Ca sa raspund la niste intrebari de mai sus:
M900 e dubla pe bucata Bucuresti - Strehaia si apoi linia e simpla pana la Timisoara, linie e dubla si la iesirea din Caransebes spre Timisoara, insa e o portiune mica. Harta retelei CFR se poate consulta
aici.
Trenurile de calatori au intodeauna prioritate fata de trenurile de marfa conform rangului trenului. Mai mute info
aici depre rangurile trenurilor.
Cazurile in care trenurile se depasesc sunt mai rare, iar cel mai adesea acest lucru se face prin gari, mai rar cand merg in paralel pe magistralele unde linia e dubla.
Trenurile de calatori au orar regulat / zilnic dupa care circula si niste timpi de mers intre statii, marfarele care circula vor astepta in statii eliberarea liniei - prin eliberare inteleg ca daca un marfar pleaca spre statia urmatoare, el are timp suficient sa ajunga si nu va incurca graficul de circulatie al unui tren de calatori ce vine in urma lui.
In cazul de mai sus prezentat de
Gygyman6, trenul de la aeroport va avea prioritate, iar acesta avand un orar fix de circulatie un ipotetic marfar care vine dinspre Lugoj fie il va astepta la semnalul de intrarea in TM Est fie va fi tinut prin haltele de pe traseu astfel incat sa nu incurce trenul de calatori.
Linia din oras va fi noua iar trecerea trenurilor va face mai putina galagie, fata de linia actuala + ca in proiect e mentionata montarea de panouri fonoabsorbante, care vor reduce si mai mult zgomotul.
Desi modernizarea va ridica viteza de circulatie la 160km/h pt. trenurile de calatori si 120 pt.cele de marfa prin oras viteza va fi limitata pentru a reduce zgomotul.
Traficul de marfa pe M900 prin TM, e influientat si de lucrarile pe M200 intre Simeria - Curtici, cam toata portiunea asta din magistrala M200 e un santier, se circula pe un singur fir pe multe portiuni si sunt si restrictii de viteza datorita santierului.
La finalizarea lucrarilor marfa ce circula "deviat" pe M900 va reveni pe M200.
Trenurile naveta (care au in compunere acelasi tip de vagoane) cum sunt cele cu masini circula mai des pe M900. Productia zilnica Ford + Dacia pot umple cateva trenuri de genu zilnic, insa nu toata productia se transporta cu trenu (desi e cea mai eficienta metoda terestra de transport ca si costuri) s nui toate garniturile vin pe aici - mai merg si pe M200, M300 spre Constanta sau spre BG.
Sansele sa schimbe ceva sunt mici fara lobby puternic la Bucuresti (stiu ca am mai spus asta), cei de CFR au tinut ca modernizarea sa se faca fara intreruperea traficului sau opriri pe perioade f scurte cum a fost la pasajul Popa Sapca.
Legat de ridicarea liniei pe estacada ca si un exercitiu de imaginatie, cum ar arata acesta daca ne uitam cu ce se face
aici la reconstructia podului peste Arges de pe linia 902. Aici sa cerut pastrarea gabaritului navigabil pt. proiectul cu portul Bucuresti.
Va las pe voi sa scalati proiectul la 2 linii si la lungimea liniei prin oras. Nu vreau sa fiu considerat gica contra insa sunt realist, nu cred ca vom vedea pasajul actual Popa Sapca demolat pt. estacada.
Ma opresc aici ca sunt cam oftopic de ceva vreme
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 04 februarie 2023 - 04:58