Bozankaya GT6
#701
Postat 22 mai 2022 - 10:17
Sunt curios, totuși, dacă îl vor scurta și pe 2 la Dâmbovița, deoarece parcă și el era prevăzut pentru tramvaie noi și nu știu dacă a fost prevăzută în proiect prelungirea la Shopping City.
#702
Postat 22 mai 2022 - 11:48
Nu mi se pare corect sa fie asa pentru ca oricand pot apare devieri de la traseul stabilit din diferite motive pe timp scurt (cateva ore) sau mai lung (cateva zile sau mai mult).
Nu te contrazic in ce spui, doar analizez.
Pe de alta parte ma gandesc ca se doreste scurtarea liniei 9 pana la AEM pentru ca dincolo de AEM spre Optica linia nu este in cea mai buna stare pentru Bozankaya...S-au facut probe cu Bozankaya pana la Optica?...
#703
Postat 22 mai 2022 - 12:44
#704
Postat 22 mai 2022 - 13:38
S-o luăm pe rând:
Citeaza
Așa e și la autobuzele electrice Karsan, ba chiar am discutat în topicul licitației respective despre această politică (pagina 3, dacă nu mă înșel). Însă datele nu sunt prevăzute în contractul de achiziție, ci în studiul de oportunitate (SO), echivalentul studiilor de fezabilitate (SF) de la infrastructură. Acolo sunt centralizate toate datele cu privire la încărcare, nivel de emisii, validări, trasee etc, precum și țintele pe baza cărora primești finanțare de la UE și întocmești documentația. E vital, ce e acolo trebuie să fie literă de lege în implementare.
Citeaza
Îți dai seama că nimeni nu e atât de absurd. Dacă e o situație temporară, se înțelege și se tratează ca atare. Adică nu-ți pune nimeni pușca la tâmplă sa dai cu tramvaiul într-o groapă a drumarilor.
Principiul este corect din punct de vedere etic, deoarece tu ai pus acolo niște indicatori și ținte pe baza cărora UE ți-a dat bani. E corect să fie bătute în cuie. Ce faci, îți dă UE bani pentru ceva și tu faci cu totul altceva?
Bine, tot ce discutăm aici e strict teoretic. În practică, avem și contraexemple. Unul pe care l-am tot dat pe aici este Iași. Au cumpărat 16 tramvaie PESA Swing, iar acestea sunt planificate pentru liniile 1, 3, 7, 8 și 13. Ei, însă, le tot introduc într-o veselie pe linia 9, care nu e prevăzută deloc în proiect, și nu îi sancționează nimeni. Să mă suduie @radub cât vrea, tramvaiele alea nu au ce căuta pe acolo momentan.
Alt contraexemplu vine de la Cluj. Acolo, flotă e gestionată foarte prost. Din 28 de tramvaie (24 Imperio și 4 Swing), circulă doar în jur de 12 la orele de vârf. Din 41 de autobuze electrice, la un moment dat circulau doar vreo 22 simultan. Dar cireașa de pe tort e la troleibuze: acolo, au cumpărat 50 de Solaris, chipurile pentru extinderea rețelei (deși încă mai caut SO-ul), însă au ajuns să retragă Agore și Citelis-uri complet funcționale, iar troleele noi, de la Solaris, circulă nestingherite pe liniile existente, în mare parte, deoarece Cluj nu a extins nimic (a activat o rețea veche, e drept, dar atât).
Concluzia e că regulile sunt stricte și, principial, logice, dar nu prea sunt aplicate în practică. Sunt curios dacă se va întâmpla ceva în cazul în care va fi sesizat Ministerul Dezvoltării, deși mă îndoiesc, în mare pentru că nu prea ai nicio parte terță interesată care să se ocupe de așa ceva.
#705
Postat 22 mai 2022 - 14:00
#706
Postat 22 mai 2022 - 23:30
Nu vad nicio problema in a corecta niste rigiditati absurde impuse din afara.
Edit: A circulat si pe 11. Ce facem ? dam cu para la stapanire?
Aceasta postare a fost editata de EEG: 22 mai 2022 - 23:44
#707
Postat 23 mai 2022 - 05:59
Sper să se schimbe situația după ce introduc tramvaiele Bozankaya în circulație și la Iași.
Mai e vorba și de modul de "corectare". Ai un dialog cu oficialii în acest sens sau mergi cu capul înainte și speri că nu te trăsnește Ministerul Dezvoltării cu corecții financiare?
#708
Postat 23 mai 2022 - 09:49
In alta ordine de idei ce primeaza , confortul calatorilor ,posibilitatea de a deservi un traseu aglomerat(9 la Iasi) in bune conditii sau respectarea unor cutume facute de indivizi din birouri ce nu cunosc defel situatia de pe teren? De unde stii ca nu s-a primit dispensa ,ceva ,pt o astfel de situatie?
Si mai e un aspect de specific local ,cu riscul de supara pe cineva , La Iasi lumea e mai "pe vechi". Inca se hranesc porumbei prin piete , artisti canta nestingheriti pe strazi , sutele de trotinete electrice aduse nu prea au prins ,lumea prefera bicicletele , se omagiaza si se sarbatoresc inca artisti din patrimoniul national si universal fara a se anula evenimente. Din contra.
Aceasta postare a fost editata de EEG: 23 mai 2022 - 09:49
#709
Postat 23 mai 2022 - 11:26
In solicitarea de finatare nu ar trebui sa se ceara precizarea liniei pe care le voi folosi. Eventuali inspectori ar trebui doar sa se asigure ca sunt exploatate la maxim si ca - desigur - sunt folosite pentru transport urban (daca asa s-a precizat in cererea de finantare) si nu metropolitam, sa zicem.
#710
Postat 23 mai 2022 - 11:51
Evident, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, de aceea îți și dau dreptate.
@EEG
Citeaza
Ai dreptate. Am menționat acest caz deja. Așa, la noi, la București, nu s-au putut devia hibridele când a fost cazul? Ba da.
Citeaza
Precizez că mă refer strict la situația actuală. Primează confortul călătorilor, însă în limitele trasate de proiect. Tu, ca administrație, ai făcut un proiect în acest sens, pentru confortul și siguranța călătorilor. Dacă nu ai inclus în el anumite linii, îți asumi acest fapt și îl faci în viitor. Doar că la noi aici e problema, nu își asumă nimeni ceea ce e neplăcut. Dacă primăria n-ar băga tramvaie pe 9, cei de acolo se gândesc că probabil ar pierde ceva capital electoral, deoarece cetățenii deserviți ar zice "da' ce, vouă nu va pasă de noi?". Cam aceasta e gândirea administrativă la noi în general, asumarea e aproape nulă în multe cazuri și se merge pe ce se crede că ar atrage voturi. Vedem că proiectul a fost făcut așa cum a fost făcut, dar în esență trebuie respectat. Dacă nu poate fi respectat, înseamnă că problema e la administrația locală. Totuși, acest lucru nu scuză faptul că nu sunt deservite liniile care trebuie.
În privința dispenselor, nu mă pronunț, dar logic ar trebui să existe, dovada la devieri. În cazul de față, mi se pare suspect să ai linii în proiect pe care sa poată circula tramvaie noi (linia 8), dar nu bagi niciun tramvai pe acolo. Ca să ne lămurim și să nu o dăm în speculații mai mult decât e cazul, pot trimite o solicitare la Ministerul Dezvoltării în acest sens, să clarifice situația. Dacă vrei, desigur.
Citeaza
Nu prea înțeleg unde bați. E normal, conferă specificul local. Pe mine asta m-a fascinat la Iași, tocmai specificul local. Dar nu prea are legătură. Vorbim strict la nivel administrativ aici.
Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 23 mai 2022 - 11:53
#712
Postat 26 mai 2022 - 22:07
#713
Postat 27 mai 2022 - 13:58
#714
Postat 28 mai 2022 - 08:32
Citeaza
Sursa: Express de Banat
#715
Postat 30 mai 2022 - 06:31
Citeaza
Astfel, cel mai probabil, de la jumatatea lunii viitoare, garniturile de la Bozankaya vor fi pe trasee.
„Sunt in curs de livrare cricurile hidraulice pentru repunerea tramvaielor pe sine, in caz de deraiere, iar cel mai probabil in prima jumatate a lunii iunie tramvaiele vor fi scoase pe traseu pentru a putea fi utilizate de catre calatori.
De asemenea, mai trebuie sa vina 12 elevatoare pentru mentenanta tramvaielor Bozankaya, ele vor fi livrate la jumatatea lunii iulie. Acestea se folosesc simultan, cate 6 pe fiecare latura a tramvaiului, pentru ca garniturile sa poata fi ridicate atunci cand sunt in depou, pentru a se putea lucra sub ele„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Patriciu Ruset, directorul STPT.
Cel de-al optulea tramvai Bozankaya a ajuns la Timisoara in noaptea de joi spre vineri.
Sursa: OT
#716
Postat 31 mai 2022 - 11:05
#718
Postat 31 mai 2022 - 14:50
Florin.B RATT, la 31 mai 2022 - 11:05, a spus:
Chiar nui inteleg pe destepti de la conducere... de ce nu io trimis din timp la instruire ca cand echipamentu soseste deja ai nostri vor cunoaste cum sa manevreze echipamentu dar timis romanesc... trimitem dupa ce sosesc
#719
Postat 31 mai 2022 - 14:55
Vali, la 31 mai 2022 - 14:50, a spus:
Pentru ca daca trimiti oameni la specializare, ramai fara oameni la interventii + ca te costa si bani pentru delegatia acestora.
Sa aduci un trainer aici, sa faca scolarizare pe sculele tale, este mai ieftin decat sa trimiti acolo 4 oameni.
Aceasta postare a fost editata de TM79: 31 mai 2022 - 14:55