STP Timișoara Forum: Bozankaya GT6 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bozankaya GT6 Evaluare topic: ****- 3 Voturi

#701 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 mai 2022 - 10:17

E vorba, probabil, de încadrarea în indicatorii proiectelor cu fonduri europene. Linia 9 a fost prelungită la Ciarda Roșie în iunie 2019, cam cu o lună înainte de semnarea contractului, însă după ce au fost depuse cererile de finanțare. Până atunci, a fost limitată la A.E.M., iar proiectele pe fonduri europene probabil au fost depuse ținând cont de indicatorii vechi. Iar 5 ani nu se admit modificări la proiectele europene, conform legislației. Deci cred că limitarea lui 9 la A.E.M. vine în contextul rigorii proiectului cu fonduri europene.

Sunt curios, totuși, dacă îl vor scurta și pe 2 la Dâmbovița, deoarece parcă și el era prevăzut pentru tramvaie noi și nu știu dacă a fost prevăzută în proiect prelungirea la Shopping City.
0

#702 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 mai 2022 - 11:48

Interesante lucruri spui SPECTR-2, nu ma gandeam ca ar putea sta asa lucrurile repectiv sa se prevada in contractul de achizitie a unor tramvaie traseele pe care vor circula cu capete de linie stabilite.
Nu mi se pare corect sa fie asa pentru ca oricand pot apare devieri de la traseul stabilit din diferite motive pe timp scurt (cateva ore) sau mai lung (cateva zile sau mai mult).
Nu te contrazic in ce spui, doar analizez.

Pe de alta parte ma gandesc ca se doreste scurtarea liniei 9 pana la AEM pentru ca dincolo de AEM spre Optica linia nu este in cea mai buna stare pentru Bozankaya...S-au facut probe cu Bozankaya pana la Optica?...
1

#703 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 mai 2022 - 12:44

Da, sa faci un rahat de proiect pentru achizitia de tramvaie batand in cuie traseele pe care acestea sa circule, e o tampenie, pe care nu stiu daca UE o impune sau noi singuri ne batem cuie in talpa.
1

#704 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 mai 2022 - 13:38

Nu sunt chiar așa tâmpenii dacă avem o implementare și gândire corespunzătoare în administrație.
S-o luăm pe rând:

Citeaza

nu ma gandeam ca ar putea sta asa lucrurile repectiv sa se prevada in contractul de achizitie a unor tramvaie traseele pe care vor circula cu capete de linie stabilite.

Așa e și la autobuzele electrice Karsan, ba chiar am discutat în topicul licitației respective despre această politică (pagina 3, dacă nu mă înșel). Însă datele nu sunt prevăzute în contractul de achiziție, ci în studiul de oportunitate (SO), echivalentul studiilor de fezabilitate (SF) de la infrastructură. Acolo sunt centralizate toate datele cu privire la încărcare, nivel de emisii, validări, trasee etc, precum și țintele pe baza cărora primești finanțare de la UE și întocmești documentația. E vital, ce e acolo trebuie să fie literă de lege în implementare.

Citeaza

Nu mi se pare corect sa fie asa pentru ca oricand pot apare devieri de la traseul stabilit din diferite motive pe timp scurt (cateva ore) sau mai lung (cateva zile sau mai mult).

Îți dai seama că nimeni nu e atât de absurd. Dacă e o situație temporară, se înțelege și se tratează ca atare. Adică nu-ți pune nimeni pușca la tâmplă sa dai cu tramvaiul într-o groapă a drumarilor.
Principiul este corect din punct de vedere etic, deoarece tu ai pus acolo niște indicatori și ținte pe baza cărora UE ți-a dat bani. E corect să fie bătute în cuie. Ce faci, îți dă UE bani pentru ceva și tu faci cu totul altceva?

Bine, tot ce discutăm aici e strict teoretic. În practică, avem și contraexemple. Unul pe care l-am tot dat pe aici este Iași. Au cumpărat 16 tramvaie PESA Swing, iar acestea sunt planificate pentru liniile 1, 3, 7, 8 și 13. Ei, însă, le tot introduc într-o veselie pe linia 9, care nu e prevăzută deloc în proiect, și nu îi sancționează nimeni. Să mă suduie @radub cât vrea, tramvaiele alea nu au ce căuta pe acolo momentan.

Alt contraexemplu vine de la Cluj. Acolo, flotă e gestionată foarte prost. Din 28 de tramvaie (24 Imperio și 4 Swing), circulă doar în jur de 12 la orele de vârf. Din 41 de autobuze electrice, la un moment dat circulau doar vreo 22 simultan. Dar cireașa de pe tort e la troleibuze: acolo, au cumpărat 50 de Solaris, chipurile pentru extinderea rețelei (deși încă mai caut SO-ul), însă au ajuns să retragă Agore și Citelis-uri complet funcționale, iar troleele noi, de la Solaris, circulă nestingherite pe liniile existente, în mare parte, deoarece Cluj nu a extins nimic (a activat o rețea veche, e drept, dar atât).

Concluzia e că regulile sunt stricte și, principial, logice, dar nu prea sunt aplicate în practică. Sunt curios dacă se va întâmpla ceva în cazul în care va fi sesizat Ministerul Dezvoltării, deși mă îndoiesc, în mare pentru că nu prea ai nicio parte terță interesată care să se ocupe de așa ceva.
2

#705 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1107
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 22 mai 2022 - 14:00

Bineinteles ca nu sta inspectoru' UE sa vada daca tramvaiu circula pe linia lui 9 si nu pe linia lui 7
0

#706 Useril este offline   EEG 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 08 noiembrie 21

Postat 22 mai 2022 - 23:30

Ca fapt divers ,la Iasi PESA circula si pe traseul 6. Traseu care tot nu e pe lista.
Nu vad nicio problema in a corecta niste rigiditati absurde impuse din afara.
Edit: A circulat si pe 11. Ce facem ? dam cu para la stapanire?

Aceasta postare a fost editata de EEG: 22 mai 2022 - 23:44

0

#707 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 mai 2022 - 05:59

Înseamnă că am vorbit degeaba. De ce aceste rigidități sunt absurde? E absurd să cheltui banii UE pentru ceea ce ai cerut? Primăria singură a cerut bani pentru un proiect, păi să se țină de acel proiect, nu să facă fix opusul. Altfel, nu rezultă decât inconsecvență administrativă și îmi e greu să înțeleg de ce cineva ar tolera așa ceva.
Sper să se schimbe situația după ce introduc tramvaiele Bozankaya în circulație și la Iași.

Mai e vorba și de modul de "corectare". Ai un dialog cu oficialii în acest sens sau mergi cu capul înainte și speri că nu te trăsnește Ministerul Dezvoltării cu corecții financiare?
0

#708 Useril este offline   EEG 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 08 noiembrie 21

Postat 23 mai 2022 - 09:49

Reteaua de transport intr-un oras , fie Timisoara ,Iasi etc e un tot unitar , e interconectata. Daca se intampla undeva un blocaj(defectiune , accident in trafic) ,tramvaiele sunt dirijate de dispeceri pe o anumita ruta pt a nu se face blocaje si mai mari. Si atunci ce faci? Trimiti garnituri pe alte trasee(din alea ce nu-s pe lista) , chiar provizoriu , pana la remedierea situatiei. Sunt sigur ca o astfel de situatie nu a fost prevazuta de cei din UE care se ocupa cu reglementari rigide. Asta e odoar un caz.
In alta ordine de idei ce primeaza , confortul calatorilor ,posibilitatea de a deservi un traseu aglomerat(9 la Iasi) in bune conditii sau respectarea unor cutume facute de indivizi din birouri ce nu cunosc defel situatia de pe teren? De unde stii ca nu s-a primit dispensa ,ceva ,pt o astfel de situatie?
Si mai e un aspect de specific local ,cu riscul de supara pe cineva , La Iasi lumea e mai "pe vechi". Inca se hranesc porumbei prin piete , artisti canta nestingheriti pe strazi , sutele de trotinete electrice aduse nu prea au prins ,lumea prefera bicicletele , se omagiaza si se sarbatoresc inca artisti din patrimoniul national si universal fara a se anula evenimente. Din contra.

Aceasta postare a fost editata de EEG: 23 mai 2022 - 09:49

0

#709 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 mai 2022 - 11:26

:up_arow: Pai eu asta ziceam ca nu e in regula. Solicit o finantare pentru tramvaie noi, deci e clar ca le iau ca sa le exploatez la maxim nu sa le parchez la mine in curte si sa plec la mare cu ele in week end. :) Deci, de ce sa nu le exploatez in functie de situatie, oportunitate, etc?
In solicitarea de finatare nu ar trebui sa se ceara precizarea liniei pe care le voi folosi. Eventuali inspectori ar trebui doar sa se asigure ca sunt exploatate la maxim si ca - desigur - sunt folosite pentru transport urban (daca asa s-a precizat in cererea de finantare) si nu metropolitam, sa zicem.
2

#710 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 mai 2022 - 11:51

Îți dau dreptate, Florin, cel puțin pe partea practică. În teorie, însă, pe sistemul actual totul ar trebui să fie cu mult mai bine: se pune accent pe durabilitate și capacitate de gestionare a resurselor. Te face să te gândești (ca administrație) ce vrei cu adevărat, să-ți ordonezi prioritățile și ce vrei să îmbunătățești, în ce măsură etc.

Evident, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, de aceea îți și dau dreptate.

@EEG

Citeaza

Reteaua de transport intr-un oras , fie Timisoara ,Iasi etc e un tot unitar , e interconectata. Daca se intampla undeva un blocaj(defectiune , accident in trafic) ,tramvaiele sunt dirijate de dispeceri pe o anumita ruta pt a nu se face blocaje si mai mari. Si atunci ce faci? Trimiti garnituri pe alte trasee(din alea ce nu-s pe lista) , chiar provizoriu , pana la remedierea situatiei. Sunt sigur ca o astfel de situatie nu a fost prevazuta de cei din UE care se ocupa cu reglementari rigide. Asta e odoar un caz.

Ai dreptate. Am menționat acest caz deja. Așa, la noi, la București, nu s-au putut devia hibridele când a fost cazul? Ba da.

Citeaza

In alta ordine de idei ce primeaza , confortul calatorilor ,posibilitatea de a deservi un traseu aglomerat(9 la Iasi) in bune conditii sau respectarea unor cutume facute de indivizi din birouri ce nu cunosc defel situatia de pe teren? De unde stii ca nu s-a primit dispensa ,ceva ,pt o astfel de situatie?

Precizez că mă refer strict la situația actuală. Primează confortul călătorilor, însă în limitele trasate de proiect. Tu, ca administrație, ai făcut un proiect în acest sens, pentru confortul și siguranța călătorilor. Dacă nu ai inclus în el anumite linii, îți asumi acest fapt și îl faci în viitor. Doar că la noi aici e problema, nu își asumă nimeni ceea ce e neplăcut. Dacă primăria n-ar băga tramvaie pe 9, cei de acolo se gândesc că probabil ar pierde ceva capital electoral, deoarece cetățenii deserviți ar zice "da' ce, vouă nu va pasă de noi?". Cam aceasta e gândirea administrativă la noi în general, asumarea e aproape nulă în multe cazuri și se merge pe ce se crede că ar atrage voturi. Vedem că proiectul a fost făcut așa cum a fost făcut, dar în esență trebuie respectat. Dacă nu poate fi respectat, înseamnă că problema e la administrația locală. Totuși, acest lucru nu scuză faptul că nu sunt deservite liniile care trebuie.
În privința dispenselor, nu mă pronunț, dar logic ar trebui să existe, dovada la devieri. În cazul de față, mi se pare suspect să ai linii în proiect pe care sa poată circula tramvaie noi (linia 8), dar nu bagi niciun tramvai pe acolo. Ca să ne lămurim și să nu o dăm în speculații mai mult decât e cazul, pot trimite o solicitare la Ministerul Dezvoltării în acest sens, să clarifice situația. Dacă vrei, desigur.

Citeaza

Si mai e un aspect de specific local ,cu riscul de supara pe cineva , La Iasi lumea e mai "pe vechi". Inca se hranesc porumbei prin piete , artisti canta nestingheriti pe strazi , sutele de trotinete electrice aduse nu prea au prins ,lumea prefera bicicletele , se omagiaza si se sarbatoresc inca artisti din patrimoniul national si universal fara a se anula evenimente. Din contra.

Nu prea înțeleg unde bați. E normal, conferă specificul local. Pe mine asta m-a fascinat la Iași, tocmai specificul local. Dar nu prea are legătură. Vorbim strict la nivel administrativ aici.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 23 mai 2022 - 11:53

6

#711 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 mai 2022 - 19:21

1008 va fi descărcat în această seară. Din acest motiv, linia 2 va fi modificată iar, conform postării de pe Facebook a STPT.
0

#712 Useril este offline   PhZ 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 11 decembrie 18

Postat 26 mai 2022 - 22:07

Si totusi... vor circula oare de saptamana viitoare, asa cum sustinea domnul director? Sau nu vor fi ajuns acele instrumente în caz de deraiere și se va face anul de cand a ajuns primul in depou...
0

#713 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 27 mai 2022 - 13:58

Azi e data la care sunt programate să ajungă echipamentele, să sperăm că se ține de termen furnizorul.
2

#714 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 mai 2022 - 08:32

Deși ritmul de livrare este destul de lent, președintele CA-ului Bozankaya menține în declarațiile sale termenul pentru livrarea tuturor celor 21 de tramvaie ca fiind final de 2022. Dacă se vor accesa/s-au accesat cele 19 tramvaie suplimentare, acestea vor fi livrate până la final de 2023:

Citeaza

„Până la finalul anului 2022, livrarea celor 21 de tramvaie pe bază de baterii va fi finalizată, iar locuitorii Timișoarei vor folosi tramvaiul dotat cu tehnologie de ultimă oră, care a doborât un record mondial. Vom prelua comenzile pentru restul tramvaielor din lotul de 21 și vom completa livrarea agreată pentru totalul de 40, în 2023.”, a mai spus Aytunç Günay.

Sursa: Express de Banat
0

#715 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 mai 2022 - 06:31

Iar se amână punerea în funcțiune...

Citeaza

Acum, reprezentantii societatii de transport anunta ca sunt in curs de livrare si ultimele dispozitive necesare pentru a pune in circulatie tramvaiele in siguranta.

Astfel, cel mai probabil, de la jumatatea lunii viitoare, garniturile de la Bozankaya vor fi pe trasee.

„Sunt in curs de livrare cricurile hidraulice pentru repunerea tramvaielor pe sine, in caz de deraiere, iar cel mai probabil in prima jumatate a lunii iunie tramvaiele vor fi scoase pe traseu pentru a putea fi utilizate de catre calatori.

De asemenea, mai trebuie sa vina 12 elevatoare pentru mentenanta tramvaielor Bozankaya, ele vor fi livrate la jumatatea lunii iulie. Acestea se folosesc simultan, cate 6 pe fiecare latura a tramvaiului, pentru ca garniturile sa poata fi ridicate atunci cand sunt in depou, pentru a se putea lucra sub ele„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Patriciu Ruset, directorul STPT.

Cel de-al optulea tramvai Bozankaya a ajuns la Timisoara in noaptea de joi spre vineri.

Sursa: OT
2

#716 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 mai 2022 - 11:05

Din cate am inteles, au venit cricurile hidraulice pentru repunerea tramvaielor pe sina. Poimaine vine o echipa din Franta sa instruiasca personalul nostru.
0

#717 Useril este offline   TM79 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 31 mai 2022 - 12:22

https://debanat.ro/2...nie_369063.html
0

#718 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 31 mai 2022 - 14:50

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 31 mai 2022 - 11:05, a spus:

Din cate am inteles, au venit cricurile hidraulice pentru repunerea tramvaielor pe sina. Poimaine vine o echipa din Franta sa instruiasca personalul nostru.


Imagine postataChiar nui inteleg pe destepti de la conducere... de ce nu io trimis din timp la instruire ca cand echipamentu soseste deja ai nostri vor cunoaste cum sa manevreze echipamentu dar timis romanesc... trimitem dupa ce sosesc Imagine postata
0

#719 Useril este offline   TM79 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 31 mai 2022 - 14:55

Vezi postareaVali, la 31 mai 2022 - 14:50, a spus:

Imagine postataChiar nui inteleg pe destepti de la conducere... de ce nu io trimis din timp la instruire ca cand echipamentu soseste deja ai nostri vor cunoaste cum sa manevreze echipamentu dar timis romanesc... trimitem dupa ce sosesc Imagine postata


Pentru ca daca trimiti oameni la specializare, ramai fara oameni la interventii + ca te costa si bani pentru delegatia acestora.

Sa aduci un trainer aici, sa faca scolarizare pe sculele tale, este mai ieftin decat sa trimiti acolo 4 oameni.

Aceasta postare a fost editata de TM79: 31 mai 2022 - 14:55

3

#720 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 iunie 2022 - 10:19

Poze de la instructaj. Vagonul a fost "deraiat" cu aproximativ 500mm si repus pe sina.

Imagine atasata: 20220602_103729.jpg Imagine atasata: 20220602_103743.jpg Imagine atasata: 20220602_103814.jpg Imagine atasata: 20220602_103821.jpg

Imagine atasata: 20220602_104204.jpg Imagine atasata: 20220602_104302.jpg Imagine atasata: 20220602_104557.jpg Imagine atasata: 20220602_104952.jpg

Imagine atasata: 20220602_105154.jpg Imagine atasata: 20220602_105230.jpg Imagine atasata: 20220602_105425.jpg Imagine atasata: pupitru comanda.jpg

Si video cu momentul in care vagonul culiseaza:


12

Arata acest topic


  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi