STP Timișoara Forum: Bozankaya GT6 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (58 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bozankaya GT6 Evaluare topic: ****- 3 Voturi

#621 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 820
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 23 februarie 2022 - 15:38

Ca sa te completez, asta este sindormul romanului vesnic nemultumit. Daca se face X, de ce nu se face Y. Daca se face Y, de ce nu se face X. Si uite asa, ne invartim in cerc de peste 30 de ani.
1

#622 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 februarie 2022 - 18:44

Fara sa ma ganesc prea mult imi aduc aminte ca unul din cei mai mari carcotasi de pe forum la adresa tramvaielor de la Pascani si Arad si implicit si la adresa initiativei lui Robu erai chiar tu care marsai pe varianta tramvaielor noi. Iata cati ani au trecut de atunci (din diverse motive) pana au sosit aceste tramvaie noi dar care ce sa vezi, acusi se face anul de la sosirea primului tren (6 luni pentru teste si autorizatii + plus cine stie cate luni pentru achizitia de utilaje necesare) si el inca nu poate circula.
Si asta din ce motive? Din chestie de organizare defectuoasa la nivel de regie si la nivel de oras, din cauza incapacitatii unor indivizi de a conduce corect regia si orasul.
Nu ma pot duce eu la regie si la primarie ca sa dau cu pumnul in masa sa fac ce? Vad ca ne duci intr-o discutie copilaroasa. Ei sunt acolo pe acele functii si fotolii si ei sunt cei care trebuie sa ia decizii corecte!
Mie nu-mi ramane mare lucru de facut decat sa-i trag de urechi, sa-i injur (in gand), atunci cand o iau pe aratura.
Problema e ca au devenit imuni si la tras de urechi, si la "injuraturi"...Nu le mai pasa.
Nu este deloc normal sa ai 4 tramvaie in curte (cred ca li s-a si spus turcilor sa livreze mai rarut tramvaiele) si sa nu-ti circule nici primele sosite.


@IlieB
Ai arucat vorbe goale, cel putin in ce ma priveste.
Niciodata nu voi fi impotriva "facerii" unor lucruri. Cu conditia sa fie facute cu cap, corecte, calitative, etc., si nu doar de a-ti lua ochii si de a-ti astupa gura. Si mai mereu am dat si solutii mai bune decat ale diferitilor proiectanti cu diplome.
2

#623 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 februarie 2022 - 20:37

Prima replica o spuneti de parca m-as fi dezis de ce am spus atunci :rad_masa: , da aia am zis atunci si consider si acuma ca trebuiau tramvaie noi de la bun inceput, nu mi-am schimbat opinia si nu stiu de unde ar reiesii asta. Si am criticat atunci nu doar decizia ci si aroganta cu care n-i se spunea ca "nu se preteaza tramvaie noi" si ca cele modernizate sunt mai bune... de ce? Nu a explicat nimeni nimica, s-a facut deturnarea de fonduri si fiecare si-a vazut de treaba, a fost corect banuiesc de imi reprosati acum ca eram "carcotas"? Iar fata de aberatiile retorice pe care l-e vad acuma, cred ca "carcotelile" mele erau argumentate si spuneam totusi de ce cred si cum cred. Pana si la inceputul acestui topic aveam ceva de zis pentru cine are de citit.

Si daca e sa o luam cu trecutul. La prima intalnire a forumului in 2009 parca, se vorbea de studiu de prefezabilitate, pentru tramvaie noi. Tin minte ca faceau si cei de la Siemens ceva teste si toata lumea era fericita crezand ca vom avea Combino in Timisoara... au trecut 13 ani de atunci. Raportat la timpul asta cateva luni s-au chiar un an este infim pentru toata asteptarea si impasul in care s-a aflat tramvaiul in acesti 13 ani. Eu cred ca s-au adus argumente destul de bune pentru de ce inca nu circula tramvaiele, si cred ca cine avea ceva de demonstrat o putea face in acesti 13 ani. Pana una alta vorbim discutii inutile.

Domnu' Mile eu nu va cer nmica, dar nu toti care comenteaza si au nemultumiri au varsta dumneavoastra. Sigur ca nici eu si nici ei nu am lua de maine fraiele problemei si am rezolvao, dar nici macar pentru chestiile marunte lumea nu isi bate capul. Cum am mai spus, mergeti in orice parcare de la centrele comerciale si veti vedea cosuri lasate peste tot... de ce? Este ceva atat de simplu de pus la loc sa nu incruci pe altii. Daca asa ceva nu suntem capabili sa pastram in ordine ne miram ca nu e bine la nivel inalt? De aceea spun ca schimbarile tot noi le putem face, nu de maine, dar in cativa zeci de ani daca incepe lumea sa fie mai preocupata si sa ii pese, lucrurile se schimba. Chiar si un lider prost poate fi exclus de o majoritate care isi face treaba si il poate desconsidera, dar atunci cand fiecare fenteaza pe motiv ca nu vrea sa fie luat de prost... E mai comod sa dam o replica scrisa undeva apoi ne vedem de ale noastre, fie ca tragem sa luam o rabala din Austria fie ca sa platim rata pentru apartamentul "premium" cu pereti de rigips. Chiar dumneavoastra dadeati exemple de la servici, ca erati cel care facea pasul in fata, a-ti vazut cum puterea exemplului poate schimba o situatie si asta m-i s-a intamplat si mie de o gramada de ori, fie la magazin fie in trafic, fie pe strada, lumea respecta si de rusine, doar ca nu toti vor sa isi pateze orgoliul plecand capul la probleme si asta nu cred ca puteti nega.
3

#624 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 820
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 24 februarie 2022 - 09:12

Vezi postareamile, la 23 februarie 2022 - 18:44, a spus:

Fara sa ma ganesc prea mult imi aduc aminte ca unul din cei mai mari carcotasi de pe forum la adresa tramvaielor de la Pascani si Arad si implicit si la adresa initiativei lui Robu erai chiar tu care marsai pe varianta tramvaielor noi. Iata cati ani au trecut de atunci (din diverse motive) pana au sosit aceste tramvaie noi dar care ce sa vezi, acusi se face anul de la sosirea primului tren (6 luni pentru teste si autorizatii + plus cine stie cate luni pentru achizitia de utilaje necesare) si el inca nu poate circula.
Si asta din ce motive? Din chestie de organizare defectuoasa la nivel de regie si la nivel de oras, din cauza incapacitatii unor indivizi de a conduce corect regia si orasul.
Nu ma pot duce eu la regie si la primarie ca sa dau cu pumnul in masa sa fac ce? Vad ca ne duci intr-o discutie copilaroasa. Ei sunt acolo pe acele functii si fotolii si ei sunt cei care trebuie sa ia decizii corecte!
Mie nu-mi ramane mare lucru de facut decat sa-i trag de urechi, sa-i injur (in gand), atunci cand o iau pe aratura.
Problema e ca au devenit imuni si la tras de urechi, si la "injuraturi"...Nu le mai pasa.
Nu este deloc normal sa ai 4 tramvaie in curte (cred ca li s-a si spus turcilor sa livreze mai rarut tramvaiele) si sa nu-ti circule nici primele sosite.


@IlieB
Ai arucat vorbe goale, cel putin in ce ma priveste.
Niciodata nu voi fi impotriva "facerii" unor lucruri. Cu conditia sa fie facute cu cap, corecte, calitative, etc., si nu doar de a-ti lua ochii si de a-ti astupa gura. Si mai mereu am dat si solutii mai bune decat ale diferitilor proiectanti cu diplome.


D-nul Mile, nu zic sa nu fie facute cu cap. Nu asta am avut de zis prin remarca mea. Ci am generalizat ce se vede nu doar la nivel local, ci la nivel national. Si ce vad in general si prin prieteni/cunostiinte.
Da, prefer sa se faca cu cap decat sa fie facut.

Dar am specificat care este de fapt spiritul actual al Romaniei in general (daca ne uitam si pe alte forum-uri si pe alte arii de activitate).

Aceasta postare a fost editata de IlieB: 24 februarie 2022 - 09:13

1

#625 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 februarie 2022 - 11:29

@ Gygyman6
Sunt cu totul de acord cu principiile enumerate de tine insa principiile sunt principii si realitatea este cu totul alta.
Toata viata mea am crezut in aceste principii corecte si iata am ajuns la pensie si lucrurile nu au mers in sus ci invers. Cu alte cuvinte am fost un mare naiv. Si am impresia ca sunteti destui pe aici care sunteti exact cum am fost si eu in tinerete si intr-o zi peste multi ani veti constata cat de naivi ati fost. Probabil ca nu este bine sa va spun aceste lucruri pentru ca va voi taia o oarecare speranta de mai bine...

Legat de tramvaie, daca acum dupa 13 ani de la acel an 2008 au venit tramvaie noi si ele nu se pot pune in circulatie la un an de zile (acusi) de la sosirea primului tren din motive organizatorice, cum ar fi fost daca veneau in urma cu 10-11 ani?
Cred ca am fi fost si mai nepregatiti decat acum.
Pe de alta parte prea putin spre deloc s-a lucrat la infrastructura liniilor de tramvai in aceasta perioada. Acum vin si vor veni tramvaie noi dar nu avem infrastructura modernizata pentru ele. Apoi abia in acest an (poate) se va trece la modificarea peroanelor statiilor pentru aceste tramvaie, va incepe construirea halei pentru service-ul acestor tramvaie, achizitia utilajelor de ridicare a acestor tramvaie.
Toate aceste lucruri trebuiau facute pana la venirea tramvaielor.deci era cam imposibila achizitia lor acum 10-11 ani.


Insa nici nu stiu de ce ma mir atat de mult ca merg lucrurile prost la stpt cand Coltermul este unde este si cand...toata tara este unde este (economic vorbind) mai ales dupa ultimele evenimente legate de liberalizarea energiei (au ales momentul cel mai tampit posibil) si evenimentele militare de langa noi?
2

#626 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 februarie 2022 - 13:17

Nu ma imbat cu apa rece, am vazut destul de demult cum merge treaba si chiar dumneavoastra imi sugerati sa plec din tara daca nu imi comvine, acum ceva timp. Nu am plecat, cel putin inca, si asta nu inseamna ca ma astept sa se schimbe ceva neaparat cum vreau eu, dar lucrurile se schimba indifierent. Vom avea si noi cam de toate la un momentdat, doar ca atunci cand vom avea acele lucruri, vor parea mondene si nu ii va pasa nimanui. Cam asa vad lucrurile, ce am spus, cred pentru mine, si cand se mai intampla ceva bine de ce nu m-as bucura? Si da, la cat am platit gazul in ultimele luni, putin imi pasa ca fac astia depoul dupa ce vin tramvaiele, eu cel putin lucrul asta il si asteptam sa se intample asa, si nu cred ca doar eu, sunt si altii care tot asa gandeau problema, ca pana nu este efectiv un tramvai nou acolo in curte nu misca nimeni nimica.
0

#627 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 februarie 2022 - 15:10

off-topic
Nu stiu daca ti-am spus (scris) sa pleci din tara daca nu iti convine aici (in acesti termeni) ci ca sa-ti fie mai bine in alta parte fiind tanar si inteligent. Insa dupa ultimele evenimente se cam strica treburile in mare parte din Europa. Am dat astfel de sfaturi si altor colegi in aceeasi idee. Eu stat aici toata viata traind cu speranta la lucrurile vor merge din ce in ce mai bine dupa 89 si iata ca au trecut peste 30 de ani si sunt departe, tot mai departe de asteptarile mele. Avand aceste deceptii personale mi-am permis sa dau cateva sfaturi celor mai tineri (inclusiv colegului dAimon) si inclusiv fiului meu care nu m-a ascultat fiind si el mare optimist :D... Fiica m-a ascultat si a "inconjurat" planeta in cativa ani ca turist...Daca statea aici, mergea pana la greci sau croati...
Dar fiecare are dreptul sa-si aleaga unde si cum vrea sa traiasca...
2

#628 Useril este offline   qew00 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02 ianuarie 22

Postat 27 februarie 2022 - 20:21

Domnu' Mile, eu am ramas in Timisoara, si uitati ca si eu inconjor planeta ca si turist, nu doar pana la greci sau croati.

Din postura de cetatean e dreptul meu sa vorbesc obiectiv si sa fiu nemultumit de cum este organizat transportul in comun in Timisoara, inclusiv cu aceste noi tramvaie.
Am fost prin multe orase din Europa Centrala, din Cehia si Polonia, si chiar si Ungaria incepand din 2014. Singura asemanare cu Timisoara in ceea ce priveste transportul in comun este marirea pretului. Si se cam opresc aici asemanarile. Ca la noi in afara de Armonii, nimic nou.

Eu as propune sa se faca biletul de 20 de minute la 2 lei. Mi se pare absurd sa fiu obligat sa folosesc biletul de 4 lei daca merg pana in 20 de minute. Azi am venit de la gara dimineata, eram 3 persoane. Taxiul a costat 10 lei. Cu transportul in comun ne-ar fi costat 12 lei.

Deja ramanem repetenti si la nivel de Romania. Din ce imi aduc aminte, Skodele parca aveau 14 ani durata de exploatare estimata, asa imi aduc aminte ca s-a scris la momentul acela aici pe forum. Si nu exista niciun plan concret pentru reinnoirea flotei de troleibuze. Nici macar la autobuze inca nu este vreun plan clar, doar dorinte si promisiuni.
0

#629 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 februarie 2022 - 23:23

Vezi postareaqew00, la 27 februarie 2022 - 20:21, a spus:

Eu as propune sa se faca biletul de 20 de minute la 2 lei. Mi se pare absurd sa fiu obligat sa folosesc biletul de 4 lei daca merg pana in 20 de minute. Azi am venit de la gara dimineata, eram 3 persoane. Taxiul a costat 10 lei. Cu transportul in comun ne-ar fi costat 12 lei.


Calatoria ta a costat 4 lei nu 12. Cum poti sa compari pretul adunat a 3 bilete dela 3 persoane cu pretul pentru o calatorie cu taxiul care are alt mod de taxare? Transportul public, indiferent unde te aflii este un serviciu prestat, nicaieri nu renteaza sa cumperi bilet cu bilet si sa platesti pentru fiecare calatorie daca o faci des. Pana si la abonamentele lunare la anumite aplicatii sau programe te indeamna sa faci un abonament pe o durata mai mare pentru ca este mai ieftin. Daca vrei sa construiesti ceva este mai ieftin sa o faci la scara mare decat la comanda si fiecare chestie sa o dai individual. Daca folosesti zilnic transportul iti faci un abonament general sau pentru linia care o folosesti. Cand am fost la Milano am dat de exact aceeasi problema, a rentat abonamentul de o zii, puteam merge cu ce vroiam pana la limita orasului, daca cumparam bilet cu bilet pentru cat m-am plimbat costa mai mult si de cat biletul de avion.

Dar totusi, ciudat ca spui 20 de minute. Cand locuiam in Lunei, de la Banatim pana la gara faceam cu 8-ul in jur de 15-20min pana la gara. 4 lei pentru distanta asta e destul de putin. Daca luam taxiul, niciodata nu am dat mai putin de 15-20 de lei. Si asta cu un taxiu de la firmele consacrate nu cu rechini.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 februarie 2022 - 23:47

3

#630 Useril este offline   qew00 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02 ianuarie 22

Postat 28 februarie 2022 - 08:52

Mersi pentru explicatii. Nu le stiam.
Acum ca le stiu imi voi lua abonament chit ca il folosesc rar. Sau sa inteleg ca transportul in comun e doar pentru cei cu abonamente?

Alta chestie, eu am platit 4 lei pe taxi, pentru ca s-a impartit. Doar aratam cat de usor ajunge sa nu mai fie rentabil transportul in comun.

Ok, preturile au crescut, dar fata de 2012, pretul a crescut, calitatea a scazut, nici macar nu s-a mentinut.

Cum atragi lumea la transportul in comun, ca sa nu mai fie sufocat orasul de masini la ora de varf, si astfel sa cresti mobilitatea in oras?


Momenten in majoritar cei ce folosesc transportul in comun sunt cei ce nu au incotro(adica masina) Asta nu e un lucru bun.

Ideea cu bilet mai ieftin de 20-30 de minute am vazut/o implementata in Polonia.

Cum spuneam peste tot s-au scumpit biletele la transportul in comun, doar ca peste tot am vazut imbunatatiri facute cu cap. La noi pauza. In afara de faptul ca poti sa iti cumperi bilet prin diverse metode inclusiv cu cardul.

Apropo, un om ce nu cumoaste Timisoara i-ar fi greu sa se descurce cu transportul in comun, fiindca nema sistem de anuntare in statii corespunzator, sau in MTC.

Pana atunci, avem Bozankaya in depou. Poate se muta unu la muzeu in Take Ionescu, sa putem sa il vizitam.
1

#631 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2022 - 16:29

Vezi postareaqew00, la 28 februarie 2022 - 08:52, a spus:

Mersi pentru explicatii. Nu le stiam.


Cu placere :).

Daca crezi ca ai o idee buna pentru a remedia situatia pe termen scurt, pana intradevar vine si ceva din partea celor care organizeaza transportul, fa o petitie, ai sustinerea mea sincera daca faci demersul si cred ca si a altora, banuiesc ca nu esti singur in situatia asta si discuti problema si cu alte persoane.

Dar pentru mine lucrurile care l-e spui sunt niste banalitati. Am folosit transportul public cand stateai dupa un tramvai chiar si mai putin de 10 minute si stiai sigur ca vine, l-am folosit si dupa ce a crescut timpul si pana la +20 de minute, l-am folosit si cand s-au scos linii care imi erau de ajutor si cu toate astea m-am descurcat si nu mi-am pus speranta ca se va schimba ceva intr-un timp scurt. L-am mai folosit si cand m-am mutat din oras si faceam naveta 4 ore in fiecare zii, 2 dus, 2 intors si asta dintr-o localitate lipita de Timisoara si pe ger, mergand aproape un sfert din distanta pe jos ca sa nu stau degeaba in statii. Am tot asteptat tramvaie noi in timpul asta, am mai primit si palma de la Robu care desconsidera ideea si dupa atata asteptare stiam ca voi avea de folosit niste ciurucuri carpite cu dedicatie de firma unui puscarias... au venit acuma tramvaiele noi, cand nu mai am treaba cu drumurile care l-e faceam, dar asta nu inseamna ca nu e bine, ca conditiile nu se vor schimba. Asa fie ca vor functiona si de la anul fie de maine, mie imi este egal ceea ce trebuia facut, s-a facut, nu am sa ma smiorcai ca un copil ca "nu a fost cum am vrut eu si cand am vrut eu". Si cred ca egal l-e este si celor care inca sunt in situatia in care eram eu, iar ei vor simtii intradevar imbunatatirea adusa cand vor putea sta mai comod cand fac navea si nu inghesuiti ca acum. Prin ceea ce a trecut Timisoara, au trecut si orasele din vest, multe dintre ele la distante urase unul de celalt si culmea parca foloseau toate acelasi scenariu, crestea numarul masinilor, scadea numarul calatorilor, administratia se intreba daca mai are rost sa tina tramvaiul, incepeau sa abandoneze linii, urma o perioada incerta, se mai carpeau chestii, in unele locuri faceau drumuri mai multe, apoi incetul cu incetul publicul venea si spunea ca vrea un transport mai bun, ca e satul de masini, si in 20-30 de ani situatia incepea sa se schimbe. Citeste despre Amsterdam, Insbruck, Milano, Bremen... Cam peste tot a fost aceeasi poveste. Asa cum am mai spus, cine este interesat se poate documenta si vedea cam unde stam si cam ce am putea face sa acceleram lucrurile, cine nu, isi poate face filme in continuare.

Oriunde ai vazut tu transportul public ca fiind mai bun ca masina, acolo au luat decizia ca pe viitor doar asta va mai ramane in centrul orasului, ori la noi nu s-a luat inca decizia aceasta. Ca sa faci omul sa ieie in considerare alternative trebuie sa ii pui atatea impedimente in fata incat sa vrea sa aleaga, ori pana atunci tot cu masina personala va merge. Pe mine stiu sigur ca nu ma poate obliga nimeni sa aleg sa folosesc transportul public din Giroc pana la Iulius de exemplu, unde am de schimbat 2 mijloace, care nu au timpii sincornizati iar durata de parcurs este de peste o ora... Putin mi-ar pasa ca costa biletul si 10lei doar sa ajung intr-un timp rezonabil, daca stau degeaba in statie, nu ma ajuta cu nimica ca ar fi mai ieftin. Ba chiar atunci ar venii si scuza ca "la banii astia, asta primesti".

LE: din nou, faci o compartie nejusta, taxiul nu opreste in statii cum o face tramvaiul s-au alt mijloc de trasnport, functioneaza diferit. Pe langa asta in unele orase taxi-urile fac parte din acele alternative de care vorbesti si sunt parte a sistemului de transport public. Toate mijloacele lucreaza impreuna nu in competitie, asta e o idee a anilor 50 si duce la extreme, fie ai oras doar cu taxiuri, fie doar cu mijloace de trasnport public, lucru imposibil de atins si sa fie si locuibil locul acela. In concluzie, ai primit chiar si acum ceea ce doreai, o alternativa, dar nu ca nu a fost exact cum o vroiai tu. Ai vrut sa ajungi mai repede la destinatie... ai luat taxiul, dar a fost mai economic in cazul asta pentru ca ai avut 2 persoane cu tine, altfel scoteai daor tu din buzunari bani pentru calatorie.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 28 februarie 2022 - 16:35

3

#632 Useril este offline   qew00 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02 ianuarie 22

Postat 03 martie 2022 - 00:01

Multumesc de invitatie pentru a citi despre AMsterdam, Bremen.

Tu imi zici ca eu compar mere cu pere cu taxiul. De fapt compar exact ce compara orice om ce nu e expert in transporturi si vede ca il costa tot atat sa mearga mai comfortabil cu taxiul decat cu transportul in comun. Transportul in comun e facut pentru comunitate, nu pentru pasionati, nu pentru specialisti in domeniu.

Comparatia cu Amsterdam iar nu este ok, fiindca sunt diferente de timp, dinamica a orasului samd. Nu inseamna ca trebuie sa trecem prin problemele Amsterdamului din 1970 si sa ne ia 50 de ani sa ajungem la nivelul Amsterdamului de acum...

Eu ma uit simplu dpdv al transportului:
Timisoara 2014 vs Timisoara 2022 - diferente minime
Wroclaw 2014 vs Wroclaw 2022 - diferente vizibile si progres
Olomouc 2014 vs Olomouc 2022 - diferente vizibile si progres
Cracovia 2014 vs Cracovia 2022 - diferente vizibile si progres

In Cracovia traficul este infernal cu masina, mai putin infernal cu transportul in comun. Dar acolo am mers din 2 in 2 ani, si tot timpul am vazut diferente. De asemenea, in 3 zile am intalnit control de bilet foarte des, si cine nu are bilet plateste de 10-15 ori mai mult ca si amenda. Sunt luati la verificat toti pasagerii, nu doar aia mai fraieri ca la noi, nu ma tin de nas in MTC ca miroase(de la vagon sau de la pasageri fara bilet) si nu are gratuitate mai bine de juma de oras.

Si ce zic eu nu sunt chestii SF. Dar se pare ca pentru unii, si chiar si pentru tine astea sunt filme, si se pare ca si pentru Timisoara sunt filme SF. Dar de fapt este o normalitate si decenta.

Faptul ca multora nu li se pare anormala situatia actuala cu tramvaiele Bozankaya, arata cat de jos sunt asteptarile. Mie imi place sa ma uit la rezultat, si rezultatul nu e bun. A fost misto ca si PR si fraze de genu cel mai performant tramvai din lume. Dar deja se fac 2,5 luni si ele tot in depou stau.
Apropo, va place cum huruie in mers majoritatea Armoniilor, de le auzi de la 500 de metri? Am filmare in Piata Libertatii in care se aude cum huruie o Armonie plecata din Piata 700, nici macar Hansele nu fac asa. Nu zic ca e tramvaiul prost, ca de vina e si infrastructura.

La fel ca si scatulele plutitoare, misto ca si PR: "5 moduri de transport" , "vaporetto" dar in fapt rezultatele sunt minime. Nu e plin de turisti, lumea a fost o data si cam gata. Iar de utilizat ca si transport in comun... cam nimeni.

Din cercul meu de 100 de oameni ce ii cunosc, singurii care merg cu MTC sunt cei fara masina. Si ei se plang de urmatoarele: murdarie, intarzie, vin rar si usor usor migreaza catre Uber tot mai des. Nici macar unul din cunoscutii mei care au masina, NU folosesc RATT. Oare de ce? Oare ce se poate face sa fie o alternativa la masina? Eu din 2018 am tot zis ca nu e suficient doar tramvaie noi ci ca trebuie pregatiri plus viziune pentru troleibuze si autobuze, am identificat si depus sesizari la RATT unde mi s-a raspuns in bataie de joc, la orice problema o identificam(apropo, am master in domeniu Transportului, inclusiv transport urban). Am mers mai departe la primarie, mi s-a zis sa pun feedbackul, l-am pus, problemele au ramas, 0 raspuns.

Aceasta postare a fost editata de qew00: 03 martie 2022 - 00:10

3

#633 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 03 martie 2022 - 09:58

A devenit tot mai importanta popularea zilnica a orasului cu locuitorii (angajati, elevi etc) din suburbii. Fenomenul va fi in crestere si trebuie compensat gradual in paralel cu actiunile din interiorul orasului.
De fapt, cum s-a organizat pana acum, in mod separat transportul SMTT (suburbii spre si din oras) si STPT (transportul din oras), ambele fiind servite de acelasi operator (mijloace si resurse) STPT, acolo unde s-au facut conventii si nu s-au organizat companii locale de transport (Giroc-Chishoda - Giroceana), o sa aduca zonei deficiente majore:
- insuficienta transportului suburban cauzata de numar redus de curse (de cele mai multe ori e un singur autobuz), fapt care propaga dereglari mari de oras si descurajeaza locuitorii de pe sate in a mai folosi autobuzul.
- umplerea parcarilor din oras (strazi sau chiar parcari) cu masinile celor din suburbii,
- crearea de ambuteiaje la orele de trafic intens (dimineata pentru scoli si servicii, orele cand zonele industriale au schimb de tura sau finalizarea programului de lucru etc)

Daca nu va fi o gestiune centralizata, unica, cu scopul general/metropolitan, asumand costuri care vor compensa: aglomeratia, poluarea, lipsa parcarilor etc, oamenii sunt pusi in situatia de a pastra obiceiul masinii personale in rutina zilnica, copiii vor depinde tot mai mult de parinti si programul parintilor de copii.
Din Utvin (SMR) spre oras e autobuz la 7 si urmatorul la 9:26, fara sansa de a avea o varianta pentru cei care incep la ora 9 serviciul.
Este normal ca autobuzul de 7 sa fie prea aglomerat (in timpul scolii sunt acum 2 autobuze la ora 7, uneori lipsea al doilea ), daca pana la 9:25 nu ai alternative.
Parcarea expres E7 de la Comtim devine jumatate ocupata de cei care au nevoie de orar mai des si extins, dar nu vor sa duca masina in oras.

Aceasta postare a fost editata de rue: 03 martie 2022 - 10:01

0

#634 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30178
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 martie 2022 - 10:11

Pentru ultimul paragraf al postarii tale, solutia e la primaria comunei. Ei trebuie sa solicite modificarea orarelor sau chiar curse suplimentare, bineinteles platind pentru asta catre SMTT (care vor vira banii catre STPT, cand vor ei :( )
1

#635 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1449
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 03 martie 2022 - 10:43

o veste buna zic eu. sa speram ca o sa urmeze ceva schimbari semnificative la nivel de transport in comun metropolitan:

Ioan Goia, criticat în vehemente rânduri de fostul primar, Nicolae Robu, a fost director al Societății de Transport Public Timișoara, fostul șef al defunctei RATT, până când a fost mazilit din funcție.

A încercat ulterior să se angajeze atât în primărie, cât și la consiliul județean. Și-a depus dosare pentru concursurile de angajare, dar nu s-a mai prezentat. Ulterior a ajuns să ocupe funcția de director al Asociației Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, din care și-a dat astăzi, 2 martie, demisia.

„Demisia a fost înregistrată astăzi și are 20 de zile de preaviz. Noi am luat decizia în Consiliul Director să delegăm atribuțiile în totalitate unui coleg din cadrul asociației, tocmai ca să nu mai avem neînțelegeri sau posibile discuții. Domnul Goia este în acest moment în perioada de preaviz. Atribuțiile de director general au fost delegate”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău pentru Tion.


https://www.tion.ro/...isoara-1555728/
3

#636 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 03 martie 2022 - 10:56

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 03 martie 2022 - 10:11, a spus:

Pentru ultimul paragraf al postarii tale, solutia e la primaria comunei. Ei trebuie sa solicite modificarea orarelor sau chiar curse suplimentare, bineinteles platind pentru asta catre SMTT (care vor vira banii catre STPT, cand vor ei :( )



Eu zic ca e in interesul orasului sa imbunatateasca situatia cu suburbiile pentru a rezolva problemele. Costurile trebuie impartite si este complet inutil sa ai M36 de la Sinamihaiu German pana la Posta Mare, avand de la Comtim aceleasi statii cu E7, in loc sa fie doar unul din ele sau de ex M36 sa mearga doar pana la Comtim, unde oamenii doar sa schimbe, astfel avand M36 posibil sa fie mai des si la aceiasi bani sau mai putini.
Cum e acum, nu este bine si nici economic.
1

#637 Useril este offline   qew00 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02 ianuarie 22

Postat 03 martie 2022 - 13:18

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 03 martie 2022 - 10:11, a spus:

Pentru ultimul paragraf al postarii tale, solutia e la primaria comunei. Ei trebuie sa solicite modificarea orarelor sau chiar curse suplimentare, bineinteles platind pentru asta catre SMTT (care vor vira banii catre STPT, cand vor ei :( )


Primarii locale care nu au bani, sau nu stiu sa se gospodareasca bine pentru a putea plati mai mutle curse is mai dese. Deci este un cerc vicios.
Cine sufera? Cetatenii. Se cauta o solutie la asta, sau e ok asa cum este?

Am incercat sa inteleg traseul autobuzului metropolitan prin Mosnita (Care deja e un cartier al Timisoarei), si mi-a fost greu sa inteleg cum merge. Inca nu sunt convins ca am inteles exact cum e treaba. Oamenii din Mosnita majoritatea au masini, si cum a zis si Rue, au rutina masinii proprii. Pe ei nu cu complicaciuni actuale ii atragi sa isi lase masina acasa, sau ii ajuti la mobilitate. Cunosc cateva familii din din Mosnita ce se plang de trafic si ca fac mult pe drum, ca masini. Cand le-am zis ceva de transport public ori nu stiau de el, ori au zis ca e groaznic si nu e o optiune. La cum e acum in zona aia, cred si eu.

STPT cand estimeaza ca va achizitiona autobuze noi? Dar troleibuze noi?

IN 2018 cand la stirile bombastice de tramvaie noi am zis ca daca le avem in 4 ani e bine, si toti ma faceau pesimist si Gica Contra, din pacate am avut dreptate.
Din punctul meu de vedere urgent este nevoie de troleibuze noi, remodernizare retea si extidere unde se poate(si sunt optiuni). Si achizitionarea de autobuze electrice, sau hibrid. Inclusiv E7 poate fi facut troleibuz, E3+3, Poate chiar si E2. Se poate face o legatura Soarelui-Girocului spre gara cu troleibuze, mai ales dupa ce se termina strada Lidia. Exista o gramada de variante.
Din Girocului/Soarelui poti face ori 2-3 linii ca acum dar cu intervale dese, ori 4 linii cu intervale mai mari. Dar pentru asta ai nevoie dematerial rulant si investitii in infrastructura.

15/16 - Sa mearga la Posta Mare
15b - Apicultorilor(ideal ar fi colaborare cu Girocul sa traga linie pana in Giroc) - Pod Viteazu - Gara - Baritiu
15c - Apicultorilot - Bratianu - Posta Mare. Reamenajata statia Posta Mare ca si un terminal strada sa fie cu acces doar pentru MTC, cu sens unic (pui si 40 sa vina pe la sens la Bratianu sa intre din aceiasi directie cu troleibuzele). Faci banda doar de MTC pe Ripensia si pe Michelangelo, cu politie si stalpisori, MTC-uri noi, timpi mici, multe rute, si asa va incepe sa renteze MTC-ul mai mult decat masina.

Nimic SF, doar chestii facute deja de altii, intr-un timp scurt(asta ca sa evit sa vina gygyman sa imi dea exemplele din Vest).

Ce am zis eu nu se poate face peste noapte, trebuiesc planuri, viziuni, kpi-uri, analize samd. Si la noi lipsesc.

Aceasta postare a fost editata de qew00: 03 martie 2022 - 13:21

0

#638 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 martie 2022 - 13:55

Stai linistit, te las sa castigi daca asta iti doresti :rad_masa: .

Doar vorbe in gura sa nu imi pui, singurul lucru care l-am spus a fost ca avem tramvaie noi si ca nu ar fi ok sa criticam asta. Faptul ca l-e avem, ajuta, indiferent cand vor fi puse in circulate. Motivul pentru care nu circula cred ca a fost cel spus de Florin si cred ca este rezonabil. In rest... am zis deja ca am circulat mult timp, celalte probleme raman si chiar am punctat cea legata de timpi, dar probabil nu ai mai vazut-o ca esti prea aprins ca te-a contrazis cineva. Daca cauti mereu probleme la probleme nu vad cum poti rezolva ceva.

In rest, crezi ce vrei, daca pentru tine o cursa cu taxiul de 12 lei, este egal cu o calatorie cu tramvaiul de 4 lei. Eu cred ca oriunde platesti mai mult pentru un timp mai scurt, si taxiul mereu castiga daca vrei sa il pui in competitie.

Daca vrei sa te ajute la comparatie , pune anul 2009 ca referinta si incepand deacolo ai sa vezi o diferenta mult mai mare. 2009 pentru ca atunci au inceput taierile care parca nu se mai opreau.

Si ca sa fim rezonabili, ca prima impresie mereu vom fi placut surprinsi de ceea ce vedem in alte orase, dar daca am locuii acolo am vedea si acolo probleme. Ceea ce ne lipseste noua este organizarea si ceea ce ne trage inapoi este ca societatea bate mereu statul. Mereu nu exista vinovati, mereu ne ingaduim unul pe altul de la cele mai mici abateri. Ca sa dau un exemplu, la Milano au o linie de metrou automatizata, lucru foarte benefic din toate punctele de vedere, dar tot la Milano mai au si linia 3 de metrou, care trece pe la piata cu domul, unde cand am fost duhnea a pisat ingrozitor, si trebuie sa urci cam 2 etaje prin mirosul ala... Linia in sine, fiind mai veche se vede ca este mai uzata moral fata de 4 sau 5 de exemplu care sunt mai noi. Asa ca sa nu o luam ca la Timisoara este sfarsitul lumii, lucrurile se vor schimba, dar nu sunt jucarii sa se poata strange peste noapte. Astfel ca da, daca ar fi un efort pentru a pune anumite linii la niste standarde mai bune ar fi mai ok, lucrul asta s-a si intamplat defapt la firobuze cand au fost aduse. Sigur ca ani de zile cu un director cu idei absurde au distrus ceea ce a fost facut, dar este dovada ca se poate face ceva si aici.
0

#639 Useril este offline   qew00 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02 ianuarie 22

Postat 03 martie 2022 - 14:22

DIn discutia dintre noi doi nu exista castigator, ci doar pierzatori, locuitorii din Timisoara :)

Minusuri sunt peste tot, inclusiv in Milano. Ce e important e ca la final de zi sa dea cu plus. La noi nu prea da. E ok, tu te-ai resemnat cu "macar au venit tramvaiele". Eu unu nu, si consider faptul ca nu circula un fail si un management defectuos.

La comparatia cu taxiul, doar zic ca in momentul de fata renteaza mai mult sa mergi cu taxi/uber -> mai multe masini in trafic -> o scadere de mobilitate pentru marea majoritate a cetatenilor. In momentul de fata Transportul in Comun este folosit de cei ce nu au de ales, NU ca o alternativa. Asta este problema.

Eu de orasele pe care le prezint, am mers in ele de multe ori si nu ca turist, au si ele multe probleme, doar ca de fiecare data cand revin acolo, vad imbunatatiri. La Timisoara le vad doar in presa, imbunatatirile, nu se simt si in realitate.
Ok, director prost, si ani de decizii proaste, dar e dreptul meu sa fiu nemultumit de asta, nu? Eu imi fac datoria de cetatean: platesc taxe la zi, am masina inscrisa pe orasul in care traiesc, am domiciliul pe buletin cel real, este absurd ca imi doresc si autoritatile sa faca o treaba cum trebuie?

Firobuzele Skoda deja sunt gata, nu are rost sa mai aducem ca si argument, ca si Robu. Ele aveau durata de viata parca spusa de producator de 14 sau 15 ani(sau 20? aici domnul Florin ma poate ajuta sa nu gresesc). Si totusi e 2022 si nu se vad nici macar planuri.

In mod normal pentru managementul unei flote ai 2 optiuni, amandoua cu plusuri si minusuri:
- reinnoiesti constant flota cu un numar mic de vechicule o data la 3-4 ani. Aici e ok ca nu cumperi multe o data, doar ca vei avea o diversitate mare de modele probabil, si e mai greu cu piesele de schimb si mentenanta. Dar ai tot timpul si vehicle destul de moderne in flota mai tot timpul.
- reinnoiesti toata flota sau marea majoritate a ei(cum s-a intamplat in 2007 cu Skodele). Avantaj e ca ai un singur model, dezavantajul este ca achizitia trebuie facuta pentru un numar mare vehicule, si ca pe final de viata, vei avea o flota invechita, cum este si acum cu Skodele.

In orasele cu retea extinsa de transport in comun ca si Timisoara, am vazut abordarea numarul 1 in majoritatea situatilor.

Aceasta postare a fost editata de qew00: 03 martie 2022 - 14:23

0

#640 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 martie 2022 - 14:38

Vezi ca nu ai inteles ideea care am spus-o despre firobuze. Eu am facut referire la faptul ca la vremea cand au fost aduse, au fost si ele criticate, mai mult in presa, pentru ca erau toate scurte si ca nu aveau un numar mare de scaune. Lumea se intreba cum vor inlocuii aceste firobuze scurte pe cele articulate. Planul a fost ca, vor fi mai multe pe traseu, asta a dus la timpi mai mici de asteptare. Sa nu mai spun ca dupa o vreme au fost laudate si ca multi o vedem ca pe una dintre cele mai bune investitii facute in transport in Timisoara egala sau poate dupa modernizarea liniilor de tramvai. Sigur ca asta nu se mai vede acum, pentru ca directorul precedent vroia sa deie bine la sefi cu costuri de exploatare mici si atunci s-au facut taieri peste tot.

Astfel ca si acum, cam tot acolo suntem, dar la tramvaie. Avem aceste tramvaie noi, care daca nu vor fi trase in jos de problema personalului, despre care nu am mai auzit, deci posibil sa se mai fi remediat, care ar putea cirucla pe acele trasee vitale 1,2,4 in numar ceva mai mare si asta adaugat la capacitatea lor mare ar rezolva problema timpilor si a comfortului.

Eu la asta faceam referire, tehnicalitatile chiar nu ar trebuii sa fie problema mea, ca scartaie ca se strica. Cred ca sunt oameni deja platiti pentru asta si da acolo pot sa ii critic la momentul potrivit daca e delasare, dar in rest potential cu ceea ce exista acuma este enorm. Poate chiar ar trebuii impinse astfel de idei mai mici, ca alea sigur nu au scuze sa nu functioneze, asa cum a fost si cu linia 6.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 03 martie 2022 - 14:40

0

Arata acest topic


  • (58 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi