STP Timișoara Forum: Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express

#381 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 aprilie 2020 - 16:15

Se pare că am vorbit în necunoștință de cauză, fapt pentru care îmi cer scuze :oops: :wacko: : într-adevăr, datele din tabel se referă la stadiul fizic, ceea ce e ciudat în cazul Spedition UMB, cum foarte bine a semnalat colegul @GPS.
Cei de la CNAIR au realizat cu drona un filmuleț cu Centura Bacău. Articol de pe HotNews:

Citeaza

Circa 16 km din cadrul autostrăzii A7, prima autostradă din Moldova care va traversa regiunea de la Nord la Sud, sunt în prezent în construcție parte din proiectul Variantei Ocolitoare Bacău, în lungime totală de 32 de km. Stadiul fizic este de aproape 50%, pe multe zone deja a fost așternut asfaltul, iar pe viaductul lung de peste un kilometru peste Râul Bistrița au început deja să fie montate grinzile.



"Imagini actuale de pe șantierul Variantei de Ocolire Bacău. Stadiul fizic este de 47,50%. Din cei 30,804 Km ai Variantei de Ocolire, 16,269 sunt la profil de autostradă. Zilnic pe șantier sunt prezenți peste 750 de muncitori și peste 250 de utilaje", transmite Compania de Autostrăzi.



Constructor al VO Bacău este asocierea de companii românești UMB-Tehnostrade.

Contractul a fost semnat în decembrie 2018, după un an de licitație,iar lucrările efective au început în martie 2019. Tot proiectul însă are o istorie mult mai lungă, autoritățiile de la drumuri chinuindu-se să pornească șantierul încă din 2015. Valoarea contractului este de 668 milioane lei, fără TVA (echivalentul a 139 milioane Euro).

Contractul are un termen de proiectare și execuție de 3 ani pentru toată centura (16,27 km de autostradă plus 14,54 km de drum național cu o bandă pe sens).

Proiectul are trei sectoare, după cum urmează:
Sectorul nr. 1: legatura rutieră DN 2 (sud Bacău) cu DN 2 (nord Bacău), în lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova A7 între km 2 + 413 și km 18 + 682; (16,269 km)
Sectorul nr. 2: legatura rutieră de la nord de Bacău între DN 15 și DN 2 în lungime de 3,160 km;
Sectorul nr. 3: legatura rutieră de la sud de Bacău între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.

Fotografiile din articol:
Imagine atasata: jpg.jpegImagine atasata: image-2020-04-15-23858854-0-centura-bacau-autostrada-a7.jpgImagine atasata: image-2017-12-15-22179427-0-centura-bacaului.jpg
1

#382 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 aprilie 2020 - 09:12

Iată care sunt sumele alocate pentru autostrăzi după rectificarea bugetară. Articol de pe Economica:

Citeaza

Autostrada București - Brașov, Autostrada Transilvania și Drumul Expres Craiova - Pitești ("Autostrada Ford") primesc mai mulți bani, în urma actualizării bugetului alocat proiectelor rutiere naționale. Per total, bugetul alocat în 2020 pentru astfel de investiții este însă în scădere.

Bugetul actualizat pentru proiectele de investiții ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe anul 2020 este de 3,15 miliarde de lei, în scădere cu peste 50 de milioane de lei față de cel prevăzut inițial, de 3,2 miliarde de lei.

De asemenea, conform execuției bugetare pe primul trimestru, CNAIR a cheltuit cu proiectele de investiții 233,57 milioane de lei, adică mai puțin de 10% din bugetul alocat pentru întregul an. Având în vedere că sezonul oficial de construcții din România abia începe în luna martie, este de așteptat ca ponderea cheltuielilor să fie mult mai mare în următoarele trimestre.

În ciuda scăderii per total a bugetului pe 2020, trei proiecte mari de infrastructură primesc mai mulți bani.

Este vorba de Autostrada București - Brașov, pentru care se alocă în plus 17 milioane de lei în 2020, față de nivelul inițial de 53 milioane de lei. Pe primul trimestru, pentru acest proiect a fost cheltuită suma de 11 milioane de lei. Creșterea alocărilor pentru autostrada spre Brașov poate avea loc în contextul în care constructorul român Alpenside a accelerat ritmul lucrărilor pe lotul Râșnov - Cristian, pe care ministrul Transporturilor Lucian Bode speră să îl dea în trafic până la finele anului.

Cel mai mult crește însă alocarea pentru "Autostrada Ford". Mai exact, este vorba de o alocare suplimentară de 100 de milioane de lei, până la 196 milioane de lei.

Creșterea substanțială pentru acest proiect poate fi explicată prin mobilizarea a 800 de muncitori pe tronsonul 1, construit de italienii de la Tirrena Scavi, și pe tronsonul 2, realizat de Dorinel Umbrărescu, după cum remarcă secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

De asemenea, o creștere ușoară a alocării, de circa cinci milioane de lei, se înregistrează în cazul Autostrăzii Transilvania (Brașov -Cluj - Borș). Astfel, bugetul actualizat pentru acest proiect a ajuns la 210 milioane de lei, din care s-a cheltuit în primul trimestru peste 20 milioane de lei, conform cifrelor extrase de ECONOMICA.NET din datele statistice ale CNAIR (tabel jos).

Pe de altă parte, alocările pentru alte proiecte au rămas neschimbate, deși s-a cheltuit încă din primul trimestru aproape jumătate de bugetul alocat pentru întreg anul.

Este vorba de Autostrada Sebeș - Turda, pentru care alocarea pe 2020 a rămas la 56,88 milioane de lei, deși în primele trei luni au fost plătiți deja 25 de milioane de lei pentru acest proiect.

Despre alocare insuficientă se poate vorbi și în cazul celui mai dinamic șantier de infrastructură din România, respectiv Centura Bacău, parte din Autostrada Moldova. Din bugetul de 64 milioane de lei alocat pentru 2020, deja a fost achitată suma de 25 milioane de lei în primul trimestru către firmele lui Umbrărescu care construiesc primii kilometri de autostradă din Moldova.

Mai mult, în cazul mega-podului suspendat de la Brăila, alocarea de fonduri chiar a scăzut, de la 97,87 milioane de lei până la 94,52 milioane de lei. Anul trecut, pentru Golden Gate-ul peste Dunăre s-au cheltuit 490 de milioane de lei.

Oficialii de la Transporturi au dat însă asigurări că se pot efectua plăți din fonduri europene pentru proiectele care depășesc bugetele inițiale.

Anul trecut, CNAIR a reușit să cheltuiască 2,62 miliarde de lei din bugetul alocat inițial de 4,12 miliarde de lei. Chiar dacă pare mică raportat la buget, suma din 2019 este totuși cea mai mare investiție anuală în proiectele de infrastructură rutieră din România, cel puțin din ultimii trei ani.

În 2017, CNAIR a cheltuit 1,67 miliarde de lei iar în 2018 a plătit 1,74 miliarde de lei pentru proiectele de investiții.

Imagine atasata: alocari_06419700.jpgImagine atasata: buget_52952900.jpg
1

#383 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 aprilie 2020 - 12:40

Aș dori să propun, cu voia dumneavoastră, să încadrăm și drumurile expres în acest topic.

Pentru studiul de fezabilitate destinat drumului expres Pașcani - Suceava - Siret și fost depuse 4 oferte. Articol de pe Economica:

Citeaza

Câte patru oferte au fost depuse pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic necesare realizării sectoarelor de drum expres Paşcani - Suceava şi Suceava - Siret, conform unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, preluat de Agerpres. 24 apr, 2020 | Agerpres

Până joi, când a expirat termenul limită de depunere, au depus oferte, pentru ambele proceduri, SC Aduro Impex SRL, SC Explan SRL, SC Search Corporation SRL şi Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia.

Valoarea estimată a contractului "Elaborare studiu de fezabilitate şi proiect tehnic de execuţie pentru Drum Expres Paşcani-Suceava" este de 15,185 milioane de lei fără TVA. Lungimea estimată a traseului este de 61 km.

Durata contractului este de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, 6 luni pentru Proiectul Tehnic de Execuţie şi 4 luni pentru servicii de asistenţă tehnică în pregătirea procedurilor de achiziţie a contractului de lucrări şi în obţinerea finanţării europene.

Comisiile de Evaluare vor analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, precizează CNAIR.

0

#384 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 aprilie 2020 - 13:18

Licitația pentru execuția drumului expres Brăila - Galați a primit 5 oferte. Articol de pe Economica:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit cinci oferte la licitația pentru Drumul Expres Brăila - Galați. Printre participanți se numără gălățenii de la Arcada, italienii de la Astaldi și Dorinel Umbrărescu.

Miercuri, 29 aprilie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului "Proiectare și Executie „Drum Expres Brăila - Galați". Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii ofertanți:
1. SC ARCADA COMPANY SA
2. Asocierea ASTALDI SpA – TANCRAD SRL
3. Asocierea MAVGO HOLDING SRL - SC AQUA PARC SRL- SC BDU MAXI CONSTRUCT SRL – HYDROSTROY AD
4. RIZZANI de ECCHER SpA
5. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRl - SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL

Valoarea estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA.

Lungimea estimată a traseului este de aproximativ 11 km.

Durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

1

#385 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 aprilie 2020 - 19:59

Ministrul Bode a declarat azi că lucrările la A0 (Autostrada de Centură București) vor începe în luna iunie, la lotul 2 din A0 Sud. Articol de pe Economica:

Citeaza

Lucrările de construcție pe Autostrada de Centură București vor începe în luna iunie, a declarat joi la începutul ședinței de Guvern Lucian Bode, ministrul Transporturilor. Mai exact, este vorba de lucrările pe lotul 2, câștigat de turcii de la Alsim Alarko.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a propus joi suplimentarea listei ședinței de Guvern cu proiectul privind exproprierile necesare pentru construirea sectorului sudic din Autostrada de Centură București (A0).

Întrebat de premierul Ludovic Orban despre stadiul proiectării pe cele trei loturi din A0 Sud, ministrul Transporturilor a precizat că pe loturile 1 și 2 a fost finalizat proiectul tehnic.

"Noi astăzi emitem Hotărârea de Guvern privind exproprierile, după care vom emite deciziile de expropriere, vom emite autorizația de construire și estimăm începerea lucrărilor pe lotul 2 la începutul lunii iunie și pe lotul 1 undeva la începutul lunii iulie", a spus Lucian Bode.

Loturile 1 și 2 din Autostrada de Centura București au fost câștigate de către constructorul turc Alsim Alarko. Lotul 3 a fost câștigat de către grecii de la Aktor.

Valoarea estimată a despăgubirilor pentru exproprierile necesare construirii A0 Sud este de 27 de milioane de lei, din care cele mai mari sume sunt prevăzute pentru Primăria Ciorogârla.

În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, întregul proiect al A0 Sud va permite descongestionarea circulației în zona de sud a Bucureștiului și va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan- European.

Contractele pentru cele trei loturi din A0 Sud includ 12 luni pentru proiectare şi 30 de luni pentru construcţia propri-zisă.

Proiectul A0 face parte din Master Planul General de Transport și este finanțat prin POIM 2014-2020.

Imagine atasata: a0_86486400.jpgImagine atasata: a01_57899800.jpg

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 30 aprilie 2020 - 20:01

0

#386 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 01 mai 2020 - 10:38

Foarte bine ! Poate prindem si noi ziua in care vom putea traversa decent Bucurestiul in drum spre litoral.
0

#387 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 02 mai 2020 - 18:08

S-ar fi putut traversa decent, dacă nu existau probleme cu centura actuală și zecile de amânări în privința lărgirii. Oricum la ce constructori avem trebuie să ne așteptăm la orice, singurul constructor care își desfășoară, de regulă, contractele fără probleme fiind UMB.
0

#388 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 mai 2020 - 10:01

Ma uit la M0 (Budapesta) si la cat au avut si mai au de lucru meseriasii de acolo si nu pot sa cred ca vom avea asa ceva in Romania nici in anul 2100, darmite mai repede.
0

#389 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 mai 2020 - 13:10

A0 nu este un proiect dificil, doar că la noi problemele birocratice sau ale constructorilor produc întârzierile din cauza cărora se tot amână termenele.
0

#390 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 mai 2020 - 17:14

Pentru studiul de fezabilitate destinat tronsonului Pitești - Mioveni din drumul expres Pitești - Brașov a fost depusă o singură ofertă. Articol de la Economica:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit o singura ofertă la licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al sectorului Pitești - Mioveni din viitorul Drum Expres Pitești - Brașov.

Marți, 05 mai 2020, a avut loc și depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC DE EXECUȚIE pentru DRUM EXPRES PITEȘTI – BRAȘOV, Sector: Pitești (A1 Centura Pitești) – Mioveni (Centura Sud)".

Până la termenul limită de depunere a ofertelor a fost înregistrată o singură ofertă de către SC SEARCH CORPORATION SRL.

Valoarea estimată a proiectului este de 3,54 milioane de lei, fără TVA.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 07 mai 2020 - 09:29

1

#391 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 13 mai 2020 - 21:05

Iată topul progreselor la autostrăzi pe luna aprilie:

Citeaza

Constructorii români au ocupat și în aprilie primele locuri în topul firmelor care construiesc șosele de mare viteză. Este vorba de orădenii de la Trameco, Alpenside și Dorinel Umbrărescu. Luna trecută a marcat și o premieră, prin începerea oficială a lucrărilor la Autostrada Sibiu – Pitești, cel mai important proiect rutier al României.

Firma oradeană Trameco, o prezență constantă pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi, a raportat și luna trecută cel mai avans de pe șantiere, de respectiv 6 puncte procentuale. Astfel, stadiul fizic al lucrărilor pe lotul său din Autostrada Transilvania a ajuns la 83%, potrivit datelor oficiale publicate pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

În acest ritm, Trameco are toate șansele să finalizeze lotul Biharia – Borș până la 30 iulie, când se estimează inaugurarea sa.

Mai mult, dacă asocierea Astaldi – Max Boegl nu va finaliza până atunci lotul său din Autostrada Transilvania, respectiv Iernut – Chețani, atunci lotul Trameco de la granița cu Ungaria va fi primul tronson de autostradă inaugurat anul acesta.

Locul doi în topul constructorilor de autostrăzi din luna aprilie 2020 este ocupat de către altă firmă românească, Alpenside. Aceasta a ajuns la un grad de execuție de 30,31% pe lotul Râșnov – Cristian al Autostrăzii Comarnic - Brașov, după un avans de 5,22 puncte procentuale. Pasionații de infrastructură apreciază că acesta este unul dintre cele mai dinamice șantiere de autostrăzi, unde se lucrează șapte zile din șapte, chiar și noaptea.

Podiumul clasamentului din luna aprilie este completat de către firma Sa&Pe Construct a lui Dorinel Umbrărescu. Aceasta a raportat un progres de 5,07 puncte procentuale pe lotul 1 al tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești ("Autostrada Ford").

În clasament urmează tot firma lui Umbrărescu, cu un avans de 3,52 puncte procentuale pe lotul 2 al tronsonului 2 din Autostrada Ford.

Mai departe, subsidiara concernului austriac Porr a revenit în toplul constructorilor de autostrăzi din România direct pe locul 5. Porr Construct a avut un progres de 2,9 puncte procentuale pe lotul 1 Sibiu – Boița al Autostrăzii Sibiu – Pitești în luna aprilie, când a fost deschis oficial șantierul.

Lucrările au progresat luna trecută și pe cele două loturi din Autostrada Sebeș – Turda. Astfel, grecii de la Aktor au raportat un avans de 1,8 puncte procentuale pe lotul 2, in vreme ce italienii de la Pizzarotti au avut un progres de 1,4 puncte procentuale pe lotul 1.

Progrese mai mici, de sub 1 punct procentual, au fost si pe loturile Iernut – Chețani și Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania, construite de asocierea Astaldi – Max Boegl, respectiv firma românească Straco.

În cazul altor proiecte precum Centura Bacău sau mega-podul de la Brăila, apare același stadiu de executie ca în luna martie. Având în vedere că pe aceste șantiere s-a lucrat totuși luna trecută, este posibil ca datele oficiale să nu fi fost actualizate în cazul acestor proiecte.

Sursa: Economica.
Imagine atasata: progrese_april_28056000.jpg
0

#392 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 14 mai 2020 - 12:30

Din nou același 47,50 la UMB... :machine-gun:
0

#393 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 mai 2020 - 15:10

Conform unui proiect de act normativ întocmit de Ministerul Transporturilor, Guvernul va plăti exproprieri în valoare totală de 5,17 milioane RON pentru execuția tronsonului 4 din drumul expres Craiova - Pitești:

Citeaza

Guvernul va plăti despăgubiri de 5,17 milioane de lei pentru exproprierea imobilelor de pe culoarul tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, potrivit unui proiect de act normativ întocmit de Ministerul Transporturilor.

"Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară suma de 5,17 milioane de lei, pentru un număr de 1.162 de imobile, în suprafață totală de 1,51 milioane mp teren", se arată în proiectul MT.

Prin proiectul de act normativ se propun următoarele:

- aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național "Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile la drumurile existente", Tronsonul 4, aflate pe raza unităților administrativ - teritoriale Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni și Oarja, din județul Argeș, conform variantei finale a studiului de fezabilitate, prevăzut în anexa nr. 1, la prezenta hotărâre;

- aprobarea declanșării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, reprezentând teren cu sau fără investiții, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile la drumurile existente", Tronsonul 4, aflate pe raza localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni și Oarja, din județul Argeș, a listei cuprinzând imobilele supuse exproprierii situate pe raza localităților antemenționate, proprietarii sau deținătorii acestora, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 171.000 lei pentru un număr de 1.162 imobile, în suprafaţă totală de 1.510.414 mp teren, situate pe terenurile afectate de expropriere.

Suma de 5,17 milioane de lei aferentă imobilelor reprezentând terenuri cu sau fără investiții prevăzute în anexa nr. 2 la proiectul de Hotărâre a Guvernului, rezultă din rapoartele de evaluare întocmite în luna ianuarie 2020, de către evaluatorul autorizat ANEVAR, respectiv Mogoș Daniel Constantin.

Amintim că licitiația pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova - Pitești a fost relansată pe 21 august 2019. Pentru contractul estimat la 909,67 milioane de lei, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit până pe 24 februarie anul acesta 10 oferte. În prezent, procedura se află în etapa de evaluare tehnică.

Sursa: Economica.
1

#394 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 20 mai 2020 - 07:55

Potrivit lui Bode, în primele 4 luni ale anului curent, au fost deschise șantiere pentru un total de 70km de autostrăzi/drumuri expres, iar până la finalul anului vor mai fi deschise șantiere pentru încă aproximativ 80km:

Citeaza

În primele patru luni ale anului au fost deschise șantiere însumând 70 de kilometri de șosea rapidă iar până la finele anului vor mai începe lucrările pe încă 80 de kilometri, a declarat marți ministrul Transporturilor Lucian Bode în cadrul unei emisiuni TV. De asemenea, în perioada următorare vor fi semnate contractele pentru unele loturi din Autostrada Transilvania, Autostrada de Centură București Nord, Autostrada Sibiu - Pitești tronson 4 și Drumul Expres Craiova - Pitești tronsoanele 3 și 4, potrivit șefului Transporturilor.

"Lucrările, șantierele nu s-au oprit. Avem 164 de kilometri de șantiere deschise, autostrăzi și drumuri expres. Dintre acestea, aproape 70 de kilometri au fost șantiere deschise în primele patru luni. A început Sibiu – Pitești, tronsonul 1, VO Timișoara Sud, Centura DN2-A2, Drum Expres Craiova-Pitești tronsonul 1", a spus ministrul Transporturilor în cadrul unei emisiuni de la B1 TV.

Acesta a estimat că, până la sfârșitul anului, vor putea începe lucrările pe încă 80 de kilometri, dintre care 52 de kilometri pe Autostrada de Centură București Sud.

"De asemenea, Autostrada Transilvania are cel puțin două tronsoane , Zimbor – Poarta Sălajului și Nușfalău – Suplacu de Barcău unde vom anunța câștigătorul în maxim 2-3 săptămâni iar dacă nu vor fi contestații vom semna contractele", a detaliat ministrul Transporturilor.

În plus, în luna iunie, pe lângă loturile din Autostrada Transilvania, dacă nu vor fi contestații, pot fi semnate contractele de proiectare și execuție pentru tronsoanele 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, potrivit lui Lucian Bode.

El a adăugat că lotul spre Ungaria, Biharia - Borș, "va fi finalizat în luna iulie, cei șase kilometri".

Tot în perioada următoarea ar putea fi semnate contractele pentru cele patru tronsoane din Autostrada de Centură București Nord, pentru centurile de la Galați, Zalău, Târgu Mureș și bineînțeles pentru Autostrada Sibiu - Pitești, tronsonul 4, potrivit lui Lucian Bode.

Oficialul de la Transporturi și-a exprimat speranța că a trecut perioada contestatarilor de meserie, astfel încât aceste contracte să fie semnate cât mai rapid.

Întrebat dacă se mai face sau nu autostradă pe Valea Prahovei, șeful Transporturilor a răspuns: "în acest an vă garantez că vom lansa licitația pentru primul tronson din Comarnic - Brașov, și mă refer la cei șapte kilometri din Centura Comarnicului".

Sursa: Economica.

De asemenea, în acest moment, șantierele deschise la acest moment sunt pentru un total de 164km de autostradă:

Citeaza

Marile proiecte de investiţii în infrastructură au fost accelerate, iar în acest moment sunt 164 de kilometri de şantiere deschise pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, a declarat, marţi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, conform Agerpres.

"Nu numai că şantierele nu s-au oprit, dar au fost accelerate marile proiecte de investiţii în infrastructură. În acest moment, avem 164 de kilometri de şantiere deschise pentru autostrăzi şi drumuri expres. Dintre acestea, aproape 70 km au fost şantiere deschise în primele patru luni. În perioadă de criză am reuşit să intrăm cu utilajele, pentru că lumea s-a săturat de anunţurile făcute de cei dinaintea noastră, care spuneau 'Am trimis la ANAP validarea proiectului X', 'Am finalizat proiectul tehnic pentru autostrada Y'. A început Sibiu - Piteşti, tronsonul 1 Sibiu - Boiţa, a început Varianta Ocolitoare Timişoara Sud, a început DN2 A2, apoi drumul expres Craiova - Piteşti, tronsonul 1. Până la sfârşitul anului, cred că putem să începem lucrările pe încă 80 de kilometri şi anume pe Centura Sud a Capitalei (52 km). De asemenea, Autostrada Transilvania care are cel puţin două tronsoane, Zimbor - Poarta Sălajului şi Nuşfalău - Suplacu de Barcău, unde vom anunţa câştigătorul în maxim 2- 3 săptămâni şi, dacă nu vin contestaţii, semnăm contractul pentru proiectare şi execuţie", a spus Bode, la B1 TV.

Ministrul Transporturilor a punctat, totodată, faptul că, în prezent, s-a trecut "de la teorii, de la desene prin studiourile de televiziune, la lucrul efectiv".

"Să ştiţi că lucrurile s-au schimbat (în privinţa contestaţiilor, n.r.). Lucrurile merg mai bine. Am trecut de la teorii, de la desene prin studiourile de televiziune, la lucrul efectiv. De ce se întâmplă lucrul acesta? Pentru că cei dinaintea noastră au ţinut foarte multe lucrări la sertar, aşteptând să vadă cine semnalizează în stânga sau în dreapta", a precizat demnitarul.

Sursa: Economica.
0

#395 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 21 mai 2020 - 17:32

CNAIR a semnat azi contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție pentru drumul expres Brăila - Tulcea (Jijila - Cataloi, mai exact):

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi, 21 mai, contractul de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Brăila (Jijila) - Tulcea (Cataloi)".

Contractul în valoare de 14.159.206,13 Lei, fără TVA. a fost semnat cu operatorul economic INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A. (denumită anterior ACCIONA Ingenieria S.A.).

Durata de realizare a contractului este de 24 de luni.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Sursa: Economica.
1

#396 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 mai 2020 - 07:41

Guvernul a aprobat ieri proiectul de realizare a exproprierilor pentru A0 Nord, cu un buget de 29 milioane RON:

Citeaza

Guvernul a aprobat joi proiectul privind exproprierile necesare construirii sectorului nordic al Autostrăzii de Centură București (A0 Nord). Valoarea despăgubirilor este de peste 29 de milioane de lei.

"A fost adoptată Hotărârea de Guvern privind realizarea exproprierilor pentru Autostrada de Centură București sectorul Nord, cu un buget de 29 de milioane de lei. Astfel, acest proiect de infrastructură, foarte important pentru centura București la nivel de autostradă, face un progres din punct de vedere al pregătirii situației juridice pentru terenurile pe care urmează să se deruleze construcția acestei autostrăzi", a spus Ionel Dancă, șeful Cancelariei premierului Ludovic Orban, la finele ședinței de Guvern de joi, 21 mai.

Proiectul privind exproprierile include proprietăți private de pe raza localităților Afumați, Corbeanca, Dragomirești Vale și Glina, din județul Ilfov și Joița, din județul Giurgiu. Valoarea despăgubirilor este de 29,75 milioane de lei și vizează 1.514 proprietăți, cu o suprafață de 1,57 milioane mp.

În prezent, toate cele patru loturi ale Autostrăzii de Cetură București Nord sunt scoase la licitație pentru proiectare și execuție.

Sursa: Economica.
1

#397 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 mai 2020 - 16:07

CNAIR a anunțat că a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic destinate autostrăzii Brașov - Bacău:

Citeaza

S-a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare construcției Autostrăzii Brașov - Bacău, a anunțat vineri Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Contractul în valoare de 20,09 milioane de lei, fără TVA a fost semnat cu Asocierea Search Corporation SRL & Primacons Group SRL .

Durata contractului este de 30 luni, din care:
- 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate,
- 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție
- 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.

Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic de execuție pentru Autostrada Brașov - Bacău.

Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile.

Sursa: Economica.
1

#398 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 mai 2020 - 18:27

Marți, CNAIR a lansat două licitații pentru studii de fezabilitate destinate execuției a 7 noduri rutiere pe autostrăzile din România:

Citeaza

CNAIR a lansat două noi licitații pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru șapte noi noduri rutiere pe autostrăzile consturite din țară.

Potrivit Hotnews, în două licitații publicate marți în SEAP, CNAIR vrea să contracteze pentru circa 2.9 milioane lei realizarea studiilor de fezabilitate și proiectele tehnice pentru realizarea a șapte noduri rutiere. Șase dintre acestea vor fi realizate pe autostrăzile deja construite din România, iar unul va urma să fie realizat pe viitoarea autostradă A3 din Bihor.

Prima licitație se referă la „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru „Nod Rutier Cumpana A4 (km 16+700) – DN 39E”, având rol de centură ocolitoare a Constanței. Valorea estimată a proiectului este de 715 990 RON, fără TVA. Contractul ar urma să se semneze pe o perioadă de 8 luni iar fondurile ar urma să vină din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

A doua licitație se referă la “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție privind realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3, în zona de Vest a României”. Valoarea estimată a proiectului este de 2.165.317 RON, fără TVA. Contractul ar urma să se semneze pe o perioadă de 14 luni, iar fondurile necesară ar urma să vină tot din POIM. Termenul de depunere a proiectelor este până în 25 iunie.

Cele șapte noduri rutiere sunt:

1. Nod Rutier Cumpana A4 (km 16+700) – DN 39E

2. Nod rutier A1 (km 326+155) – DJ704 (Cugir)

3. Nod rutier A1 (km 362+813) – DC129 (Santuhalm)

4. Nod rutier A1 (km 450+210) – DJ609 (Bethausen)

5. Nod rutier A1 (km 485+030) – DJ609E (Recaș)

6..Nod rutier A1 (km 528+509) – DJ682G (Cruceni)

7.Nod rutier A3 (km 39+940) – DN1P (Spinuș) – nod pe viitoarea autostradă A3 care a fost construită în proporție de 84%.

Nodul rutier A3
Nodul rutier A3 ar urma să fie amplasat la joncțiunea dintre DN 1P cu autostrada A3, la N-E de Oradea.

„La proiectarea nodului rutier presatatorul va avea în vedere soluțiile tehnice prevăzute în cadrul proiectului Autostrăzii A3 în zona Spinuș (km 39+945)”, se arată în proiectul CNAIR

Sursa: Bihon.
1

#399 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 25 mai 2020 - 17:18

Asociația Pro Infrastructura a făcut niște filmări cu drona pe DX12 (Craiova - Pitești):

Citeaza

Pe circa 55,7 km între Craiova și Slatina se lucrează în prezent la drumul expres DX12 Craiova - Pitești. Asociația Pro Infrastructura a filmat din dronă stadiul lucrărilor și a prezentat informații legate de progresul proiectului, dar și în legătură cu problemele apărute.

Pe drumul expres DX12 Craiova - Pitești (112 km în total) se lucrează pe două tronsoane, de la Craiova la Slatina. Pe alte două tronsoane, de la Slatina la Pitești, sunt în curs licitațiile pentru proiectare și execuție.

„Lotul Craiova-Balș (17,7 km) este executat de italienii de la Tirrena Scavi pentru 358 milioane RON, termenul contractual de finalizare fiind sfârșitul lui 2021, fără șanse reale de a fi respectat. Lucrările au început târziu în 2019 și au ajuns la aproximativ 7% stadiu fizic.

Sunt atacați doar 7 km, restul fiind blocați de sondele Transgaz neidentificate la studiul de fezabilitate din 2008, impunându-se o modificare a traseului. Deși antreprenorul italian a avut probleme financiare, se pare că situația s-a îmbunătățit semnificativ, crescând și mobilizarea în ultimele săptămâni.

Segmentul Balș-Slatina (39,85 km) este construit de UMB cu 1,45 miliarde RON, fiind împărțit în două loturi (Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km). Lucrările au debutat în ianuarie 2020 și au ajuns la peste 20% progres fizic pe primul sector și 15% pe cel de-al doilea.

Și aici avem un termen contractual de finalizare la sfârșit de 2021, având doar șanse teoretice de a fi respectat, chiar dacă blocajele birocratice sunt mai puține și ritmul de execuție este foarte bun.

UMB a mobilizat în total mai bine de 700 de muncitori. Se muncește intens la coloanele forate ale viitorului pod peste Olt de la Slatina (1,7 km lungime), la elevațiile numeroaselor structuri, la nodurile rutiere, săpături și umpluturi. Probabil că în această vară vom vedea asfalt pe suprafețe întinse.

Există o serie de utilități de relocat și imobile neeliberate de către proprietarii care nu și-au primit banii cuveniți. O problemă majoră este la Slatina Nord-Est unde conexiunea cu DN65 se află pe tronsonul 3 aflat încă în licitație”, precizează, într-o postare pe Facebook, Asociația Pro Infrastructura.

Sursa: Digi24.
Cele 3 videoclipuri realizate de asociație:
- centura Slatina:

- centura Balș:

- tronson Balș Vest - Pielești:

0

#400 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 mai 2020 - 08:29

A fost respinsă unica ofertă depusă la licitația pentru completarea/revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului pentru autorizația execuției lucrărilor la autostrada A8 (Tg. Mureș - Iași - Ungheni), implicit licitația a fost anulată:

Citeaza

Licitația pentru completarea studiului de fezabilitate necesar construirii tronsonului Iași – Ungheni din A8 a fost anulată. Și asta pentru că a fost respinsă singura ofertă depusă pentru lotul din autostrada care ar trebui să unească Moldova de Ardeal.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitația de "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C) pentru tronsonul de autostradă Iași – Ungheni, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste râul Prut".

Motivul? "Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme", se arată în informarea publicată pe 21 mai în SEAP.

Pentru contractul estimat la circa opt miloane de lei, CNAIR primise în octombrie anul trecut o singură ofertă, și anume de la Asocierea SEARCH CORPORATION (Leader), Best Consulting & Design SRL.

În mod inexiplicabil, singura asociere înscrisă la licitație nu a mai răspuns unei solicitări de clarificări, astfel că oferta a fost declarată inacceptabilă, se arată în raportul procedurii, făcut public pe forumul Asociației Pro Infrastructură (API).

Amintim că anul acesta a fost anulată și licitația pentru tronsonul Tg Neamț - Iași din A8, privind construcția prin parteneriat public privat (PPP).

Cu un cost estimat la 8,9 miliarde de euro conform studiilor de fezabilitate din 2010, Autostrada Unirii este cea mai scumpă conexiune Ardeal - Moldova.

Un alt proiect de autostradă care leagă Moldova de Ardeal este Bacău - Brașov. Pentru acesta, CNAIR a semnat pe 22 mai 2020 contractul de elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic cu asocierea Search Corporation - Primacons.

Sursa: Economica.
0

Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi