Am trecut ieri prin Dambovita si nu mia venit sa-mi cred ochilor cand am numarat 7 trolee Skoda desasamblate de la 20 la 80%. Deci incepem sa stam tot mai prost si la capitolul troleibuze. (in poza sunt doar 5 unul langa altul)
Despre firobuze in general
#1082
Postat 12 iulie 2020 - 23:21
De ce la noi "durata de exploatare" a unui vehicol e la jumate fata de tarile din vest? Avand in vedere ca Regia nu-si permite sa-si schimbe parcul prea des, e normal sa ne batem joc de ce avem ?
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 12 iulie 2020 - 23:22
#1083
Postat 12 iulie 2020 - 23:33
#1084
Postat 15 iulie 2020 - 04:54
„Vremea troleibuzelor a trecut, le folosim cat le avem, dar acum vin autobuzele cu motor electric care pot merge pe orice traseu, fara sa mai avem fire prin oras." N. Robu
#1085
Postat 15 iulie 2020 - 08:14
Cred in schimb ca se va face un ghiveci, vom avea de toate dar nu vom putea tine nimic in exploatare normala. Vor ramane si firobuzele, dar mai putine, vom avea si autobuzele electrice, dar nu atatea cate ar trebuii, si odata aruncati banii pe altceva, o perioada va trebuii sa mai mentinem si autobuzele vechi care ar cam trebuii deja inlocuite treptat. In schimb, va fi ok la tramvaie, unde totul se cam standardizeaza asa cum era odata... este ironic ca cumva candva era invers. Era o vorba "the more things change, the more they stay the same".
#1086
Postat 15 iulie 2020 - 08:39
Daca nu se mai doreau troleibuze, nu se includeau extinderi in actualele proiecte in derulare (vezi cazul Lidia).
#1087
Postat 15 iulie 2020 - 08:42
Aceasta postare a fost editata de Infra: 15 iulie 2020 - 08:43
#1088
Postat 15 iulie 2020 - 09:38
#1089
Postat 15 iulie 2020 - 11:39
Sau 13 care oricât de mult ar fi vrut să fie troleibuz parcă nu i-a fost scris, deși a avut loc o lucrare destul de mare pe Ovidiu Balea.
Mult mai multe exemple negative, lucrarea de pe Lidia se face fiindcă nu se mai dorea refacerea proiectului care era mai vechi, acuma prioritățiile conducerii sunt clar altele.
Aceasta postare a fost editata de Buraddo23: 15 iulie 2020 - 11:41
#1090
Postat 15 iulie 2020 - 11:48
Aceasta postare a fost editata de Infra: 15 iulie 2020 - 11:49
#1092
Postat 04 iulie 2024 - 14:51
#1093
Postat 04 iulie 2024 - 17:42
#1094
Postat 04 iulie 2024 - 18:31
Florin.B RATT, la 04 iulie 2024 - 17:42, a spus:
Asta mi se pare foarte aberant sa zici ca nu face fata
#1095
Postat 05 iulie 2024 - 05:30
#1096
Postat 07 iulie 2024 - 17:51
#1097
Postat 07 iulie 2024 - 19:29
aristotelro, la 07 iulie 2024 - 17:51, a spus:
Asa de suparat esti ca a trebuit sa scrii de doua ori?
Avantaje sunt, s-au si simtit o perioada, cand firobuzele Skoda erau noi. In principiu sunt mai sprintene, au demaraj mai bun, si sunt mai silentioase. Avand si motorul auxiliar care le scutea de pene de curent s-au defectiuni ale retelei de contact, le-a facut sa fie probabil una dintre cele mai bune achizitii din perioada lui Ciuhandu. Acum, dupa atatia ani de exploatare e normal sa nu se mai vada mare lucru, dar asta nu e vina vehiculelor, ele si-au facut treaba, organizarea a lasat de dorit si lipsa unei investitii in masini noi facuta din timp.
In tara ai si alte orase cu firobuz, unul fiind chiar Cluj, s-au Bucuresti, unde au acelasi model dar fara motor auxiliar, si inca folosesc si firobuze mai vechi.
#1098
Postat 29 octombrie 2025 - 10:30
Ca si numar de vehicule, daca ar fi sa se puna in practica acest program pilot, ar fi nevoie de 3 masini articulate. Doua ar pleca de la aeroport impreuna de fiecare data. Cel putin in prima luna pentru a face reclama buna acestei noi linii care o vad sa aiba si material promotional peste tot ca sa stie lumea de ea. Daca numarul de calatori ar fi considerabil, ar putea ramane aceste 3 masini ambele articulate si poate chiar mai multe daca e cazul. Ca si program, eu zic ca o masina pe ora ar fi suficient in prima faza. Din ce reseie pe google cu masina traseul cel mai lung ar dura cam 27min, cu firobuzul cu opririle limitate eu cred ca 45min e un timp realist unde mai punem si 10+5minute de layover la capete.
Acum statiile care zic eu ca necesita ceva explicatii:
-Aeroport - opririle la sosire capat ar fi in felul urmator T2-T1-T2;
-Modern (V. Economu) - aici se ridica/coboara captatorii pentru a se comuta pe curent de la reteaua de contact;
-Enric Baader - aici se coboara captatorii pentru a se comuta pe curent de la baterii;
- linia spre Bastion opreste aici la Statia Cartan in fata Muzeului de Tramvaie si merge in continuare pe curent de la reteaua de contact;
- la intoarcere ambele linii opresc la Badea Cartana sensul spre TSR unde linia de la gara ridica captatorii pentru a comuta pe curent de la reteaua de contact;
-Iulius Town (pasaj) - statia aici se afla chiar in pasaj pe banda 1 cu acces direct in Mall (ar fi nevoie totusi de o trecere de pietonu la gura pasajului bine semnalizata);
-Gara de Nord - aici se ridica/coboara captatorii pentru a se comuta pe curent de la reteaua de contact;
#1099
Postat 30 octombrie 2025 - 18:31
#1100
Postat 31 octombrie 2025 - 09:13
timis2, la 30 octombrie 2025 - 18:31, a spus:
Ce am sugerat eu, ar fi ceva ce ar trebuii implementat destul de repede dupa ce sunt introduse firobuzele noi in circulatie. Te folosesti de faptul ca sunt noi si faci reclama unei linii noi care deserveste aeroportul si orasul intr-un mod mai aparte si direct, fata de ce ai acuma. Astfel, daca functioneaza metoda asta, nu spune nimeni ca pe viitor nu se poate atrage finantare pentru a se introduce linie de contact pe tot traseul. Dar pentru inceput lucrezi cu ce ai. Am si spus, ca macar in prima luna ar trebuii folosite firobuzele noi, ca sa creezi o imagine buna sa poti vinde aceasta idee publicului calator, pe urma da, se pot pune autobuze daca nu exista vreun semn ca aceasta propunere ar duce undeva, s-au pur si simplu se poate renunta la ea de tot si revenii la ce avem acuma.
In Ghiroda daca nu ma insel parca se doreste dublarea liniei, sa nu mai fie doar pe un sens, atunci numa bine ai si mai multa linie de contact pe Lugojului pe care se poate merge, iar satia unde se coboara/ridica captatorii sa fie inainte de intersectia cu semafor de la Str. Victoria, s-au de ce nu, poate chiar aproape de Lidl daca se introduc macaze.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 31 octombrie 2025 - 09:16

Ajutor

Raspuns nou


Citare Multipla








