STP Timișoara Forum: Despre firobuze in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (56 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56

Despre firobuze in general Evaluare topic: ****- 8 Voturi

#1081 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 12 iulie 2020 - 23:04

Imagine atasata: veh,nhsr-12.iul.2020-001.jpg
Am trecut ieri prin Dambovita si nu mia venit sa-mi cred ochilor cand am numarat 7 trolee Skoda desasamblate de la 20 la 80%. Deci incepem sa stam tot mai prost si la capitolul troleibuze. (in poza sunt doar 5 unul langa altul)
3

#1082 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 iulie 2020 - 23:21

Incredibil avand in vedere ca vorbim de niste vehicole aduse la Timisoara acum ~12 ani si care la acel moment erau printre cele mai performante de la noi.

De ce la noi "durata de exploatare" a unui vehicol e la jumate fata de tarile din vest? Avand in vedere ca Regia nu-si permite sa-si schimbe parcul prea des, e normal sa ne batem joc de ce avem ? Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 12 iulie 2020 - 23:22

1

#1083 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 12 iulie 2020 - 23:33

La cat de 'forjate' pe generator au fost in ultimi ani si inca sunt, nici nu e de mirare, pana la urma sunt troleibuze, nu autobuze hibrid...
3

#1084 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10319
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 iulie 2020 - 04:54

Imi aduc aminte de o declaratie de-al lui Robu din 2019, postata si pe pagina anterioara:
„Vremea troleibuzelor a trecut, le folosim cat le avem, dar acum vin autobuzele cu motor electric care pot merge pe orice traseu, fara sa mai avem fire prin oras." N. Robu
0

#1085 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3193
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iulie 2020 - 08:14

Pana nu este nimic concret eu zic ca astea sunt doar abureli fara acoperire. Cu cativa ani inainte sa le si spuna se lauda ca a extins reteaua de firobuz in Dumbravita si Ghiroda, ba chiar la cea din urma vroia sa introduca firobuzul si pe celalt sens pentru ca avea "succes". A pai unde este adevarul defapt? De ce ai baga bani in ceva ce nu mai vrei sa tii, si ii si sarbatoresti si ziua si te lauzi ca l-ai avut primul in oras... A si mai este si lucrarea de pe Lidia.

Cred in schimb ca se va face un ghiveci, vom avea de toate dar nu vom putea tine nimic in exploatare normala. Vor ramane si firobuzele, dar mai putine, vom avea si autobuzele electrice, dar nu atatea cate ar trebuii, si odata aruncati banii pe altceva, o perioada va trebuii sa mai mentinem si autobuzele vechi care ar cam trebuii deja inlocuite treptat. In schimb, va fi ok la tramvaie, unde totul se cam standardizeaza asa cum era odata... este ironic ca cumva candva era invers. Era o vorba "the more things change, the more they stay the same".
1

#1086 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 847
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 15 iulie 2020 - 08:39

Si eu sunt de acord cu ce zice Gygyman.

Daca nu se mai doreau troleibuze, nu se includeau extinderi in actualele proiecte in derulare (vezi cazul Lidia).
0

#1087 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 430
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 15 iulie 2020 - 08:42

Este o bataie de joc ce se intampla cu troleibuzele in Timisoara. Cea mai mare bataie de joc este pe linia 16,unde din cauze lipsei retelei de contact de la Castelul Huniade, se merge pe diesel de la Posta Mare pana la Electro.Chiar asa de complicat este sa montezi 2 stalpi? De asemenea, liniile 15 si 16 folosesc ruta de retragere pe Liviu Rebreanu si nu prin Piata Balcescu, pe unde este. Cat despre reteaua dintre catedrala si Piata Regina Maria vorbele sunt de prisos.

Aceasta postare a fost editata de Infra: 15 iulie 2020 - 08:43

2

#1088 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10319
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 iulie 2020 - 09:38

Sau reteaua lipsa dintre Casa Tineretului - Olimpia - Michelangelo
2

#1089 Useril este offline   Buraddo23 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 24 august 17

Postat 15 iulie 2020 - 11:39

Sau prelungirea actuala a lui 15 până în capătul orașului, încă 2,5 km fără alimentare.
Sau 13 care oricât de mult ar fi vrut să fie troleibuz parcă nu i-a fost scris, deși a avut loc o lucrare destul de mare pe Ovidiu Balea.
Mult mai multe exemple negative, lucrarea de pe Lidia se face fiindcă nu se mai dorea refacerea proiectului care era mai vechi, acuma prioritățiile conducerii sunt clar altele.

Aceasta postare a fost editata de Buraddo23: 15 iulie 2020 - 11:41

0

#1090 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 430
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 15 iulie 2020 - 11:48

Nu se va prelungi linia 15 pana la Apicultorilor. Se va prelungi pana la viitorul giratoriul de pe strada Venus alaturi de linia 16.

Aceasta postare a fost editata de Infra: 15 iulie 2020 - 11:49

1

#1091 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10319
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 12 iunie 2024 - 09:17

Imagine atasata: 20240612_100802.jpg Imagine atasata: 20240612_101057.jpg
3

#1092 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1538
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 04 iulie 2024 - 14:51

Ce se intampla pe linia 16,15 ca de cateva zile vad numa autobuze :| vreo idee Florin ?
0

#1093 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30329
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 iulie 2024 - 17:42

Pai 15 si 16 au devenit linii de autobuz (apar si pe site cu intervale de circulatie pe tabelul autobuzelor, impreuna cu 23, 33, 40...) Motivatia ar fi ca AC-ul nu face fata pe troleibuze in zonele fara linie de contact.
0

#1094 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1538
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 04 iulie 2024 - 18:31

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 04 iulie 2024 - 17:42, a spus:

Pai 15 si 16 au devenit linii de autobuz (apar si pe site cu intervale de circulatie pe tabelul autobuzelor, impreuna cu 23, 33, 40...) Motivatia ar fi ca AC-ul nu face fata pe troleibuze in zonele fara linie de contact.

Asta mi se pare foarte aberant sa zici ca nu face fata Imagine postata Nu or fost in zona aia sa vada cum merge clima etc (mai ales daca nu so facut revizia la ea, schimbat piese, incarcare freon si eu mas mira sa nu faca fata in conditile astea) ?
0

#1095 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 838
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 iulie 2024 - 05:30

Troleibuzele nu ar trebui să meargă pe motorul Diesel decât câțiva kilometri. Nu în exploatare zilnică. Ele nu au fost concepute să meargă la nesfârșit pe Diesel, că nu sunt autobuze.
2

#1096 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 07 iulie 2024 - 17:51

Cea mai mare aberație timișoreană e ca avem tabele organizate autobuze tramvaie și troleibuze, în loc sa fie linii și atât, eventual cu o mențiune în paranteza ca e autonsau troleu. Ce contează pentru călător dacă la ora 14 vine 15-le cu coarne sau fără?
0

#1097 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3193
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 iulie 2024 - 19:29

Vezi postareaaristotelro, la 07 iulie 2024 - 17:51, a spus:

Cea mai mare aberație timișoreană e ca avem tabele organizate autobuze tramvaie și troleibuze, în loc sa fie linii și atât, eventual cu o mențiune în paranteza ca e autonsau troleu. Ce contează pentru călător dacă la ora 14 vine 15-le cu coarne sau fără?


Asa de suparat esti ca a trebuit sa scrii de doua ori? :rad_masa:

Avantaje sunt, s-au si simtit o perioada, cand firobuzele Skoda erau noi. In principiu sunt mai sprintene, au demaraj mai bun, si sunt mai silentioase. Avand si motorul auxiliar care le scutea de pene de curent s-au defectiuni ale retelei de contact, le-a facut sa fie probabil una dintre cele mai bune achizitii din perioada lui Ciuhandu. Acum, dupa atatia ani de exploatare e normal sa nu se mai vada mare lucru, dar asta nu e vina vehiculelor, ele si-au facut treaba, organizarea a lasat de dorit si lipsa unei investitii in masini noi facuta din timp.

In tara ai si alte orase cu firobuz, unul fiind chiar Cluj, s-au Bucuresti, unde au acelasi model dar fara motor auxiliar, si inca folosesc si firobuze mai vechi.
2

#1098 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3193
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 octombrie 2025 - 10:30

Am tot studiat transportul din Boston in ultima perioada. Ceva ce nu iese in evidenta prea mult este ca desi au renuntat la firobuz in urma cu ceva timp, inca mai au "linia argintie", care nu este o linie, ci defapt 3 care deservesc mai multe zone inclusiv aeroportul printr-o serie de tunele dedicate, iar unde sunt goluri in reteaua de contact firobuzele comuta pe diesel si merg pe autostrada. Asa ca mi-a venit o idee. Vom avea in curand in circulatie firobuze full electrice, adica si partea auxuiliara tot electrica va fi pentru ca in loc de motor diesel vehiculele vor avea in dotare baterii. Astfel ca, in teorie nu ar mai fi asa de solicitata partea auxiliara cum a fost la firobuzele Skoda. Am compus o harta, cu un traseu alternativ pentru E4/ care cred ca ar deservii mai bine doar cartierul aeroport cu ce opriri mai are pe Lugojului ca mai apoi sa mearga express pana in centru si la gara, iar in locul sau spre aeroport sa mearga firobuzul. M-am gandit la doua trasee, E11 si E11B, in practica ar fi doar unul, cu o mica ramura spre centru, dar in mare parte ar fi o linie care deserveste doar aeroportul si cateva puncte de interes pentru cine vine in oras pe calea aerului.

Imagine atasata: Airport Express 11-02.jpg

Ca si numar de vehicule, daca ar fi sa se puna in practica acest program pilot, ar fi nevoie de 3 masini articulate. Doua ar pleca de la aeroport impreuna de fiecare data. Cel putin in prima luna pentru a face reclama buna acestei noi linii care o vad sa aiba si material promotional peste tot ca sa stie lumea de ea. Daca numarul de calatori ar fi considerabil, ar putea ramane aceste 3 masini ambele articulate si poate chiar mai multe daca e cazul. Ca si program, eu zic ca o masina pe ora ar fi suficient in prima faza. Din ce reseie pe google cu masina traseul cel mai lung ar dura cam 27min, cu firobuzul cu opririle limitate eu cred ca 45min e un timp realist unde mai punem si 10+5minute de layover la capete.

Acum statiile care zic eu ca necesita ceva explicatii:

-Aeroport - opririle la sosire capat ar fi in felul urmator T2-T1-T2;
-Modern (V. Economu) - aici se ridica/coboara captatorii pentru a se comuta pe curent de la reteaua de contact;
-Enric Baader - aici se coboara captatorii pentru a se comuta pe curent de la baterii;
- linia spre Bastion opreste aici la Statia Cartan in fata Muzeului de Tramvaie si merge in continuare pe curent de la reteaua de contact;
- la intoarcere ambele linii opresc la Badea Cartana sensul spre TSR unde linia de la gara ridica captatorii pentru a comuta pe curent de la reteaua de contact;
-Iulius Town (pasaj) - statia aici se afla chiar in pasaj pe banda 1 cu acces direct in Mall (ar fi nevoie totusi de o trecere de pietonu la gura pasajului bine semnalizata);
-Gara de Nord - aici se ridica/coboara captatorii pentru a se comuta pe curent de la reteaua de contact;
2

#1099 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 708
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 30 octombrie 2025 - 18:31

De ce sa fie folosite troleibuzele pe post de autobuze?
0

#1100 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3193
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 31 octombrie 2025 - 09:13

Vezi postareatimis2, la 30 octombrie 2025 - 18:31, a spus:

De ce sa fie folosite troleibuzele pe post de autobuze?


Ce am sugerat eu, ar fi ceva ce ar trebuii implementat destul de repede dupa ce sunt introduse firobuzele noi in circulatie. Te folosesti de faptul ca sunt noi si faci reclama unei linii noi care deserveste aeroportul si orasul intr-un mod mai aparte si direct, fata de ce ai acuma. Astfel, daca functioneaza metoda asta, nu spune nimeni ca pe viitor nu se poate atrage finantare pentru a se introduce linie de contact pe tot traseul. Dar pentru inceput lucrezi cu ce ai. Am si spus, ca macar in prima luna ar trebuii folosite firobuzele noi, ca sa creezi o imagine buna sa poti vinde aceasta idee publicului calator, pe urma da, se pot pune autobuze daca nu exista vreun semn ca aceasta propunere ar duce undeva, s-au pur si simplu se poate renunta la ea de tot si revenii la ce avem acuma.

In Ghiroda daca nu ma insel parca se doreste dublarea liniei, sa nu mai fie doar pe un sens, atunci numa bine ai si mai multa linie de contact pe Lugojului pe care se poate merge, iar satia unde se coboara/ridica captatorii sa fie inainte de intersectia cu semafor de la Str. Victoria, s-au de ce nu, poate chiar aproape de Lidl daca se introduc macaze.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 31 octombrie 2025 - 09:16

1

Arata acest topic


  • (56 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi