Bozankaya GT6
#262
Postat 28 octombrie 2020 - 14:28
#264
Postat 29 octombrie 2020 - 10:20
Citeaza
#265
Postat 04 decembrie 2020 - 10:20
AICI partea cu datele tehnice ale tranvaielor.
https://www.economic...fntetVRmA9G9igw





.............................
Cele 16 tramvaie vor avea o lungime minimă de 26 de metri și o capacitate de transport totală de minim 230 de locuri, din care 30 pe scaune fixe, nerabatabile.
Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigrafitti, antivandalism, cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie.
Tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă pe toată suprafața destinată pasagerilor, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă.
Tramvaiele vor fi formate din module unite între ele prin burdufuri etanșe, minim trei uși duble de serviciu, comandate și acționate electric, cu o lățime de minim un metru.
În plus, pot avea minim două uși duble și minim două uși simple (uși cu o singură foaie). Ușile vor fi prevăzute cu sistem de siguranță antistrivire, cu buton de precomandă a deschiderii ușilor în stații, atât în interior, cât și în exterior, respectiv cu buton pentru deschidere în caz de urgență.
Fiecare tramvai va avea un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii și un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, numărul minim de locuri pentru persoanele cu dizabilități, bătrâni sau femeilor însărcinate fiind de patru.
Tramvaiele vor fi echipate cu un bord modern, prevăzut cu un calculator de bord legat prin rețeaua Controller Area Network (CAN), utilizat la automobile pentru inter-comunicația calculatoarelor și diagnoză.
Totodată, tramvaiele vor fi echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de evacuare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații (pentru persoanele cu dizabilități de vedere), instalație electrică și informatică pentru echipamentele de ticketing, instalație de informare a călătorilor (atât la interior, cât și la exterior), echipament wireless pentru emisia și recepția semnalelor privind funcționarea și modificările intervenite în exploatare.
Aceasta postare a fost editata de raducu: 04 decembrie 2020 - 16:19
#266
Postat 04 decembrie 2020 - 20:10
#267
Postat 29 decembrie 2020 - 10:47
Primul tramvai turcesc ajunge în vara lui 2021. Are nevoie de aproape 100 de teste pentru omologare
Noile tramvaie ale Timișoarei sunt în lucru de un an și jumătate, iar prima garnitură nu îi va plimba pe timișoreni mai devreme de 5 iunie 2021. Explicația este simplă: atunci este termenul de livrare pentru primul tramvai. Procedurile de omologare au început deja și e nevoie de aproximativ 100 de teste.
11,5 milioane de lei costă un tramvai nou. Primăria a reușit să obțină fonduri europene pentru cel puțin 21 de garnituri, iar prima se află în lucru încă din vara anului trecut, dată la care municipalitatea a semnat un prim contract cu firma turcească Bozankaya Otomotiv, cea care câștigase licitația PMT. Președintele companiei, Murat Bozankaya, spunea chiar de atunci că firma nu are cum să livreze prima garnitură mai devreme de 18 luni, dar reprezentanții primăriei făceau promisiuni peste promisiuni și aproape că dădeau asigurări că primul tramvai turcesc ajunge în toamna lui 2020 în capitala Banatului. N-a fost să fie.
„Termenul de livrare al primului tramvai este 5.06.2021, în prezent acesta fiind în fabricație. A fost depusă documentația pentru omologare la Autoritatea Feroviară Română, fără de care nu ar putea circula în România. La finalizarea fabricației primului tramvai, acesta se testează, se face recepția și se pune în circulație. După aceea, pot intra în producție celelalte, care vor fi realizate în funcție de comanda emisă de primărie”, au explicat reprezentanții primăriei pentru TION.
Este foarte probabil ca sosirea primului tramvai să se lase oricum așteptată. Explicația e simplă: contractul a fost suspendat timp de trei luni, din februarie până în mai, pentru că în fabrica turcească au fost descoperite mai multe cazuri de Covid-19, iar activitatea a fost întreruptă.
Noul tramvai care va circula prin Timișoara va trebui să treacă aproximativ 100 de teste în procesul de omologare, o parte dintre ele urmând să fie făcute în capitala Banatului, ne-au spus surse din primărie. Mijlocul de transport pe șine este fabricat cu componente din mai multe țări, majoritatea din Germania și Austria.
Conform contractului, un tramvai Bozankaya costă 11,5 milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 2,3 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene.
#268
Postat 29 decembrie 2020 - 20:55
#269
Postat 03 martie 2021 - 12:29
Citeaza
A fost depusa documentatia pentru omologarea tramvaiului, la Autoritatea Feroviara Romana.
„În această săptămână a fost avizată documentația tehnică de la dosarul de omologare (dosar de agrement, în termeni mai tehnici) de către cei de la AFER. Acesta este pasul cel mai dificil într-un demers de omologare a unui produs nou. Acum urmează probe la fața locului, în diverse locații din Europa, iar ultima probă fiind programată în Timișoara, efectiv cu tramvaiul pe șine”, spune fostul secretar de stat Catalin Iapa.
Numarul tramvaielor care vor fi produse de Bozankaya pentru Timisoara a ajuns la 21, dupa ce a fost aprobata o a treia cerere de finantare.
„Municipiul Timișoara a încheiat Contractul de furnizare nr. 103/26.07.2019 cu Bozankaya Otomotiv MAK. IML. ITH. VE IHR A.S. Valoarea totală a contractului este de 155.790.000 lei, fără TVA.
Contractul prevede achiziția a 16 tramvaie noi, în termen de 4 ani de la data ordinului de începere, iar conform unei clauze contractuale există posibilitatea suplimentării numărului de tramvaie achiziționate până la 40, deci cu încă un număr de 24 de tramvaie.
Astfel, în baza acestei clauze, în data de 04.06.2020, s-a semnat Actul adițional nr.1, prin care se suplimentează numărul de tramvaie cu 5, valoarea totală a contractului fiind 204.474.375 lei, fără TVA. Pentru achiziția celor 21 de tramvaie ce urmează să fie livrate de furnizor, conform Contractului de furnizare nr. 103/26.07.2019, Municipiul Timișoara a semnat trei contracte de finanțare nerambursabilă cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, fiecare pentru câte 7 tramvaie„, transmit pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei Timisoara.

sursa
Aceasta postare a fost editata de Claudiu1212: 03 martie 2021 - 12:29
#270
Postat 03 martie 2021 - 14:13
#271
Postat 04 martie 2021 - 08:43
Dar decat (acest) mov/violet, mai buna ar fi fost o culoare/schema de culori mai vie/vii, culori ce exprima bucurie...
In general avem un oras cu o cromatica trista, chiar si blocurile vechi izolate termic si noile blocuri au o cromatica spalacita cu mici exceptii.
Doar cladirile istorice renovate sunt cumva atractive cromatic in cea mai mare parte.
Si atunci prin mtc-uri colorate mai vesel se compensau culorile spalacite ale blocurilor vechi, reabilitate sau chiar noi...
#272
Postat 04 martie 2021 - 17:38

dar macar sa nu fie galbene !
si legat de omologare, nu va bucurati prea devreme. sa vedem hartiile semnate si finantarea UE aprobata - ca fara omologare , nu vin banii
#274
Postat 17 martie 2021 - 15:53
Pai hai s-o lamurim: Contractul s-a semnat pe 26 iulie 2019 cu termen de 18 luni pt. prima garnitura. Acestuia i s-a aditionat o prelungire de 3 luni datorita inactivitatii fabricii din primavara 2020. Deci termenul final este de 21 luni de la semnare, insemnand 26 aprilie 2021, fie omologat sau nu. Eu nu stiu un alt act aditional de prelungire, deci tot ce vine dupa aceasta data inseamna intarziere.
Mai jos va pun 3 printscreen-uri dintr-un reportaj realizat in decembrie din fabrica din Ankara, sursa: https://www.youtube....h?v=FhXVsUuGvno



#276
Postat 19 martie 2021 - 14:46

Atata timp cat primim anul asta ceva, eu zic ca poate fi si in decembrie receptia pentru primul tramvai, atata timp cat e construit bine si nu s-au grabit doar ca sa deie ceva. Turcii oricum vad ca sunt pusi pe fapte in ultimii ani, asa ca e spre interesul lor sa iasa bine.
#278
Postat 31 martie 2021 - 10:27
