LE: e langa calea ferata, unde zicea colegul ca se face V8:
Vivalia Grand (V4,V5-finalizate; V6,V7-in constructie; V8-in proiectare)
#123
Postat 12 ianuarie 2020 - 12:22
#124
Postat 12 ianuarie 2020 - 12:42
#125
Postat 12 ianuarie 2020 - 16:13
Am vazut in Spania (Barcelona si zona Barcelonei) zeci si poate sute de blocuri (si case) langa calea ferata, chiar magistrale de cale ferata, magistrale care nici nu pot fi comparate cu "magistrala" noastra...
#126
Postat 12 ianuarie 2020 - 16:27
Cunosc multi care stau in vecinatatea acestui proiect, in 'blocuri comuniste' cu vedere la calea ferata si practic atat de mult s-au obisnuit incat nu mai aud trenul. Acuma daca te muti de la o casa sau bloc dintr-un cartier/ sat 'pustiu', o sa ai probleme in premele luni, poate chiar 1-2 ani de sedere, dar daca vi de pe un bulevard/ strada principala intens circulata, nu cred sa fie probleme, mai ales ca trenurile nu circula unul dupa altul toata ziua.
Pe de alta parte, odata cu reabilitarea si dublarea magistralei, cred ca in proiect vor fi prevazute panouri fonoabsorbante. Nu stiu cat de eficiente vor fi, dat fiind faptul ca linia este la o oarecare inaltime, dar cu siguranta vor strica aspectul zonei.
#128
Postat 15 ianuarie 2020 - 22:57
In randari parca aparea un drum pe langa V5 spre Baader.
Traversare pietonala este inspre blocurile 'comuniste' de langa calea ferata, dar e 'iolo', o carare peste linii. Ar fi util un tunel pietonal, sau o pasarela, numai ca nu la toata lumea le place sa urce pe scari...
#130
Postat 18 ianuarie 2020 - 14:21
mile, la 12 ianuarie 2020 - 16:13, a spus:
Am vazut in Spania (Barcelona si zona Barcelonei) zeci si poate sute de blocuri (si case) langa calea ferata, chiar magistrale de cale ferata, magistrale care nici nu pot fi comparate cu "magistrala" noastra...
Aici incepem sa comparam iar merele cu perele, desi ambele sunt fructe, sunt 2 chestii complet diferite.
Piata din TM si din RO in general, nu este inca saturata complet. Daca comparam RO cu restul Europei de vest, numarul de proprietari de la noi tinde usor catre 65-70% pana cand in DE, este sub 30% din locuitorii unui oras denivelul Barcelonei, Kölnului, etc. exceptie facand Berlin. (din motive obvious)
Ceea ce vreau sa spun este faptul ca in TM piata nu este inca saturata. Inca ai optiune de a alege, inca ai optiounea de a cumpara, si in momentul de fata chiar ai de unde sa alegi. -> prin urmare cei care se muta in aceste blocuri sunt cei care aleg expres sa o faca. Pe de alta parte, cam in toate orasele mari, lumea care sta in aceste cladiri de langa autostrazi, magistrale de tren, fabrici si etc, sunt cei care nu isi permit altceva. Chiriile pentru aceste apartamente pot fi cu pana la 20-30% mai ieftine decat pentru un apartament similar, doar intr-o locatie mai linistita. Timisoara si Romania in general abia intra in perioada asta de, hai sa o numim boom imobiliar, desi are un alt inteles, in care tineretul in special, face primii pasi catre o casa noua, un apartament propriu, de dorit proprietate privata, si pleaca in cautare, momentan avand de unde alege. In Köln spre exemplu, ca sa va dau un exemplu concret pe care il cunosc, ai 2 optiuni pentru numarul si asa foarte redus de apartamente: 1. platesti o chirie aproape dubla decat media pentru un apartament central, sau te lupti ca cate 100 de persoane / apartament pentru a obtine ceva intr-o cladire situata in diferite locatii neavantajoase (AS, magistrala, aeroport) sau pur-si-simplu la periferie. Nici daca ai avea banii de un apartament nou 75m2 2-3 camere (cam 280.000 -300.000€) intr-o zona semi centrala (echivalentul Vivalia) nu ai avea nimic de cumparat. Si asta din 2 motive: ori sunt preturile de 3 ori cat am specificat inainte, deoarece tot ceea ce este nou intr-o astfel de zona se construieste ca si super luxos, ori pur-si-simplu numai exista aceste constructii noi, ei trecand prin faza prin care trecem noi, acum 30 de ani.
Si ca sa revin la punctul de plecare, mile, pun pariu, pe ce vrei tu, ca 90% din cei care locuiesc in acele apartamente mentionate de catre tine, NU locuiesc acolo de buna voie. Si prin urmare, romanaul daca are optiunea de a-si alege locatia, pana cand inca este posibil, pai sa o faca.
#135
Postat 19 februarie 2020 - 00:09
Chagall, la 12 ianuarie 2020 - 12:42, a spus:
Eu am fost intr-un apartament din Vivalia Grand (la cineva care locuieste acolo), cu vedere spre Iulius Mall / calea ferata (la ultimul etaj, 7).
Cu ferestrele inchise, NU se aud deloc trenurile.
#136
Postat 19 februarie 2020 - 07:51
#137
Postat 19 februarie 2020 - 11:16
Mai multa galagie e de la masinile de pe Baader si de la santierele din zona.
#139
Postat 09 mai 2020 - 17:39
Întreb asta pt că eu locuiesc tot într-un bloc recent construit(de la alt dezvoltator)și îi aud pe vecinii din lateral(dormitor+living),de parcă aș sta cu ei în cameră.A trebuit să izolez fonic după ce m-am mutat,a fost un coșmar,praf,mizerie,prize schimbate,muncitori pe cap,etc...
Eu am discutat cu mai mulți dezvoltatori din oraș,din păcate pe prea puțini îi interesează partea cu izolația fonică,iar mulți dintre viitorii proprietari sunt inconștienți,realizează ca trebuiau să ridice problema de-abia după ce se mută și se lovesc de ea(așa cum am fost și eu).Mersi
#140
Postat 09 mai 2020 - 17:53
Intre apartamente este caramida (V5 si V4) sau BCA (V6). In V4 mi se pare OK izolatia intre apartamente sau nu am eu vecini galagiosi.
Probleme fonice ar fi cam astea 2 numai:
- usa de intrare din metal, se aude totul de pe hol. M-am interesat de o solutie, singurul raspuns care l-am primit a fost: alta usa
- in baie se mai aude zgomot de la alte etaje prin coloana de aerisire, ventilatoarele sunt si ele zgomotoase

Ajutor

















