desfiintat treceri de pietoni ca sa traversezi 3 pana ajungi in statia mijlocului de transport(cum e la catedrala in centru), macazele nu sunt automate, sistemul de informare pentru timpii de sosire e praf si trotuarele sunt pline de masini parcate.
Statiile de tramvai de la Bogdanestilor cu Cetatii sunt prost pozitionate....da se face ceva(Gygyman6, esti multumit nu?).
In acest context demagogia politica sustine ca e eco-friendly si ca vrea sa reduca poluarea si sa imbunatateasca transportul in comun....da cum kct voi ajunge in statie? De fiecare data trebuie sa fac slalom printre masinile de pe trotuare. Apoi mijloacele circula prost si fara prioritate la semafoare in sistemul de management al traficului....(Daca e asa inteligent...se poate modifica, nu?! - da nu stiu cati ani mai poate sa le ia )
Vaporetto ard motorina degeaba din ce am vazut eu. La fel si alte autobuze. Cand am mai mers cu E4 la aeroport, care mi-a dat palpitatii, merg maxim 5-6 persoane. Eficienta, nu gluma.
Dar vanatoarea de voturi te face cool daca ai mijloace electrice cu baterii, ce conteaza eficienta? Se consuma energie a-proasta ca sa ce....sa o dea cu gargara "eco-friendly" doar ca atata timp cat merg prost, nu au conectivitate buna, trasee neactualizate si trebuie sa alergi printre masini ca sa ajungi in statii....din tot acest disconfort, tot la masina va ramane omul si tot in traficul infernal, ca nici o alternativa nu e mai buna si nu a fost gandita mai buna!
Uite alta idee, acolo langa bucla de intoarcere din Ciarda ar fi super daca r fi o parcare park&ride...da astea sunt din alt lume paralela. Tot mosniteanul trebuie sa intre cu masina in oras, chiar daca siuatia masinilor din oras e scapata putin de sub control(trafic infernal, nu sunt locuri de parcare si toata lumea opreste unde are treaba si pe unde il taie capul...spatiu verde, trotuar, etc). Astfel oricata Politie nu va rezolva problema ba chiar va incuraja spaga...ca lipsesc alternativele bune si omul cauta sa se descurce in lipsa lor!
Sa imi zica si mie cineva unde e reducerea poluarii cand majoritatea folosesc masina iar transportul in comun nu e bine gandit si nu aduce un avantaj major celor care il folosesc?
Suntem ani lumina departare de ce avem nevoie si directia dezvoltarii e proasta, dar se vaneaza voturi prin colorat, stralucitor si "eco-friendly".
#927
Postat 14 februarie 2023 - 21:31
Și pentru că mi-a sărit în ochi autonomia tramvaielor… aici este dorința fostului primar de a scăpa de fire, avea el o boală pe ele…
Legat de capătul de la Ciarda, da, un Park&Ride executat și implementat corect ar face minuni.
#928
Postat 14 februarie 2023 - 23:59
#929
Postat 15 februarie 2023 - 00:21
Dar ca si fapt divers, niciodata nu au avut toate liniile nevoie de tramvaie mari, deci nu vad de ce ar circula acestea noi pe toate liniile. Din cate imi aduc aminte, linia 4 era clar cea mai bine deservita, pentru ca este cea mai lunga, apoi 1 si 2, dar aici mai erau exceptii cu cate un tramvai scurt, apoi 8 la fel, 9 avea in cea mai mare parte doar tramvaie mari, pentru ca este singura linie din acea zona si se strange destui oameni sa umple un tramvai mare, apoi 3,5,6 si 7 niciodata nu au avut tramvaie mari. Sa vedem dupa ce sunt gata lucrarile daca a mai ramas acea logica in exploatare, tare mi-as dorii sa vad linia 4 cum a fost, cu 10min interval si doar tramvaie mari.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 15 februarie 2023 - 00:22
#930
Postat 15 februarie 2023 - 09:38
#931
Postat 26 februarie 2023 - 13:07
#932
Postat 23 martie 2023 - 13:33
"În aceste zile, colegii din cadrul Secției Infrastructură au demarat acțiuni de verificare și toaletare a copacilor aflați pe marginea căii de rulare a tramvaielor. Scopul acestor acțiuni a fost de prevenire a daunelor pe care vegetația în creștere le poate cauza atât mijloacelor de transport, cât și liniei contact."
#936
Postat 14 februarie 2024 - 14:38
Linkul meu
Linkul meu
#937
Postat 14 februarie 2024 - 18:44
Insa daca tot ai mentionat ca deocamdata nu circula tramvaiele 4 si 6, ci doar 1 si 2, inseamna ca pe portiunea 700-Traian a fost redusa la mai putin de jumatatee capacitatea/frecventa, cand ne gandim ca mai demult circulau 1, 2, 4, 5, 6 si mai demult de tot si 10. Avand in vedere asta, cred ca ar putea fi ajustat graficul incat sa se intercaleze bine intre ele tramvaiele si in loc sa treaca unul dupa altul si sa stai 15 minute dupa urmatorul, tot la 7 minute sa vina cate ceva. Cand aveai 5-6 linii pe acolo, nu te mai uitai ca iti scapa ceva, ca in 2-3 minute sigur venea altceva. Dar acum cu doua linii, daca mai si circula una dupa alta e ca si cum ai avea o singura linie
#938
Postat 14 februarie 2024 - 21:02
Cel mai sigur macazele vor fi functionale cand traficul de la tramvaie va revenii din nou la un nivel mai mare in intersecte. Consider ca pe viitor cel mai bine ar fi creearea sau extinderea dispecerizarii astfel incat macazurile sa fie actionate de la un punct central de catre un dispecer care doar asta face. Fara patine pe cablu, fara socuri electrice cum e acuma. O alta solutie care am vazut-o mai demult, cred ca in Germania, pe la inceputil anilor 2000 era cu un cod de bare. Fiecare tramvai avea o placuta sub caroserie cu un cod de bare, apoi inainte de macaz era un cititor de coduri de bare. Cand tramvaiul trecea pe langa cititor, macazul se schimba automat, codul de bare fiind asociat dintr-un sistem centralizat de informatii, unei linii. Nu stiu daca se mai foloseste acel sistem, s-au cum au prevenit defectiunile si au pastrat cititoarele curate, dar m-i s-a parut interesant acel sistem.
#939
Postat 14 februarie 2024 - 22:30
#940
Postat 14 februarie 2024 - 23:18
1. Piata Traian va trece oricum printr-o modernizare, sa speram ca asta va include si linia de tramvai, asadar si macazul
2. Si daca tot se modernizeaza Piata Traian, as aduce niste adaugari. Ar fi bun un macaz in toate directiile acolo. Sigur, dinspre Gara de Est spre Printul Turcesc e cam degeaba, dar nu strica sa fie, nu stim cand poate prinde bine. Insa mai ales dinspre Fabrica de Bere spre Printul Turcesc. Va dati seama ca odata ce la Gara de Est un tramvai a trecut de bucla, inspre UMT, el nu mai poate alege sa schimbe directia pana ajunge in 700? Iar cea mai apropiata urmatoare bucla ar fi Torontalului sau Gara de Nord. Si invers, daca se doreste un tramvai sa ajunga spre UMT, trebuie dus prin Piata 700 mai intai. Asta restrange mult posibilitatile traseelor. Ca sa nu mai pomenim ca daca se intampla ceva pe portiunea 700-Traian, toata bucata Gara de Est - UMT - Printul Turcesc - Traian ramane nedeservita. De cate ori nu a fost necesar un autobuz pe acolo pentru ca tramvaiele nu puteau circula dintr-un anume motiv?
Avem insa si marele impediment: cladirea de pe colt nu permite virajul in directia aceea. Adevarat. Insa se poate face conexiunea putin altfel. Va prezint solutia implementata in München:
Acolo din cauza intrarii in statia de metrou, tramvaiul a trebuit sa ia curba mai larg. Asadar a trecut pe dincolo de linia care merge drept. Acelasi lucru se poate face in oglinda la noi. Privind dinspre Printul Turcesc, la intrare in Piata Traian, linia care urmeaza sa faca stanga merge mai intai la dreapta fata de cea care continua inainte, apoi ia o curba mai larga spre stanga. O solutie care de altfel se poate aplica si macazului de la Drubeta cand se va reabilita linia. Pana la urma, vrem sa prioritizam transportul public, sau?