Reabilitare Bulevardul Cetății Constructor: Porr & as - finalizat
#121
Postat 02 aprilie 2022 - 23:38
#122
Postat 03 aprilie 2022 - 08:48
Pe de alta parte inierbarea liniilor de tramvai poate fi discutabila. Nu oriunde, pe orice bulevard, este recomandat acest lucru. Dealtfel acest curent a fost incetinit si la nivel european.
Putem vedea zilnic ambulantele circuland pe Rebreanu tocmai pe linia tramvaiului pentru a nu se strecura greoi pe carosabil mai ales la semafoare unde se fac cozi de masini. Daca pe Rebreanu linia de tramvai era inierbata, nu puteau strabate rapid ambulantele (si pompierii in unele situatii) acest bulevard deosebit de lung si aglomerat si cu un spital mare pe el. Deasemenea si autobuzele cand au inlocuit tramvaiele au mers nestingherit pe Rebreanu fara a stationa in trafic.
Pe de o parte se vorbeste de prioritizarea transportului in comun iar pe de alta parte nimeni nu-si bate capul cu acest aspect. Doar vorbe goale!
Si atunci cum sa intorci populatia catre transportul in comun. Si gratis daca ar fi, nu multi ar reveni la el.
Acelasi lucru si pe Buziasului (Vidrighin). Stim cat de aglomerata este aceasta artera iar daca sinele se fac inierbate vor fi iar probleme cu deplasari de autobuze prin trafic sau cu diferite urgente...
#123
Postat 03 aprilie 2022 - 21:37
#124
Postat 04 aprilie 2022 - 17:47
iarba intre linii este o cheltuiala suplimentara - trebuie intretinuta, udata, altfel devine pamant/noroi/praf - nu cred ca va arata ca si in Paris.
daca ai asfalt intre linii , acea portiune poate fi folosita la nevoie de vehicule, mai ales cele de urgenta. pe Bogdanestilor care inainte avea 1 banda nu cred sa fie probleme, dar pe Cetatii este aglomerat la orele de varf - ramane de vazut daca vor face parcari mai multe pentru a elibera banda 1
#125
Postat 05 aprilie 2022 - 22:18
Cum ar fi sa nu renuntam la inierbarea sinelor si sa renuntam la masini, astfel incat ambulantele vor avea loc?
Cel putin la Bucuresti unde am vazut sinele inierbate, mi s-a parut foarte placut vizual. Pe Rebreanu in afara faptului ca se poate strecura o ambulanta pe acolo e un depozit de praf, nisip si mizerie...
Mai mult spatiu pentru masini nu rezolva problemele de trafic...
Avem nevoie de mai multe tramvaie, care merg ceas si fara timpi mari de asteptare si prelungirea sinelor... Nu vreau sa inteleg de ce Mosnita nu a putut avea tramvai.?!
Aceasta postare a fost editata de michidutza: 05 aprilie 2022 - 22:22
#126
Postat 06 aprilie 2022 - 10:07
https://observatorne...sti-271254.html
dar si la Bucuresti, a fost pros pusa si intretitinuta, imi amintesc ca la un moment dat, tramvaiele au scos brazde intregi de pamant cu gazon
pentru Mosnita cred ca nu era rentabil un tramvai si infrastructura aferenta - poate isi amintesc alti colegi
#127
Postat 06 aprilie 2022 - 12:55
#128
Postat 06 aprilie 2022 - 15:18
michidutza, la 05 aprilie 2022 - 22:18, a spus:
"Depozitul de praf" se rezolva prin spalare regulata la fel cum si iarba se intretine prin irigare regulata ... si tundere de cate ori este nevoie.
Au fost cateva incercari de-a lungul timpului de spalare a strazilor inclusiv cu detergent dar minunea a fost ... foarte scurta. Si cu maturatul strazilor stam rau si atunci ce pretentii putem avea la spalarea lor?
Apropo, prin anii '60 "ratt-ul" de atunci avea un vagon de tramvai-cisterna cu care (probabil) racea sinele vara dar si spala traseul tramvaielor.
Un astfel de tramvai putea spala si in zilele noastre traseele de tramvai asfaltate dar putea si uda/iriga la nevoie si noile trasee inierbate, operatiuni efectuate noaptea...
#129
Postat 06 aprilie 2022 - 18:01
Desigur, nu se poate spala asfaltul cu aceasta instalatie. (ar fi nevoie de cantitati mai mari si presiune pe masura)
#130
Postat 07 aprilie 2022 - 08:40
Cetatii si orice alta artera care permite trebuie sa aiba iarba intre sine. Argumentul cu salvarea si alte urgente nu-l consider suficient.
Sunt zone in Bucuresti in care spatiile verzi si parcurile sunt intretinute destul de bine dar nu e cazul sa-l consideram un model.
#131
Postat 07 aprilie 2022 - 11:24

de exemplu:
- unde deja este asfalt sau pavele - spalam! pentru ca un nou santier pentru a pune iarba ar genera mai mult deranj. si banii respectivi se pot folosi in alte parti unde este mai urgent. Daca ne luam dupa ce spune Florin, este clar ca acel vagon de serviciu poate sa unde iarba dintre linii , nu doar sa spele
- unde se fac reparatii , reabilitari si "face sens" de ce sa nu se puna iarba si sa se amenajeze cat mai mult spatiu verde ? un exemplu negativ este pe Lidia unde au pus o gramada de dale de beton si stalpi intre ele, cand puteau optimiza putin si sa fie mai multa iarba.
- unde este fasie verde intre trotuar sau linii si asfalt - sa se puna stalpi sau borduri mai mari ca sa nu intre masinile si sa strice zona verde
- unde nu se poate proteja zona verde, sa se mute astfel incat sa nu fie pamant intre trotuar si carosabil - asta ajuta si in caz de incidente sa treaca masinile de urgenta
una din cele mai mari probleme de curatenie in oras sunt zonele verzi neprotejate si neintretinute unde intra masini , unele chiar au devenit parcari "uzuale" care genreaza noroi si praf. eu la mine in fata casei am "riscat" sa plantez gard viu, ca sa nu mai intre masini pe iarba. altii au pus diversi bolovani sau astfel de obstacole

#132
Postat 07 aprilie 2022 - 15:24

#133
Postat 08 aprilie 2022 - 11:17
De exemplu linia M22 s-ar putea prelungi intr-o zi pana la Spitalul Judetean sau pana la fosta Fabrica Banatul sau Printul Turcesc si atunci s-ar putea folosi traseul tramvaiului 9 sau 4 spre una din cele doua directii si implicit si peroanele statiilor de tramvai. Deplasarea autobuzelor pe linia de tramvai asfaltata s-ar face mult mai rapid decat printre masini, deci ar deveni mai atractiv acest transport.
Si asa se poate intampla oriunde in oras daca ne gandim la viitor. Daca punem iarba (buruiana) peste tot, ne vom uita din autobuze la cum creste iarba, asta in cazul in care optam pentru transportul in comun.
LE Pe Andreescu dupa modernizarea strazii s-au creat spatii verzi la fiecare casa. Peste 50 % dintre "gospodari" in loc sa puna flori pe acelae spatii sau pur si simplu gazon, au transformat spatiile respective in locuri de parcare pentru masini. Unii au imprastiat pietricele ca sa nu stea masinile in noroi si apoi sa-l care pe strazi, altii nici macar atat n-au facut.
Va spune ceva acest lucru? Sau nu va spune nimic?
#134
Postat 08 aprilie 2022 - 13:26
hai sa eliminam masinile printr-un transport in comun prioritizat, mai bun, mai des si o parcare mai scumpa in centru.
putem prioritiza mijloace de transport alternativ pe perioada primavara-toamna: parcari mai multe pentru scutere/motocilcete, infrastructura calumea pentru biciclete si o sa se miste mai rapid si autobuzele in trafic.
putem face sensuri unice mai multe cu benzi specifice pentru transportul in comun.
sunt alternative mai bune decat beton pe toate liniile de tramvai.
#137
Postat 27 aprilie 2022 - 13:08
Una pentru ca stalpii din mijloc nu au fost folositi si pentru iluminatul public inlocuindu-i complet pe cei laterali plini de cabluri. Cu cate doua lampi puternice pe fiecare stalp ar fi aratat mult mai bine, fiind si aliniati dupa sinele tramvaiului...
A doua bulina neagra este pentru faptul ca la statia de la Ciocanul nu vor fi doua peroane de plecare paralele (cel putin asa se vede acum) avand in vedere ca vor intoarce doua linii aici...Si am explicat cu alte ocazii de ce ar fi nevoie de peroane paralele multiple de plecare din bucle cu mai multe linii de intoarcere.
E nevoie de multa minte pentru a-si da seama de asemenea necesitati!
Pacat de toata munca si toti banii investiti fara cap.
#138
Postat 27 aprilie 2022 - 15:00