
Investitii diverse De mica anvergura
#1861
Postat 23 ianuarie 2022 - 14:57

#1862
Postat 24 ianuarie 2022 - 09:36
Decebal, la 23 ianuarie 2022 - 00:35, a spus:
Multi vor rade de motivul expus de mine, dar eu cred ca: le este frica!
1. Le este frica de nou si acel cost mai ridicat despre care in maniera tipic romaneasca multi doar il vor critica => problematic la vanzari
2. Le este frica de acele probleme neprevazute si posibil costisitoare care se vor arata inca din garantie (la modul general nefiind un domeniu bine stapanit de constructorii romani, din pacate)
3. Le este frica de reticenta romanilor (intemeiata de altfel, cu sechele din comunism) de a cumpara apartamente la ultimele nivele indiferent de facilitati, preferand sa nu investeasca in plus
4. Le este frica de esuare si scadere reputatie care se pot trage din cele de mai sus (de aceea prefera varianta conservatoare)
Ca sa fac o paralela la aceasta situatie vin cu 3 exemple personale in materie de hidroizolatie (3 apartamente cumparate relativ recent / constructori diferiti)
- La una din locatii cam 20% dintre balcoanele imobilului (printre care si al meu) au probleme cu hidroizolatia se infiltreaza in peretii interiori formand igrasie : 5 ani de interventii, la final schimbat toata gresia si refacut hidroizolatia (cheltuiala impartita intre mine si constructor)
- La alta locatie, firma care a montat panourile de sticla la balcoane a strapuns hidroizolatia. Dupa un an de la predare a aparut si avalansa de plangeri (apa adunata in plafonierele balcoanelor, in timp va pusca si decorativa)
- Si in fine, la ultima locatie .. desi nu sunt afectat direct, hidroizolatia acoperisului a fost compromisa (a trebuit toata refacuta, cei mai afectati fiind evidenti cei de la ultimul nivel)
Tara in care specialistii sunt cum sunt, iar expresia "merge si asa" este de multe ori o realitate. Nu contest ca sunt si oameni competenti si care respecta procedurile cu materiale de calitate, dar probabil constructorii care au asa ceva pot fi numarati pe degete.
Si inca o situatie si cu asta inchei, la un apartament dupa ce mi-a fost aratat planul si am fost incantat de suprafetele mari vitrate (fiind ultimul etaj), a revenit agentul de vanzari cu un plan care reducea suprafetele vitrate (si pretul redus cu vreo 6000 de euro) ca si la restul apartamentelor de sub mine. L-am intrebat de ce s-a modificat proiectul, pentru ca pe mine m-ar incanta mai mult planul initial decat aceasta reducere si mi-a raspuns ca s-au decis la aceasta ajustare tocmai din pricina problemelor intampinate la alte ansamble similare si nu vor sa riste.
Aceasta postare a fost editata de Bogdan_tmtm: 24 ianuarie 2022 - 14:14
#1863
Postat 25 ianuarie 2022 - 13:30
Preturile sunt intre 1550-1650 eur cu 100% avans. Cu avans 30% pretul mai urca pe la 1650-1750 / mp. Parcarile sunt intre 6500-7500 eur.
Planurile proiectului poti fi consultate aici: RiverResidence2
In opinia mea planurile si configuratiile nu arata rau, sunt similare cu ce ofera Sedako.

#1864
Postat 26 ianuarie 2022 - 09:14
70 ap 2 camere
40 ap 3 camere
9 penthouse
170 locuri parcare subterana !!!!
deci depaseste bine pragul de 1.15, dar nu vad unde incap asa multe locuri la subteran ...
#1865
Postat 26 ianuarie 2022 - 15:36
Bogdan_tmtm, la 25 ianuarie 2022 - 13:30, a spus:
Preturile sunt intre 1550-1650 eur cu 100% avans. Cu avans 30% pretul mai urca pe la 1650-1750 / mp. Parcarile sunt intre 6500-7500 eur.
Planurile proiectului poti fi consultate aici: RiverResidence2
In opinia mea planurile si configuratiile nu arata rau, sunt similare cu ce ofera Sedako.

Configuratiile nu arata rau, dar nici extraordinare nu sunt. Avand in vedere ca majoritatea sunt open space, o bucatarie in capatul spatiului deschis fara acces la o sursa de aerisire va fi o "incantare". O alta parte care poate fi nasoala, depinde insa de constructie, am observat ca la unele apartamente, baia vecinului are perete comun fie cu dormitorul fie cu livingul celuilalt vecin, sau livingul cu dormitorul. Cred ca doar cele de la ultimul etaj sunt asezate mai cu cap, unde baile au acelasi perete, la fel si dormitoarele. De vazut pretul final, avand in vedere puzderia de locuinte din zona: vox, xcity, campeador, ateneo...etc.
Aceasta postare a fost editata de Bobo83: 26 ianuarie 2022 - 15:38
#1866
Postat 27 ianuarie 2022 - 14:17



Deci, Timisoara devanseaza Clujul in acest clasament, fiind pe pozitia 116, respectiv 123, insa acest aspect e mentionat abia la sfarsit. In titlu, in pofida faptului ca Timisoara e clasata mai bine, e mentionat Clujul. De asemenea, in primul paragraf al articolului, unde sunt mentionate deja ambele orase, tot Clujul e pus in fata. Poate parea un aspect minor, insa articol cu articol, reportaj cu reportaj, fiecare contribuie la crearea acestei bule propagandistice. Cand face cineva un part in Cluj, trebuie sa afle toata tara despre el si cat de frumos miroase.
Intre timp, in ultimele 2 zile, ambele au urcat cate o pozitie.

Aceasta postare a fost editata de Revenge: 27 ianuarie 2022 - 14:19
#1867
Postat 27 ianuarie 2022 - 14:36
Protocolul pentru construcția metroului din Cluj-Napoca a fost semnat. Traseul va avea 21 de km, cu 19 staţii
#1868
Postat 27 ianuarie 2022 - 15:05
In niciun caz nu vreau să induc ideea că stăm foarte bine, suntem foarte dezvoltați și nu mai avem nimic de făcut. Avem atâtea probleme de rezolvat, iar unele trenează de ani de zile și chiar pătează obrazul orașului. Însă mă refer la strict la comparația Timișoara/Cluj. Am fost de câteva ori la Cluj. Anul trecut de 3 ori. Și nu am stat doar in centru, am avut niste lucruri de rezolvat și am avut ocazia sa vad o parte semnificativă a orașului. Iar impresia pe care mi-am făcut-o nu a coincis cu așteptările pe care le aveam după câte văzusem și auzisem. Ca sa nu existe discuții, părerea mea e că fiecare ar trebui sa viziteze ambele orașe, sa se convingă singuri de imaginea reală.
Ce ține de metrou, bafta lor. Dar tot mi se pare deocamdată doar o chestiune de imagine, cu apariții în articole la semnarea oricărei foițe nesemnificative. Chiar de se apuca de el, nu-l văd terminat mai devreme de 2035 in cel mai fericit scenariu. Și oricât de bine n-ar da la imagine, mi se pare o investiție inutilă la o populație de 350k plus zona metropolitană, care împreună nu trec de 500k, nici măcar cât zona Timișoarei. Mult mai rațional și rentabil ar fi fost o linie de suprafață (sau mai multe), extinderi ale rețelei de tramvai, troleibuze, etc.
#1869
Postat 27 ianuarie 2022 - 15:07
#1870
Postat 27 ianuarie 2022 - 15:15
Cat despre celelalte puncte, sunt partial de acord. Este clar o diferenta de PR si de sprijin politic. Nu m-as muta in Cluj. Dar nu pot sa nu ma "enervez" cand vad acolo festivaluri si concerte cum nu vom avea poate niciodata aici (pentru ca nu avem in primul rand o sala polivalenta). Pe acelea cine le duce acolo si nu le aduce in Timisoara? Destinatiile aeriene? Sincer, la cat PR se face, ma mir ca a venit IKEA aici.
#1871
Postat 27 ianuarie 2022 - 15:49
Asta in timp ce cu multi ani inainte aveam finalizat SF pentru ridicarea liniilor de cale ferata pe estacada, proiect pe care cei de la MT prin reprezentatii CFR l-au arunct la gunoi la discutiile preliminare inaintea caietului de sarcini pentru SF acum cativa ani cu alesii nostri senzationali
Bravo lor, stati linistiti ca se va reabilita si magistrala feroviara pana la Oradea si urmeaza si centura Metropolitana, cine stie ce mai pregatesc..
In Banat avem acest curajos proiect pentru introducerea Tram Train gandit de Nelu Popa, cu sprijunul celorlalti a ajuns unde este astazi dar trebuia gandit mai ales de catre alesii nostri cu multe diplome un proiect feroviar la scara Metropolitana.
Aceasta postare a fost editata de corco: 27 ianuarie 2022 - 15:51
#1872
Postat 27 ianuarie 2022 - 16:17
La Cluj situația diferă, oraș înghesuit între dealuri, dezvoltat liniar, cu extremitățile est-vest destul de îndepărtate. Traficul e deja mai rău ca în capitală și sunt sigur că și cu metrou vor avea probleme. Bravo lor că au găsit fonduri să-l facă, dar să vedem cât de fezabil va fi și cum se vor descurca cu întreținerea lui.
Aceasta postare a fost editata de Calliope: 27 ianuarie 2022 - 16:29
#1873
Postat 27 ianuarie 2022 - 20:40
Rog frumos fără city vs city.
Unele orașe conduc plutonul, altele sunt mai în spate cât pot duce și ele, nu e motiv de superiorități, fie ele subiective sau obiective. Seară faină tuturor!
#1874
Postat 28 ianuarie 2022 - 01:33
Totuși, proiectul de metrou al Clujului pare destul de serios, și dacă va fi început va ține prima pagină mult timp. O investiție de două miliarde înseamnă mult pentru un oraș din România și nu numai.
Aceasta postare a fost editata de Calliope: 28 ianuarie 2022 - 03:34
#1875
Postat 28 ianuarie 2022 - 07:53
#1876
Postat 28 ianuarie 2022 - 08:24
De cand s-a schimbat conducerea la primarie nu se mai zice nimic de parcul de langa depoul din Dambovita, spre Freidorf, intre Banatu/Andreescu si Ardealul.
Era o idee excelenta pentru acea zona semiabandonata.
Aceasta postare a fost editata de rue: 28 ianuarie 2022 - 08:26
#1877
Postat 28 ianuarie 2022 - 09:45
#1878
Postat 28 ianuarie 2022 - 09:56
Greul e dus de privat? Din bani privati crezi ca face Clujul metroul?
E clar ca am avut administratii slabe, nesustinute politic de ani de zile. Norocul nostru a fost si este prezenta universitatilor din oras. Ele au adus studenti, multinationale, consumatori, taxe.
#1879
Postat 28 ianuarie 2022 - 11:05

deocamdata Timisoara "se dezvolta" din inertie, nicidecum dintr-o viziune aplicata de administratia publica. stam rau la infrastructura rutiera/sportiva/universitara/culturala. Oricat am vrea noi, niciuna din acestea nu arata ca in viitorul apropiat se schimba semnificativ in bine .
#1880
Postat 30 ianuarie 2022 - 15:50
Citeaza
Compania a făcut achiziții importante de terenuri anul trecut. În ultimul trimestru din 2021, WDP a raportat noi achiziții la București, Ștefăneștii de Jos și Timișoara. Achiziția de la Ștefăneștii de Jos va permite extinderea proiectelor WDP pe o suprafață de 378.000 mp, în timp ce la Timișoara s-a achiziționat un teren de 86.000 mp pentru proiecte viitoare.