STP Timișoara Forum: Pasajul Solventul | Podul Solventul - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (50 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pasajul Solventul | Podul Solventul Pasaj: Sylc cons Trans & as - in constructie | (pod in elaborare)

#581 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 19 iulie 2022 - 15:07

Cam optimist Fritz, dar normal ca sper din toata inima sa termine cand zice pentru binele tuturor.

Citeaza

FOTO. Pasajul Solventul este în grafic. Va fi legat de Centura de Vest a Timișoarei

„Este un proiect la care am dat ordinul de începere în decembrie anul trecut. Acum s-au făcut lucrări pe partea de utilități. Este un proiect de 111 milioane de lei, care deocamdată este finanțat sută la sută din bugetul local și am pus anul acesta bani de o parte să putem merge cu forță plină în această vară. Bineînțeles că sperăm la o finanțare de la Guvern prin Programul „Anghel Saligny”, dar noi oricum mergem mai departe cu acest proiect, care este unul strategic pentru infrastructura din Timișoara. Probabil anul acesta vom avea toate avizele pentru Podul Solventul, care va lega pasajul de cartierul Dâmbovița și va trece peste Bega. În curând sper să lansăm licitația spre o nouă radială vest, care va lega strada Gării și pasajul de Centura Vest, la care mă bucur că se lucrează acum și există o înțelegere cu CNAIR că o parte din costurile pentru această nouă radială să fie suportate de CNAIR. Dacă totul merge bine, la sfârșitul anului viitor vom putea deschide acest pasaj”, a declarat, marți, primarul Dominic Fritz, aflat în vizită pe șantier.

De asemenea, Pizzorno a mai spus că au fost realizate studii geologice și geotehnice suplimentare, iar pe durata lucrărilor traficul feroviar nu va fi afectat.

„Suntem în grafic cu programul de execuție, am lucrat și sâmbătă și duminica. Acum, echipa e în concediu pentru că echipa a lucrat 45 de zile fără pauză, pe caniculă. 12% din lucrare este executată”, a spus Mattia Pizzorno.


https://www.tion.ro/...soarei-1614157/
0

#582 Useril este offline   POLI™2012 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 06 martie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 iulie 2022 - 15:31

Dominic Fritz a spus:

Pasajul de la Solventul e în șantier, podul peste Bega e în proiectare. Ambele proiecte merg înainte - proiecte pe care Timișoara le așteaptă de decenii.

Am fost astăzi pe teren să văd cum merge execuția lucrărilor la pasaj și să vorbesc cu constructorul. De la predarea amplasamentului au fost relocate rețelele de utilități și s-au obținut avizele de la CFR. Constructorul are în plan o mobilizare puternică în următoarele câteva luni și mă aștept să vedem rezultatele pe teren.

Pasajul și podul vor lega Calea Bogdăneștilor, Bv. Dâmbovița și strada Gării cu o linie dublă de tramvai, patru benzi de circulație, piste de bicicletă și trotuare. Acum, singura traversare rutieră între cartierele Ronaț și Blașcovici și cartierul Iosefin este la Pasajul Jiul. Prin Pasajul Solventul construim o linie de tramvai, amplasată pe axa drumului, care face legătura între linia de tramvai de pe Calea Bogdăneștilor (aflată în curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) și o linie de tramvai nouă pe strada Gării.

O veste importantă este că vrem să construim o a 8-a arteră radială în Timișoara, care se va extinde de la strada Gării și va face conexiunea cu Centura de Vest a Timișoarei. Urmează în curând să lansăm licitația pentru proiectare, faza SF, primul pas pentru a transforma această idee în realitate. Am reușit să asigurăm și finanțarea pentru o bucată din radială prin CNAIR și le mulțumesc pentru sprijin.

Cu lucrarea de pasaj și pod vom reuși să închidem inelul 4 vest și să avem un coridor de mobilitate cu toate modalitățile de transport disponibile: tramvai, bicicletă, pietonal și auto.

Constructorul italian, SPIC, lucrează la pereții mulați și la forajele pentru pilonii pentru pasaj, lucrări care pregătesc subtraversarea liniilor de tren pe o lungime de aproximativ 87 de metri.

Acum asigurăm finanțarea integral din bugetul local, dar am depus o cerere de finanțare prin programul Anghel Saligny la finalul anului trecut. Așteptăm răspuns și sperăm că vom găsi susținere la București pentru finanțarea acestui proiect.

Valoarea proiectului de pasaj este de aproximativ 111 milioane de lei (TVA inclus).


Sursa: Dominic Fritz FaceBook

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237033898.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237036127.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237038209.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237041169.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237043343.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237051317.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237053719.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237056037.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237058735.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237062307.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1658237064509.jpg

4

#583 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 19 iulie 2022 - 16:05

Este foarte important ca cei din CJT sa conecteze cu un drum judetean nou prin viitoarea centura Vest, de la nodul creat de acest pasaj in Ronat- Blascovici pana la Sanmihaiu Roman, posibil din DJ ce il leaga de Sacalaz.
Lucrurile se pot planifica, proiecta, face SF urile, pana cand incepe centura Vest.
2

#584 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1447
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 19 iulie 2022 - 16:28

Asta daca nu intervine politicul gen " nu ne conectam la drumul celorlalti" ... Desi un astfel de drum devine esential in contextul centurii Vest, sa ca nu aglomereze si mai tare drumurile existente spre localitatile de la vest de centura.
Sincer la CJT se misca destul de greu - acum 2 ani incepusera demersurile pentru ocolitoarea Remetea - adica legatura intre Aeroport si iesirea pe autostrada. Si de atunci e cam liniste.
4

#585 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 20 iulie 2022 - 09:29

Herr Primar ne-a spus ca lucrarile sint in grafic, deci nu se lucreaza incet, acesta este ritmul impus de finantator. Imagine postata
Duminica 17 iulie:
Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.17 01.jpg Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.17 02.jpg Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.17 03.jpgImagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.17 04.jpg Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.17 05.jpg

4

#586 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 20 iulie 2022 - 11:47

M-am intrebat si la Michelangelo si ma intreb si acum de ce peretii mulati se toarna cumva pana la nivelul solului sau mai sus ca apoi cu pick-hammerul si manual sa se sparga circa jumate de metru de beton dupa cum se vede in poza a opta postata mai sus de POLI 2012? Iar mai tarziu cu alt cofrag se toarna din nou alt beton la alte cote.
Probabil ca exista o explicatie insa nu stiu care o fi?
1

#587 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1447
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 21 iulie 2022 - 11:30

@Mile - peretii mulati se toarna in pamant, de obicei folosind foreza, si in acest caz se mai face ca o grinda / centura deasupra , dar cu fierul acela gros care proabil coboara multi metri in jos. Pe fierul care acum este "dezgolit", scos din beton, se va lega o noua armatura de fier beton, se va cofra mai sus si se va turna beton. Astfel structura devine un "monolit" si ajunge la rezistenta necesara.
2

#588 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 iulie 2022 - 12:42

Da, asa este. Insa se puteau opri cu turnarea betonului cu jumate de metru mai jos ca sa nu sparga acea jumatate de metru, asta insemnand si material distrus (este adevarat ca se poate folosi in alta parte ca umplutura), si timp pierdut pentru spargerea lui (plus "transpiratia" muncitorului de la pickhammer pe caldura asta).

Nu cred ca noul beton turnat peste acel sfaramat va face o priza mai buna decat daca se termina turnarea primului beton cu jumate de metru mai jos ramanand fierul beton in aer de care se leaga o alta armatura de fier beton si un cofrag si peste care se toarna acea grinda/centura.
Doar dau cu presupusul in calitate de observator amator...Ceva nu mi-e clar.

Am turnat anul trecut 4 stalpi pentru o camera. Nu i-am turnat in cofrag pana sus, ca sa am ce sparge dupa aia, ci i-am turnat cu circa 30 cm mai jos decat inaltimea finala chit ca cofragul era chiar mai inalt decat inaltimea finala. Pana si unele bare de fier beton din stalp depaseau nu cu mult cota finala. Apoi am legat armaturile orizontale puse in alt cofrag (orizontal) de fierul beton din stalpi si am turnat beton inclusiv si pe colturi unde am lasat in aer in prima faza acei 30 cm de fier beton.

Cu alte cuvinte nu am turnat in plus ca sa vin sa sparg...
0

#589 Useril este offline   Harletz 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 16 august 20

Postat 21 iulie 2022 - 13:55

Capul de pila se sfarama pentru ca la turnare se introduc in beton diferite mizerii organice, pamant, frunze, bentonita, etc, care se ridica la suprafata. In functie de diametrul pilei si adancimea ei se calculeaza cat din varful\capul pilei se va elimina pentru a te asigura ca pila are aceiasi rezistenta la compresiune pe toata lungimea ei si capul nu se va sfarama fiind alcatuit in mare parte din impuritati.

Cat despre cei 4 stalpi la o camera, vorbin de diametru\lungimi mult mai mici deci cantitatea de material neconform e mult mai mica. Chiar si asa, in caz de cutremur sa zicem, acele capete de stalpi reprezinta punctul vulnerabil al constructiei.
7

#590 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 iulie 2022 - 14:32

Imagine postata Da, asa este. Nu m-am gandit la acest aspect, cel cu impuritatile care se ridica iar masa solida, "sanatoasa", coboara. Si ca atare zona cu impuritati trebuie inlaturata.

Nu stiu cati isi aduc aminte ca tot asa s-a procedat si la stalpii care sustin debarcaderele in cele noua statii de hidrobuze (vaporetto Imagine postata)
La fiecare debarcader sunt turnati cate 16 stalpi (parca asa-mi aduc aminte) si apoi dupa turnare si uscare a fost sfaramat aproape 1 m din inaltime la fiecare si apoi turnata placa de beton incluzand si fierul din stalpi. Si atunci ma intrebam de ce fac asa? Iata ca am aflat pana la urma...
3

#591 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 31 iulie 2022 - 17:10

Duminica 31 iulie:
Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.31 01.jpg Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.31 02.jpg Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.31 03.jpg
Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.31 04.jpg Imagine atasata: Pasaj Solventul 2022.07.31 05.jpg

7

#592 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 31 iulie 2022 - 17:28

Cred ca am mai intrebat acest lucru dar nu am primit vreun raspuns (serios) si anume ce se intampla cu linia de tramvai in cazul in care, si probabil ca asa va fi, Bogdanestilor va fi gata cu mult inaintea pasajului? Se face o bucla pentru tramvai provizorie? Sau se asteapta terminarea pasajului?

Sau, unde se termina modernizarea Caii Bogdanestilor si de unde incepe constructia pasajului? Din dreptul strazii Dunarea sau mai incolo catre calea ferata?
Sau cum este prevazut in proiect (in planse) capatul de la calea ferata a Caii Bogdanestilor?

Intreb toate astea pentru ca vorbim de doua proiecte diferite care se incaleca intr-un punct.
Aceeasi situatie o avem si pe strada Garii, dincolo de pasaj, unde doua proiecte se suprapun (cel cu tramvaie pe strada Garii cu proiectarea pasajului). Parca citisem undeva ca in acest al doilea caz s-ar fi reunit ceva comisie ca sa gaseasca o solutie comuna ambelor proiecte insa apoi nu a aparut nimic in public.
2

#593 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1447
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 01 august 2022 - 08:18

Bogdanestilor se termina cu bucla, asa e proeictul.
Ce se face dupa este altceva si probabil va fi cel putin un an dupa.
0

#594 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 01 august 2022 - 09:53

Daca bucla vine pe locatia celei vechi, nu se va putea lucra la pasaj.
Cu alte cuvinte o eventuala bucla trebuie facuta la ceva distanta de calea ferata pentru a se putea lucra la pasaj.
Probabil undeva in dreptul strazii Dunarea. Dar este loc acolo pentru o bucla?...
0

#595 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 01 august 2022 - 12:51

cel mai probabil vor circula tramvaie bidirectionale pana va fi finalizat pasajul
2

#596 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 01 august 2022 - 19:28

cred ca mai repede o sa fie gata pasajul decat sa se achizitioneze tramvaie bidirectionale, sau avem asa ceva?
0

#597 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1278
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 01 august 2022 - 20:00

nu trebuie achizitionate, doar cupleaza 2 tramvaie care sa traga in directii opuse cum s-a mai circulat si in anii 2000 intre statia Meteo si gara de Est
1

#598 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 august 2022 - 22:15

Din cate stiu, Armonia nu permite asa ceva, neavand cuple pentru franarea hidraulica a unei remorci, iar compresor nu au deloc. Cat despre cuplarea a doua Bozankaya nici nu are rost sa discutam, deci daca s-ar face asa ceva, doar cu vagoanele vechi s-ar putea face.
2

#599 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 01 august 2022 - 23:31

Cel mai probabil se va intampla cum spune Mile, si bucla va ingreuna constructia pasajului (asta daca nu va fi deja ingreunata din proiectul strazii oricum - nu stiu daca a fost prevazut unde se intalneste capatul din Bogdanestilor cu pasajul). Un fel de situatie ca intre centura de sud si Drumul Boilor, o alta scuza sa mai traga de timp
2

#600 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 02 august 2022 - 13:34

Ultimele tramvaie suveică pe care le-am văzut erau tramvaie Rathgeber care mergeau între Gara de Est și Parcul Poporului și asta acum 15 ani. Cel mai simplu ar fi să introducă un singur tramvai suveică între Balta Verde și Ronaț pe un singur fir, dar nu cred că se vor complica și vor da drumul tramvaielor doar când e gata pasajul.
0

Arata acest topic


  • (50 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi