București
#1621
Postat 21 septembrie 2021 - 18:12
Așadar, Firea încearcă doar să motiveze o achiziție inutilă organizată de ea, deci gargară.
#1622
Postat 21 septembrie 2021 - 19:08
SPECTR-2, la 21 septembrie 2021 - 18:12, a spus:
Nu stiu exact cum e, dar din ce scrie Firea, ar fi sentinta definitiva: "Primăria Capitalei și STB sunt obligate de o instanță de judecată, definitiv"
Nu fiti rai! Are totusi 19,4 metri, daca va fi Bogatyr-M.
#1623
Postat 21 septembrie 2021 - 19:11
Oricum, instanța nu îi obligă să cumpere tramvaiele, ci să continue procedura, deci STB poate trage de timp cât vrea în continuare fără să semneze contractul.
#1624
Postat 21 septembrie 2021 - 19:34
868953.jpg (239.79K)
Number of downloads: 18
...iar interiorul e chiar spectaculos:
1005s.jpg (524.99K)
Number of downloads: 17 1405518.jpg (439.58K)
Number of downloads: 12
#1625
Postat 21 septembrie 2021 - 20:37
#1626
Postat 22 septembrie 2021 - 08:05
#1627
Postat 17 noiembrie 2021 - 08:34
Untitled-1-1024x641.jpg (86.51K)
Number of downloads: 16
Sursa: Facebook - Stelian Bujduveanu (viceprimarul PNL al Bucureștiului; în link-ul dat se găsește un video detaliat cu randarea).
De asemenea, același viceprimar a declarat că tramvaiele vor circula începând cu aprilie 2022 (cunoscând practicile Astra și știind că termenul de livrare e august 2022 pentru primul tramvai, înseamnă că el cam visează...).
#1628
Postat 24 ianuarie 2022 - 11:54
Citeaza
#1629
Postat 24 ianuarie 2022 - 22:40
Joi nu a circulat nimic (a intrat STV în locul STB pe câteva regionale, dar atât). Vineri nu cred că au scăpat mai mult de 10 vehicule pe trasee (era un singur tramvai în tot Bucureștiul, cu care am și călătorit atunci, de altfel). Sâmbătă și-au făcut curaj mai mulți vatmani și au ieșit, urmați timid de cei de la troleibuze. Ieri deja capacitatea de transport era cam la un sfert din normalul de weekend, azi la o treime. Problema majoră rămâne la autobuze, unde nu sunt nici măcar 50 ieșite. Sper să se termine debandada aceasta, deoarece devine stresantă și enervantă, e un circ pe banii noștri.
#1630
Postat 25 ianuarie 2022 - 21:34
#1631
Postat 26 ianuarie 2022 - 14:29
#1632
Postat 02 iunie 2022 - 16:43
Va fi pus in circulatie pe linia 41 insa sunt unele probleme cu cateva statii, fie sunt prea scurte (<36 m), fie prea inalte peroanele, etc.,...
Imi place culoarea insa geamurile laterale de la vatman mai putin.
http://youtu.be/PbjPwl704m4
#1633
Postat 02 iunie 2022 - 17:19
#1635
Postat 10 iulie 2022 - 10:47
#1636
Postat 13 martie 2023 - 15:04
La tramvaie avem in acest moment 22 linii functionale si au intervalul retinut de la 1 la...60. astfel...
L1, L3, L5, L7, L10, L11, L14, L16, L19, L21, L23, L24, L25, L27, L32, L36, L40, L41, L44, L45, L47, L55.
La troleibuze avem 13 linii functionale (din vreo 20 in perioada de glarie) si au interval rexervat intre 61 si ...100, astfel...
L61, L62, L65, L69, L70, L76, L79, L85, L86, L90, L93, L96, L97.
La autobuze avem durere de cap...Un total de 113 linii, urbane plus metropolitane (fara aceasta titulatura)...
L101, L102, L103, L104, L105, L106, L112, L116, L117, L122, L123, L125, L131, L133, L135, L136, L137, L138, L139, L141, L143,L162, L163, L168, L178, L182, L185, L196. (= 28 linii)
L201, L203, L204, L205, L216, L220, L221, L222, L223, L226, L227, L232, L241, L243, L246, L353, L261, L278, L282, (= 19 linii)
L301, L304, L311, L312, L313, L322, L323, L330, L331, L331B, L335, L336, L343, L361, L368, L381, L382, L385, (= 18 linii)
L402, L405, L406, L408, L418, L419, L420, L421, L422, L423, L424, L425, L426, L427, L428, L431, L432, L433, L434, L436, L438, L439,
L441, L442, L443, L444, L446, L447, L447B, L448, L452, L454, L455, L457, L458, L464, L465, L472, L475, L477, L484, L485, L487, (= 43 linii)
L610, L621, L667, L673, (= 4 linii)
L783, (= 1 linie)
Doar doua linii au sufixe din numarul total de linii...
Linii de noapte - autobuze...Le-as fi numerotat de la 801 sau 901 in sus pentru a avea limpezimea totala a numerotarii, cu numar unic de numerotare...cu sau fara prefixul N.
N1, N10, N101, N102, N103, N104, N105, N106, N107, N108, N109, N110, N111, N112, N113, N114, N115, N116, N117, N118, N119...(= 21 linii)
De mentionat ca au 8 autobaze pentru autobuze, 7 depouri pentru tramvaie, 2 garaje pentru troleibuze, 1 garaj-depou mixt pentru troleibuze & tramvaie si 1 garaj mixt pentru troleibuze & autobuze.
Observ de asemenea ca numarul liniilor de tramvai si a celor de troleibuze este intr-o oarecare scadere fata de perioada lor de glorie din anii '80 iar numarul liniilor de autobuze este in crestere.
Este si normal pentru ca investiile in linii de tramvaie (in primul rand) si de troleibuze sunt considerabil mai mari decat in linii de autobuze. Pe de alta parte extinderea liniilor de metrou duce la restructurarea liniilor de suprafata de transport electric, la alte reconfigurari.
Un alt lucru important dpmdv, prima linie de troleibuze a fost infiintata in 1949 (la sapte ani dupa Timisoara) si a primit numarul 81 atunci la infiintare (dupa unele surse) sau la infiintarea celei de-a doua linii in 1956, linia 84 (dupa alte surse)...
#1637
Postat 09 aprilie 2023 - 19:59
1-30 - Tramvaie
31-80 - Autobuze
81-99 - Troleibuze
100-130 - Autobuze, linii noi (1980+). Inclusiv acestea aveau variante "barate" sau "rapide", exemplu 103R.
La autobuze erau linii denumite, de exemplu:
- 31, linii "normale"
- 31R = 31 "rapid", variante ale liniei normale, care nu opreau în toate stațiile. Nu neapărat identice ca traseu cu linia de bază.
- 31̸ = 31 "barat"/scurt, variante scurte ale liniei de bază, nu neapărat 100% identice ca traseu
Ulterior (ca. 1982), liniile de autobuz au fost renumerotate, primind toate o cifră în față sau modificându-se prima după caz:
31-80 au devenit 131-180.
31̸-80̸ au devenit 231-280.
31R-80R (care existau) au devenit 231-280.
100-130 au rămas la fel.
10̸0-13̸0 (care existau) au devenit 200-230.
100R-130R au devenit 300-330.
Ulterior, au apărut linii între 180-199, 280-299 și 380-399, fiind însă destul de puține. Linii cu indicative ca x9y nu există și nu a existat alta decât 196.
Aceste linii cuprindeau și liniile regionale, numite pe atunci "preorășenești".
Liniile de la 400 la 499(teoretic), erau inițial linii de noapte, cu autobuze sau microbuze.
în prezent, liniile regionale au indicative cu 4xy.
Liniile de la 500 la 599 erau linii de microbuze "maxi-taxi". În prezent, nu sunt alocate astfel de indicative, dar liniile de noapte Nxy(z) au indicative cu 5xy în mod intern. Dacă la autobuze N123 = 523, la alte linii, de exemplu 783 de noapte este denumit 583, iar liniile de tramvai 1 și 10 de noapte cred că sunt codificate 570 și 571. Oricum, aceste indicative nu apar nicăieri pe afișaje decât în forma Nxy(z).
Liniile de la 600 la 699 erau diferite linii speciale, sezoniere sau înlocuitoare ale unor linii de tramvaie și troleibuze în situațiile unor devieri scurte sau de durată mai lungă. 641 este unul dintre cele mai cunoscute, când linia 41 "are probleme". Existau însă și linii cu indicative 64x, 65x și 66x care erau linii speciale sezoniere, iar 631 este o linie care apare periodic când sunt evenimente (expoziții &c) la RomExpo. Au existat și linii de troleibuze, oarecum varianta "scurtă" ca la liniile de autobuze: 681,682 și 683 (cele care au existat).
Liniile de la 700 la 799 au avut diferse utilizări, de exemplu curse de convenție sau alte tipuri de linii speciale. Linii ca 700,701 și 702 mai apar ca linii speciale în cazul unor evenimente.
Liniile de la 780 la 799 (teoretic) au devenit mai târziu linii expres, în prezent mai existând doar 783.
Liniile turistice (existente la un moment dat) au avut indicative ca 76x, fiind însă afișate ca T1,T2,... (nu-mi amintesc câte au fost). Erau niște linii care mergeau la mănăstirile din zona metropolitană.
Liniile școlare, în prezent desființate, au avut, cu excepția liniei 327, indicative cu 35x, dar erau afișate tot ca T1,T2... (cu excepția liniei 327).
Indicativele de la 800 la 999 sunt folosite intern, dar au existat linii speciale de noapte cu indicative 8xy pentru transportul angajaților la și de la unități către diverse puncte din cartierele unde aceștia locuiau.
Aceasta postare a fost editata de Trix: 09 aprilie 2023 - 20:08
#1638
Postat 09 aprilie 2023 - 21:44
Daca este creatie proprie, bravo. Daca nu, atunci pune-l ca citat si da un link la sursa.
#1639
Postat 09 aprilie 2023 - 22:26
E posibil ca unele structuri, ca listele, pentru că le-am scris de mână codurile, să nu fi ieșit bine și să arate ciudat, iar așă pentru info, cifrele "barate" sunt caracterul unicode U+0338 pus după caracter. De fapt corect era bara invers, dar Unicode nu colaborează cu regiile/companiile de transport pe tema asta.
Iar creație proprie nu este propriu-zis, ci este relatarea din memorie a "creației" ITB/RATB/STB de-a lungul a vreo 70 de ani sau chiar mai mult.
#1640
Postat 22 aprilie 2023 - 23:56