rue, la 03 martie 2022 - 10:56, a spus:
Eu zic ca e in interesul orasului sa imbunatateasca situatia cu suburbiile pentru a rezolva problemele. Costurile trebuie impartite si este complet inutil sa ai M36 de la Sinamihaiu German pana la Posta Mare, avand de la Comtim aceleasi statii cu E7, in loc sa fie doar unul din ele sau de ex M36 sa mearga doar pana la Comtim, unde oamenii doar sa schimbe, astfel avand M36 posibil sa fie mai des si la aceiasi bani sau mai putini.
Cum e acum, nu este bine si nici economic.
Doar plec de la aceasta postare pentru a repeta niste idei personale pe care le-am mai expus in timp.
Toti acei timisoreni care s-au mutat in localitatile limitrofe ale orasului pentru confort mai mare, pentru "liniste", etc., vin zilnic in oras, mai ales persoanele active si elevii. Evident ca au nevoie de timpi mai scurti, cat mai scurti, pentru aceste deplasari. Insa imbunatatirea acestor conditii costa niste bani. Si cu totii au pretentia ca orasul este cel care trebuie sa rezolve aceste probleme si asta in timp ce ei platesc impozitele in localitatile de domiciliu deci nu in oras.
Apoi poti innoi autobuzele metropolitane, poti pune autobuze electrice pe aceste linii, problema transportului rapid nu va fi rezolvata pentru ca ele vor sta in ambuteiaje din trafic si vor circula in rand cu masinile si cu viteza lor.
Solutia este in tramvaie (metropolitane) cu demaraj mare si cu cale separata de cea rutiera. Si atunci cand automobilistii vor vedea cum trece tramvaiul pe langa ei in timp ce stau in ambuteiaje, probabil ca vor schimba varianta de transport catre oras. Pana atunci nu cred ca vor trece automobilistii la transportul in comun.
Tramvaiele metropolitane pot avea o singura linie (nu-i nevoie de linie dubla in primele decenii) si pot veni pana la primul nod important de transbordare sau pot intra mai adanc in oras, lucru stabilit dupa studii de la caz la caz.
Problema cea mare este ca tramvaiele metropolitane costa substantial mai mult decat linii de firobuze sau autobuze...
Pentru ca toate astea sa se realizeze trebuie umblat la o lege a zonelor metropolitane unde sa fie abordata si problema fondurilor metropolitane, de unde si cum sa se finanteze, etc.,...
Nu poti face transport metropolitan de calitate cu o asociatie de talia celei ce o avem si pe deasupra condusa de o persoana fara viziune de care tocmai am scapat. Dar cine stie cine-i va lua locul?