Linia 33
#401
Postat 27 martie 2016 - 10:24
#402
Postat 27 martie 2016 - 11:32
#403
Postat 26 octombrie 2016 - 11:46
In fiecare zi a saptamanii de Luni-Vineri in intervalul orar 13:00-16:00 in statia de autobuz 33 Sinaia spre Calea Sagului este foarte multa lume care asteapta autobuzul. Acesta cand ajunge in statie (intr-un interval de 10-15 minute) este deja aglomerat de la statiile anterioare si nu toti oamenii care au asteptat se pot sui in autobuz sa calatoresca deoarece este supraaglomerat. Urmatorul autobuz vine la fel de aglomerat tot dupa 10-15 minute.
Consider ca ar trebui luata o masura , eventual mai multe autobuze bagate in acel interval orar care sa vina in loc de 10-15 minute in 5 minute.
#405
Postat 04 februarie 2017 - 08:32
#406
Postat 04 februarie 2017 - 14:26
#407
Postat 04 februarie 2017 - 18:27
#409
Postat 19 mai 2017 - 22:22
Soferul, vizibil deranjat de situatie... "da, ca pe astia din dispecerat ii doare in ___ (sa nu reproduc replica omului) de ce-i aici".
Ca o paranteza, si offtopic, si cu E8 cred ca au fost probleme azi. De la Electro spre Apateu, pe la 11 aproximativ, s-a stat muuuuultttt dupa el, si cand a venit era destul de aglomerat.
#410
Postat 07 iulie 2017 - 19:51
#411
Postat 28 septembrie 2019 - 11:42
Sunt 2 statii 1 la parc si cealalta la biserica langa fostul magazin eta2u....
Asa nu mai alergam toata lungimea parcului ca sa urcam in 33.
Eu zic ca este o intrebare de bun simt.
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
#412
Postat 13 octombrie 2019 - 21:34
#414
Postat 14 octombrie 2019 - 19:14
#415
Postat 06 iunie 2022 - 07:51
Fantoma Tramvaiului 3, la 05 iunie 2022 - 22:37, a spus:
In mod cert in anul 1973 capatul din centru al liniei 33 era la Spitalul de Copii. Si asa a fost ani de zile pama spre 1980, deci nu era o chestiune provizorie.
Insa cand venea spre centru, de la Maria dupa ce trecea podul facea dreapta prin pasajul subteran nou construit la acea vreme si ajungea pe strada Jiul si apoi pe Republicii catre Spitalul de Copii. Avea statii pe Republicii la colt cu Jiul, apoi la Sp de Copii (capat de linie, unde soferul mai zabovea cateva minute) si la Catedrala cum facea coltul catre 16 Decembrie unde acum este parcarea de motociclete.
Numai ca nu mai stiu exact anul cand s-a construit pasajul din Spatele Catedralei?
In mod cert dupa 1970. Daca s-a construit dupa '73, atunci e posibil ca 33 sa fi venit pe la Catedrala pana la terminarea pasajului.
In orice caz, pana sa vina 33-ul la Spitalul de Copii, intorcea la Piata Sinaia (Küttl) la fel ca o gramada de alte linii care veneau din zona de sud-vest a orasului. La Kuttl era un mare nod de transbordare cum era si in locul actualului sediu al Schelei de Petrol de langa Bastion.
In orice caz, cei din Calea Sagului au fost tare fericiti cand linia 33 a fost prelungita pana in Centru.
Abia la finalul anilor '70 sau inceputul anilor '80 capatul liniei 33 a fost mutat la Catedrala, motivul principal fiind ocolul relativ mare pe la strada Jiul iar a doua chestiune deranjanta era faptul ca soferii stationau (in mod legal) la Sp de Copii si majoritatea calatorilor trebuiau sa vina cum ar fi o statie pe jos pana la Catedrala spre centrul centrului.
La un moment dat si linia 32 (parca) a fost adusa pana la Sp de Copii.
PS Am scris undeva pe forum (habar n-am unde) anii de constructie a tuturor pasajelor, a podurilor noi si reabilitare a podurilor vechi intre 1970 si 1989, anii cei mai prolifici pentru infrastructura orasului. Era trecut acolo si pasajul din spatele Catedralei numit si pasajul de la Vaporu'...
#416
Postat 06 iunie 2022 - 23:24
#417
Postat 07 iunie 2022 - 12:09
#418
Postat 19 iunie 2022 - 14:09
1969
Din cauza suprimării liniei de tramvai nr. 7 pe porțiunea P-ța Mocioni - Bd. 6 Martie (Bd. 16 Decembrie 1989) - Cl. Șagului - Str. Ana Ipătescu, începând cu data de 1 decembrie 1969 a fost dată în funcțiune o nouă linie de autobuz cu nr. 13 care avea lungimea de 6200 m și traseul: P-ța Mocioni - Bd. 6 Martie - Cl. Șagului - I.R.M.C.T. - Intreprinderea Dermatina.
- Linia 13 - P-ța Mocioni - Intreprinderea Dermatina
1971
- Linia 13 devine 33
1972
În luna februarie, pentru conexiunea directă dintre Gara de Nord și cartierul Cl. Șagului, s-a înființat un nou traseu de autobuz, linia 33 barat: Intreprinderea Dermatina - Cl. Șagului - P-ța I. Maniu - Str. Reșița - Str. Pop de Băsești - Gara de Nord - P-ța Horațiu.
- Linia 33 - P-ța Mocioni - Intreprinderea Dermatina
- Linia 33 barat - P-ța Horațiu - Intreprinderea Dermatina
1973
La 1 februarie linia 33 s-a prelungit experimental de la P-ța Mocioni până la P-ța Horațiu, unde avea capăt linia 33 barat, având următorul parcurs: P-ța Horațiu - Catedrala Ortodoxă - P-ța Maria - P-ța Mocioni - Bd. 6 Martie - Cl. Șagului - Intreprinderea Dermatina. Pe distanța extinsă s-au înființat trei stații noi: P-ța Maria, Agenția TAROM și P-ța Horațiu.
- Linia 33 - P-ța Horațiu - P-ța Mocioni - Intreprinderea Dermatina
- Linia 33 barat - P-ța Horațiu - Gara de Nord - Intreprinderea Dermatina
1974
În 26 februarie 1974, linia 33 barat se modifică experimental pe următorul traseu: Cl. Șagului - Bd. 6 Martie - Str. Brâncoveanu - Str. 13 Decembrie - Gara de Nord - Bd. Republicii - P-ța Horațiu. În acest mod s-a anulat porțiunea de traseu din Str. Reșița. Pe porțiunea nouă s-a înființat la Liceul de construcții (Bd. Tinereții). Pe acest traseu s-au introdus 3 autobuze la interval de 10 min.
Linia 33 a fost prelungită cu o staţie din dreptul Fabricii Dermatina, până la Podul Cl. Şagului, construit în 1974, fiind un pasaj necesar peste calea ferată Timişoara - Buziaş datorită traficului auto şi feroviar mărit. Capătul liniei 33 se afla chiar sub acest pasaj, unde s-a amenajat o buclă de întoarcere, staţia fiind folosită de locuitorii zonei Steaua.
- Linia 33 - Pod Cl. Șagului - P-ța Mocioni - P-ța Horațiu
- Linia 33 barat - Pod Cl. Șagului - Gara de Nord - P-ța Horațiu
1976
din 28 decembrie, linia 33 barat s-a numit linia 34.
- Linia 33 - Pod Cl. Șagului - P-ța Mocioni - P-ța Horațiu
- Linia 34 - Pod Cl. Șagului - Gara de Nord - P-ța Horațiu
1977
Până la sfârșitul anului 1977, ruta liniei 34 (Pod Cl. Șagului - Gara de Nord - P-ța Horațiu) a fost modificat, plecarea făcându-se la gară: Gara de Nord - Str. 13 Decembrie - Str. Brâncoveanu - Bd. 6 Martie - Cl. Șagului - Peco Cl. Șagului. După traversarea pasajului din Cl. Șagului autobuzele deserveau și B.A.T.M.A. (Baza de aprovizionare tehnico-materială pentru agricultură), I.A.S. Timișoara și Dacia Service.
- Linia 33 - Pod Cl. Șagului - P-ța Horațiu
- Linia 34 - Gara de Nord - Peco Cl. Șagului
1980
Lângă Gara de Nord s-a creat o platformă industrială limitată de străzile 13 Decembrie, Bd. Republicii, Str. Jiul, Spl. N. Titulescu, ce conținea intreprinderile: moara și rizăria (fabrica de decorticat orez) a Intreprinderii de Morărit și Panificație, Electromotor, Fabrica de Pălării, Fabrica de Gheață, Fabrica de tricotaje 13 Decembrie (actualul Pasmatex), Fabrica de Lanțuri. Pentru deservirea acestor intreprinderi, până la începutul anului 1980, linia33 astfel: Pod Cl. Șagului - Cl. Șagului - Bd. 6 Martie - Str. Brâncoveanu - Str. 13 Decembrie - Podul Ștefan cel Mare - Spl. N. Titulescu - Podul Traian - Bd. 6 Martie - Cl. Șagului - Pod Cl. Șagului.
- Linia 33 - Pod Cl. Șagului - Spl. N. Titulescu
- Linia 34 - Gara de Nord - Peco Cl. Șagului
1982
de la 1 aprilie, linia 34 a fost modificată cu deviere din P-ța I. Maniu pe Str. Reșița - Str. Pop de Băsești, întregul traseu fiind: Peco Cl. Șagului - Cl. Șagului - P-ța I. Maniu - Str. Reșița - Str. Pop de Băsești - Gara de Nord - Str. 13 Decembrie - Str. Brâncoveanu - Bd. 6 Martie - Cl. Șagului - Peco Cl. Șagului.
Din cauza crizei petrolului pe plan mondial, din 16 mai 1982: Liniile 32, 32 barat și 33 ce aveau stația de plecare comună la P-ța Horațiu, au fost de asemenea scurtate, noua stație de plecare fiind la P-ța Mocioni.
Din 1 iunie 1982 linia 34 desfiintata.
- Linia 33 - P-ța Mocioni - Pod Cl. Șagului
1985
Din data de 1 aprilie 1985, s-a luat hotărârea ca un autobuz de pe linia 33 să circule pe un traseu prelungit: P-ța Mocioni - Cl. Șagului - B.A.T.M.A. - Peco Cl. Șagului. Plecările pentru traseul prelungit se făceau din P-ța Mocioni la orele 08:45, 10:45, 13:15, 15:15, iar plecările de la Peco erau la orele 09:00, 11:00, 13:30 și 15:30.
1987
22 august - pentru deservirea călătorilor din zonele Cl. Șagului și Steaua cu o legătură directă până în centrul orașului, pe lângă linia 33 P-ta Mocioni - Pod Cl. Șagului, s-a introdus o nouă variantă a acestei linii, sub denumirea de 33C, cu plecare tot din Cl. Șagului, dar cu prelungire din P-ța Mocioni până la Catedrala Ortodoxă Română.
- Linia 33 - P-ța Mocioni - Pod Cl. Șagului
- Linia 33C - Catedrala Ort. Română - Pod Cl. Șagului
1992
s-a renunțat la varianta traseului 33C și a fost prelungită până la Catedrală linia 33, datorită numărului mare de călători care vroiau să meargă în centru.
- Linia 33 - Catedrala Ort. Română - Pod Cl. Șagului
#419
Postat 19 iunie 2022 - 15:37
Iata ca abia din '87 au ajuns primele autobuze de pe linia 33© la Catedrala.
Pana atunci a fost folosita din plin statia din piata Horatiu (denumire actuala Regina Maria) ca si capat de linie.
Nu-mi dau seama unde oprea exact 33 barat la Horatiu de intorcea inapoi la gara?
In schimb imi aduc aminte ca inca o linie oprea in statia lui 33, cel putin o perioada de timp. Banuiesc ca linia 32 care mergea la Gara de Sud.
Iar cand Linia 13 autobuz s-a transformat in 33, a fost exact atunci cand liniile de firobuze 1,2,3 si 4 s-au transformat in 11, 12, 13 si 14.
Se spune in materialul postat mai sus de Visor ca in 1973 linia 33 avea 3 noi statii si anume Piata Maria, Agentia Tarom si Piata Horatiu ca si capat de linie. Personal stiu despre ce statii este vorba dar sa vad cine mai stie, mai ales statia Agentia Tarom este sub semnul intrebarii?...
#420
Postat 20 iunie 2022 - 00:09