STP Timișoara Forum: Zona CETATE - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (132 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Zona CETATE Reabilitarea cladirilor istorice din Timisoara Evaluare topic: -----

#1421 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 09 iunie 2020 - 19:42

Pot sa îți spun că nu sunt fan al trotuarului cel nou, atenția la detalii a lipsit și se vede când treci pe acolo acest lucru. În zona parcului Civic, consider ca se potrivește, ai parc, trotuar și apoi spațiul verde de dinainte de sosea. În rest consider ca ar trebui alt tip de pavaj.

Zilele astea m-am uitat la Cluj sa vad ce se întâmplă, îți vine sa plângi ce lucrări facem noi...
1

#1422 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 09 iunie 2020 - 20:44

Cluj...hai ca e mai bine! Mă așteptam sa zica cineva de "strada aia" din Oradea.

Gusturile nu se discuta, la fel cum este indiscutabila scara la care se desfășoară lucrările la noi în oraș. Practic va exista o coerență, cel puțin vizuală, pe un areal de străzi foarte extins. Lucru pe care nu l-am văzut la noi în țară. Repet, nu se pun doar pavele noi, se fac spatii verzi cu rulouri de gazon, se schimba bordurile, se asterne asfalt nou și se execută marcaje rutiere peste tot.

Pentru buda asta de țară chiar este un pas înainte.

Că îmi place mie sau nu-ți place ție, este irelevant. Este foarte sănătos sa existe păreri împărțite.

Orașul se schimbă vizibil la față, mai ales pentru cineva care vine din altă parte, după o perioada destul de mare de timp cum sunt eu, trimis acasă de la București pe perioada pandemiei.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2

#1423 Useril este offline   Bodo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 356
  • Inregistrat: 24 ianuarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 09 iunie 2020 - 21:30

Că tot ziceați de stâlpi, mie cel mai okay mi se par cei în culoare gri închis de lângă catedrală. Cred că sunt tot modelul celor verzi, dar arată mult mai bine, după părerea mea.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
0

#1424 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 12 iunie 2020 - 14:53

De pe Facebook-ul lui Corneliu Vaida:
Imagine postata

Trecând peste ilarul situației...cum faci sa iei o curbă atât de strânsă cu pista de biciclete formată din plăci mari, pătrate?
Sunt curios ce soluții vor fi găsite aici.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1

#1425 Useril este offline   octav1an 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 07 martie 15

Postat 12 iunie 2020 - 15:33

Piesele alea pot fi si invartite la un unghi si taiate. Prima data cred ca trebuia facuta pista cu formana normala care urmareste trotuarul, ideal inceputa si continuata dintr-o singura directie ca sa nu apara probleme cand Dorel 1 si Dorel 2 nu se intalnesc cum era planificat.
1

#1426 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 375
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 12 iunie 2020 - 16:08

Solutia au gasit-o rapid Doreii in lipsa unui proiect coerent...un unghi drept https://www.facebook...91933321079402/

Dincolo de polemica feng-shui-ului cu desenul e chiar trist ca in toata investitia asta nu au putut face piste cu o latime decenta de 1m excluzand bordurile si 1.2 cu borduri, mai ales ca pe portiuni lungi era loc de 3 dale pt piste si restul pt pietoni...si unde nu era loc puteau ingusta la 2 dale...dar one size fits all e mai simplu decat sa faci un proiect coerent si adaptat.

Si in mod halucinant primarul are tupeul sa considere bordurile parte din pista ca sa ii iasa metrul...incredibil cat poate insulta minima inteligenta a cetatenilor.

Recomandarea pentru piste e 1.5m dar astea raman vise pentru cetatenii de rangul 2 din Timisoara. Toti indicatorii spun clar ca 1m e latimea necesara daca ai sta pe loc si e nevoie peste 1m pentru ca evident exista un balans.

E ca si cum ai face o banda auto de 2.5 metri cand automobilul are nevoie de min 2.75 si spui ca na...punem bordurile la sol si se fac 2.75. Dar cetatenii de rangul 1, soferi neaparat, au metri din plin in Timisoara si cum votul primeaza inaintea viziunii, exemplului si benficiului pe termen lung mai avem de asteptat (evident pe termen scurt taieri de benzi in favoarea velo ar enerva destui cetateni).
4

#1427 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 12 iunie 2020 - 17:19

Adevărul e că da, Timișoara are vreo 250.000 de cetățeni gata să-și scoată țoaglele din boxă și să dea din pedale...nu știu unde, dar nu asta contează, nu o fac domne' pentru ca nu are pista păcii un metru jumate'!

Hai să fim oameni serioși totusi, ancorați în realitatea în care trăim, mă uit în cercul meu de prieteni și nu cunosc absolut niciunul care, chipurile, ar vrea sa meargă mai mult pe bicicletă dar nu o face pentru că Robu nu ii face piste până la intrarea în bloc.

Eu, personal, nu găsesc altă utilitate bicicletei în afară de plimbări de agrement. Nu pot merge cu bicicleta la birou, nu pot merge cu bicicleta la clienți, nu pot merge cu bicicleta la auchan la cumpărături, nu pot merge cu bicicleta sa ma întâlnesc cu o gagică sau la film, nu pot sa merg cu bicicleta la o petrecere(sa beau o bere). Asta este realitatea mea.

Cine poate face lucrurile de mai sus, foarte bine, dar chiar și așa, sezonul bicicliștilor cât să fie...4-5 luni pe an?

Urmează replica idioata "de ce în Olanda sau Danemarca se poate și la noi, nu?"...exact, trebuie sa fii idiot sa te raportezi la Europa de vest. Când tu vei fi olandez atunci vrei avea piste ca în Olanda... Momentan ești român și ai piste la nivel de România.

Nici măcar în Polonia, în Varșovia, care ar putea fi considerată mai apropiata de nivelul nostru de dezvoltare...desi în ultimii 10ani au evoluat extrem de mult, nu am văzut piste de biciclete conform sfântului STAS de un metru jumate'.

Hai să ne vedem mucii din nas și să lăsăm bășinile deoparte...dacă am dat o fugă până la Amsterdam cu o cursă low cost sau am văzut niște poze din Danemarca nu înseamnă că putem avea și noi așa ceva.

Nu vom avea niciodată...dintr-un motiv foarte simplu și cat se poate de banal: nu avem nici loc, nici bani, nici cultură, nici interes din partea cetățenilor sau autorităților. Noi abia învățăm să ne spălăm pe mâini calumea. Asta este pura realitate.

Au făcut băieții piste de biciclete pe Calea Victoriei din București, late cat o banda de circulație...prin Pipera la fel, nu le folosește nici dracu'! Și dacă acolo e așa, unde e raiul hipsterilor ipocriți...la noi nici atât.

Cine alege să fie nemulțumit de tot ce se întâmplă în jurul lui va avea o viață tristă și va fi tot timpul nemulțumit.
Și pe mine ma deranjează multe lucruri de la noi din oraș, și as prefera sa fie altfel...dar hei, ghici ce, facts don't care about feelings.

Ca țară suntem pe drumul cel bun, și vom ajunge la un nivel de trai satisfăcător cam în 20 de ani...sper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
-10

#1428 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1224
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 12 iunie 2020 - 21:31

Eu sunt convins ca ar folosi lumea mai mult bicicletele daca ar fi infrastructura mai dezvoltata si in Timisoara. Iar dupa ce faci infrastructura ar trebui politici descurajarea folosirii masinii. Ceea ce facem noi acuma, faceau in Olanda in anii 60'. Efectiv au facut autostrazi prin orase dupa care incepand cu anii 90' sa isi reorienteze infrastructura. Cu toata reorganizarea masinile nu au disparut si sunt folosite in continuare, iar atitudinea a fost schimbata in sensul ca masina circula printre oameni ci nu oamenii printe masini. In Olanda poti sa folosesti bicicleta 3/4 din an pentru ca au infrastructura. Adica, nu doar ca au piste de biciclete, au si parcari pentru acestea(unele cu plata si pazite) si poti sa mergi linistit cu mijloacele de transport in comun/trenul...
5

#1429 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 13 iunie 2020 - 09:51

Eu as merge mai des cu bicicleta daca as avea infrastructura necesara (eu momentan nu folosesc bicicleta in scop de agrement), pe perioada sezonului cald, foarte rar folosesc MTC-urile, in schimb prefer sa iau bicicletele de la RATT cand aceste statii functioneaza. E adevarat ca in Olanda folosesc bicicleta mai multe luni pe an pentru ca le permite clima, la noi nu prea poti sa mergi cu bicicleta cand e zapada sau -15 grade, dar asta nu e o scuza ca atunci cand se poate, sa nu creem facilitati pentru cei ce o fac.
@CataM, eu nu sunt de accord ca traim intr-o tara asa naspa precum vor unii sa credem, am evoluat foarte mult in ultimii 30 de ani, nu la nivelul celorlalte state din Europa, dar suntem pe drumul cel bun, asta e parerea mea, dar asta nu inseamna ca trebuie sa acceptam toate mizeriile pe care cineva le face, si atitudinea asta ca macar face ceva mi se pare foarte rea, daca tu chemi la tine acasa un zugrav si iti face o lucrare proasta, nu o sa ii zici ca lasa, ca macar face ceva..
Avem multe trotuare pe care chiar nu ai cum sa faci o pista de biciclete lata, dar avem si multe trotuare unde s-ar putea face, doar ca imaginea de mai sus spune tot, nu se vrea, ca nu era greu sa puna 3 dale dinalea pentru pista in loc de 2, in unele locuri fiind loc chiar de 4. Problema e ca cu fiecare modernizare in forta a acestui primar, masina e pusa pe primul loc in detrimentul pietonilor, bicicletelor si MTC-urilor. Lumea le-ar folosii mai mult daca ar avea infrastructura necesara.
Problema cu masinile prea multe s-ar rezolva si daca ar exista un impozit progresiv pentru masini (cu cat ai mai multe, sa platesti impozit mai mare), asta ar rezolva si o parte din problema locurilor de parcare.
3

#1430 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 13 iunie 2020 - 10:53

O vorbă deșteaptă din SUA referitoare la dezbateri pe orice temă, spune în felul următor "Let's agree to disagree".

Fiecare are punctul lui de vedere format pe baza experientelor personale și e firesc să fie așa.

Rămân la părerea mea că, în cazul de față, cu pistele astea din plăci, chiar dacă s-ar fi făcut din 3 plăci (adică cu 50%mai late) numărul utilizatorilor nu ar fi crescut cu 50%. Și nu prea am văzut aglomerație pe pistele de biciclete din oraș, sa zici ca nu au loc.

Comparand cu situația în care se creează o bandă de circulație în plus, aceasta își arată utilitatea instantaneu.

Cât despre ce se întâmplă in țările civilizate, guys, hai să revenim la noi pe cocioc, să comentam realități nu povești.
Comparația ar trebuie sa o facem cu ce se întâmplă în Ucraina, Bulgaria, Belarus, Polonia, Moldova...ar fi interesant de schimbat perspectiva, sunt curios ce ar descoperi atunci veșnicii nemulțumiți de la noi din oraș.


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#1431 Useril este offline   StValentin 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 21 noiembrie 13

Postat 13 iunie 2020 - 11:15

mie imi plac tare mult trotuarele astea :)
3

#1432 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 375
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 13 iunie 2020 - 21:41

@CataM multumim ca ne aduci cu picioarele pe pamant sa ne vedem de lungul nasului de estici, care doamne fereste sa avem minima pretentie la alinierea la vreun standard din vest, cine ne-am crede? Iar observatii impertinente tip “sarantocilor scapati in civilizatie cu un wizz mai limitati-va pretentiile” nu cred ca isi au locul aici. Pana una alta avem (inca) tot dreptul sa ne exprimam nemultumirile sau aprecierile in mod liber aici, fara sa cerem permisiuni sau sa simtim nevoia unor instructiuni suplimentare despre cum sa o facem. “Let’s agree to disagree” nu implica let me tell you how&when to disagree ;) Locul unde doar laudele sunt premise si critica blocata stim pe care pagina de FB se gaseste.

Si legat de dat o fuga undeva cu papornita pentru cules idei…am putea sa ne amintim de niste vizite prin Dubai la Miracle Garden ale unor inalti vizionari…intorsi cu inspiratii pestrite tip palmieri si fantani dansante cu luminite!

Cred ca rezultatele astea incropite se datoreaza autosuficientei noastre si plecaciunilor inaintea oricaror realizari tip “macar a facut ceva”. Deci de acord la lipsa de cultura, educatie si interes din partea autoritatilor si a unor cetateni. Dar nicidecum din lipsa de bani (la un buget de oras de aproape jumatate de miliard de euro),“inapoiere” economica sau spatiu.

Intamplarea face ca am locuit in Amsterdam un an si da, am vazut cum poate funciona un sistem in care folosirea bicicletei este incurajata. Si nu, nu am pretentia peste noapte sa devenim ca ei. Dar da, consider ca Timisoara are premisele sa fie un oras circulabil pe bicicleta, poate nu cu latimi de 1.5m peste tot dar minim intre 1 si 1.2m. De altfel comentariul meu era ca nici macar metrul stabilit prin PUG nu e respectat de aceste noi piste. Nu cred ca cineva cu o minima inteligenta poate accepta argumentul “are cu tot cu borduri”. Per ansamblu ca imagine e evident o imbunatatire si era imperios necesara in zona centrala. Si un plus enorm e taierea cablurilor unde parerea mea e ca presa a atacat primaria gratuit in loc sa blameze cablistii.
5

#1433 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 14 iunie 2020 - 21:47

Va zic direct, nu vreau sa mai vad ce face Cluj, Oradea si nici sa citesc atacurile fanilor sau haterilor acestor orase. Aici e vorba de zona cetate a Timisoarei si atat.
5

#1434 Useril este offline   octav1an 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 07 martie 15

Postat 14 iunie 2020 - 23:01

Pfu am vazut ultimele posturi totusi. CataM, te-am atacat cumva in mod direct? daca da, pardon. Astept ceva similar din partea ta pentru reply, cu niste caracterizari tare plastice presarate pe acolo si eventul mai multa decenta pe viitor / o minima eticheta, mai ales daca e o neitelegere la mijloc.


Mai aproape de subiect, ai tot internetul la dispozitie ca sa vezi ca de fapt pistele de bicicleta nu duc la congestii de trafic auto in general si ca incurajeaza mersul pe bicicleta (poate nu chiar pe ecuatia aia de +50% latime de pista = 50% crestere de trafic, care e o tampenie si nu urmareste nimeni asa ceva). Exact la fel cum o banda auto in plus incurajeaza traficul auto, care mai apoi devine mai greoi pe bucata respectiva si cere o noua banda. Te ajut cu niste linkuri eventual daca nu te descurci, drept e ca poate nu sunt chiar cu exemple din Chisinau si Tirana.

Pista din Victorie are / a avut un ceas care masura traficul si in vreo 2 luni a avut vreo 30,000 de ture de bicicleta. E putin? Pune alte cifre daca ai. In Pipera si in restul Bucurestiului in general s-au facut exact piste proaste si fara sa fie legate calumea intre ele - problema noastra in discutie - de unde si utilizarea lor resusa.

dan.s, pardon si la tine ca reiau orecum discutia, dar erau niste mizerii pe acolo pe care nu am de gand sa ma prefac ca nu le-am vazut.
4

#1435 Useril este offline   octav1an 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 07 martie 15

Postat 15 iunie 2020 - 10:29

Si rezultatul de sus din Cetate, poza luata de aici
Imagine postata

LE si editata putin: pista separata si placi mai deschise la culoare pentru un contrast mai slab. Ramane aceeasi suprafata pentru trafic auto, pietoni si biciclete cu ce e trasat acum (oarecum pentru, ca bucata din exteriorul piestei din poza originala, dreapta jos, e spatiu mort), e la acelasi cost si durata de implementare ar fi fost tot aia pentru ca oricum au facut de la zero strada. Zic ca daca tot cheltuim un ban si suntem saraci, cand se poate macar sa maximizam cum ii folosim.

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de octav1an: 15 iunie 2020 - 11:38

5

#1436 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 15 iunie 2020 - 10:47

la ditamai firma Elis Pavaje nu se gasesc placi curbate? ce kkt de solutii "ieftine" sunt astea :machine-gun:
4

#1437 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 15 iunie 2020 - 11:09

La cat de mare e raza nu cred ca era nevoie de placi curbate, puteau sa faca curba si din distantierea dintre rosturi fara sa se vada urat, eventual taiau placile sa iasa un trapez
1

#1438 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 15 iunie 2020 - 12:31

important e ca se face

nu conteaza cum arata
2

#1439 Useril este offline   Tesla 

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 305
  • Inregistrat: 24 august 16
  • Sexul:masculin

Postat 15 iunie 2020 - 13:05

Corect. Acesta ar trebui să fie sloganul administrației. Măcar să fie onești, pentru că probabil unii ne-am săturat să avem așteptări decente și apoi să fim amăgiți.

"Măcar a făcut ceva", scuza care ne obligă să regresăm.

#1440 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 15 iunie 2020 - 22:49

Deci cum arata... Ce e mizeria aia fratilor? :Facepalm_emote_gif:
0

Arata acest topic


  • (132 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi