Pasajul Solventul | Podul Solventul Pasaj: Sylc cons Trans & as - in constructie | (pod in elaborare)
#401
Postat 27 ianuarie 2021 - 13:23
Pentru ca daca acela va fi si primul executat, inseamca ca vom avea o bucla inainte de pasaj, si un singur fir de dus catre pasaj.
Pe cealalta parte, nu vad neaparat rostul acelui fir de viraj din proiectul de pe strada Garii. Sa nu ajungem sa nu il folosim deloc, ca si in Dambovita...
Personal mi se pare aiurea si ciudat, ca avem 3 proeicte care nu se leaga, desi intr-un total sunt componente ale aceleasi imagine de ansamblu.
#402
Postat 27 ianuarie 2021 - 15:49
cseh_17, la 27 ianuarie 2021 - 13:23, a spus:
Nicicare, sunt doar de concept, atasate caietului de sarcini ce poate suferii modificari in timpul proiectului de maxim 10-15%. Proiectarea finala o face constructorul. La Bogdanestilor e gata, urmand sa inceapa santierul.
Cum aceasi firma le face pe toate 3 in zona, mai mult ca sigur se va ajunge la o varianta de genul: se renunta la bucla de la Ronat (nici nu vad unde ar putea sa o puna avand in vedere ca panta pasajului incepe la intersectie cu str. Trifoiului) si se continua cu 2 fire pe sub pasaj pana la bucla de la Solventul, care nu va mai avea acea curba in interiorul acesteia (sa nu uitam ca si un macaz profi e scump, aprox 20.000 eur, si firmele de obicei cauta sa le iasa profitul mare, nu calitatea maxima).
Plansele finale sunt in posesia constructorului si nu stiu cum am putea face rost de ele.
#403
Postat 27 ianuarie 2021 - 21:18
Aceasta postare a fost editata de Infra: 01 februarie 2021 - 20:56
#404
Postat 05 februarie 2021 - 08:57
Facebook Fritz
#405
Postat 08 martie 2021 - 11:51
Pasajul Solventul pe sub liniile de cale ferata trebuie completat de un pod rutier peste Bega. Momentul in care ar putea incepe lucrarile, anuntat de Primaria Timisoara
La finele lunii septembrie 2020 se semna contractul pentru realizarea Pasajului Solventul, iar constructorul avea la dispozitie doua luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Acesta nu este gata nici la aproape 5 luni de la acel moment, iar primarul Dominic Fritz spunea nu demult ca a acordat firmei o prelungire a termenului din cauza pandemiei.
„Lucram foarte mult in aceste zile si am lucrat tot anul acesta si si ultimele luni din anul trecut pe Pasajul Solventul, atat pe subpasajul pe sub calea ferata, cat si pe pod si drumul pe platforma Solventul. Am reusit sa deblocam relatia pe subpasaj cu antreprenorii, cu cele 3 companii care lucreaza pe acest contract. El este in proiectare, in lucru, iar undeva in aceasta vara, probabil in mai-iunie incep efectiv lucrarile la subpasajul de la Solventul„, anunta viceprimarul Ruben Latcau.
Reprezentantii primariei n-au putut preciza despre ce blocaj a fost vorba, sustinand doar ca a fost o neintelegere in sanul asocierii condusa de italienii de la Spic Internazionale, care se va ocupa de lucrari.
Valoarea contractului este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.
Pentru cele 28 de milioane de euro, cu tot cu TVA, Dominic Fritz isi pune nadejdea in alti bani decat cei din Bugetul Local. Mai precis in Planul National de Redresare si Rezilienta.
„La Solventul acum se lucreaza la Proiectul Tehnic si sper sa putem incepe santierul anul acesta. Am discutat pentru un mix de finantare pentru aceste proiecte mari care sunt gata sa fie implementate. Si cei din Bucuresti sunt interesati sa aiba cateva proiecte care sa absoarba fonduri imediat. Sunt optimist ca vom putea obtine finantare, ori din bugetul national, prin Ministerul Dezvoltarii, ori prin fonduri europene sau Programul National de Rezilienta„, a precizat recent edilul sef al Timisoarei.
Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.
„Nu este prima lucrare de acest tip pe care o facem. Am mai realizat una cu ani in urma in Bacau, una aproape asemanatoare, dar dificultatea acesteia este mai mare. Totul va fi realizat in 22 de luni incepand din momentul in care se va da ordinul de incepere„, declara reprezentantul Spic Internazionale, Giancarlo Zanuttini, la momentul incheierii contractului cu Primaria Timisoara.
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.
Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.
Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care vechea administratie spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.
Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega pasajul Solventul de zona Dambovita, peste rau.
Actuala administratie anunta ca are in lucru o solutie pentru acest pod absolut necesar, despre a carui constructie spune ca va incepe cel mai probabil in 2022.
„Am inceput inca de anul trecut munca pe tema de proiectare si caietul de sarcini pentru podul de la Soventul, unde dorim sa aplicam pe POAT (Programul Operational Asistenta Tehnica) ca sa obtinem finantare pentru proiectul tehnic. Saptamana viitoare sau in saptamanile urmatoare vom da drumul la licitatie pentru Studiul de Fezabilitate pentru pod si pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge in punctul in care vom avea, practic, documentatia pentru pod finalizata si anul viitor, cel mai probabil, vor incepe lucrarile de executie„, mai spune viceprimarul Ruben Latcau.
#406
Postat 06 aprilie 2021 - 17:39
#407
Postat 09 aprilie 2021 - 18:17
#411
Postat 02 mai 2021 - 22:33
Aceasta postare a fost editata de Gioco: 02 mai 2021 - 22:34
#413
Postat 07 mai 2021 - 22:11
dan.s, la 27 ianuarie 2021 - 15:49, a spus:
Cum aceasi firma le face pe toate 3 in zona, mai mult ca sigur se va ajunge la o varianta de genul: se renunta la bucla de la Ronat (nici nu vad unde ar putea sa o puna avand in vedere ca panta pasajului incepe la intersectie cu str. Trifoiului) si se continua cu 2 fire pe sub pasaj pana la bucla de la Solventul,
Dupa parerra mea as face o bucla in Ronaț de rezerva, pentru orice eventualitate, cand nu se poate trece prin pasaj din diferite motive.
Bucla are loc sub urmatoarea forma: inainte de coborsre in pasaj se face o deviere de linie care va merge prin dreapta pe langa zidul pasajului iar bucla va fi cumva peste pasaj pe partea acoperita a pasajului dincoace de liniile de tren. Tot pe acolo poate trece si un drum pentru cei care vor sa intoarca si sa nu intre in pasaj din diverse motive. Simplu si elegant.
#414
Postat 07 mai 2021 - 22:24
mile, la 07 mai 2021 - 22:11, a spus:
Pai oricum pe acolo (cred eu) o sa ramana strada Casian Munteanu si Barierei (adica o strada lunga care la mijloc isi schimba numele), ca doar nu o sa o coboare pana la pasaj, si sper ca nu au de gand sa o lase infundata din fiecare parte. Ar putea face cate o "rampa" pe fiecare parte, pentru tramvai si chiar masini, de unde incepe coborarea spre pasaj pana la strada aceea. Dar nu cred ca proiectul include asta
#415
Postat 09 iunie 2021 - 06:58
Informații de la viceprimarul Ruben Lascau.
Proiectul podului și drumului de la Solventul merge înainte.
Suntem în faza de evaluare a ofertelor depuse pentru licitația pentru studiul de fezabilitate (SF) + proiectul tehnic (PT).
Avem 3 oferte, iar în următoarele 2 săptămâni va fi desemnat câștigătorul, acesta având 180 de zile pentru elaborare.
La această licitație am vrut să facem din calitate elementul cel mai important, din acest motiv strategia de achiziție a fost în așa fel făcută încât 60% din evaluare este bazată pe oferta tehnică.
În același timp am avut nenumerate discuții și întâlniri cu investitorul și cu Agenția de Mediu pentru a găsi soluții pentru un aviz de mediu care să pună bazele decontaminării acestui sit industrial.
Platforma Solventul a schimbat mai mulți proprietari în ultimele decade.
În 2008 a fost emis un aviz de mediu și un acord de dezafectare care nu a fost dus la îndeplinire.
Cei ce au fost angajați să decontamizeze situl s-au mulțumit să distrugă clădirile și să fure fierul vechi.
Investitorul nou trebuie să înceapă cât mai repede investigațiile în detaliu pentru a stabili toate sarcinile de mediu finale și suntem în discuții pentru a clarifica toți pașii necesari.
Am început să sistematizăm și să prioritizăm marile proiecte de infrastructură și sper ca la anul să avem acest pod în execuție.
Cu o planificare atentă și gândită o să evităm situații triste precum cele de la Drumul Boilor sau Alexandrescu.
Problema poluări și a traficului nu o vom rezolva prin lărgiri sau ”fluidizări”, indiferent câte facem și în câți ani. E nevoie de centură și e nevoie ca inelele de trafic să fie deschise.
Periurbanul din jurul Timișoarei are nevoie de inelul 4 pentru a evita centrul și cartierele rezidențiale.
Nimeni nu vrea să audă adevărul dureros despre dezvoltarea haotică ce a avut loc în jurul Timișoarei, toate problemele pe care aceasta le creează, dar aceste lucruri trebuie enunțate răspicat.
Atât timișorenii ce stau în Timișoara, cât și cei ce și-au luat casă lângă oraș suferă din cauza infrastructurii haotice.
Fără infrastructură mare, fără transport în comun, nu există o speranță prea mare.
Ne-am asumat să facem aceste proiecte mari nu pentru că sunt ușoare, ci tocmai pentru că sunt necesare.
Aceasta postare a fost editata de raducu: 09 iunie 2021 - 07:06
#416
Postat 10 iunie 2021 - 10:37
https://www.youtube....el=PurePoisonTm
sunt curios cati ani va dura si cum va arata la final
#418
Postat 03 iulie 2021 - 08:14
#419
Postat 05 iulie 2021 - 15:43
Citeaza
Dar mai aflam si ce se va face dupa primirea autorizatiei de constructie:
Citeaza