STP Timișoara Forum: ⌚ Gara de Nord - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (30 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

⌚ Gara de Nord

#441 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 03 iulie 2020 - 11:47

Ceva muncitori azi pe acoperisul salii principale, probabil doar la 'reparatii minore' (carpit)..:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iul,bis,bcldv-03.iul.2020-022.jpg
  • Imagine atasata: iul,bis,bcldv-03.iul.2020-023.jpg

0

#442 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 iulie 2020 - 15:28

IMi mentin parerea, ca cea mai utila investitie in gara in ultimii 20 de ani, a fost acel ceas de pe acoperis. :naughty1:
1

#443 Useril este offline   Buraddo23 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 24 august 17

Postat 03 iulie 2020 - 16:51

E extrem de folositor când ești în întârziere și fugi spre gară, știi de la pod dacă prinzi trenul :))
3

#444 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 18 septembrie 2020 - 11:09

Ofertant unic pentru modernizarea gării: asocierea CONSTRUCTIM - BAUERHOF AGROBANAT- LĂSTUN S.R.L. - LONGHERSIN.
0

#445 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 15 noiembrie 2020 - 09:54

Vesti de la Alin Nica - seful CJ Timis de pe fb.
Imagine atasata: 125423049_3111509752288942_7742767509862866508_n.jpg
Veste bună pentru timișeni!
Licitație adjudecată și contract semnat pentru reabilitarea clădirii Gării de Nord.
✅ În primele 6 luni se va face proiectarea, iar apoi urmează un an pentru execuția lucrărilor.
✅ Valoarea contractului este de aproape 21 de milioane de lei, banii fiind asigurați din sursele proprii CN CF “CFR” SA.
✅ Am aflat de la conducerea Regionalei CFR Timișoara că principalele lucrări care se vor executa la cele cinci corpuri de clădire sunt consolidarea elementelor structurale afectate de degradări, intervenții asupra fațadelor și acoperișurilor, reabilitare termică, finisaje, se va monta un sistem paratrăznet nou.
✅ Se va reface tunelul pietonal către peroane și se va realiza un nou acces în clădire, se montează un sistem de supraveghere video, se vor monta iluminat de tip LED, dar și un sistem audio nou. Se vor asigura, desigur, și spații comerciale.
✅ Pentru persoanele cu dizabilități, va fi realizat ghidaj tactil, pe marginea peronului, dar și alte facilități atât de necesare.
✅ În piațeta gării se va amenaja o fântână arteziană.

Antreprenorul lucrării este Asocierea SC CONSTRUCTIM SA - SC LONGHERSIN SRL - SC LASTUN SRL - SC BAUERHOF AGROBANAT SRL.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 15 noiembrie 2020 - 09:59

2

#446 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 15 noiembrie 2020 - 12:15

Păcat că nu o restaurează după planurile inițiale...vor vopsi numai gara cu aspect"sovietic"(sincer,la momentul actual se aseamănă cu multe gări din fosta U.R.S.S.)
2

#447 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 15 noiembrie 2020 - 17:39

Probabil nu prea ai urmarit reportaje cu fostele gari sovietice.
Nu sint deloc asa.
0

#448 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 15 noiembrie 2020 - 18:51

Ok, gara + peroanele (in proiectul de reabilitate a magistralei) vor fi ca noi, dar cu cladirea postei ce e lipita de gara nu se face nimic? Am fost de 2 ori sa ridic colet de acolo (acolo e biroul vamal pt colete externe) si arata oribil interior+exterior.
4

#449 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 15 noiembrie 2020 - 21:18

Vezi postareatimis2, la 15 noiembrie 2020 - 17:39, a spus:

Probabil nu prea ai urmarit reportaje cu fostele gari sovietice.
Nu sint deloc asa.

Mă refeream strict la aspectul actual!!
0

#450 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3413
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 15 noiembrie 2020 - 21:58

Vezi postareaJanto A., la 15 noiembrie 2020 - 12:15, a spus:

Păcat că nu o restaurează după planurile inițiale...vor vopsi numai gara cu aspect"sovietic"(sincer,la momentul actual se aseamănă cu multe gări din fosta U.R.S.S.)


Ar necesita alte studii volumetrice și spațiale, alte licitații, alte contestații, alți bani, altă distracție. CJ-ul și Primăria pare să fi lăsat mână liberă CFR-ului, rezolvarea plastică optată fiind ce vedeți și voi...Să facă măcar atât dar cu simțul răspunderii. Peroanele, pasarelele și reabilitarea căii de rulare intră în proiectul coridorului, separat.
2

#451 Useril este offline   Gioco 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 25 februarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 noiembrie 2020 - 22:44

Conform organizării actuale și a legilor în vigoare CFR-ul avea și are "mână" liberă.
1

#452 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 16 noiembrie 2020 - 21:13

Eu nu am gasit sa scrie undeva ca peroanele vor fi cumva facute sa fie intratul in vagoane mai accesibil, "ca afara" si o sa ramana la stadiul de catarare in stil liber ales.
0

#453 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 16 noiembrie 2020 - 22:40

Pentru peroane de la 2 la 8 si linia-cale, vedeti acest proiect (click).
0

#454 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 22 ianuarie 2021 - 16:22

Azi se faceau teste pe noua placa turnanta din depou, dar si cu noua achizitie, un loco-tractor autonom:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: div-22.ian.2021-003.jpg
  • Imagine atasata: div-22.ian.2021-004.jpg
  • Imagine atasata: div-22.ian.2021-005.jpg
  • Imagine atasata: div-22.ian.2021-006.jpg
  • Imagine atasata: div-22.ian.2021-007.jpg
  • Imagine atasata: div-22.ian.2021-008.jpg

13

#455 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 31 ianuarie 2021 - 09:04

Aha, deci au adus și aici cabine telefonice pe roți. :naughty1:
1

#456 Useril este offline   MDC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 13 iunie 20

Postat 31 ianuarie 2021 - 10:43

Vezi postareadan.s, la 22 ianuarie 2021 - 16:22, a spus:

Azi se faceau teste pe noua placa turnanta din depou, dar si cu noua achizitie, un loco-tractor autonom:


Mda....locotractoare BATRACK construite la RELOC,poreclite"cabine telefonice" din cauza cabinei pt.operator,SNTFC a comandat 10 bucăți pt.toată țara. În schimb, eu sunt îngrijorat de LDM 001,care era capul de serie al seriei 95(construită la Uzinele Malaxa) și până anul trecut avea treaba cabinei telefonice. L-a văzut cineva recent?
0

#457 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 14 martie 2021 - 17:15

Pentru Gara de Est nu am gasit topic !
Iata ultimele noutati.

Se modernizeaza una dintre portile de intrare in Timisoara. Gara prin care veneau si plecau marfurile din oras in urma cu mai bine de un secol.
Imagine atasata: colaj-gara-est-703x336.jpg

Sfarsitul secolului al XIX-lea aduce multe schimbari la Timisoara, in toate domeniile, orasul cunoscand o dezvoltare fara precedent. Transformarile vizeaza si transporturile feroviare.

In 1876 se incheie constructia liniei de cale ferata ce lega Timisoara de Orsova, iar mai departe aceasta facea conexiunea cu Bucurestiul, Sofia si Istanbul. Odata cu inaugurarea acestei linii, la Timisoara este ridicata si una dintre portile de feroviare de intrare in Timisoara – Gara de Est a orasului.
Imagine atasata: Gara-fabric.jpg

Cunoscuta si drept Gara Mica, aceasta a preluat si o parte din traficul de pasageri din Gara de Nord, dar a receptionat si traficul de marfa. De fapt, de aici, pleca o linie care facea legatura cu reteaua liniilor de tramvai, avand acelasi ecartament.
Imagine atasata: Gara-de-est-veche.jpg

In acea perioada existau si cateva locomotive electrice, de mica putere, care puteau duce pana la patru vagoane de cate 10–15 tone, pe doua osii, fiind prevazute cu tampoane si cuple. Vagoanele erau preluate de pe linia de racordare la reteaua de tramvai. Toate acestea traversau Piata Traian.

„In 1876 a fost construita calea ferata Timisoara-Orsova, iar cu aceasta ocazie, tot din motive strategice, liniile au fost montate in paralel cu cele ale caii ferate spre Bazias pana la Bega, de aici insa in jurul Cetatii pana la gara Fabric, construita tot atunci. Daca liniile caii ferate spre Bazias impiedicau circulatia dintre Cetate si Iosefin, aceasta a devenit aproape imposibila prin asezarea liniior spre Orsova pe acelasi loc, caci la intersectia cu drumurile pentru carute si pietoni circulatia era intrerupta de cate 40-50 de ori pe zi, fara sa mai pomenim de intreruperea circulatiei catre Fabric„, scria in volumul „Vechea Timisoara” fostul primar Iosef Geml.

In 1899, gara s-a extins, iar, pe langa marirea cladirii, a crescut si numarul de linii din zona. Cladirea in sine era constituita dintr-un corp principal, cu parter si etaj, si din doua corpuri secundare, iar in incinta locuia si seful de gara.

Gara era si locul unde stationau birjele si, ulterior, automobilele.

Cea mai recenta schimbare majora a cladirii a avut loc in 1970, cand a fost etajata complet.

La inceputul secolul al XX-lea, mai exact in 1910, a fost amenajata si pasarela metalica din apropiere, cea care face legatura intre strazile Avram Imbroane si Aristide Demetriade. Trecerea a fost reabilitata o singura data, in 1963.

Primele lucrari de modernizare in Gara de Est Timisoara
Imagine atasata: Gara-de-est-Timisoara-16-1.jpg Imagine atasata: gara-est-2.jpg Imagine atasata: gara-est-18-1.jpg Imagine atasata: gara-est-23.jpg

O alta schimbare a aparut in statie in 2020. Cladirea Garii de Est a fost revopsita in portocaliu, fata de rozul cu care timisorenii erau obisnuiti. De asemenea, primul peron a fost refacut, iar in locul vechiului asfalt au fost amplasate dale. Gardul de pe acelasi peron a fost pastrat, iar calatorii pot urca in vagoane de pe spatiul dintre liniile 1 si 2.

In prezent prin Gara Mica trec mai multe linii, patru dintre ele fiind folosite pentru circulatia regulata a trenurilor, iar altele sunt utilizate pentru gararea unor garnituri, una duce catre un mic depou, iar alta este linie moarta, pe care se afla mai multe vagoane vechi. De asemenea, in cladirea garii a fost introdus si sistemul de incalzire cu gaz.

Piateta din fata garii nu a suferit insa modificari.
In zilele noastre, prin Gara de Est circula trenuri catre sudul tarii, dar si catre localitatea aradeana Radna. Garniturile reggio sunt cele care opresc tot timpul, iar rareori cate un tren Interreggio.

De asemenea, la cateva sute de metri catre vest se afla si o trecere la nivel cu calea ferata, cea de pe strada Baader, catre Aristide Demetriade, unde intr-un viitor incert ar putea sa fie amenajat un sens giratoriu suspendat, conform unui plan mai vechi al SNCFR.

Cei care vor sa ajunga la Gara Mica a orasului pot merge pana acolo cu tramvaiele 1 si 2.

Modernizarea completa a Garii de Est

La 145 de ani de cand a fost ridicata, Gara de Est din Timisoara face parte dintr-un program de reabilitare a statiilor de tren de pe tronsonul Caransebes-Timisoara-Arad. In anii urmatori, statia isi va schimba mult infatisarea, odata ce va fi pus in miscare un proiect pe bani europeni ce vizeaza modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebes-Timisoara-Arad.

„Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Caransebes – Timisoara – Arad include:
Imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h
Modernizarea statiilor şi haltelor de mişcare de pe aceasta linie, adaptand capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesitatilor tehnologice
Modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare
Inlocuirea bretelelor şi a traversarilor dubla jonctiune cu schimbatoare de cale simple Dublarea liniei pe toata lungimea
Inlocuirea de poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, îmbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor
Ridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata în zonele inudabile
Constructia drumurilor de întretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice)
Constructia a doua cladiri de mentenanta în statiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
Montare de panouri fonoabsorbante şi/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati
Instalatii de centralizare electronica noi, în statii şi introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)
Modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
Inlocuirea echipamentelor linie de contact şi din substatiile de tractiune electrica, instalarea unui sistem de control SCADA;
Montarea de încalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în statii, în halte de mişcare şi la ramificatii, pentru a combate efectele înzapezirii liniei CF.
În tabelul nr. 2.1. se prezinta caracteristicile fizice ale proiectului, facandu-se o comparatie între situatia existenta si situatia proiectata a tronsonului CF, în ceea ce priveste lucrarile principale din
cadrul proiectului, pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra lucrarii„, se arata intr-un raport de impact asupra mediului intocmit in 2019.

Costul total al lucrarilor cuprinse în proiect este de 7.151.326.309,92 lei.

https://www.opiniati...I_hJqHegyd_Dcqs

Aceasta postare a fost editata de raducu: 14 martie 2021 - 18:06

4

#458 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 14 martie 2021 - 18:47

Pai 'ultimele noutati' le cam stiam toti de 3 luni cel putin, cladirea garii ramane neschimbata (a fost reabilitata estetic acum 1-2 ani) si se vorbeste despre modernizarea si dublarea M900 lotul 3, care e in licitatie (blocata inca de contestatii) alaturi de lotul 4. Deci o 'ciorba reincalzita', a ramas presa fara stiri de senzatie...
2

#459 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 martie 2021 - 14:25

Practic din toata povestea asta ne alegem cu linia dublata pe vatra orasului si pasaje noi acolo unde ele nu exista inca la intersectarea cu CF.
Garile raman asa cum sunt fara schimbari esentiale.

Daca se punea problema de ridicarea liniei pe estacada (vezi Cracovia) sau se introducea in subteran (vezi Sabadell si Terrassa, orase apropiate intre ele, circa 15 km, cu circa 200 000 locuitori fiecare, din Catalonia), atunci da, vorbeam de modificari majore, pentru secolul XXI.
3

#460 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 02 aprilie 2021 - 18:19

S-a demolat terasa cu kebab din fata garii si in spate au inceput casarea vagoanelor dezafectate ce erau periodic incendiate:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: garan,com-02.apr.2021-001.jpg
  • Imagine atasata: garan,com-02.apr.2021-002.jpg
  • Imagine atasata: garan,com-02.apr.2021-003.jpg
  • Imagine atasata: garan,com-02.apr.2021-004.jpg
  • Imagine atasata: garan,com-02.apr.2021-005.jpg

6

Arata acest topic


  • (30 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi