STP Timișoara Forum: Oradea - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Oradea

#361 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 aprilie 2020 - 15:08

Iată stadiul lucrărilor la linia de tramvai de pe Calea Aradului de ieri, într-un articol de pe Bihon:

Citeaza

Lucrările la extinderea liniei de tramvai pe Calea Aradului avansează în ritm susținut.

Până la sfârșitul acestei săptămâni urmează să fie betonată intersecția străzilor Vlădeasa – Calea Aradului – H. Ibsen. Reprezentanții municipalității estimează că la finalul săptămânii viitoare va fi turnat și asfaltul, urmând ca apoi să poată fi redeschisă și circulația în sensul giratoriu.

„După ce se va realiza turnarea betonului între șinele de pe Calea Aradului, urmează realizarea unei stații de tramvai pe sensul dinspre magazinul Auchan către oraș, lucrare care urmează a fi executată în funcție de evoluția lucărilor de canalizare pe care Compania de Apă le desfășoară în zonă”, transmite primăria printr-un comunicat de presă.

În zona străzii Traian Blajovici, lângă clădirea morii excavează pământ și se aduce piatră pentru a fi realizată fundația liniei. De asemenea, pentru a asigura continuitatea lucrărilor aferente proiectului de extindere a liniei de tramvai, Direcția Patrimoniu Imobiliar a efectuat anumite lucrări în zona de derulare a liniilor, respectiv a fost demolată împrejmuirea de la fosta moară şi a fost mutat gardul de la Universitate şi de la unitatea de jandarmi.

În paralel sunt efectuate lucrări pentru realizarea racordului de canalizare și a branșamentului de apă rece pe strada Făgărașului nr. 13, relocarea postului trafo de pe această stradă, în vecinătatea Universității din Oradea, realimentarea cu energie electrică a imobilului situat pe str. Traian Blajovici și execuţia prizei de pământ aferentă împrejmuirilor afectate de extinderea liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului – str. Făgărașului – str. Atelierelor.

Proiectul „Realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei – Decebal – Calea Aradului și extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului – str. Făgărașului – str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir” este realizat de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și SC Aquacons SRL. Valoarea totală a proiectului se ridică la peste 12 milioane de euro, din care 2% este contribuția orașului. Diferența de 98% este acoperită din fonduri nerambursabile.

Fotografiile din articol:
Imagine atasata: IMG5520-scaled.jpgImagine atasata: liniedetramvaioradea1-scaled.jpgImagine atasata: lucrarilinietramvaioradea2-scaled.jpgImagine atasata: liniedetramvaioradea3-scaled.jpgImagine atasata: lucrarilinietramvaioradea1-scaled.jpgImagine atasata: lucrarilinietramvaioradea2-scaled.jpgImagine atasata: lucrarilinietramvaioradea3-scaled.jpgImagine atasata: lucrarilinietramvaioradea4-scaled.jpgImagine atasata: 9397039610683037868591807824449167903686656o.jpgImagine atasata: 9411694110683038735258381793135540271316992o.jpgImagine atasata: 9430558610683036435258613715637041686380544o.jpg

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 24 aprilie 2020 - 15:09

6

#362 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 05 mai 2020 - 22:13

Centura Metropolitana de Vest a Oradiei.

Citeaza

Azi a fost ultimul termen în care s-au putut depune oferte pentru contractarea lucrărilor la drumul de legătură dintre Oradea şi autostradă, care va avea aproape 20 de km. Au fost depuse patru oferte din partea unor companii româneşti şi străine. Compania Naţională de Drumuri care a contractat aceste lucrări va trece la evaluarea ofertelor. Estimez că în 3-4 luni de zile ar putea desemna un câştigător. Dacă nu vor fi contestaţii, în luna septembrie contractul de proiectare şi execuţie ar putea fi semnat, în aşa fel încât spre sfârşitul anului, după finalizarea unor părţi ale proiectului tehnic, să poată fi începute lucrările. Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la doi ani de zile, deci la finalul anului 2022 ar trebui să fie gata. Mulţumesc Companiei Naţionale de Drumuri şi Ministerului Transporturilor pentru parteneriatul legat de realizarea acestui proiect.


Ilie Bolojan via Facebook.

Aceasta postare a fost editata de Raven: 05 mai 2020 - 22:14

1

#363 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 05 mai 2020 - 22:25

PIAȚA RAHOVEI VA FI TRANSFORMATĂ ÎNTR-O PIAȚETĂ PIETONALĂ, ÎN CADRUL UNUI PROIECT DE REGENERARE URBANĂ

Citeaza

Unul dintre proiectele de investiții anunțate pentru anul acesta este amenajarea Pieței Concordiei, prin regândirea zonei Pieței Rahovei de lângă Universitatea Partium. Primarul Ilie Bolojan a anunțat încă de anul trecut reamenajarea zonei și transformarea acesteia într-o piață pietonală, delimitatată de Sinagoga Aachvas Rein, Biserica reformată Orașul Nou și Biserica ortodoxă Buna Vestire. Prin pietonalizare vor dispărea mai multe garduri din zonă, respectiv gardul Bisericii ortodoxe și construcțiile parazitare anexe, similar cu desființarea gardului din jurul Bisericii greco-catolice Sf. Nicolae, din Piața Unirii. Tot în cadrul proiectului de transformare a zonei, Universitatea Partium se va extinde, prin restaurarea clădirii aflate în spatele sinagogii.

Citeaza

Prima etapă a proiectului a fost parcursă, respectiv masterplanul aferent proiectului a fost finalizat, iar în perioada următoare se va realiza studiul de fezabilitate, care va fi supus aprobării Consilului Local.

http://www.oradea.ro...generare-urbana

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata
2

#364 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 05 mai 2020 - 22:39

S-A DAT ORDINUL DE ÎNCEPERE A LUCRĂRILOR DE PIETONALIZARE A ZONEI STRĂZII LIBERTĂȚII

Citeaza

În cursul zilei de azi, 4 mai 2020, a fost dat ordinul de începere a lucrărilor proiectului „Pietonalizare zona Libertății, Municipiul Oradea".

Acest proiect cuprinde străzile Libertății, Grigorescu și Iosif Vulcan. În urma implementarii proiectului, această zonă va deveni în mare parte pietonală. Proiectul prevede desființarea tuturor parcărilor și a carosabilului pe strada Libertății şi pietonalizarea integrală a străzii Nicolae Grigorescu.

Totodată, vor fi păstraţi copacii existenți și integraţi în zona pietonală, iar pe partea dreaptă, în zona taluzului spre albia Crișului Repede, se va amenaja un zid de sprijin în vederea stabilizării acestuia precum și pentru a se realiza o zonă pe care pietonii să se poată așeza.


Citeaza

Până în momentul de față a fost recepționat Proiectul Tehnic și obținută Autorizația de Construire Nr. 672 / 27.Apr.2020. Lucrările propriu-zise vor începe în cursul lunii mai.


http://www.oradea.ro...-liberta-539-ii

Imagine postata

Imagine postata
2

#365 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 05 mai 2020 - 23:01

Oradea pe primul loc, la sumele contractate pana in prezent.

Citeaza

În mod evident, cei care au deja contracte semnate pe fonduri europene vor fi cei mai câștigați. Tabelul de mai jos include orașele din România cu cele mai mari sume contractate până în acest moment (a fost exclus Bucureștiul ce va beneficia de investiții majore în infrastructură majoră (metrou, centură, etc.) dar prin intermediul altor entități).


Articol intreg: https://urbanizehub....-post-covid-19/

Imagine postata
2

#366 Userul este online   Pumbaa 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 10 februarie 20

Postat 06 mai 2020 - 16:28

Mda, se vede ca la Oradea nu e o presa formata din hateri, nesimtiti si tonomate si nici nu actioneaza “grupul impotriva Oradei”.
0

#367 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 06 mai 2020 - 16:49

Ăștia sunt în extrema cealaltă, cu osanale liderului mult iubit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#368 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 06 mai 2020 - 16:59

https://actualdecluj...xemplul-oradea/

E doar un exemplu care îmi vine acum la îndemână.

Textul ar trebui citit cu, coloana sonoră din Benny Hill pe fundal...altfel e grețos de-a dreptul.

Realitatea bate filmul din capul ăstora, de fiecare dată!

Imagine postata


Sent from my iPhone using Tapatalk
-2

#369 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 mai 2020 - 17:23

Cum a precizat și Bolojan, citat de colegul nostru @Raven, au fost depuse 4 oferte pentru execuția unui drum de legătură între Centura Oradea (Calea Sânandrei) și A3 (Biharia). Articol de pe Economica:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit patru oferte la licitația pentru proiectarea și execuția legăturii Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) - Autostrada A3 (Biharia).

Marți, 05 mai 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) - Autostrada A3 (Biharia)".

Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii ofertanți:

• SC CONSTRUCTII ERBASU—VAHOSTAV-SK A.S.
• SC DRUM ASFALT – SC TRAMECO SA
• RIZZANI de ECCHER SpA
• STRABAG SRL

Valoarea estimată a proiectului este de 546.398.173 Lei, fără TVA.

Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și 3 noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre Centură și autostradă, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia.

Durata contractului este 48 luni. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.

2

#370 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 06 mai 2020 - 19:27

@Cata M. Ce ai vrea sa iti raspund mizeriilor postate de tine? Asa dupa tine? Daca nu iti place sectiunea noastra, nu mai intra.
PS: Am vazut si in alte sectiuni ca ai improscat cu noroi pe oradeni si pe Oradea. Ce ai vrea, sa plecam cu totii din oras si sa nu se mai faca nimic, sa nu mai lasam pe nimeni sa intre in oras, ca sa nu scrie articole despre noi?

Pentru ca ai vrut sa ne arati cu degetul, referitor la numarul de cazuri, pentru prima si ultima oara iti raspund la acest subiect, ca voi aveti cu 4 cazuri mai putin (sic!):
Stiai ca suntem singurul judet din tara, din care carantinatii nu pleaca netestati?
https://www.ebihorea...ata-156228.html

Stiai ca suntem singurul judet in care se face testare in masa, prin metoda pooling? In cateva zile, efectiv a dublat numarul de cazuri, fata de testarea clasica, la noi se aplica de vreo luna! Ai impresia ca in Timis nu s-ar intampla la fel, minim dublarea cazurilor?
https://www.g4media....p-aplica-metoda

Aceasta postare a fost editata de Raven: 06 mai 2020 - 20:11

5

#371 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 07 mai 2020 - 13:23

Nu trebuie să-mi răspunzi nimic, nu m-am adresat ție personal.

E un forum public unde fiecare își spune punctul de vedere, atâta timp cât respectă regulile.

Dacă cineva nu va ridică osanale și nu îl pupă în c@r pe șefu' de la primărie nu înseamnă că împroașcă cu mizerii în orădeni și în oraș. Îmi sunteți la fel de indiferenți ca și sibienii, de exemplu...doar ca sunteți mai aroganți.

Oradea este un oraș mediocru din toate punctele de vedere, cu bune și cu rele. Spun asta din punctul meu de vedere, având oportunitatea de a călători prin toate orașele mari din țară.

Comentariu meu este în legătură cu articolul ăla despre fonduri europene. Este un articol prost, cu foarte multe omisiuni dar scris în maniera nord coreeană. Nu se menționează ce axe de finanțare au fost accesate, la ce perioada se referă cifrele astea, cate s-au absorbit de fapt -nu doar contractat...o mizerie de articol.

Multă lume nu înțelege ca fondurile europene sunt fonduri de coeziune, adică dacă Oradea este mai slab dezvoltată decât Cluj, are la dispoziție mai mulți bani decât Clujul. Nicidecum nu înseamnă că Bolojan e un mare administrator și face el minuni sa aducă bani în oraș...nu, e un fel de pomană de la UE.

Deci, Oradea are mai multi bani europeni la dispoziție (pentru absorbție)pentru ca e mai slab dezvoltată decât orașele mai mari! (Nu pentru ca sunt oameni minunați, europeni, civilizați, serioși și alte clișee dinastea)

Cat despre partea cu Coviduț...nu știu ce faceți sau nu, dar aveți mai multe cazuri decât frații moldoveni din Iași, frații olteni din Craiova, frații dobrogeni din Constanța, frații bănățeni din Timișoara și chiar frații ardeleni din Cluj!

Deci, se pare ca nu sunteți chiar atât de speciali pe cat va credeti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
-4

#372 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 07 mai 2020 - 22:30

https://www.tion.ro/...demiei-1161563/

Referitor la COVID, normal ca aveti mai putine cazuri, ca voi nici nu stiti cate cazuri aveti, de la 479 ati scăzut la 464, si te găsești sa râzi de noi! Ce vrei mai jenant de atata, până si la asta va faceti de ras?! Faptul că nu se testează în alte județe nu inseamna ca au si mai putine cazuri în realitate, acum vreo luna, la Craiova nu aveau nici jumătate din testele facute in Bihor, asta inainte de a implementa testarea pooling. La fel e si la voi, da bine la statistica, dar in realitate, aveti doar oameni iresponsabili, care nu isi fac treaba, lăsând pe cei infectati sa infecteze si pe altii, dar pentru statistica, nici de aia nu sunteti in stare, nu conteaza ca in jurul tau umbla o grămadă de suspecți netestati?! In realitate s-ar putea sa aveti triplu ca noi, dar la cum se numara la voi, e posibil sa ajungeți la zero! La noi s-a încercat depistarea cazurilor, pentru ca e mai eficient sa previi decât să tratezi, dar în mintea ta, tu nu poti pricepe si concepe asta!

Referitor la alte articole cu fonduri ue, poti cauta pe site-urile primăriilor si poti trimite e-mail la primărie sa te lămurească pe ce axe au fost CONTRACTATE, toate fondurile, defalcat pe fiecare proiect! Ti-am mai scris pe acest subiect, dar cum noi nu putem fi peste Timișoara, te rog sa ceri direct de la sursa informațiile, ca toata presa națională e hater si dezavantajeaza Timisoara. Stiu, suntem mediocri, foarte slabi, si noi si Sibiul, Clujul, toți, doar voi sunteti cei mai tari, aveti un primar mega competent, performant, ultracinstit, care marchează cate Z-E-C-E goluri pe meci!
Pentru cunoștințele tale mediocre, centrele regionale au mai multe fonduri la dispozitie decât polii urbani, au chiar o axa separată în plus, dedicată doar centrelor regionale, la care polii urbani, cum e Oradea nu are acces, dar un centru regional are acces la fondurile pentru poli urbani.

Da suntem mediocri la toate, Bolojan e un mare incompetent, nu ca Lae. Bolojan a plătit presa din toate județele (Cluj, Arad, chiar din Timisoara etc.), naționala, sa ne scrie osanale, pe când la Timișoara toata presa este hater cu orașul, nu apreciaza maretele proiecte realizate de Lae, care v-au făcut renumiți în toată tara, dar în sensul penibil... Suntem noi oradenii de vina, ca pe voi va face administrația de ras prin toata tara, niste oameni paranoici?

Las-o mai usor cu aerele de superioritate si aroganta ca nu tine, eu zic sa te uiti la orașul tău, care are o grămadă de bube, înainte de ati da cu parerea si cataloga alte orase.

Aceasta postare a fost editata de Raven: 08 mai 2020 - 01:25

4

#373 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 07 mai 2020 - 23:40

Ntz ntz ntz...raiul pe pământ, nu altceva! Ma mir cum naiba nu se înghesuie lumea din alte părți sa se mute la voi...ciudat.

Nu trebuie să explici mie nimic, nu sunt curios. Ma uit la cifre și constat doar, restul sunt povești de adormit copii.
Sunt convins ca voi ați inventat și apa calda și gaura la covrig!

Și uite-așa, pentru cine are ochi de văzut, mi s-a demonstrat încă o dată (dacă mai era nevoie) ca orice rahat împachetat vine de la Oradea este prezentat ca fiind nutella.

Aroganța asta va întunecă privirea, ție și a pupatorilor în c@rul lui Bolojan. Dacă stau și ma gândesc acum mai bine, este un lucru bun ca presa din Timișoara stă calare pe Robu non-stop...e bine sa nu te supui orbește celor care dețin puterea. O fi și ăsta un motiv pentru care a pornit revoluția din '89 de aici.

Frumoasă înșiruirea de realizări...ai uitat sa zici de tramvaie, vezi ca a venit unul de la Arad zilele trecute, ia cauta un articol mișto despre el.
Imi aduc aminte de bilanțurile cincinale! Impresionant.

Până una alta, nu știu cum faceți dar în ultimii ani pierdeți teren în topul "prestigioasei" reviste Forbes, de pe locurile 4-5 (2014-2015) ați ajuns la gara, pe 8-9! Cum e posibil așa ceva?!

Ăștia de la Forbes nu au primit ordinul de zi pe unitate? Eu zic ca ar trebui să-și revizuiască comportamentul, cum își permit sa va retrogradeze în halul ăsta?! Oameni răi, sigur au ceva cu orădenii ăștia minunați.
Sunt plătiți de Robu, cu siguranță!

Eu zic ca ar trebui chemați sa vadă minunăția voastră, de la fața locului. Eventual pe dealul Ciuperca, sa aibă o privire de ansamblu. A, nu...ca o ia la vale cu ei cu tot. Nu sunteți în stare să-l stabilizati din 2016, după ce în 2015 a fost "reabilitat", parcă pe fonduri europene.

A, stai, am mai uitat ceva! Aveți un aeroport internațional doar cu numele și aproape falimentar...nu au cum sa ajungă oamenii.

Păcat ca nu pot veni pe centură. Nasol moment.


Sent from my iPhone using Tapatalk
-1

#374 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 08 mai 2020 - 02:15

Dealul Ciuperca a fost stabilizat, iar în acest moment se lucreaza la refacerea lui.

https://www.tion.ro/...demiei-1161563/

Pana la urma voi nici nu stiti cati infectati aveti? Jalnic!

Felicitări ca sunteti in top Forbes, iar apropo de locuitori, intra pe INS, si cauta pe Oradea, respectiv Timișoara, o sa ai o surpriză neplăcută, în Timișoara scade destul de bine populatia, la ultimul update (01.01.2020) ati cazut sub Cluj, iar la Oradea pe ultimele 6 luni, Oradea e pe plus... deci se pare ca se înghesuie lumea sa vina la noi.
Clujul deja va bate la toate capitolele, rau, acuma încerci să vii cu aere de superioritate în fața noastră, deși nu prea ai cu ce...

Aceasta postare a fost editata de Raven: 08 mai 2020 - 02:17

0

#375 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 08 mai 2020 - 08:14

Cred ca e inutila comparatia cu numarul de cazuri sau cu ce judet cate teste a facut, mai ales cand ziceti "voi" si "noi", nu cred ca cineva de pe forum e direct responsabil de cate teste s-au facut sau nu s-au facut, cum nu e meritul niciunuia ca s-a nascut in Banat, Ardeal, Africa sau China.
Is de accord ca Bolojan e foarte laudat, e clar ca se exagereaza pe alocuri, dar au si cu ce sa il laude, comparativ cu alte orase ale tarii, Oradea s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, mai mult ca Timisoara. Legat de fondurile europene, la Timisoara s-au pus foarte putin accent pe ele, argumentul ca la Oradea sunt directionati mai multi bani ca e oras mai mic pica pentru ca noi nu am consumat toate fondurile sa zici, da, uite mai aveam 100 de proiecte ce urmau sa fie depuse dar nu mai sunt fonduri.
Si e foarte bine ca Oradea a cumparat tramvaie de la Arad, asa sustinem economia autohtona, mi-ar fi placut mai mult sa avem in Timisoara si tramvaie de la Arad, astfel banii de la UE erau rulati in economia romaneasca, nu a Turciei.
5

#376 Useril este offline   Raven 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 18 octombrie 15

Postat 08 mai 2020 - 11:23

Absolut de acord, eu nu vreau sa aduc nici un fel de jigniri timișorenilor, am tot respectul pentru ei, dar nici nu am putut accepta ca cineva sa ne terfeleasca, pentru ca el e invidios si se crede superior fata de noi... Respect tuturor timișorenilor, eu ma opresc aici cu polemica.
3

#377 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 08 mai 2020 - 13:30

Oprește-te ca deja o iei pe ulei și nu cred ca îți face bine. Ești prea sensibil la critică. Și nici nu te-a băgat nimeni în discuție, nu a făcut nimeni nici o referire la tine personal, tu m-ai interpelat și ți-ai luat rolul de apărător din oficiu.
Grow up!

Dacă un punct de vedere contrar înseamnă terfelire atunci e foarte grav. Eu zic să-ți faci forumul tău personal unde se accepta doar laude și elogii aduse marelui conducător.
Un fel de "safe space" în varianta românească. Noroc ca nu suntem pe Twitter, ca as fi fost raportat pentru hate speech - pentru cunoscători.

Noi, restul, trăim în lumea reală.

Invidios nu e nimeni, mai ales pe orădeni, nu exista motive. Eu încurajez lumea sa meargă sa vadă oaza de civilizație de la fața locului. Doar așa se pot convinge cu ochii lor de realitatea din teren care este aproape de fiecare data sub așteptările create.

Și nu am glumit...chiar aștept sa vad link-ul către prezentarea tramvaiului minune.

Off topic la greu. Mesajele astea pot fi șterse de moderatori.


Sent from my iPhone using Tapatalk
-5

#378 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 08 mai 2020 - 13:50

Zona Turistică Centrul Istoric - Coridorul Crișul Repede din Oradea a devenit ieri stațiune turistică de interes național, cu cel mai mare punctaj dintre toate propunerile. Articol de pe Bihon:

Citeaza

În urma unei Hotărâri de Guvern, orașul Oradea a fost declarat joi, stațiune turistică de interes național. Investitorii vor putea astfel să atragă mai ușor finanțări europene.
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a dat curs solicitării depuse de către municipiu anul trecut ,iar guvernul României a adoptat joi o hotărâre care atestă acest demers.

„Oradea va avea astfel posibilitatea să acceseze fonduri nerambursabile, europene şi guvernamentale pentru dezvoltarea infrastructurii turistice în municipiu, fonduri care nu ar fi putut fi accesate altfel. Se va consolida imaginea de oraș turistic, fiind puse în valoare, alături de patrimoniul arhitectural al orașului, și posibilitățile de tratament balnear pe care le oferă municipiul”, a declarat vice-primarul Florin Birta.

“Guvernul României, la inițiativa Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, a adoptat joi, 07 mai 2020, Hotărârea pentru aprobarea atestării unor localități sau părți din localități, ca stațiuni turistice de interes național, respectiv local și pentru modificarea anexei nr. 1 și anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor și criteriilor de atestare a stațiunilor turistice. În urma verificării îndeplinirii criteriilor legale, la solicitarea autorităților administrației publice locale, localitățile Tășnad (jud. Satu Mare), Lacu Sărat (jud. Brăila), cât și Zona Turistică Centrul Istoric – Coridorul Crișul Repede (Municipiul Oradea, jud. Bihor) și Zona Turistică Borlova – Muntele Mic (Comuna Turnu Ruieni, jud. Caraș-Severin) au fost atestate ca stațiuni turistice de interes național”, se arată în comunicatul trimis de Ministerului Economiei.

Dintre toate propunerile, Oradea a primit cel mai mare punctaj la criteriile suplimentare, 295 de puncte, faţă de minimul de 135 de puncte necesare, pentru atestarea ca stațiune turistică de interes național. Până în acest moment, în România sunt atestate 51 de stațiuni turistice de interes național și 71 de stațiuni de interes local.

2

#379 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 373
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 08 mai 2020 - 14:07

Poate ca la anumite capitole se exagereaza, dar este cel putin unul unde Oradea in mod evident apasa pedala mai tare si anume tot ce este legat de patrimoniu, turism si spatii publice in zonele protejate. Nu inseamna ca la noi e dezastru, nici pe departe, dar departe de ce ar putea fi. O dovada in plus in sensul acesta e stirea de astazi:

Guvernul a declarat noi stațiuni turistice de interes național. Ce localități și zone se află pe listă

Citeaza

Guvernul a adoptat, joi, hotărârea prin care nouă localități sau părți din localități au fost declarate stațiuni turistice de interes național și local. Localitățile Tășnad (Satu Mare), Lacu Sărat (Brăila), Zona Turistică Centrul Istoric – Coridorul Crișul Repede (Municipiul Oradea, județul Bihor) și Zona Turistică Borlova – Muntele Mic (Comuna Turnu Ruieni, județul Caraș-Severin) au fost atestate ca stațiuni de interes național

„Acestea vor putea fi promovate cu noul statut și astfel vor avea şanse mai mari ȋn atragerea de finanţări nerambursabile. Spre exemplu, investitorii ar putea accesa finanţări structurale europene pentru construirea de structuri de primire turistice, fapt ce va contribui la creşterea numărului turiştilor de pe piaţa internă şi externă."


@CataM, legat de comentariul tau "Ei au doar o piață renovată calumea, restul clădirilor sunt praf.", iti sugerez sa verifici mai in amanunt zonele/cladirile renovate/in curs de renovare, depasesc cu mult zona pietei Unirii la care te referi.

Ca observatii punctuale
- programul de sprijin pentru reabilitari functioneaza la foc automat in Oradea, cu multe cladiri finalizate/in renovare/in pregatiri si e o evidenta prioritate, la noi programul are bilant 0, sau sa fiu in ton cu primarul Z-E-R-O.
- la noi chiar daca programul e pe zero, amenzile incep sa dea roade deci aici se vad incet niste rezultate + primaria s-a apucat de cladirile sale (scolile Lenau, Bratianu, Ungureanu, primaria veche + noua, fatada Operei).
- pe reabilitari spatii publice. La noi Cetate I a implicat din start o zona f larga: 3 piete, vreo 10 strazi. La Oradea s-au facut proiecte pe bucati, piata Unirii, strada Alecsandri, piata Ferdinand. cetatea, strada Libertatii...si cumulul asta pare "mai mult". La noi a fost mai mult dintr-o lovitura. Apoi exista partea subiectiva legata de calitatea proiectelor, la Oradea materialele folosite, pavajul, atentia la detalii sunt net superioare (dpmdv). La noi in afara de Piata Unirii si Mercy nu mi se pare ca rezultatul e exceptional. Ba Robu chiar a corectat greseli ale proiectului original (facut de admin. Ciuhandu), optand pentru acele placi netede in mijloc in loc de piatra cubica peste tot. Dar varianta din Libertatii/Sf. Gheorghe cu Klinker rosu mi se pare nefericita.
- partea proasta e ca la noi Cetate I s-a considerat a fi suficient momentan si in rest s-au concentrat pe infrastructura de drumuri/poduri...nu s-a mai facut nimic serios la acest capitol, ci niste incropeli tip "mai bine asa decat inainte": pietonalizari prin asfaltare, carpeala pavajului din ansamblul Corso, o mini reabilitare in Piata Romanilor. Minusul e punerea pe tusa a proiectului Cetate II si incapacitatea demararii proiectului Corso.
- fundatia Oradea Heritage e motorul multor merite la acest capitol...acolo e o echipa serioasa si pe langa cladirile istorice tipice s-au implcat in proiecte pe fonduri europene pe cladiri tinta, tip Casa Darvas la Roche, Vulturul Negru...la noi proiecte sunt, nu pe fonduri europene si cam lente: fatada Operei, interiorul Operei, filarmonica.
- la muzee la fel, sunt tot felul de muzee mai mari sau mai mici reabilitate/in curs, la noi CJT e sub orice critica la mizeria cu Castelul Huniade, tot promisiuni si proiecte dar nimic concret...acum asteptam un proiect al INP...dupa se cauta finantarea si asa tergiversam la infinit.

Oradea a inteles sa valorifice mai bine si mai coerent atuurile patrimoniului si e pacat ca la noi cu un potential cel putin asemanator, e lasat pe un plan secundar.

Aceasta postare a fost editata de freeflow77: 08 mai 2020 - 14:11

2

#380 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 08 mai 2020 - 17:10

Da, minunat. Eu vorbesc din experienta proprie nu din postări pe Facebook.

Bineînțeles ca suntem subiectivi și fiecare își are propria părere.

Pana una alta, Vulturul Negru stă neocupat...așa de performanta e administrația locală.

http://m.ebihoreanul...ale-149726.html

Cât despre clădirile istorice de la noi, hai sa fim serioși, nu are niciun oraș din țară asemenea palate monumentale! Cred ca doar Palatul Culturii din Iași poate rivaliza ca frumusețe și dimensiuni.

Un articol care explică de ce primăria a reabilitat Z-E-R-O palate din centru.
Probabil alea din Oradea nu au nevoie de consolidare, nu ma pricep.

https://www.pressale...pe-proprietari/


Sent from my iPhone using Tapatalk
-1

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi