Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni
#201
Postat 04 februarie 2023 - 19:38
Toata presa timisoareana s-a rezumat in a face articole despre maretul proiect, rezumanduse doar la declaratiile lui Robu din urma cu cativa ani, unde imi amintesc cum declara orgasmic cum Timisoara va avea primul sens giratoriu suspendat din tara. Asta era tot ce parea ca il intereseaza.
Acum cateva luni presa a revenit cu articole care erau de fapt doar declaratii ale lui Grindeanu si Simonis, in care se arata publicului:
- 4 noi pasaje
- garile renovate
- parcare etajata, etc
Nici un ziar local, nici un ziarist local, nu a avut curiozitatea sa se aplece asupra proiectului, asa ca de catre timisoreni, public si cititori proiectul e vazut exact cum e relatat in presa prin declaratiile lui Robu, Grindeanu si Simonis: ceva maret si grandios pentru Timisoara.
Mai mult decat atat, atunci cand Fritz a spus public ca proiectul este unul prost gandit pentru timisoreni, presa a prezentat declaratiile lui Fritz in asa fel incat pentru public parea ca Fritz blocheaza si se opune dezvoltarii orasului.
Deci, datorita lui Robu, Grindeanu si Simonis, dar cu ajutorul larg al presei locale, 95% din timisoreni vad proiectul asa cum a fost prezentat: ceva maret pentru oras.
In cazul in care actualul executiv l-ar bloca, ar risca sa piarda credibilitate in fata timisorenilor. Presa ar relata doar faptul ca Fritz ar bloca dezvoltarea orasului. Nu isi vor risca imaginea in fata timisorenilor blocand un proiect prezentat atat de grandios.
#202
Postat 04 februarie 2023 - 20:11
Mai sa se opreasca apa si sa se interzica masinile si orasul se poate intoarce la epoca dolce vita spre epoca de piatra sau poate ca nivelul papuasilor care traiesc fericiti.
Multe discutii de aici par a fi trairi personale care n-au a face cu circulatia trenurilor.
Mai iesiti si voi prin Europa sa vedeti cum circula trenurile marfare chiar prin orase.
Cu mici exceptii caile ferate s-au construit PENTRU marfare iar in prezent caile ferate traiesc in special DIN circulatia marfarelor.Trenurile de calatori indeplinesc functia lor socila si rezista sprin subventii.
in primul rind e bine sa fie cit mai multe marfare ca o dovada a puterii economice a tarii pe de o parte, sa fie marfa transportata vagonabil iar pe de alta parte sa degreveze sosele de camioane.
Prin urmare care este problema ca trece un marfar in timp ce trebuie sa soseasca un tren de calatori? in primul rind ca pe M 900 si 310 linia este dotata cu BLA iar prin proiectele noi se trece la ERTMS. DAr daca trece un interregio in timp ce astepti personalul ?
De altfel s-a explicat aici ca linia a facut fata sporului de trafic generat de devierea unei parti a traficului de marfa de pe 200 pe 900.
Oricum dupa terminarea lucrarilor de dincolo vor trece tot pe acolo si coboara pe Livezeni.
de asemenea s-a explicat si cum se fac parcursurile in Arad pentru marfarele din Arad pentru Aradul Nou.
Faptul ca primaria municipiului a fost dezinteresata de proiect si nu s-a zbatut pentru a obtine diverse traversari prin rambleul caii nu trebuie aruncat pe CFR.
aici o filmare cu un tren de marfa pe liniile de calatori la 1.26.30 trenul trece in tranzit prin Milano Roredo una din garile mari ale orasului. De asemenea vad niste cladiri foarte moderne linga linia ferta fara sa aiba problme ca timisorenii.
ca sa nu mai spun despre alte filmari in care se vede linia lor de centura prin oras.
https://www.youtube....rnVFL9Q&t=7427s
#203
Postat 04 februarie 2023 - 20:36
#204
Postat 04 februarie 2023 - 20:50
Citeaza


In primul plan al discutiei este blocajul jumatatii de est a orasului, blocaj produs de marea modernizare a CFR-ului.
Daca in urma cu aproape 100 de ani autoritatile de atunci au rezolvat cumva jumatatea de vest a orasului cu 7 (șapte) sub-pasaje si o bariera, prin construirea unui rambleu, partea de est a ramas "rezolvata" cu 3 la inceput si apoi cu 4 bariere la nivel. Nu stiu de ce a ramas lucrarea facuta pe jumate.
Iata ca acum, dupa cei aproape 100 de ani scursi, vine marea modernizare care nu rezolva problemele actuale si viitoare ale acestei jumatati de oras iar impactul este pentru alta 100 de ani.
Apoi iti place mizeria de la ambele gari, ma refer la zeci de linii paralele pastrate multe dintre ele total fara rost? Poate asa o fi si la Milano si atunci o fi OK?
Trebuie restructurate aceste aspecte. Mi-ar place sa vad ambele gari cu cele cateva linii functionale si atat si nu cu toate liniile in plus si toate cocioabele in ruine. De o viata le vad si m-am cam saturat.
Pe de alta parte, Timisoara fiind oras de campie si in mare parte doar tranzitat de marfare, se poate face o centura pentru marfare la costuri rezonabile...
#205
Postat 04 februarie 2023 - 21:18
Da, liniile suplimentare nu trebuie desfiintate ca sa se construiasca acolo blocuri in care sa vina unii din sate fara numere la casa care apoi sa ceara... mutarea liniilor in afara orasului.
Liniile de acolo trebuie modernizate si pastrate pentru a conserva capacitatea sectiei, adica tocmai nevoia de stocare a sporului de trafic ca sa poata trece personalele prin halta dintre Gara de Nord si Gara de Est fara sa fie marfare.
Transformarea unoe statii in halte si eliminarea sau reducerea numarului de linii abatute la modernizarea liniei 800 au scazut capacitatea acestei sectii.
De aceea acum s-a aprobat refacerea statiei Valul lui Traian si a altor lucrari pentru a prelua sporul de trafic generat si de tranzitul din Ucraina.
De asemenea eliminarea abatutelor in Sofronea si modernizarea doar a citorva linii in Curtici a scazut capacitatea iar acum in loc sa desfiinteze liniile ramase s-a incropit acolo un fel de semnalizare pentru ele si sint folosite. Si MAV nici macar nu a terminat dublarea liniei deci ce va fi cind va fi gata la ei si la noi intreg coridorul.
Deci DA, garile trebuie sa ramina cu actualele linii.
Pentru liniile din zona Milanului
https://www.youtube....h?v=hEV6152usKI
Aceasta postare a fost editata de timis2: 04 februarie 2023 - 21:22
#206
Postat 04 februarie 2023 - 21:20
#207
Postat 05 februarie 2023 - 00:26
Infra, la 04 februarie 2023 - 21:20, a spus:
Daca chiar vor face terminal acolo nu inseamna ca vor scoate liniile de la Tm Est. La Remeatea ar fi punct terminus, depinde cum va fi gandit terminalul, cu linii abatute si pentru tranzit, s-au doar cu linii de garare pentru ternuri care origineaza s-au au capat acolo. Dar operational vorbiind, daca ar fi linii si acolo si la Tm Est, ar fi 2 puncte la intrare in Timisoara unde ar putea astepta marfarele, nu scoate nimeni nici o linie atunci cand se poate sporii capacitatea si usura modul de operare. Numa ce a spus un coleg mai sus de prostiile facute pe Buc-Ct unde au scos prea multe linii din unele gari si acuma trebe sa le puna inapoi.
mile, la 04 februarie 2023 - 21:20, a spus:
Daca a-ti fost la mare in anii 90, apoi in anii 2000 dupa modernizarea liniei Bucuresti-Constanta, s-a pe Bucuresti-Brasov (s-au mai aproape la Arad-Deva) a-ti fi vazut ca acolo unde s-a modernizat orice gara, s-au scos acele linii "in plus". Acele linii erau, cum sunt acum cele de la Tm Est, cele din capatul garii, unde ar fi venit un marfar scurt, si ar fi impartit vagoanele la fabricile din jur. De obicei sunt/erau 2 astfel de linii "in plus" una era pentru garare efectiva, iar cealalta pentru a permite locomotivei sa se deplaseze la celalt capat a-l trenului. Vor fi scoase acele linii asa cum au fost scoase de peste tot, nu mai face demult poamana cfr infrastructura, cat este nevoie atat se si construieste.
mile, la 04 februarie 2023 - 21:20, a spus:
Timisoara este oras de campie, dar se afla si pe parcursul unui coridor european. Coridoarele europene au ramas in urma cu termenele cam peste tot, dar ele fac parte dintr-un plan mult mai mare. Noi aici suntem doar un punctulet (nici nu aparem pe unele harti, apare Aradul) , iar avand in vedere situatia din regiune nu cred ca isi va asuma nimeni acum vreo greseala s-au intarziere. De ceva timp si vecinii nostrii din vest incearca sa ne integreze fie din motive personale s-au comune in sistemul de cai ferate european, de aceea avem mai multe trenuri catre Viena si Budapesta. Astfel, in acest context, nu neg utilitatea unei centuri, dar cum s-ar rezolva situatia mai repede, cu o centura inceputa de la 0 fara un proiect la momentul de fata, s-au acest proiect care e gata de pus in aplicare?
Eu cred ca nu va paraliza nimic acest proiect, sa fim seriosi, nu vin aia sa taie orasul intentionat, vor fi cam reastransi in jurul liniilor, apoi sunt zone precum Popa Sapca, unde vor pune doar podul, fundatia fiind deja acolo, deci probabil o zii de drum inchis, iar la Jiul sunt deja cate linii este nevoie. Unde sunt trecerile, sunt convins ca le vor face pe rand, dupa ce termina 2 tronsoane si le pot lega, nu se va pune nimeni sa traga un sant urias dealungul orasului cum a fost la pasajulde la complex unde au devastat aia toata zona doar ca sa sape un singur om cu un singur excavator o groapa.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 05 februarie 2023 - 00:26
#208
Postat 05 februarie 2023 - 01:08
Am impresia ca ne uitam la doua filme diferite pe care apoi le comentam intre noi.
N-am zis nimic de pasajele Popa Sapca, Aradului, Gh Lazar, 700 si Jiul. La aceste pasaje orice lucrare cu ocazia modernizarii liniei va fi de scurta durata, relativ scurta durata.
Am zis doar ca aceste pasaje vor fi cu trafic mai aglomerat decat acum cand vor intra in lucru cele doua pasaje mari, Baader si Gh Adam.
Citeaza
Nu vin aia sa taie orasul ci calea ferata prin prezenta ei la sol va taia orasul cum il taie si acum. Doar ca acum sunt 4 puncte de trecere cf cu bariera si in loc ca numarul lor sa creasca la 6 sau 7 vor ramane doua suprapasaje.
Acest aspect nu are cum sa duca la ceva pozitiv mai ales ca nici mtc-urile electrice (clasice) nu vor putea traversa cale ferata.
Vorbea Latcau in filmulet ca se poate face la Gara de Est un nod serios de transbordare, cu tramvaie, cu firobuze, cu autobuze dar in mod sigur se gandea doar la partea dinspre Kogalniceanu a garii si nu si pe partea cu Demetriade. Iar la o traversare in zona garii nici un gand.
Dar una peste alta daca si Latcau zice si recunoaste ca este un proiect prost (pentru oras si nu pentru CFR!!!), atunci mai stam pe ganduri si sustinem contrariul?
LE Nu cred ca UE ne impune ca marfarele sa treaca prin centrul orasului. Totul depinde de noi, cat de mult ne duce mintea.
#209
Postat 05 februarie 2023 - 01:57
#210
Postat 05 februarie 2023 - 14:45
Insa rambleul ar trebui unul modernizat si nu doar un dig de pamant cum avem in vestul orasului. Si asta si pentru a economisi teren, si pentru a putea mentine mai usor curatenia pe langa dar si pentru a avea cai de comunicatie pe langa el, trotuar, piste, carosabil...
Ar fi vorba de un rambleu marginit si sustinut de prefabricate de beton turnate in alta parte si apoi aduse si montate la fata locului...asemanator cu montajul pasajului Popa Sapca...

#211
Postat 08 februarie 2023 - 15:02
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 08 februarie 2023 - 18:32
#212
Postat 08 februarie 2023 - 16:42
ioio_viola, la 08 februarie 2023 - 15:02, a spus:
Da, de subtraversari pietonale la nivelul solului Lațcau pomeneste doar intre Popa Sapca si Jiul iar ce va fi dincolo de Popa Sapca legat de pietoni nu sufla o vorba.
Dar si aceste subtraversari mici daca nu se fac odata cu "modernizarea", mai tarziu se vor face mult mai greu, poate 10 ani de zile sau mai mult chiar daca ar fi vorba de lucrari extrem de simple. Iar cum spunea Lațcau, CFR-ul nu este dispus la discutii de orice fel...
Dincolo de pasajul Popa Sapca se vor putea face doar pasarele cu trepte sau pante/rampe lungi pentru velo, sau pasaje subterane cu trepte sau pante/rampe lungi pentru velo. Adica niste tâmpenii!...
#213
Postat 07 martie 2023 - 12:02
The Mechanic, la 06 martie 2023 - 21:27, a spus:
- Asta ar fi ultima sansa in care se mai poate insera acel pasaj subteran care sa faca legatura intre str. Kogalniceanu si str. Div. A. Cavalerie de care mai vorbeam noi pe topicul cu calea ferata dintre gara mica si gara mare. Rog colegii de forum care inteleg impactul pozitiv al acestui pasaj sa trimita propuneri cu realizarea acestui obiectiv pe cale oficiala pe adresa de email a primariei, dar si pe cale neoficiala pe paginile de fb ale primarului si viceprimarului. As dori ca macar sa ia in calcul aceasta varianta la care nu s-a mai gandit nimeni din Primarie pana acum.
Si pentru ca mi-am expus de mai multe ori punctul de vedere asupra unui pasaj subteran general la Gara de Est, respectiv despre lipsa spatiului suficient pentru un pasaj major, iata vin cu o schita cu un pasaj subteran doar pentru tramvaie (Gygyman6). Ar fi si spatiu dar si mai simplu de realizat. Si astfel ar fi si incurajat transportul in comun in defavoarea celui auto privat.
Iata si schita. Tunelul este mult mai lung decat strict necesar pentru a ramane in continuare traficul de suprafata in fata garii asa cum este el, cu tot cu bucla de intoarcere, iar dincolo, pe Divizia 9 Cavalerie iesirea din tunel este mai distantata de intersectie pentru formarea benzii de virare la stanga deasupra tunelului...Statiile se afla exact sub calea ferata pentru a fi accesibile din ambele parti ale CF (Kogalniceanu - Demetriade) dar pot fi folosite si ca pasaj subteran pietonal, statii tranzitate de pietoni care au treburi in apropiere...

#214
Postat 07 martie 2023 - 12:48
#215
Postat 07 martie 2023 - 13:49
Eu sustin 100% pasajul de langa Gara de Est in oricare forma a sa. Ar fi cea mai mare realizare din aceasta parte a orasului de la Revolutie incoace.
#216
Postat 07 martie 2023 - 14:10
Str Baader nu are latimea necesara pentru extindere la 2 benzi pe sens daca se impun conditii restrictive in PUZ, eu stiu... latimea spatiului verde sa fie min 1.5m, latimea trotuarelor la fel, piste dublu sens pe fiecare parte, etc
Pana la urma subtraversarea de la Michelangelo este tot la 1 banda pe sens.
Solutia cu un pasaj subteran la Gara de Est este ideala dar nu imi fac nici o speranta din cauza costurilor mult mai mari.
Tare mi-e teama ca exista riscul sa nu se mai faca nimic, decat sa ajungem intr-un blocaj mai bine sa existe luciditate si sa impuna varianta unui pasaj suprateran sau subteran simplu si un nod cu bretele rapide de tip nod pe Demetriade, PMT poate impune solutia asta acum si sa informeze proiectantul ca au actualizat urbanismul.
#217
Postat 07 martie 2023 - 14:57
La noi ar putea incepe undeva dupa Pasajul Popa Sapca si dus imediat dupa Gara de Est (care probabil ar trebui mutata...). S-ar elibera si trecerea catre Baader si legatura Div 9 - Kogalniceanu. Si n-am avea poluarea vizuala a unui pasaj suprateran. Si daca s-ar continua cu un alt pasaj pe sub Gh Adam/inelul 4, ar fi ideal...
Sunt convins ca, daca se doreste, se pot gasi solutii mult mai ok decat solutia actuala. Tare mi-e sa nu fie prea tarziu.
#218
Postat 07 martie 2023 - 16:15
Fantoma Tramvaiului 3, la 07 martie 2023 - 12:48, a spus:
Tunelul ar trece la 40-50 m de gara si nu pe sub ea. Se vede in desen unde e gara. Iar tramvaiul nu s-ar duce niciunde ci s-ar duce spre Torontalului - Cetatii astfel ca te urci in tramvai acolo si esti una - doua in Cartan sau Traian daca ai treaba aici...Distanta e de 3-4 statii intre TM Est si Torontalului.
Oricum, sunt tare curios cum se va termina acest balamuc.
Shhhh, la 07 martie 2023 - 14:57, a spus:
La noi ar putea incepe undeva dupa Pasajul Popa Sapca si dus imediat dupa Gara de Est (care probabil ar trebui mutata...). S-ar elibera si trecerea catre Baader si legatura Div 9 - Kogalniceanu. Si n-am avea poluarea vizuala a unui pasaj suprateran. Si daca s-ar continua cu un alt pasaj pe sub Gh Adam/inelul 4, ar fi ideal...
Sunt convins ca, daca se doreste, se pot gasi solutii mult mai ok decat solutia actuala. Tare mi-e sa nu fie prea tarziu.
Acea linie de tren de la Pasajul Lujerului este una industriala si are alte caracteristici decat ce se face la noi. Suntem intr-o faza tampita in care in jumatate de oras avem pasaje auto sub calea ferata din care doua tocmai reabilitate iar in cealalta parte de oras propui ca, calea ferata sa coboare in pamant sub cota zero pentru a se putea traversa pe deasupra ei si asta de doua ori consecutiv. Un "montagnes russe" este total exclus, sa coboare si sa urce calea ferata de doua ori...nu cred asa ceva.
Cred ca vom avea pana la urma acea poluare vizuala de care pomenesti si de care mi-e extrem de groaza.
#219
Postat 07 martie 2023 - 22:08
mile, la 07 martie 2023 - 16:15, a spus:
Exact. E o distanta de vreo 2 km pe care trebuie linie de tramvai, si implicit refacut bulevardul. Nu ca ar fi imposibil, dar ma indoiesc ca cineva sa planifice 2 km de bulevard refacut si un pasaj subteran DOAR pentru o linie de tramvai. As vedea sa se mearga intr-atat de departe, dar cu conditia sa se faca pasaj si pentru masini
#220
Postat 09 martie 2023 - 09:27
Aceasta postare a fost editata de Ronat: 09 martie 2023 - 09:27